View Single Post
      12-24-2012, 05:17 AM   #3723
Asbjorn
Captain
 
Asbjorn's Avatar
 
Drives: ESS twin-turbo roadster (E89)
Join Date: Mar 2012
Location: European in China

Posts: 605
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Hej Asbjørn
Jammen velkommen i lille Danmark :-)
Hmm af din underskrift kan jeg godt se at jeg ku være en smule misundelig på din z4'er.
Er det "bare" en ESS optimering eller har de været inde og pille lidt mere end det?
Hvad laver du omme på den anden side af kloden?
Og er det "nemt" at være der? Jeg mener foregår kommunikation mest på engelsk eller forventes det man kan lidt mandarin eller hvad de nu taler?
Glædelig jul!

Nej det er bare en ESS optimering som jeg selv kan programmere ved hjælp af et OBD2 kabel og et stykke laptop software. Det er en rar løsning når man ikke lige er i nærheden af en tuning butik. Jeg kan vælge imellem OEM (300hk), stage 1 (350hk ala 35is/1M coupe) og stage 2 (390hk-400hk alt efter om man har eftermonteret bedre køler).

Da jeg har været i Kina i over 3 år er det ikke længere så svært... Begyndelsen var meget udfordrene, men siden har jeg lært at sætte pris på kinesisk mad osv. Mit kinesiske er desuden blevet så godt at jeg kan leve lidt bedre herovre end jeg kunne i Danmark. Selvfølgelig er det hele "kinesisk" kvalitet, men fx koster en taxa jo næsten ingenting herovre. Det er dog først når man taler lidt kinesisk at man kan bruge dem...

Når man er i Kina skal man altid være parat til at kunne klare sig selv, uanset hvad der sker. Man kan ikke bare ringe "112" og så regne med at der er nogen der snakker dansk eller engelsk til en.

Jeg har været heldig at arbejde i en Dansk virksomhed i Kina, så alle talte engelsk, men faktisk mener jeg den kulturelle forskel en større udfordring end det med sproget. Som dansker kan man fx tit ende i en situation hvor man tror der er indgået en aftale, men det er der så bare slet ikke alligevel.

Nå, men hvis det er flere spørgsmål om hvordan det er at været dansker og billist i Kina så skyd bare løs.
__________________
Little known facts about BMW: 1) The N54 is still in production and used in the current Z4 35i and 35is. 2) In a Z4 you can get sport+ steering combined with normal suspension etc by selecting DSC=off. (Update: DSC=off also offers sports steering in the M135i) 3) All Z4s with 19" wheels are still only offered with the worst performing OEM tires ever sold with a DCT equipped BMW (Potenza RE 050 RFT).
Asbjorn is offline   China
0
Reply With Quote