Thread: CZ-SK forum
View Single Post
      05-07-2006, 04:27 AM   #46
fabi
New Member
 
Drives: BMW E90 320d & X6 35d(June08)
Join Date: Mar 2006
Location: Slovakia

Posts: 22
iTrader: (0)

D3 Alpina
Videl som uz zopar kuskov tejto fajnovecky, presnejsie 8 a 5 z toho nemalo xenony ?!?

Diesel versus benzin
Presne ako vravis k stylovemu a k tomu este sportovemu coupe patri jedine benzin motor - je to jedina mozna volba ak clovek voli pocitovo.
Horsie to ale vychadza ak zapoji aj rozum a zacne este k tomu kalkulovat. :mad:
Diesel nikdy neposkytne tak siroko vyuzitelne spektrum otacok a kto potrebuje tocit tak jedine benzin. Zasa brutal krutiaci moment dieslov nieje na zahodenie.
K tomu otazka prevadzkovych nakladov ako spotreba a zostatkova hodnota pri opetovnom predaji, ktora je aspon na Slovensku jednoznacne v prospech dieslov (benzin verzie hlavne vyssich objemov su ako jazdene vozidla velmi tazko predajne a ak tak stracaju na skutocnej hodnote v porovnani s dieslom).

Mam tu cest jazdit po Slovensku a Europe od roku 1994. A zazil som riadnu divocinu v 90-tych rokoch (co ludia v civilizovanejsich demokraciach povazuju za rozpravky starej matere). V tych casoch sme jazdili po okresnych cestach v obojsmernou premavkou bezne aj rychlostou 200 km/h a viac, kedy jedine riziko (okrem buracky s fatalnymi nasledkami) bola smiesna pokuta max. 50 Eur. A platili nepisane pravidla napr. na obiehanie cez plnu ciaru ze "CARA NENI ZED" resp. vynimka moznosti obiehania stojacej prekazky aj cez dvojitu plnu ciaru, za ktoru sa povazovalo aj pomalsie iduce vozidlo (90km/h).
V tych casoch nebolo pre mna inej alternativy ako poriadny benzin motor, ktory plynule toci a ide za plynom. Hustota premavky vtedy bola v porovnani s dnesnou radove nizsia, takze bol aj priestor.
Dnes, kedy zufalo dobiehame zapadne ekonomiky parametrami ako aj hustota premavky, prisnejsie postihy policajtov... Uz jazdenie nie je to co byvalo s negativnou vyhliadkou do buducna.
A aj to su dovody pre mna, ktore hovoria za diesel. Momentalne mne, dnes 320d verzia postacuje na presuvanie sa z bodu A do bodu B v ramci mesta rychlostou do 12O km/h pri rozumnych dynamickych parametroch a mimo mesta do 180 km/h (vratane dialnice). Udane hodnoty su hranicne (v meste obchvaty a rychlostne komunikacie + slabe chvilky pocas vecernych vyjazdov, Mimo mesto sa dnes na Slovensku v priemere jazdi cca do 120-130km/h). Osobne, ked uz prekracujem rychlost, tak sa snazim dodrzat limit cca do 30 km/h nad stanoveny limit.

Last edited by fabi; 05-07-2006 at 02:02 PM.
fabi is offline  
0
Reply With Quote