View Single Post
      10-29-2010, 10:42 AM   #2407
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Nu kører jeg en E93 (cabriolet), men det er samme sag - og jeg er sgu meget overrasket over, at man kan blive "bragt derud" i sådan en lynhurtig standardvogn. Det havde jeg slet ikke regnet med og var derfor ikke opmærksom på problemet - dét er jeg sgu nu !

Jeg ejer også en '01 Porsche 991 turbo, og den har i princippet samme slidtegn vedr. bagdækkene (dog over et bredere dæk-stykke), hvilket dog mere siger sig selv med dén vægt, der er på baghjulene. Bagdækkene holder generelt kun 15.000 km - så det er nye dæk hvert år
Ok, jeg troede faktisk at jeg kørte friskt, jeg har altså kørt 36000 km på mine bagdæk og de har stadigvæk ca. 2 mm mønster over hele bredden. Hvilket dæktryk kører I med? Jeg kører med 3.1 i bagdækkene både på sommer og vinterdæk og jeg checker jævnligt (ca hver 2000 km).

På min 325i e92 kørte jeg aldrig mere end 25k på bagdækkene, men jeg tror mere det var de Continental dæk jeg havde på, eller måske fordi jeg kørte med et lavere dæktryk.... Jeg har faktisk været godt tilfreds med mine Bridgestone RE50A dæk.
Appreciate 0