View Single Post
      02-18-2013, 10:00 AM   #3754
tonynuuk
New Member
Greenland
0
Rep
11
Posts

Drives: 2006 BMW 325xi US
Join Date: Nov 2012
Location: Nuuk

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tonynuuk View Post
Hej venner. Har lige købt min første BMW. En brugt én fra USA. Skulle gerne modtage den her i Nuuk, Grønland, 26. december. Har aldrig glædet mig så meget Håber at få gode tips her i forumet - især vedr. kodning. Har planer om at opgradere til euro spec xenon. Har bestilt euro spec 330 luftfilter boks, kn-filter og tårnstiver.
Så blev jeg færdig med at opgradere min 2006 E90 fra halogen USA-spec til Euro-spec bi-xenon med adaptiv kurvelys
Snakkede først med Schmiedmann som slog op i deres system og sagde at der ikke fandtes en opgraderingsvej fra halogen til original bi-xenon, til min bil. Men på ecstuning.com, fortæller de hvilke dele man skal købe for at opgradere (1. bi-xenon forlygter med kurvelys, 2. footwell modul, 3. lys-switch), men det viste sig, at det footwell module (computermodul (FRM) til eksterne lys) som de angiver, ikke kan håndtere kurvelys, så jeg ssøgte og fandt det rigtige partnummer i EKT reservedelskatalog og bestilte det (håber jeg må returnere det forkerte modul selvom det har siddet i bilen i mellemtiden).
I går skiftede jeg så modulet og fik det kodet til bilen og nu virker kurvelys, når lys-omskifteren står på Auto
Jeg kan i øvrigt fortælle at man skal have skille bilen overraskende meget for at montere xenon-kittet. Man skal have hele kofangere af for at skifte lygterne. Bagsædet ligeså, da der også skal følere på forhjuls- og baghjulsophæng til auto højde-justering. Min bil har heldigvis allerede lygtesprinklere.

Næste projekt bliver at installere bluetooth, som Schmiedmann også påstår, at der ikke findes til min bil. Men jeg ved, da det er en amerikansk bil, så er der allerede kabling i bilen til TCU-modulet. Jeg skal selv montere modulet, mikrofon, BT-antenne og så lille smule kodning som fortæller bilen at der er BT.
Appreciate 0