View Single Post
      05-02-2013, 09:49 AM   #3827
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Jeg talte lidt med Jacob om det du oplevede.... det kan åbenbart ske ud af det blå eller hvad?
Og det er noget BMW ved der kan ske? og de vil ikke tage action på det ved recall actions?
Yep, det sker bare lige pludselig, og er ikke direkte relateret til tuning, det er nogle mosfets der brænder af, og så er ECU'en bare død. Der er faktisk en guide til hvordan man kan reparere den her på e90post, og i USA er der også en service bulletin på en specifik produktions serie (hvor min så i øbrigt lige præcis er en måned "for ny"), men Karsten ringede til BMW DK, og de havde ikke hørt om fortilfælde. Det er lidt underligt, idet at man kan se at fejlen er set adskillige gange når man googler koden. Og ikke bare i USA, jeg har snakket med flere tyskere der har prøvet det samme.

Anyway, jeg er videre, men mens jeg venter på at Dzenno sender mit map tilpasset den nye ECU software, så opdagede jeg en anden fejl under test med BMS-Flash + JB4. Enten er det softwaren eller også skal jeg have skiftet min LPFP sensor.

Man kan sige meget om de forskellige tuningsløsninger, men Terry's support på JB4'eren er helt og aldeles i særklasse. Han svarer bare altid hurtigt, så jeg fik nye BMS flash maps mindre end ½ time efter jeg skrev til ham i morges. Dzenno skrev jeg til i går eftermiddags og har ikke hørt tilbage endnu. Han plejer nu også at være hurtig, og det er jo helt rimeligt at han også har andet at lave end at skrive til mig..... trods alt....

Når han engang får sendt mit map, så skal jeg have testet om det er mappet eller sensoren der skal skiftes. Hvis det er den koster den heldigvis kun ca. 500 kr...... Det andet med ECU og tændspoler kostede mig lige godt og vel 16k...
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0