View Single Post
      11-13-2010, 09:49 AM   #2424
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Det faktisk en lang historie og ikke uden problemer, men du kan få den i korte version.
Jeg har købt det her på e90 ved Harold (hp auowerks) som groubbuy. Mit problem var så at min bil er efter martz07 så jeg skulle have bagtøjet maskin arbejdet før spærrt kunne monteres, det vil sige at jeg skulle have mit bagtøj sendt til USA og der bearbejdes og så sendt det hjem til mig igen, det ville tage 1-1½ mdr og det ville være svært at undvære bilen så længe +at det ville blive extremt dyrt i fragt og told/moms
Så jeg ringede til Kevin v Birds i Uk og spurgte ham om ikke de kunne bearbejde mit bagtøj (det det samme som de gør ved quaife) Det kunne de sagtens og han syntes også det kunne være spændende at se et Wavetrac
Så harold sendte mit wavetrac direkte til Birds(kun 17% vat)De inatallerede det i et ekstra bagtøj de have liggende og så tog jeg til london og vi bytteded over.

Det jo en fejlkonstruktion at den ikke fra Bmw´s side ikke har monteret spær, ja selv min gamle alfa 75 havde spær
Bmw siger at hvis man har en kørerstil hvor man har brug for et spæredifferentiale så skal man have en M, men det jo ikke så nemt når man er dansker og skal affinde sig med vores tåbelige afgiftssystem

Nå men nu til det vigtige Du har sikkert læst det før men jeg siger det igen det simpelthen den bedste investering man kan lave på sin 335i punktum slut.
Bilen er blevet så meget mere fornøjelig at køre i, ikke det der med at trække hjulspil hvergang du sætter igang fra en sidevej og så hak hak fordi du rammer i antispin/begrænser ja man skulle jo rører med balletsko ud af en rundkørsel for ikke at trækkehjulspin hvis det bare det mindste fugtigt
Nu det er som om at softwaren til dtc er blevet omprogrameret hvis man trykker dtc en gang så kan du køre bilen meget mere på gassen og du har mere føling med hvad der foregår, Med dtc helt deaktiveret alså powerslide er den blevet kontrolerbar hvorimod før var det lidt op til hvornår det ikke spindende hjul fik fæste og så blev det sådan noget mærkeligt noget.
På tør ved ud af en kurve er det jo blevet en ren fornøjelse, ja førhen var 1 og 2 gear ubrugelige den trak jo altid hjulspin hvis man bundede gassen.
Så jeg kan kun på det varmeste anbefale at få det gjort, jeg er ihvertfald meget tilfreds
Har ikke testet det under vinterforhold endnu fik det først monteret i sommers men det kan kun være en forbedring,Wavetrac vil modsat Quaife også låse på is hvor Quaifet vil virke som et åbent diff.
Jeg lavede en del research inden jeg besluttede mig, det skulle inten være et Quaife eller Wavetrac, så jeg slog til da jeg kunne få W.t. til en god pris.
Tak for et supergodt svar. Og jeg er helt enig mht. den helt åbenlys mangel det er på en bil som 335i ikke at have et ordentligt spær på. Min 325i (også e92) var hurtigere rundt om hjørner og både nemmere og mere behagelig at køre.

Nu må jeg så se hvordan pokker jeg får installeret det skidt. Prisen er ikke så afgørende, det er mere det irriterende i at skulle undvære den, men jeg er ved at være sindssyg af den blinkende esp lampe, og at køre med det hele slået fra uden et ordentligt spær er livsfarligt, det fornemmer jeg også du har prøvet....
Appreciate 0