View Single Post
      01-06-2009, 03:00 PM   #1367
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Nu har jeg aldrig ejet en E46´er. Kommer direkte fra min kære E36 og så over til E90´eren....
Har dog en del kammerater som køre E46´erne. Både den faceliftede og den første. Må indrømme at både E36´eren og E46´erne er noget af det kedligste at se på i standard "dress". Især de første årgange af E46´eren. Men bliver der, der imod smidt M-thec kittet på dem, så er det noget helt andet.
Det problem har E90´erne ikke i mine øjne. Vil dog give folk ret i at bagenden med standard lygterne på, ligner en rigtig japser vogn.
Interiør mæssigt må jo også tilstå at E90´eren slår de andre med flere meter. Der er jo ikke sket det vilde fra E36 til E46 indvendigt.

Men må tilslutte mig Nic320si ang. vand og oliepinden. Arbejder med elektronik til daglig, så jeg stoler slet ikke på elektronikken


Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Designmæssigt synes jeg også at E46 vinder på interiørfronten. Det virker som om der er tænkt væsentligt mere over udformningen og kvaliteten af interiøret i forhold til E90, som er noget mere spartansk. Særligt overgangen mellem instrumentbord og fordøre er et skridt tilbage i forhold til E46.

Det udvendige design synes jeg til gengæld er langt flottere på E90 efter faceliftet. Den ikke-faceliftede model kræver som minimum blackline baglygter og spacerer på baghjulene pga. den alt for smalle bagaksel - men så er den også flottere end E46 i min bog. Begge dele er heldigvis rettet på den nye model. Hertil kommer den nye fronthjelm og forlygterne som giver den et langt mere aggressivt look. Og så er det nye M-sportsrat i øvrigt superfedt!

Vandtermometeret savner jeg også, men oliepinden er ligegyldig - jeg stoler på elektronikken
Appreciate 0