View Single Post
      01-12-2011, 09:05 AM   #2636
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Det har vi jo tidligere talt om - bl.a. foranlediget af, at mine bagdæk af samme grund i november røg i skraldespanden, da jeg skiftede til vinterdæk. Vore BMW'er har et generelt problem dér !

3.1-3.2 i lufttryk er godt nok noget over min vogns dæktryk, som ligger på 2.4 foran og 2.9 bagi...
Ja jeg kan godt huske debatten.

Jeg kører med 2,6 foran og 3,0 bagi om sommeren og med 2,7 foran og 3,1 bagi om vinteren.

Jeg viste min mekaniker dine billeder og han mente ikke kun det var camber men også sporingen af baghjulene den var gal med. Han kører selv 5 serie og har haft problemer med at få den sporet rigtigt. Han siger at hans BMW skal spores med 70 kg på hvert forsæde, 70 kg på bagsædet midti, fuld tank og 40 kg i bagagerummet. Det skulle være i henhold til specs. Efter han fik det rettet kørte den helt rigtigt. Og han kører en del bane, så jeg er ret sikker på han har styr på det.

Anyway, mine billeder blev totalt dårlige, så undskyld på forhånd. Men de viser tydeligt at der ER en camber vinkel på så der er ca. 0,5-1,0 mm mindre mønster inderst på dækket end yderst, men de er slidt i en helt "lige linje" på tværs. Så der må altså være noget galt med indstillingerne (sporing på baghjulene ifølge min mekaniker) på de biler der har et slid som din. Min har det jo ikke, og den bliver altså ikke kørt specielt langsomt rundt om hjørnerne
Attached Images
   
Appreciate 0