View Single Post
      02-24-2013, 12:29 PM   #3760
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Bare af ren nysgerrighed hvilken forskel gør ECU softwaren da? Min bil har også I8A0S, men har aldrig forstået hvorfor der findes forskellige versioner...
Kommer an på din tuner. Men de tidlige DME software versioner har en grænse på 18.6 psi som man med COBB ikke kunne komme over. Om det er fordi COBB bare ikke har udviklet "race-code" til tidligere versioner ved jeg ikke helt, men jeg havde de udfordringer at vi ikke kunne holde mere end 18.5 psi og når vi lå på grænsen, lukkede den gasspjældet ned til 50-60% åbent, og det gav ikke mere ydelse. Det var også grunden til at jeg i bund og grund ikke kunne hente mere ydelse med COBB end med en standard JB4 uden BMS flash.

Nu kan vi gå op til 21.5 psi, eller rettere, det er nu kun tmap sensoren der sætter grænsen for boost i DME. Opgraderer jeg den til en N20 3.5 bar sensor kan vi formentlig trække helt op til 22-23 psi i mellemområdet, men det tror jeg ikke jeg gør før jeg også får opgraderet LPFP til en Walbro E85 eller lignende. Tmap sensoren er imidlertid MEGET følsom når man er så tæt på grænsen, og går man over den grænse, så siger det KNALD og den slår motoren fra på et splitsekund. Det prøvede jeg et par gange under testningen..... så vi holder boost cap lige under 21 psi, og jeg peaker omkring de 20.7-20.8 psi. Motoren kører fint, ingen timing pulls på nogen af cylindrene selv ved denne belastning, og min WGDC er meget lav i forhold til boostet, så turboerne bliver ikke engang særligt voldsomt belastet i følge Dzenno.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0