E90Post
 


ECS BMW
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      07-18-2012, 10:13 AM   #3411
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Jeg kører en del hverdagskørsel, men det foretrækker jeg så at køre relativt friskt. Min største frustration er når man trækker ud på en vej i et hul og så man skal være så forsigtig med gassen for at DTC ikke tager over og fjerner al fremdrift. Jeg kører ikke ret meget bane, men der åbner den nye F1 bane rundt om hjørnet snart så måske der bliver lidt på den. Havde dog tænkt mig mere at kører min Boxster på den. Og så er det jo et spørgsmål om $$$'s også... Ved du hvor meget mere M3 bagvogn er ifht. Quaife?
Jeg er sikker på at du ville kunne mærke det meget tydeligt, jeg ville helt klart gøre det igen. M3 bøsninger og tdiverse er ikke mange basører i forhold til prisen på Quaife differentialet. 335'eren er ikke en decideret baneracer p ånogen måde, så skal man nok gå hele undervognen igennem og opgradere en masse, så tror jeg din boxster er sjovere. Men altså når du først får råtunet din 335'er og får spær på, så er den altså ret sjov på en bane. Jeg har taget adskillige runder på Nurburgring med min, og den stod helt fast (med DTC settingen) ud af alle hjørner, og det fede moment mærkes tydeligt på så kuperet en bane. Det havde ikke været bare halvt så sjovt uden spær. Nu kører jeg også lidt vinterkørsel i min 335'er, og her er forskellen på med og uden spær som nat og dag. Der er formentlig ikke så meget sne der hvor du bor....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      07-18-2012, 11:31 AM   #3412
jakobv84
Private First Class
United_States
1
Rep
184
Posts

 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Ej sne har vi ikke jeg har haft Cobb tuning i et års tid men problemet er jo at få hestene ned i asfalten. Jeg får fat i min mekaniker og får noget spær installeret. Tak for de gode råd!
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
Appreciate 0
      07-19-2012, 10:33 AM   #3413
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

ENDELIG! Så fik jeg en færdig bil tilbage

For helvede den lyder godt..... Fed hvinen fra turboerne når de spooler op, MASSER af brum i udstødningen igen, nu hvor luften ikke fiser ud af wastegaterne

Og bedst af alt, INGEN wastegate rattle, bare fed lyd og masser af power. Jeg skal lige tage den lidt med ro de første par hundrede km og holde øje med vandstand, og sørge for at koblingen ikke bliver voldet alt for meget (det er svært at lade være....)

Efter de første test ture uden JB4 aktiveret, satte jeg den på map 1 bare for lige at mærke lidt turbo tryk, og det er altså noget der spiller

Min mekaniker, som tidligere har kørt M5, synes den er fuldstændig sindsyg nu ved 13 psi og mener at den bliver helt vanvittig når den bliver mappet ordentligt ind ved en ca. 17 psi (regner jeg med). Jeg har lovet ham en tur.

Jeg får nok ikke testet så meget før jeg har kørt nogle flere rolige km, men både turbo, motor og udstødningslyd er helt sublim nu.

Og så er jeg lige blevet ca. 53k fattigere.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      07-19-2012, 01:51 PM   #3414
jakobv84
Private First Class
United_States
1
Rep
184
Posts

 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Tillykke det lyder godt at det hele er faldet på plads -- så er det jo bare at køre den ind imens vejret er dårligt så du er klar når/hvis solen kommer

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Og så er jeg lige blevet ca. 53k fattigere.....
Av av. Dyrt stads
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
Appreciate 0
      07-19-2012, 02:19 PM   #3415
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Tillykke det lyder godt at det hele er faldet på plads -- så er det jo bare at køre den ind imens vejret er dårligt så du er klar når/hvis solen kommer
Yes, det er bare at tage det stille og roligt, jeg har faktisk ikke været over ~4500 omdrejninger endnu, da jeg kun har kørt bykørsel indtil nu, men det skal nok komme, inkl. Vbox målinger og det hele



Quote:
Av av. Dyrt stads
Ja for pokker, det tog mig også lige godt et år at få dem skrabet sammen til "projektet", men jeg sværger den lyder så godt og trækker så godt at jeg er som nyforelsket.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      07-20-2012, 03:08 AM   #3416
anielsen71
Lieutenant
Denmark
5
Rep
548
Posts

 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Puha, det var godt nok en slat penge.....
Bliver sjovt at høre/se hvad den måler til til VAE træf i efteråret :-)

Så skal jeg ikke klage over den hybrid turbo jeg har fundet til min....den ligger i £1500 plus montering og har i test leveret op imod 385hk.....dieselheste vel at mærke..... ;-)
Problemet er bare om resten kan klare det....og hvor længe....
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" AvantGarde M359 Satin Black|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
Appreciate 0
      07-20-2012, 04:09 AM   #3417
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Puha, det var godt nok en slat penge.....
Bliver sjovt at høre/se hvad den måler til til VAE træf i efteråret :-)

Så skal jeg ikke klage over den hybrid turbo jeg har fundet til min....den ligger i £1500 plus montering og har i test leveret op imod 385hk.....dieselheste vel at mærke..... ;-)
Problemet er bare om resten kan klare det....og hvor længe....
Jeg skulle jo ogaå have 2 nye turboer, og dvs. inkl. komplet manifold og det hele, så faktisk er det ret billigt i forhold til alternativerne. Hvis jeg ville købe et par tilsvarende turboer hos Turbo Dynamics i UK ville de koste 2.000 £ + moms pr. stk.

Heldigvis er der jo en del der har testet samme setup før mig, så jeg er ret fortrøstningsfuld i forhold til holdbarheden af mit setup, men hvis du kan få 385 hk ud af din, så bliver den helt sikkert underholdende. Jeg vil tro at automat gearkassen må få det største problem? Jeg burde kunne ramme omkring 500hk/700Nm med E85/Vpower mix, men nu skal jeg lige have testet lidt først.

Har prøvet både map 1 (max 13 psi) og map 2 (max 14,5 psi) på min JB4, og der sagde Vboxen hhv. 291 kW og 327 kW på baghjulene. Målet er et max boost på ca. 17 psi, men jeg får nok ikke testet så meget mere før i næste uge, meen bare på map 2 kørte den fra 100-160 på 3,52 sek i 3. gear, og det gik endda lidt op af bakke der....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      07-20-2012, 04:14 AM   #3418
anielsen71
Lieutenant
Denmark
5
Rep
548
Posts

 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Puha, det er godt nok hurtigt!!!!

Det skal vel også lige køres ind inden du presser den max?.

Hvad med koblingen? Den holder bare?

Det er faktisk en turbo fra Turbo Dynamics i UK jeg har fundet. Jeg har en dynomåling liggende på den hvor den viser 333hk. Har bedt om en dyno på de 385, men fik at vide at de lige nu tester på opsætninger med 400-450hk. Det er jeg så lige lidt skeptisk overfor.
De 333hk er MED dieselpartikelfilter på, altså normale downpipes og med orig. IC'er. Så de 385 er sikkert indenfor rækkevidde.... ;-)
Og ja efter sigende er aut. gearkassen ikke glad for moment over 700Nm, så det er nok den der bliver det største problem hvis det er.
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" AvantGarde M359 Satin Black|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
Appreciate 0
      07-20-2012, 04:35 AM   #3419
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Puha, det er godt nok hurtigt!!!!

Det skal vel også lige køres ind inden du presser den max?.

Hvad med koblingen? Den holder bare?
Altså jeg skal lige holde øje med at der ikke er noget der er utæt og så lige tage den med ro de første 50-100 km med turboerne, det har jeg så gjort.

Koblingen skulle man køre "ordentligt" med de først ca. 500 km, så jeg laver ikke nogen vilde launches de første uger, men ellers kører jeg den bare som jeg normalt kører. Og den lader til at holde helt fint.

Quote:
Det er faktisk en turbo fra Turbo Dynamics i UK jeg har fundet. Jeg har en dynomåling liggende på den hvor den viser 333hk. Har bedt om en dyno på de 385, men fik at vide at de lige nu tester på opsætninger med 400-450hk. Det er jeg så lige lidt skeptisk overfor.
De 333hk er MED dieselpartikelfilter på, altså normale downpipes og med orig. IC'er. Så de 385 er sikkert indenfor rækkevidde.... ;-)
Og ja efter sigende er aut. gearkassen ikke glad for moment over 700Nm, så det er nok den der bliver det største problem hvis det er.
Det lyder godt nok meget vildt med over 400 hk. Jeg ved at nogle af de voldsomt tunede 335i'ere med opgraderede turboer som min, også får problemer med automat gearkasserne, de kan simpelthen ikke holde til de 700+ Nm i længden, men noget af det skyldes også at de kører meget drag og launcher fra 2. gear.

Og så tror jeg også holdbarheden af din motor ville blive en udfordring. Mon ikke de skfiter adskillige motorstumper ud for at komme op på 400-450 hk? Så bliver det nok også dyrt. Men det ville da være for fedt at se det hvis du får det lavet altså...
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      07-20-2012, 04:36 AM   #3420
anielsen71
Lieutenant
Denmark
5
Rep
548
Posts

 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
GI Joe
Hvordan fungerer det egentlig det her med Meth indsprøjtning?
Jeg har set man så har en tank monteret et eller andet sted med methanol.
Bliver der så også monteret tankmåler til den? Og hvor længe holder det? Jeg mener det er jo ikke store mængder der er i de tanke der....4-5 liter eller?
Er det ved en bestemt mapning den selv tilsætter i rette mængde?
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" AvantGarde M359 Satin Black|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
Appreciate 0
      07-20-2012, 04:39 AM   #3421
anielsen71
Lieutenant
Denmark
5
Rep
548
Posts

 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Jaaaa, jeg har ikke så store planer...Meeeen der kommer nok til at ske noget i løbet af efteråret... ;-)
Oprindeligt havde jeg et mål på omkring 300hk.....meeeen lad os se.... ;-)
Og jo, jeg tror ikke de "bare" skifter turbo og henter 400-450 heste ud af den. Der må være mere til historien end det....
Og har ret, jeg har fundet ud af at man lige trykker DTC knappen ind, over i manuel og starter i M2 hvis det skal gå kvikt ;-) Men det er lidt ondt ved gearkassen synes jeg....
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" AvantGarde M359 Satin Black|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
Appreciate 0
      07-20-2012, 06:34 AM   #3422
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hi GiJoe

Tillykke med de nye turboér vile ønske jeg selv havde råd til sådan en omgang lige nu, men jeg må desværre høre på min vastegate rasslen lidt endnu

Mht din gamle kobling huggede den også når du satte igang? den ser ihvertfald ikke køn ud?

Næste gang du i Tyskland kunne du så ikke ligge vejen forbi Sønderborg til en demotur så får du også atprøvet den nye motorvej!
Appreciate 0
      07-20-2012, 06:51 AM   #3423
Pynne
Private First Class
Denmark
1
Rep
130
Posts

 
Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Lige kommet hjem fra Landberg, som endnu engang har fået æren af at pille lidt ved motorstyringen på min bil (han lavede også min tidligere bil), og så ser man de voldsomme resultater I gutter hiver ud af jeres biler..

Hehe, anyway så synes jeg det er et fint resultat for min lille sølle 320d



Nårhh ja, og så fik jeg skiftet det ene håndtag ud med en holder til solbriller, efter at have læst en guide herinde et sted - den er egentligt oprindeligt til en Opel, men farve og udformning passer fint, så i forhold til at den kostede £15, så er jeg godt tilfreds



så må næste projekt nok blive undervognen

__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
Appreciate 0
      07-20-2012, 06:51 AM   #3424
Pynne
Private First Class
Denmark
1
Rep
130
Posts

 
Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
...og hermed reminder til mig selv om at huske at resize billeder inden jeg lægger dem op!
__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
Appreciate 0
      07-20-2012, 06:55 AM   #3425
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Jeg kører en del hverdagskørsel, men det foretrækker jeg så at køre relativt friskt. Min største frustration er når man trækker ud på en vej i et hul og så man skal være så forsigtig med gassen for at DTC ikke tager over og fjerner al fremdrift. Jeg kører ikke ret meget bane, men der åbner den nye F1 bane rundt om hjørnet snart så måske der bliver lidt på den. Havde dog tænkt mig mere at kører min Boxster på den. Og så er det jo et spørgsmål om $$$'s også... Ved du hvor meget mere M3 bagvogn er ifht. Quaife?
Hej Jakob

Det skulle være standart med spær på vores biler fra fabrik det store moment ved lave omdrejninger. Det simpelthen så meget mere en sjovere/bedre bil med, kan huske hvordan jeg hadede at sætte igang selv i regnvejr.

Jeg kører med et Wavetrac det meget lig et Quaife blot med den forskelv at det kan låse på et meget glat underlag fex is hvor et Quaife kan virke som et konvektionelt åbent dif. Grunden til at jeg valgte det var fordi dollaren var billig på det tidspunkt og så var der et groupbay herinde.
Jeg har også monteret M3 bøssninger i bagbroen nu den alligevel var skildt af og det har gjort at den ikke sejler så meget når den fyrres af, så det kan varmt anbefales tror jeg gav ca 1200 kr for de 4 gummibøssninger i Tyskland.

Et M3 diff kan monteres men der er vist noget med at kardangen skal kortes op, der en som har gjort det herinde så prøv at søge lidt, jeg tror dog det vil blive for dyrt medmindre du kan få det ved en hugger.
Appreciate 0
      07-20-2012, 11:26 AM   #3426
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Tak gutter, jeg er lige paa en lille weekend tur her fredag og loerdag, kan desvaerre ikke komme til mine data på sd kortet foer paa soendag, men det bliver interessant for jeg proevede lige et enkelt "pull" i 3. gear på map 5 og hold da helt op hvor trak dem igennem. Haaber jeg kan logge lidt paa soendag men jeg er ikke helt sikker.

Svarer lige paa de andre ting naar jeg er ved en laptop der virker igen :-/
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      07-20-2012, 06:00 PM   #3427
jakobv84
Private First Class
United_States
1
Rep
184
Posts

 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Jeg kører med et Wavetrac det meget lig et Quaife blot med den forskelv at det kan låse på et meget glat underlag fex is hvor et Quaife kan virke som et konvektionelt åbent dif. Grunden til at jeg valgte det var fordi dollaren var billig på det tidspunkt og så var der et groupbay herinde.
Jeg har også monteret M3 bøssninger i bagbroen nu den alligevel var skildt af og det har gjort at den ikke sejler så meget når den fyrres af, så det kan varmt anbefales tror jeg gav ca 1200 kr for de 4 gummibøssninger i Tyskland.
OK. Har kigget lidt mere og da jeg jo har automatgear (bolted og ikke svejset) så ser det ikke vildt pebret ud: $1300 for Quaife LSD fra Harold hos hpautowerks.com er klart nok.

Mht bøsningerne går jeg udfra det er M3 "rear subframe bushings" og dvs. 2x 33312283382 + 2x 33312283383 -- ik?

Og det er nemt at skifte når de alligevel har det skilt ad? Og så er det bare en ~6 mekanikertimer oveni...
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
Appreciate 0
      07-21-2012, 03:43 AM   #3428
jacobniell
Private First Class
jacobniell's Avatar
Denmark
1
Rep
168
Posts

 
Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Aridk
Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Jeg kører en del hverdagskørsel, men det foretrækker jeg så at køre relativt friskt. Min største frustration er når man trækker ud på en vej i et hul og så man skal være så forsigtig med gassen for at DTC ikke tager over og fjerner al fremdrift. Jeg kører ikke ret meget bane, men der åbner den nye F1 bane rundt om hjørnet snart så måske der bliver lidt på den. Havde dog tænkt mig mere at kører min Boxster på den. Og så er det jo et spørgsmål om $$$'s også... Ved du hvor meget mere M3 bagvogn er ifht. Quaife?
Hej Jakob

Det skulle være standart med spær på vores biler fra fabrik det store moment ved lave omdrejninger. Det simpelthen så meget mere en sjovere/bedre bil med, kan huske hvordan jeg hadede at sætte igang selv i regnvejr.

Jeg kører med et Wavetrac det meget lig et Quaife blot med den forskelv at det kan låse på et meget glat underlag fex is hvor et Quaife kan virke som et konvektionelt åbent dif. Grunden til at jeg valgte det var fordi dollaren var billig på det tidspunkt og så var der et groupbay herinde.
Jeg har også monteret M3 bøssninger i bagbroen nu den alligevel var skildt af og det har gjort at den ikke sejler så meget når den fyrres af, så det kan varmt anbefales tror jeg gav ca 1200 kr for de 4 gummibøssninger i Tyskland.

Et M3 diff kan monteres men der er vist noget med at kardangen skal kortes op, der en som har gjort det herinde så prøv at søge lidt, jeg tror dog det vil blive for dyrt medmindre du kan få det ved en hugger.
Hejsa har du nogle varenumre på de M3 bøsninger du skiftede og hvor sad de henne, var det dem som selve bagtøjet sidder i eller svingarme eller?

Last edited by jacobniell; 07-21-2012 at 11:55 AM.
Appreciate 0
      07-21-2012, 06:23 AM   #3429
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
OK. Har kigget lidt mere og da jeg jo har automatgear (bolted og ikke svejset) så ser det ikke vildt pebret ud: $1300 for Quaife LSD fra Harold hos hpautowerks.com er klart nok.

Mht bøsningerne går jeg udfra det er M3 "rear subframe bushings" og dvs. 2x 33312283382 + 2x 33312283383 -- ik?

Og det er nemt at skifte når de alligevel har det skilt ad? Og så er det bare en ~6 mekanikertimer oveni...
Det de rigtige part nr, Min mekaniker og mig brugte ca 3 timer på at skifte dem vi havde fundet et sted med en hydralik presse men bagbroen var for stor så vi kunne ikke anvende den så det var noget besværligt at få de gamle ud, vi både broerede og saveded, og til at få de nye i var vi så heldige at vi kunne bruge et special værktøj til at presse bøsninger i en Fiat Punto med. Jeg ved at Hp autowerks sælger et sådant værktøj hvis man ikke bruger et Bmw værksted.

Med hensyn til Quaife så prøv lige at forhøre dig ved Birds.uk de har ene forhandlig på Quaife til Bmw så det også dem som supplere Hp autowerks m Quiafe, så slipper du også for told og moms.
Dem som montere spærret i differentilae huset skal vide hvad de har med at gøre, for hvis det ikke monteres korrekt kan de give nogle grimme klunke lyde. Så jeg vil anbefale dig at sende dit dif til England og få dem til at bygge det ind. Det vejer en hel del så det vil også være frygteligt dyrt at sende til USA.
Attached Images
 
Appreciate 0
      07-21-2012, 06:29 AM   #3430
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Nå ja billede er af bagbro og bøssningerne er "tættest" på og "længst "væk der et alu rør indeni hvor de 4 bolte skal igennem som fastgører bagbroen til undervognen.
Appreciate 0
      07-21-2012, 06:35 AM   #3431
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej Pynne

Det da ikke så rige af en oliebrænder
Min lillebror har sat en Big Tom intercooler på hans 535d så det må være næste projekt, mener faktisk at have læst at på Bmw performance Kit til 320d sætter de en IC på fra en 335d

Last edited by Aridk; 07-21-2012 at 07:08 AM.
Appreciate 0
      07-21-2012, 11:58 AM   #3432
jacobniell
Private First Class
jacobniell's Avatar
Denmark
1
Rep
168
Posts

 
Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Det de rigtige part nr, Min mekaniker og mig brugte ca 3 timer på at skifte dem vi havde fundet et sted med en hydralik presse men bagbroen var for stor så vi kunne ikke anvende den så det var noget besværligt at få de gamle ud, vi både broerede og saveded, og til at få de nye i var vi så heldige at vi kunne bruge et special værktøj til at presse bøsninger i en Fiat Punto med. Jeg ved at Hp autowerks sælger et sådant værktøj hvis man ikke bruger et Bmw værksted.

Med hensyn til Quaife så prøv lige at forhøre dig ved Birds.uk de har ene forhandlig på Quaife til Bmw så det også dem som supplere Hp autowerks m Quiafe, så slipper du også for told og moms.
Dem som montere spærret i differentilae huset skal vide hvad de har med at gøre, for hvis det ikke monteres korrekt kan de give nogle grimme klunke lyde. Så jeg vil anbefale dig at sende dit dif til England og få dem til at bygge det ind. Det vejer en hel del så det vil også være frygteligt dyrt at sende til USA.
Har du også skiftet svingerarmene til nogle fra en M3, de ser så nye ud
Hvad med krængningsstabilisatoren er den også skiftet, den ser også så ny ud med varenummeret (stregkoden) meget synlig, og ikke umiddelbart udsat for regn...
__________________
2007 E90 335i
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 11:04 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST