E90Post
 


GetBMWParts
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > E90 / E92 / E93 3-series Powertrain and Drivetrain Discussions > N54 Turbo Engine / Drivetrain / Exhaust Modifications - 335i > Has anyone ever RB'd a Vert?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      11-15-2012, 08:54 PM   #1
sammy_0559
Lieutenant Colonel
 
sammy_0559's Avatar
 
Drives: e93 2008 Montego Metallic 335i
Join Date: Apr 2011
Location: FortWorth, Texas

Posts: 1,944
iTrader: (0)

Garage List
2008 E93 335i  [1.83]
Has anyone ever RB'd a Vert?

Has anyone ever Rb'd a convertible? Just wondering. its only 400lbs heavier.. haha
sammy_0559 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 09:23 PM   #2
AK 335i
Major
 
AK 335i's Avatar
 
Drives: black 335i E90
Join Date: Sep 2012
Location: boynton beach

Posts: 1,294
iTrader: (0)

almost 100% sure a member with a vert just did the single

not RBs but still a serious vert for sure
__________________
- Proven Power Tampa Built 6466 ST N54 6AT WR 711whp 637wtq -
AK 335i is offline  
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 09:26 PM   #3
Eric335
Colonel
 
Eric335's Avatar
 
Drives: 2007 E92 SG 335i 6MT
Join Date: Apr 2011
Location: SW Florida

Posts: 2,493
iTrader: (0)

Garage List
2007 BMW 335i  [3.83]
Quote:
Originally Posted by smi1gj View Post
almost 100% sure a member with a vert just did the single

not RBs but still a serious vert for sure
Yeah, this^^^
__________________
Eric335 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 09:26 PM   #4
Zebra99
Colonel
 
Zebra99's Avatar
 
Drives: 2011 335is E93
Join Date: Aug 2011
Location: Ontario

Posts: 2,220
iTrader: (4)

Garage List
I thought about this

But either way, when you're pushing that much power 500-600whp an extra 400lbs is the least of your worries lol. Hell, if anything it should help with traction

In any case, who cares when you're doing uber speeds top down smoking coupes like its nothing lol
Zebra99 is offline   Canada
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 09:36 PM   #5
boostaholic786
Lieutenant
 
boostaholic786's Avatar
 
Drives: E92 JB4 G5 ISO RB's FBO+40%E85
Join Date: Dec 2011
Location: irving tx

Posts: 557
iTrader: (0)

Yea Sammy and you would be one of the very few, if not the only RB'd vert
__________________
A/W E92 335i M-sport with JB4 G5 ISO/ E40 WEDGE PERFORMANCE BACKEND FLASH, Alpina TCU flash for AT/Switch-tronic +AR Downpipes, Stett gen 1 intake, Wagner-Tuning FMIC+RB Turbo setup/ RB PCV Valve+ Akro exhaust+60% E85/93 mix,+ HRE P40S wheels, KW coilovers, M3 sways,+BMW performance CF Mirrors, BMW Performance CF deck lid spoiler,+ CF interior trim, p3 vent boost gauge,+ LUX angel eyes (11.73@119mph on street tires) NO METH!
boostaholic786 is offline  
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 09:41 PM   #6
AK 335i
Major
 
AK 335i's Avatar
 
Drives: black 335i E90
Join Date: Sep 2012
Location: boynton beach

Posts: 1,294
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Zebra99 View Post
I thought about this

But either way, when you're pushing that much power 500-600whp an extra 400lbs is the least of your worries lol. Hell, if anything it should help with traction

In any case, who cares when you're doing uber speeds top down smoking coupes like its nothing lol
yeah IMO the extra weight shouldnt hold them back much
__________________
- Proven Power Tampa Built 6466 ST N54 6AT WR 711whp 637wtq -
AK 335i is offline  
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 09:44 PM   #7
sammy_0559
Lieutenant Colonel
 
sammy_0559's Avatar
 
Drives: e93 2008 Montego Metallic 335i
Join Date: Apr 2011
Location: FortWorth, Texas

Posts: 1,944
iTrader: (0)

Garage List
2008 E93 335i  [1.83]
If anything Unbolt the top put it aside go to drag strip and it will literally be the lightest 335i in the world... lol unrealistic that id remove my top tho
Still debating RB's VS Stock..
I was going for vargas but the delay is killing me i know they are coming out with AMAZING stage 2's but my car has been out of commission for 3 months. cant wait any longer. I might be in for the Stage 3's in the future!


My baby
Name:  553795_10151085411921330_887132735_n.jpg
Views: 259
Size:  86.5 KB
sammy_0559 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 10:07 PM   #8
Zebra99
Colonel
 
Zebra99's Avatar
 
Drives: 2011 335is E93
Join Date: Aug 2011
Location: Ontario

Posts: 2,220
iTrader: (4)

Garage List
I'd wait for the stage III's considering winter is coming.

At least that's what works for me, not sure if you have heat all year long.
Zebra99 is offline   Canada
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 10:13 PM   #9
sammy_0559
Lieutenant Colonel
 
sammy_0559's Avatar
 
Drives: e93 2008 Montego Metallic 335i
Join Date: Apr 2011
Location: FortWorth, Texas

Posts: 1,944
iTrader: (0)

Garage List
2008 E93 335i  [1.83]
Quote:
Originally Posted by Zebra99 View Post
I'd wait for the stage III's considering winter is coming.

At least that's what works for me, not sure if you have heat all year long.
i cannot wait another day. lol My car will be done NEXT WEEK, stage 3 will be in the future, if its in the 4-5k range i can afford it. if not it will wait till summerish
sammy_0559 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 11:50 PM   #10
skinrock
Agent Smith
 
skinrock's Avatar
 
Drives: 2013 Fusion AWD
Join Date: Jan 2011
Location: The Matrix

Posts: 2,860
iTrader: (9)

Garage List
2007 335i  [3.45]
Quote:
Originally Posted by sammy_0559
Quote:
Originally Posted by Zebra99 View Post
I'd wait for the stage III's considering winter is coming.

At least that's what works for me, not sure if you have heat all year long.
i cannot wait another day. lol My car will be done NEXT WEEK, stage 3 will be in the future, if its in the 4-5k range i can afford it. if not it will wait till summerish
Vargas stated they are "shooting for single turbo price range." Just FYI.
skinrock is offline  
0
Reply With Quote
      11-15-2012, 11:58 PM   #11
sammy_0559
Lieutenant Colonel
 
sammy_0559's Avatar
 
Drives: e93 2008 Montego Metallic 335i
Join Date: Apr 2011
Location: FortWorth, Texas

Posts: 1,944
iTrader: (0)

Garage List
2008 E93 335i  [1.83]
Quote:
Originally Posted by skinrock View Post
Vargas stated they are "shooting for single turbo price range." Just FYI.
Yeah i know we shall see it might be cheaper it might be more. but not gonna be a pre order or beta test this time ... gonna buy the final product.
sammy_0559 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-16-2012, 07:55 PM   #12
Zebra99
Colonel
 
Zebra99's Avatar
 
Drives: 2011 335is E93
Join Date: Aug 2011
Location: Ontario

Posts: 2,220
iTrader: (4)

Garage List
Yea, but if the twins stage 3 make more than the single than it would be worth it no?

I like having twins, I find it more fun to say I have a "twin turbo" car haha.
Zebra99 is offline   Canada
0
Reply With Quote
      11-16-2012, 08:02 PM   #13
cn555ic
BimmerPost Supporting Vendor

 
cn555ic's Avatar
 
Drives: 917-939-4980
Join Date: Jun 2007
Location: New York

Posts: 18,266
iTrader: (5)

Send a message via Yahoo to cn555ic
If you Are even thinking about singles or stage 3 then it would be wise to also be ready to beef up the tranny also. I am just saying at those levels tranny upgrade should be also considered without a doubt. I am pushing meth and nitrous and I am scared shit that my tranny will take a dump even though I run my car rather conservatively at 16 psi max on meth and nitrous
__________________

Coding E and F New York 917-939-4980
cn555ic is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-16-2012, 10:33 PM   #14
longliven54
Lieutenant
 
longliven54's Avatar
 
Drives: 2007 335i e90 auto
Join Date: Jan 2011
Location: victoria

Posts: 465
iTrader: (6)

a local member had a vert with either an asr or some other turbo upgrade. wasnt rb.
he blew his engine up spraying NOS at every chance he could get to show off.. but he was fast even without NOS. added weight of vert and 2 12"woofers adding weight did help him launch better
__________________
JB4 G5 / VRSF IC / STETT CAI / GREDDY / custom exhaust / iRotora cross drilled rotots / snow stage 3 meth / 19" iForged senekas / upgraded speakers n CF woofer box / M3 bits/ DINAN camber plates/ KONI/ megan racing toe arm/ supreme power lowering perch
longliven54 is offline   Canada
0
Reply With Quote
      11-16-2012, 11:18 PM   #15
sammy_0559
Lieutenant Colonel
 
sammy_0559's Avatar
 
Drives: e93 2008 Montego Metallic 335i
Join Date: Apr 2011
Location: FortWorth, Texas

Posts: 1,944
iTrader: (0)

Garage List
2008 E93 335i  [1.83]
Quote:
Originally Posted by cn555ic View Post
If you Are even thinking about singles or stage 3 then it would be wise to also be ready to beef up the tranny also. I am just saying at those levels tranny upgrade should be also considered without a doubt. I am pushing meth and nitrous and I am scared shit that my tranny will take a dump even though I run my car rather conservatively at 16 psi max on meth and nitrous
Guess ill get a Level 10 first. then next year get a single or stage 3. I'm just trying to say with G5 Iso and Cobb. don't really wanna go to Proceed
For now for sure I'm getting either RBs or stock. I Need my car lol its been 3 months...
sammy_0559 is offline   United_States
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 11:15 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST