E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      11-10-2012, 07:13 AM   #3609
anielsen71
Lieutenant
 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

Posts: 533
iTrader: (0)

Garage List
Lars
Ja selvf. var det det :-)
Er også der jeg selv tester engang imellem.... ;-)
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" VMR703 Black Matte|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
anielsen71 is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-10-2012, 10:18 AM   #3610
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 902
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Lars
Ja selvf. var det det :-)
Er også der jeg selv tester engang imellem.... ;-)
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-21-2012, 06:24 AM   #3611
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 902
iTrader: (0)

Tyskland og autobahn rules.......
Og det gør mit COBB eTune E50 map fra Pro Tuning Freaks også.......

Kunne desværre ikke få en ren 200-300 km/t test gennemført, men den ville ligge på ca. 18,5 sek nu med det nye map når jeg ser på de forskellige målinger jeg lavede.

Max hk på seneste måling er 498 ved 5800 omdr. Og jeg har stadigvæk ~495 hk ved 6500 omdr og over 480 hk hele vejen fra 5300 til 7000 omdr. De 200-250 km/h er lavet i 5. gear hvor den netop ligger indenfor dette omdrejningsområde (ca. 5250-6550 omdr.).

Hvis vejret er godt nok tager jeg BMW'en til Tyskland igen i weekenden, den elsker blandingen af E85 og Aral 102
Attached Images
 
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-21-2012, 12:26 PM   #3612
jakobv84
Private First Class
 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 184
iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
holy f***
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
jakobv84 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-21-2012, 02:06 PM   #3613
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 902
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
holy f***
Yup, det er faktisk en meget god beskrivelse af hvordan det føles.

Et lille screendump fra Performance Tools
Attached Images
 
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-22-2012, 02:29 AM   #3614
madick1
Private
 
Drives: Pontiac GTO -06,
Join Date: Aug 2011
Location: Sweden

Posts: 70
iTrader: (0)

Holy fuckballs den er hurtig

Vad är Aral 102 er det 102 oktanig bensin eller?
madick1 is offline   Sweden
0
Reply With Quote
      11-22-2012, 03:13 AM   #3615
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 902
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by madick1 View Post
Holy fuckballs den er hurtig

Vad är Aral 102 er det 102 oktanig bensin eller?
Yup, det hedder Aral 102 Ultimate og er 102 ROZ oktan. Blandingen jeg kører på er ca. 40% Aral 102 og 60% E85. Og hjem fra Tyskland med ca. 130-140 km/h kørte jeg tilmed 10,2 km/l i gennemsnit.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-23-2012, 02:36 AM   #3616
madick1
Private
 
Drives: Pontiac GTO -06,
Join Date: Aug 2011
Location: Sweden

Posts: 70
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Yup, det hedder Aral 102 Ultimate og er 102 ROZ oktan. Blandingen jeg kører på er ca. 40% Aral 102 og 60% E85. Og hjem fra Tyskland med ca. 130-140 km/h kørte jeg tilmed 10,2 km/l i gennemsnit.
Köber du det på random bensinstation i Tyskland eller? 10,2 km/l er ikke så tosset jeg kan faktisk köre 11 km/l med min V8a
madick1 is offline   Sweden
0
Reply With Quote
      11-23-2012, 10:47 AM   #3617
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 902
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by madick1 View Post
Köber du det på random bensinstation i Tyskland eller? 10,2 km/l er ikke så tosset jeg kan faktisk köre 11 km/l med min V8a
Sejt, min gik også endnu længere på ren benzin, men den bruger lidt mere med E85 blandingen nu, og hvis jeg trykker til den hele tiden kan jeg sagtens bruge en tankfuld på ca 400 km, men så skal der også virkelig trykkes til den hele tiden....

E85 skal man lede lidt efter i Tyskland. Jeg har et par faste steder hvor jeg tanker, bare googl "E85 tankstellen" så finder du ud af hvor de forskellige tank stationer ligger. Det er naturligvis en anelse mere bøvlet end bare at køre ind på Shell eller Aral fra motorvejen, men vildt slemt er det nu ikke. Slet ikke den ekstra power og prisbesparelsen taget i betragtning. I Tyskland er E85 endnu billigere end i Sverige, jeg har købt det helt ned til 7,52 kr/liter, men pt. ligger det omkring 8 kr/l.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-23-2012, 05:32 PM   #3618
tonynuuk
New Member
 
Drives: 2006 BMW 325xi US
Join Date: Nov 2012
Location: Nuuk

Posts: 11
iTrader: (0)

Hej venner. Har lige købt min første BMW. En brugt én fra USA. Skulle gerne modtage den her i Nuuk, Grønland, 26. december. Har aldrig glædet mig så meget Håber at få gode tips her i forumet - især vedr. kodning. Har planer om at opgradere til euro spec xenon. Har bestilt euro spec 330 luftfilter boks, kn-filter og tårnstiver.
tonynuuk is offline   Greenland
0
Reply With Quote
      11-24-2012, 02:55 AM   #3619
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 902
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tonynuuk View Post
Hej venner. Har lige købt min første BMW. En brugt én fra USA. Skulle gerne modtage den her i Nuuk, Grønland, 26. december. Har aldrig glædet mig så meget Håber at få gode tips her i forumet - især vedr. kodning. Har planer om at opgradere til euro spec xenon. Har bestilt euro spec 330 luftfilter boks, kn-filter og tårnstiver.
Velkommen til. Sikke da en dejlig julegave at give sig selv
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-24-2012, 04:39 AM   #3620
tonynuuk
New Member
 
Drives: 2006 BMW 325xi US
Join Date: Nov 2012
Location: Nuuk

Posts: 11
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Velkommen til. Sikke da en dejlig julegave at give sig selv
Takker Ja, tænkte at nu skulle det være. Glæder mig til at prøve xDrive

1. Er der nogen her som har erfaring med at opgradere en 325 e90 (3 liters motor) til 330?

2. Er der nogen som har erfaring med Active Autowerke tuningsudstyr?
tonynuuk is offline   Greenland
0
Reply With Quote
      11-25-2012, 07:25 PM   #3621
jakobv84
Private First Class
 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 184
iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by tonynuuk View Post
Takker Ja, tænkte at nu skulle det være. Glæder mig til at prøve xDrive

1. Er der nogen her som har erfaring med at opgradere en 325 e90 (3 liters motor) til 330?

2. Er der nogen som har erfaring med Active Autowerke tuningsudstyr?
Velkommen til og glædelig jul! Jeg har ik prøvet x-drive, men lyder da fornuftigt når du nu bor i Grønland.

Næ... dem herinde som godt kan lidt at køre stærkt har vist 335i'ere som er nogle hurtige og meget tuningsvenlige krabater Jeg havde en 325i før og kiggede da lidt på tuning men synes ikke der var nogle vilde muligheder.
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
jakobv84 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-26-2012, 04:42 AM   #3622
madick1
Private
 
Drives: Pontiac GTO -06,
Join Date: Aug 2011
Location: Sweden

Posts: 70
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Sejt, min gik også endnu længere på ren benzin, men den bruger lidt mere med E85 blandingen nu, og hvis jeg trykker til den hele tiden kan jeg sagtens bruge en tankfuld på ca 400 km, men så skal der også virkelig trykkes til den hele tiden....

E85 skal man lede lidt efter i Tyskland. Jeg har et par faste steder hvor jeg tanker, bare googl "E85 tankstellen" så finder du ud af hvor de forskellige tank stationer ligger. Det er naturligvis en anelse mere bøvlet end bare at køre ind på Shell eller Aral fra motorvejen, men vildt slemt er det nu ikke. Slet ikke den ekstra power og prisbesparelsen taget i betragtning. I Tyskland er E85 endnu billigere end i Sverige, jeg har købt det helt ned til 7,52 kr/liter, men pt. ligger det omkring 8 kr/l.
Jeg mente 102 oktan köber man det på random station i Tyskland?

Nye F80 M3 tanker Etanol i Göteborg
http://www.teknikensvarld.se/2012/11...ankar--etanol/
madick1 is offline   Sweden
0
Reply With Quote
      11-26-2012, 08:55 AM   #3623
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 902
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by madick1 View Post
Jeg mente 102 oktan köber man det på random station i Tyskland?

Nye F80 M3 tanker Etanol i Göteborg
http://www.teknikensvarld.se/2012/11...ankar--etanol/
Arh det var benzinen du spurgte efter, dét køber man på "Aral" stationer, de er over hele Tyskland og de fleste af dem (ikke dem alle) har "102 Ultimate" benzin. Jeg har en "Aral" app til min iPhone, der viser vej til nærmeste station, den er gratis.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-26-2012, 09:09 AM   #3624
#-JONAS-#
Private
 
Drives: E92 320D BLACK
Join Date: Oct 2012
Location: Spain

Posts: 98
iTrader: (0)

Vi er da rimelig mange danskere herinde, det havde jeg ikke regnet med! Jeg er selv fra Aalborg :-)
#-JONAS-# is offline   Spain
0
Reply With Quote
      11-27-2012, 02:20 AM   #3625
jacobniell
Private First Class
 
jacobniell's Avatar
 
Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

Posts: 164
iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by tonynuuk View Post
Takker Ja, tænkte at nu skulle det være. Glæder mig til at prøve xDrive

1. Er der nogen her som har erfaring med at opgradere en 325 e90 (3 liters motor) til 330?

2. Er der nogen som har erfaring med Active Autowerke tuningsudstyr?
Hejsa
Først et stort tillykke. det er en fed vogn du bliver glad for ;æ)

Nå men nu til dit spørgsmål, hvis det er en 3 liters motor du har så findes der et kit man kan købe og montere som ændrer motorens ydelse fra 325 til 330i!!!

Der er tale om en Sports indsugnings-manifold N53 inklusiv software og OBD værktøj

325I alle modeller med N53 3.0 motor årg. 2008-, før 218HK/270NM efter 272HK/320NM

prisen er på 12.498,75 hvilket faktisk er ret billigt...

Jeg har lagt et link herunder:

http://www.schmiedmann.dk/3er_serien...de17.htm#15331
__________________
2007 E90 335i
jacobniell is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-27-2012, 07:07 AM   #3626
knasman
Private First Class
 
Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

Posts: 122
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jacobniell View Post
Hejsa
Først et stort tillykke. det er en fed vogn du bliver glad for ;æ)

Nå men nu til dit spørgsmål, hvis det er en 3 liters motor du har så findes der et kit man kan købe og montere som ændrer motorens ydelse fra 325 til 330i!!!

Der er tale om en Sports indsugnings-manifold N53 inklusiv software og OBD værktøj

325I alle modeller med N53 3.0 motor årg. 2008-, før 218HK/270NM efter 272HK/320NM

prisen er på 12.498,75 hvilket faktisk er ret billigt...

Jeg har lagt et link herunder:

http://www.schmiedmann.dk/3er_serien...de17.htm#15331
Hvis info i legend taler sandt, så har tonynuuk købt en 2006 325i. De første årgange af 325i (E9x) havde 2,5L I6, 3,0L blev først introduceret et par år senere (2007/8 så vidt jeg husker).

Det begrænser nok mulighederne en del, desværre...
knasman is offline  
0
Reply With Quote
      11-27-2012, 07:07 AM   #3627
knasman
Private First Class
 
Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

Posts: 122
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Næ... dem herinde som godt kan lidt at køre stærkt har vist 335i'ere som er nogle hurtige og meget tuningsvenlige krabater Jeg havde en 325i før og kiggede da lidt på tuning men synes ikke der var nogle vilde muligheder.
Ikke alle
knasman is offline  
0
Reply With Quote
      11-27-2012, 10:49 AM   #3628
jakobv84
Private First Class
 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 184
iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Ikke alle

Touché
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
jakobv84 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      11-28-2012, 05:54 AM   #3629
tonynuuk
New Member
 
Drives: 2006 BMW 325xi US
Join Date: Nov 2012
Location: Nuuk

Posts: 11
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jacobniell View Post
Hejsa
Først et stort tillykke. det er en fed vogn du bliver glad for ;æ)

Nå men nu til dit spørgsmål, hvis det er en 3 liters motor du har så findes der et kit man kan købe og montere som ændrer motorens ydelse fra 325 til 330i!!!

Der er tale om en Sports indsugnings-manifold N53 inklusiv software og OBD værktøj

325I alle modeller med N53 3.0 motor årg. 2008-, før 218HK/270NM efter 272HK/320NM

prisen er på 12.498,75 hvilket faktisk er ret billigt...

Jeg har lagt et link herunder:

http://www.schmiedmann.dk/3er_serien...de17.htm#15331
Tak for svar

Motoren er en N52 B30. Jeg har tjekket VIN-nummeret.

Men på det link du nævner står der ikke noget om at det kun er til N53, så måske jeg også kan bruge kittet til min bil?
tonynuuk is offline   Greenland
0
Reply With Quote
      12-01-2012, 03:14 AM   #3630
jacobniell
Private First Class
 
jacobniell's Avatar
 
Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

Posts: 164
iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by tonynuuk View Post
Tak for svar

Motoren er en N52 B30. Jeg har tjekket VIN-nummeret.

Men på det link du nævner står der ikke noget om at det kun er til N53, så måske jeg også kan bruge kittet til min bil?
Kittet er kun lavet til 3l motoren, da softwaren og hardwaren er lavet specifikt til denne motor.
__________________
2007 E90 335i
jacobniell is offline   Denmark
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 05:44 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST