E90Post
 


TNT Racewerks
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      12-17-2012, 04:59 PM   #3697
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Forresten, så er dine klip ikke offentlige.. Kun dem med linket kan se dem
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-17-2012, 05:35 PM   #3698
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 886
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Har du egentlig droppet methanol fuldstændigt ?
Næh, har bare ligesom ikke fået installeret det. Men jeg er nu egentlig også helst fri for at installere det, bilen er ærligt talt rigeligt hurtig nu.

Ups med videoen, kan du se den sådan her så:

http://www.youtube.com/watch?v=P1hrxu9tGAo
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-17-2012, 05:46 PM   #3699
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Næh, har bare ligesom ikke fået installeret det. Men jeg er nu egentlig også helst fri for at installere det, bilen er ærligt talt rigeligt hurtig nu.

Ups med videoen, kan du se den sådan her så:

http://www.youtube.com/watch?v=P1hrxu9tGAo
hehehe.. Jeg kan godt se filmen, men hvis folk søger på youtube efter 335i rb turbo så kommer den ikke frem da den er privat

__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=

Last edited by lfelunden; 12-17-2012 at 05:52 PM.
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-17-2012, 05:48 PM   #3700
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Den alpina b3 skulle blive så hurtig her kun med downpipe og en MILD chiptuning.. De har fået en b3'er uden katalysatorer og en chiptuning til 460 heste, det vildt.
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-18-2012, 03:19 AM   #3701
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 886
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Den alpina b3 skulle blive så hurtig her kun med downpipe og en MILD chiptuning.. De har fået en b3'er uden katalysatorer og en chiptuning til 460 heste, det vildt.
Vi må mødes og filme lidt på den A1 strækning der. Jeg har et Go Pro kamera, og du har også et, så kan vi filme fra begge biler

Det skal dog lige være tørvejr først, sidst jeg var i Tyskland trak jeg lidt spin i 5. gear da jeg skulle teste 200-250....
Attached Images
 
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-18-2012, 03:21 AM   #3702
Aridk
Lieutenant
 
Aridk's Avatar
 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 502
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Øv da, min dybeste medfølelse

Du må med en tur næste gang jeg skal til Tyskland og teste

Jeg får mit nye bagbro/differentiale kit på i starten af januar, så skal der testes accelerationstider, hvis ellers vejene nogensinde bliver tørre igen.....
Quote:
Originally Posted by Danmark@VFF700singleturbo View Post
Demotur, det skal vi nok finde ud af. Bare vejret er godt.
Tak son byder, det vil jeg se meget frem til

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Det gør da ikke noget, vi er vilde med fede biler, også selv om de ikke helt nøjagtigt er 3 serie biler
Den ser faktisk rigtig godt ud

Quote:
Originally Posted by Danmark@VFF700singleturbo View Post
Øv øv øv, det var ikke sjovt. Den ser ellers godt ud. Fede fælge!!!
Dem var jeg også meget stolte af Morr vs8 smedet alu de vejede ingenting.

Quote:
Originally Posted by Danmark@VFF700singleturbo View Post
Hold da op, den må da gå godt!!!

I kan følger med i mit projekt her.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=782326
Det ser godt ud og de billeder giver jo svar på en masse spørgsmål, godt at se du opgraderer bagtøjet også, der var vist også et pvm.meth kit til når du ikke vil nøjes med 425 hk

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Har faktisk lige fået en HPF intercooler, K&N drop-in filter og AR Design catless downpipes til den B3
Har allerede en JB4 fra min 335i, men denne B3 kører med 1,1 bar tryk(16psi) standard, pga dens lave kompression... 9,4:1
Den skulle være MEGET stoppet pga de standarde downpipes, så nu må jeg se når jeg får det monteret , inden sommer får jeg RB turbo også skal den custom tunes hos ECStuning, vil ikke det der piggyback det er så irriterende med benzintilførslen etc.
Tillykke med den nye B5 det ellers begge fede biler

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Altså, nu har jeg været inde på N54tech og tjekket op på mange ting. Piggyback tuning yder ikke noget benzin, derfor flashtuning og en piggyback oveni til meth injection hvis man er til det ... Forresten, hvis du kører til tyskland og skal blæse den af, så tag A1 fra Hamburg-Bremen. Det er nok det vildeste strækning i verden, 3 spor i ca. 80-100km uden begrænsning - efter kl20!
Ikke sandt Vishnu´s proceed v3 og v2.5 har i forhold til de første piggies muglighed for at styre fuel bedre der en kannal der hedder fueltrim som du også kan logge og justere efter tunningsgrad behov
Aridk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-18-2012, 04:30 AM   #3703
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Vi må mødes og filme lidt på den A1 strækning der. Jeg har et Go Pro kamera, og du har også et, så kan vi filme fra begge biler

Det skal dog lige være tørvejr først, sidst jeg var i Tyskland trak jeg lidt spin i 5. gear da jeg skulle teste 200-250....
Ahh.. din er nok hurtigere en den B3 .. Ville gerne prøve når der nu engang kommer RB's på den skulle få omkring 495-500 på normal pumpgas
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-18-2012, 05:51 AM   #3704
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 886
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Ahh.. din er nok hurtigere en den B3 .. Ville gerne prøve når der nu engang kommer RB's på den skulle få omkring 495-500 på normal pumpgas
Det bliver spændende at se hvormange hk du får ud af den med de nye turboer. Jeg tror det bliver svært at ramme 500 hk stabilt uden ethanol eller meth, men tæt på kommer du helt sikkert.

Jeg vil antage at motorstyringen på din B3 tillader højere boost end den på MSD80/81 på de almindelige N54 motorer, men ved du om det er en anden motorstyring? Hvis de kan få 460 hk ud af den ved de få mods du nævner, så tænker jeg at det nok er en modificeret eller anden motorstyring de bruger. Spændende er det i alt fald, og jeg lover dig for at RB turboerne er alle pengene værd, de virker bare
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-18-2012, 11:19 AM   #3705
Danmark@VFF700singleturbo
Single turbo :-)
 
Danmark@VFF700singleturbo's Avatar
 
Drives: e92 335i VFF 700 single turbo
Join Date: Dec 2012
Location: Denmark

Posts: 32
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Det gør den også

Fedt projekt, jeg har set de billeder på FB igennem nogle gange nu. Hvornår er den færdig? Jeg er sikker på at mange af os gerne kører en tur til Assens eller Ålborg, eller hvor du nu er, for at se den når den er færdig
Håber den er færdig over de næste par. mdr.
Men så skal den jo lige til Tüv og tilbage igen og så op i tryk
Danmark@VFF700singleturbo is offline  
0
Reply With Quote
      12-18-2012, 11:22 AM   #3706
Danmark@VFF700singleturbo
Single turbo :-)
 
Danmark@VFF700singleturbo's Avatar
 
Drives: e92 335i VFF 700 single turbo
Join Date: Dec 2012
Location: Denmark

Posts: 32
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Hey! Ville lige høre hvad du måtte af med for hele pakken, har nu tjekket billederne igennem et par gange

Hvad lå tolden på
Uha uha, lang over 100.000kr
Danmark@VFF700singleturbo is offline  
0
Reply With Quote
      12-18-2012, 04:39 PM   #3707
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Det bliver spændende at se hvormange hk du får ud af den med de nye turboer. Jeg tror det bliver svært at ramme 500 hk stabilt uden ethanol eller meth, men tæt på kommer du helt sikkert.

Jeg vil antage at motorstyringen på din B3 tillader højere boost end den på MSD80/81 på de almindelige N54 motorer, men ved du om det er en anden motorstyring? Hvis de kan få 460 hk ud af den ved de få mods du nævner, så tænker jeg at det nok er en modificeret eller anden motorstyring de bruger. Spændende er det i alt fald, og jeg lover dig for at RB turboerne er alle pengene værd, de virker bare
Altså, de har en B3 hos PP-performance med 495 hk. Den har DP, intercooler og 10% større turbo end normalt, så regner med at RB's burde give lidt mere.. Manhart racing har et stage 4 kit, samme pakke(remap DP IC og upgraded turbo) 520hk og 620NM.
http://www.manhart-racing.de/english...hip-tuning.php
Nu kender jeg ikke prisen, men jeg har da det hele og omkring foråret får jeg nok også RB..

Forresten, hvad måtte du af med i told for RB's ?
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-19-2012, 02:38 AM   #3708
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 886
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Altså, de har en B3 hos PP-performance med 495 hk. Den har DP, intercooler og 10% større turbo end normalt, så regner med at RB's burde give lidt mere.. Manhart racing har et stage 4 kit, samme pakke(remap DP IC og upgraded turbo) 520hk og 620NM.
http://www.manhart-racing.de/english...hip-tuning.php
Nu kender jeg ikke prisen, men jeg har da det hele og omkring foråret får jeg nok også RB..
Det er muligt at de kan hive de heste ud af dem på almindelig benzin, men med min erfaring, så skal der i alt fald enten modificeres voldsomt på kølingen eller på benzin tilførslen. Jeg er nødt til at køre på en blanding af ethanol og benzin for at ramme 500 hk stabilt.

På ren "pump gas" bliver den simpelthen for varm til at være stabil til andet end et drag race i ny og næ. Amerikanerne kører jo ikke bil på samme måde som vi andre her i Europa. Min skal kunne holde til at køre 200+ i flere timer, og sådan som dine videoer ser ud er det nok også bedst at din også er det....

Quote:
Forresten, hvad måtte du af med i told for RB's ?
Åh, det kan jeg ikke helt huske, men jeg mener der er 4% told på autodele og så 25% moms af totalpris på fakturaen (inkl. porto) samt et gebyr for toldbehandling, så hvis du regner med ca. 30% oveni er det nok ikke helt ved siden af.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-19-2012, 04:42 AM   #3709
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Det er muligt at de kan hive de heste ud af dem på almindelig benzin, men med min erfaring, så skal der i alt fald enten modificeres voldsomt på kølingen eller på benzin tilførslen. Jeg er nødt til at køre på en blanding af ethanol og benzin for at ramme 500 hk stabilt.

På ren "pump gas" bliver den simpelthen for varm til at være stabil til andet end et drag race i ny og næ. Amerikanerne kører jo ikke bil på samme måde som vi andre her i Europa. Min skal kunne holde til at køre 200+ i flere timer, og sådan som dine videoer ser ud er det nok også bedst at din også er det....
Altså, da jeg fik den kørte jeg den 5 minutter fuld knald den gik mellem 300 og 306km/t. Olien stod kun på 120 grader uden at rykke sig overhovedet
Kan huske på min 335i, der rykkede den sig vildt meget .. Men denne her har en stor oliekøler
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-19-2012, 07:03 AM   #3710
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 886
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Altså, da jeg fik den kørte jeg den 5 minutter fuld knald den gik mellem 300 og 306km/t. Olien stod kun på 120 grader uden at rykke sig overhovedet
Kan huske på min 335i, der rykkede den sig vildt meget .. Men denne her har en stor oliekøler
Ja oliekøleren er ikke så stor på 335'eren, men den største forskel jeg har set på olietemperaturen min 335 var da jeg fik en ordentlig intercooler på. Med standard intercooler var jeg oppe og runde 135 grader olietemp på Ringen, nu kommer den aldrig over ~125 uanset hvordan jeg kører og her om vinteren kan jeg dårligt få den op på 110 grader.

Men jeg kan godt huske at da jeg havde tunet den og kørte med standard intercooler og oliekøler, så kunne man næsten se olietemperaturen følge omdrejningstælleren i 6. gear på motorvejen....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-19-2012, 06:33 PM   #3711
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Ja oliekøleren er ikke så stor på 335'eren, men den største forskel jeg har set på olietemperaturen min 335 var da jeg fik en ordentlig intercooler på. Med standard intercooler var jeg oppe og runde 135 grader olietemp på Ringen, nu kommer den aldrig over ~125 uanset hvordan jeg kører og her om vinteren kan jeg dårligt få den op på 110 grader.

Men jeg kan godt huske at da jeg havde tunet den og kørte med standard intercooler og oliekøler, så kunne man næsten se olietemperaturen følge omdrejningstælleren i 6. gear på motorvejen....
Det skal man godt nok passe på med, det kan hurtigt gå helt galt!

Kan huske min 335i med JB4, den blev var selvom man havde den i Map0 .. I Map 5, så var det latterligt.. men stadig, den var GODT nok hurtig med map 5, den kørte kun 16+ psi ..
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-19-2012, 06:43 PM   #3712
lfelunden
Second Lieutenant
 
lfelunden's Avatar
 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

Posts: 298
iTrader: (0)

Garage List
Ahh.. Nu skal jeg måske ned til Tyskland for at få installeret HPF intercooleren + Catless ar design downpipes.. Problemet er med de DP's at jeg har fået DPFIX, men der kan komme CEL frem.. har INGEN OBDII kabel argh, så irriterende, brugte jo min JB4 til at slette koder etc med :/
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
lfelunden is offline   Germany
0
Reply With Quote
      12-20-2012, 03:05 AM   #3713
madick1
Private
 
Drives: Pontiac GTO -06,
Join Date: Aug 2011
Location: Sweden

Posts: 70
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Det skal man godt nok passe på med, det kan hurtigt gå helt galt!

Kan huske min 335i med JB4, den blev var selvom man havde den i Map0 .. I Map 5, så var det latterligt.. men stadig, den var GODT nok hurtig med map 5, den kørte kun 16+ psi ..
I er jo bindegale i to:-) et lille spörgsmål bare vad står "CEL" for?

God jul
madick1 is offline   Sweden
0
Reply With Quote
      12-20-2012, 05:23 AM   #3714
jakobv84
Private First Class
 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 184
iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by madick1 View Post
I er jo bindegale i to:-) et lille spörgsmål bare vad står "CEL" for?

God jul
Det er de

CEL = Check Engine Light
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
jakobv84 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      12-20-2012, 05:28 AM   #3715
Aridk
Lieutenant
 
Aridk's Avatar
 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 502
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by madick1 View Post
I er jo bindegale i to:-) et lille spörgsmål bare vad står "CEL" for?

God jul
"Check engine light" det motortstyringen som siger der noget galt med den, i dette tilfælde er der en lamdasonde/ co måler før og efter kat, når så man fjerner catalysatoren i downpipen så er der ikke længere overnsstemmelse med de værdier motoren modtager derfor siger den at den skal til service.
Aridk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-20-2012, 09:19 AM   #3716
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 886
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Det er de

CEL = Check Engine Light
Hey, hey..... Nå jo ok, det er vi nok.....

Juleferie om 41 min.... ca....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-20-2012, 09:32 AM   #3717
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 886
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
"Check engine light" det motortstyringen som siger der noget galt med den, i dette tilfælde er der en lamdasonde/ co måler før og efter kat, når så man fjerner catalysatoren i downpipen så er der ikke længere overnsstemmelse med de værdier motoren modtager derfor siger den at den skal til service.
Nemlig. Og uden at kunne læse koden kan man ikke vide om man skal dreje den ene eller den anden vej på potmeteret på DPFIX.

Problemet med DPFIX er jo at den returnerer samme "falske" værdi for begge lambdasonder, så hvis der er en smule variation, så kan man komme til at køre for fedt/magert på halvdelen af motoren. Så da jeg fik min COBB AP installeret kunne se i loggen at bank 1 (de 3 første cylindre) kørte magert og bank 2 (de 3 sidste cylindre) lidt for fedt, så jeg pillede DPFIX af og nu kører de stort set 100% ens, hvilket er en fordel når man kører med op til ca. 19 psi.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-20-2012, 09:46 AM   #3718
madick1
Private
 
Drives: Pontiac GTO -06,
Join Date: Aug 2011
Location: Sweden

Posts: 70
iTrader: (0)

Thumbs up

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Hey, hey..... Nå jo ok, det er vi nok.....

Juleferie om 41 min.... ca....
Ok tak så forstår jeg

Selv har jeg juleferie i morgen og så går turen til Horsens
madick1 is offline   Sweden
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 08:36 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST