Login
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
BMW Garage | BMW Meets | Register | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
![]() ![]() |
BMW 3-Series (E90 E92) Forum
>
Danskere... How many Danes?
![]() |
![]() |
03-21-2013, 04:05 PM | #3785 |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Yep det har jeg Allan. Det er jo Dzenno der har tunet den og han tuner jo ogsaa min
![]()
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
Appreciate
0
|
03-21-2013, 04:08 PM | #3786 |
Captain
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 44
Rep 815
Posts
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark
|
sad lige og så tråden og så din kommentar derinde :-)
Imponerende tal..... :-)
__________________
Brgds
Allan '06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" AvantGarde M359 Satin Black|335i brakes|Bilstein B16 IRC|Powerflex|GroundControl|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics|Zimmermann |
Appreciate
0
|
03-22-2013, 09:23 AM | #3787 | |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Quote:
Men jeg håber da at der bliver udviklet videre på det, det er kun godt for platformen ![]()
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
|
Appreciate
0
|
03-22-2013, 03:53 PM | #3788 |
Lieutenant
![]() ![]() ![]() ![]() 7
Rep 520
Posts |
No offence Lars men de skulle nu have valg en tuner som havde lidt mere styt på det, Shiv/Vishnu fex der jo ingen grund til at opfinde en dybe tallerken igen
![]() Deres meth run gav rigtigtnok 600 hk men de måtte afbryde v 4500-5000o/m sikkert fordi de rendte tør for fuel. Vagas stage 3 turboerne flower mere en Vishnus singles og de kører med mærkbart højere ladetryk, men trods dette får de færre hk ud af det, fordi de har drejet tændingtids punktet for langt tilbage, så det eneste de får ud af de ekstra par bars ladetryk er kun eksta varme til skade for motoren ![]() Jeg ved godt at dette er første forsøg og det tingende taget i betragtning ganske godt gået, og jeg håber da at de vil komme langt med deres kit, jeg ser også frem til at se hvorn det kommer ti lat gå med deres stage 2 kit om det kan konkurerre med RB turboerne til 1000$ mindre. Ps Lars du skriver ikke med dig selv, selv om jeg ikke har min Bil længere er jeg dagligt herinde for at følge med og jeg syntes der er spændende hvor langt du er nået med din vogn ![]() |
Appreciate
0
|
03-23-2013, 02:00 AM | #3789 |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Bare rolig, jeg lader mig ikke sådan lige fornærme.
![]() Det bliver spændende at se hvad der på sigt kommer ud af Vargas Stg 2/3. Lige nu har jeg rigeligt power i mine RB'er. Så meget at vi bevidst har skruet lidt ned for momentet i mellemområdet. Sådan en snoet landevej i Tyskland kan være direkte skræmmende med 700+ Nm ![]() @Aridk, er du med i BMW Club DK? Så skulle du næsten komme til rulletræf hvis du kan?
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
Appreciate
0
|
03-24-2013, 08:06 AM | #3790 | ||
Lieutenant
![]() ![]() ![]() ![]() 7
Rep 520
Posts |
Quote:
![]() Quote:
![]() Rullefeltstræf er det på sjælland? så der jo lidt langt ![]() Kan læse at Vargas beta testere stage 2 har fået mundkurv på, så de vil nok sikre sig at de funker 100% inden vi rører noget. |
||
Appreciate
0
|
03-24-2013, 04:24 PM | #3791 | |
Second Lieutenant
![]() ![]() 11
Rep 209
Posts |
Quote:
![]()
__________________
![]() |
|
Appreciate
0
|
03-28-2013, 05:20 AM | #3792 | ||
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Quote:
Quote:
![]() Mht. Vargas, så bliver det interessant at følge. Jeg synes det er fedt at der er flere der arbejder på forskellige løsninger, og det lader til at der bliver lagt nogle kræfter i det fra deres side. Jeg ærgrer mig dog lidt over at der ikke er noget nyt om den danske bil der skulle have en stor single turbo, det kunne være fedt at se hvad der er kommet ud af det, både mht. hk/Nm, accelerationstider og hvodan den i det hele taget kører.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
||
Appreciate
0
|
04-02-2013, 08:41 AM | #3793 |
Private First Class
![]() ![]() 4
Rep 130
Posts
Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark
|
Hej drenge,
Er der nogle af jer der har erfaring med nogle af alle de custom-måtter som findes rundt omkring? Skal have nye til min e90, men overvejer om ikke der findes bedre løsninger end BMW OEM ![]() /Søren
__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
|
Appreciate
0
|
04-02-2013, 10:21 AM | #3794 |
Private First Class
![]() ![]() 3
Rep 184
Posts
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark
|
Ikke her. Jeg købte BMW OEM på ebay sidst jeg skiftede dem -- men nu bor jeg jo også i et klima hvor den slags måske er lidt nemmere at have med at gøre.
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded
'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold) |
Appreciate
0
|
04-05-2013, 11:32 AM | #3795 |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Jeg køber OEM måtter, men jeg køber dem i Tyskland. Det er noget billigere, ca. 30% mener jeg.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
Appreciate
0
|
04-06-2013, 10:45 AM | #3796 |
New Member
![]() 2
Rep 9
Posts |
Hej.....
Så blev jeg også ejer af en 335i model 2007 - hold da op det kører godt.....smil. God weekend til alle. Pollax Last edited by pollax; 04-06-2013 at 11:10 AM. Reason: picture.... |
Appreciate
0
|
04-06-2013, 11:11 AM | #3797 | |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Quote:
![]() Og ja, den kører super godt sådan én ![]()
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
|
Appreciate
0
|
04-06-2013, 03:33 PM | #3798 |
Private First Class
![]() ![]() 3
Rep 184
Posts
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark
|
Tillykke og velkommen til. Vi andre er også ret tilfredse med vores
![]()
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded
'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold) |
Appreciate
0
|
04-06-2013, 05:37 PM | #3799 |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Nå, jeg var jo lige til rullefelts træf med BMW Club DK i dag. Jeg tror der var nogen der blev en lille smule overraskede. Måtte også lige give et par prøveture. Der var brede grin hele vejen rundt....
![]() Det var på en E60 blanding. Lige nu er jeg ved at teste om jeg kan køre på ren E85, men min HPFP ser ikke ud til at være glad for det desværre, for motoren kan godt li' det.... Anyway her er lige et billede af dagens resultat. Desværre en smule spin på rullerne, så der er nogle grimme "hak" i området 4000-6000 omdr. og der hvor målingen stopper på grafen (ved. ca. 6900 omdr.) er i virkeligheden 7200 omdr. Fik lavet en måling mere der gav stort set det samme (554 hk og 771 Nm), men hvor grafen var meget mere glat. Desværre fik jeg ikke en udskrift af den anden med... ![]()
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
Appreciate
0
|
04-07-2013, 07:24 AM | #3800 |
Lieutenant
![]() ![]() ![]() ![]() 7
Rep 520
Posts |
Hej JiJoe imponerende resultat
![]() Lidt ærgeligt mig og min bror ikke kunne få planlagt turen dertil det havde garantetet været spændende. ![]() |
Appreciate
0
|
04-07-2013, 07:31 AM | #3801 | |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Quote:
Jeg tror ikke lige der var nogen i nærheden af det i går, de fleste der blev testet i går var diesel biler faktisk. Men jeg havde stadigvæk mere moment end dem alle.... ![]() Jeg har rodet lidt med et rent E85 map, men HPFP kan slet ikke følge med, sådan omkring E65-70 lader til at være max den kan håndtere, selv med en opgraderet LPFP (Walbro 455). Håber ham Tony fra Vargas Turbo lykkes med projektet med at opgradere HPFP, så er der håb for endnu mere.... Også fordi man jo kan købe E85 for ca. 8.00-9.00 kr literen ![]()
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
|
Appreciate
0
|
04-07-2013, 01:01 PM | #3802 |
Private First Class
![]() ![]() 3
Rep 184
Posts
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark
|
555 HK... det er vildt nok. Kan godt forstå du passer lidt på når du gir gas i svingene i regnvejr!
![]()
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded
'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold) |
Appreciate
0
|
04-07-2013, 01:51 PM | #3803 | |
Major
![]() ![]() 26
Rep 1,038
Posts |
Quote:
![]() ![]() ![]() Anyway, jeg har testet det meste af eftermiddagen i går og natten til i dag, og min HPFP kan bare ikke levere benzin nok til at køre med ren E85 desværre. For pokker hvor booster den hurtigt på ren E85, men allerede omkring 4000 omdr. giver HPFP help op, selv med en opgraderet LPFP. Men op til E65 elsker både motor og HPFP det, og eftersom HPFP kan følge med, så nu har jeg lige fået en opdateret motorstyring optimeret til E65 i stedet for E50, så måske kan vi lige hente en 15-20 hk mere. Det må jeg dog teste senere for lige nu er det regnvejr (her i Tyskland) ![]()
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
![]() |
|
Appreciate
0
|
04-07-2013, 03:05 PM | #3804 |
New Member
![]() 0
Rep 6
Posts |
Hej, er der nogle der har oplevet en 320DA der ikke er glad for at starte om morgenen?
Den går godtnok i gang men den hopper som om den kun går på 2 og så oser den, giver jeg den så lidt gas 1500rpm går der et par sekunder så går den fint. Jeg tror måske det er forvarmeren på en eller to der er def. ??? Er der et klog hoved her?? /Jens |
Appreciate
0
|
04-07-2013, 04:47 PM | #3805 |
Captain
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 44
Rep 815
Posts
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark
|
@BMWinther
Det kan også være dine gløderør der er færdige. Så kan den være lidt længere tid om at starte. Eller en dyse eller 2 der ikke er så glad for at stå op om morgenen.....De koster.... :-( Nemmeste er at få sat en tester på. Så bliver du MEGET klogere..... :-)
__________________
Brgds
Allan '06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" AvantGarde M359 Satin Black|335i brakes|Bilstein B16 IRC|Powerflex|GroundControl|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics|Zimmermann |
Appreciate
0
|
04-12-2013, 09:07 AM | #3806 |
Private First Class
![]() ![]() 4
Rep 130
Posts
Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark
|
330d vs 335d
Hej drenge,
Så har jeg behov for lidt indspark igen. Overvejer kraftigt at skifte 320'eren ud, nu den nærmer sig de 150Tkm, og overvejer enten 330d eller 335d. Er der nogle forskellige udover selve motoren? Er det noget med at 335d har større/bedre bremser? Hvad med undervogn? Alle input er velkomne ![]() //Søren
__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
|
Appreciate
0
|
![]() |
Bookmarks |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|