E90Post
 


Lux Angel Eyes
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      08-11-2013, 01:12 AM   #3873
jacobniell
Private First Class
 
jacobniell's Avatar
 
Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

Posts: 159
iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by dangla View Post
Hej!

Er der nogen herinde som har erfaring med kodning, og ligger inde med et ODB kabel, eller måske kender nogen som kan? :-)

/Danny
Hej Danny

Hvis du kan skrive hvor i landet du kommer fra vil det sikkert give et bedre resultat, jeg kan sagtens nævne nogle stykker men de kommer alle fra Sjælland.
Det kommer jo også lidt an på hvad det er du vil have kodet, for der er da også andre som kan klare mindre opgaver, hvis det bare er at fejludlæse mm.
__________________
2007 E90 335i
jacobniell is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-11-2013, 01:48 AM   #3874
dangla
Enlisted Member
 
dangla's Avatar
 
Drives: BMW M3 E93 DCT
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark

Posts: 49
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jacobniell View Post
Hej Danny

Hvis du kan skrive hvor i landet du kommer fra vil det sikkert give et bedre resultat, jeg kan sagtens nævne nogle stykker men de kommer alle fra Sjælland.
Det kommer jo også lidt an på hvad det er du vil have kodet, for der er da også andre som kan klare mindre opgaver, hvis det bare er at fejludlæse mm.

Hej!

Jeg kommer fra KBH - jeg har lige byttet min E92 M3 ud med en E93 M3 DCT fra 2010/4. (jeg får den leveret 2/9). Jeg vil gerne have LCI baglygterne på, men de kræver desværre kodning.

/Danny
dangla is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-16-2013, 02:56 AM   #3875
Danmark@VFF700singleturbo
Single turbo :-)
 
Danmark@VFF700singleturbo's Avatar
 
Drives: e92 335i VFF 700 single turbo
Join Date: Dec 2012
Location: Denmark

Posts: 32
iTrader: (0)

Hej Alle.

Til infomation.

Hvis der er nogle der mangler original turbo, kobling og svinghjul til en n54, må i sige til, da jeg har dette liggenede. Det hele har kørt 60.000km.

Pris ???? ca. hal pris end det koster for nyt.
Danmark@VFF700singleturbo is offline  
0
Reply With Quote
      08-16-2013, 04:03 AM   #3876
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Danmark@VFF700singleturbo View Post
Hej Alle.

Til infomation.

Hvis der er nogle der mangler original turbo, kobling og svinghjul til en n54, må i sige til, da jeg har dette liggenede. Det hele har kørt 60.000km.

Pris ???? ca. hal pris end det koster for nyt.
Hehe, hvis ellers det kunne holde i min bil, så står jeg lige og mangler kobling og svinghjul. Jeg har bestilt et Spec Stage 3+ med stål svinghjul, seæv med en HPF Stag 2 kobling gav mit svinghjul (og kobling) altså op sidste lørdag....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-16-2013, 04:23 AM   #3877
Danmark@VFF700singleturbo
Single turbo :-)
 
Danmark@VFF700singleturbo's Avatar
 
Drives: e92 335i VFF 700 single turbo
Join Date: Dec 2012
Location: Denmark

Posts: 32
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Hehe, hvis ellers det kunne holde i min bil, så står jeg lige og mangler kobling og svinghjul. Jeg har bestilt et Spec Stage 3+ med stål svinghjul, seæv med en HPF Stag 2 kobling gav mit svinghjul (og kobling) altså op sidste lørdag....
En ting er sikker, det kan IKKE holde til din bil

Jeg køre også med Spec, kun en 2+ samt deres stål svinghjul.
Dejlig kobling. Glæder mig til at høre hvad du syndes, en 3+ er jo nok lidt mere hård og mere "grib" i !
Danmark@VFF700singleturbo is offline  
0
Reply With Quote
      08-26-2013, 12:58 PM   #3878
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Så er kobling og svinghjul endeligt ankommet. Så er det bare med at sørge for at mekanikeren kan nå at lave det ASAP

Efter 17 dage uden min BMW har jeg helt klart power abstinenser..... Min 170hk hverdags diesel er altså bare ikke det samme.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-26-2013, 02:02 PM   #3879
anielsen71
Lieutenant
 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

Posts: 495
iTrader: (0)

Garage List
Nice, så har Karsten travlt kan jeg forstå :-)
Og et sæt nye bremser så jeg der også lå til dig :-)
Jeg har endelig fået booket tid til mapning i Belgien. Skal alligevel derned i arbejds medfør, ca 10 km fra firmaet der mappe den. Så ville det da være lidt dumt ikke lige at booke en tid og svinge forbi. så sker 16 okt. :-)
Indtil da må jeg nøjes med det den kan leverer nu ;-)

Dit Quaife spær, Er det fra Birds eller?
Og fik du det lavet som et swap? Altså at du fik et komplet tilsendt og sendte dit gamle tilbage eller?
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" VMR703 Black Matte|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
anielsen71 is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-27-2013, 11:22 AM   #3880
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Nice, så har Karsten travlt kan jeg forstå :-)
Og et sæt nye bremser så jeg der også lå til dig :-)
Jeg har endelig fået booket tid til mapning i Belgien. Skal alligevel derned i arbejds medfør, ca 10 km fra firmaet der mappe den. Så ville det da være lidt dumt ikke lige at booke en tid og svinge forbi. så sker 16 okt. :-)
Indtil da må jeg nøjes med det den kan leverer nu ;-)
Yup, nye bremser, bremsevæske og ny olie på gearkassen, og så ny kobling/svinghjul/hardyskive. Så han komme ikke til at kede sig. Eneste problem er at han formentlig har fået sin ny E93 i dag, og vejret er godt.... Så han er nok ude og cruise i den....

Quote:
Dit Quaife spær, Er det fra Birds eller?
Og fik du det lavet som et swap? Altså at du fik et komplet tilsendt og sendte dit gamle tilbage eller?
Ja, det er fra Birds. Jeg fik et komplet tilsendt og sendte det gamle retur. Fungerede fint, omend det er ret dyrt, og det gik ikke vildt hurtigt med at få pengene retur fra de jeg sendte tilbage. Men du har kun en nedetid på bilen på en 3-4 timer.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-27-2013, 02:04 PM   #3881
anielsen71
Lieutenant
 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

Posts: 495
iTrader: (0)

Garage List
Han hentede den igår ;-)
Men ja, der er nok blevet cruiset lidt.
Ok, overvejer om det er LSD som det næste større der skal planlægges....Synes at kunne se på deres hjemmeside at det koster ca £1100 til min i ombytter udgave.
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" VMR703 Black Matte|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
anielsen71 is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-27-2013, 02:13 PM   #3882
RK335i
New Member
 
Drives: BMW 335i E90
Join Date: Nov 2009
Location: Horsens, DK

Posts: 16
iTrader: (0)

hej igen

så er jeg tilbage efter lidt fravær..

Jeg har netop i dag monteret min JB4 - og det virker sku!

Især i 1. / 2. gear er der virkelig kommet liv i tingene - standard må den da være droslet en del ned i de lave gear?

Og lige et par spørgsmål..:
Hvilken forskel er der på map 0 og map 4?
Jeg kører med map 5 - men hvad skal der til for at køre med map 7? Er oktan 98 / Vpower nok, eller skal jeg bare holde mig til map 5?
Menu 5 - div. config gauges - hvad kan de?
Menu 2 og 7 - hvad er Timing / IAT / under-over boost target / AFR??
Jeg har disabled canflaps (open) - men synes ikke der er nogen forskel i lyd - oplever I andre det?

Jer der kører med JB4 - hvilke indstillinger kører I med, i de forskellige menuer?

Jeg kan læse mig til at jeg burde have ca. 380 hk nu - men hvilket moment kan jeg ca. forvente nu?
RK335i is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-27-2013, 02:40 PM   #3883
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by rk335d View Post
hej igen

så er jeg tilbage efter lidt fravær..

Jeg har netop i dag monteret min JB4 - og det virker sku!
Jeg sagde det jo

Quote:
Især i 1. / 2. gear er der virkelig kommet liv i tingene - standard må den da være droslet en del ned i de lave gear?

Og lige et par spørgsmål..:
Hvilken forskel er der på map 0 og map 4?
Map 0, så er JB4 slået helt fra. På map 4 er JB4 aktiv, men tuning er bypasset (dvs. diverse instrument settings (hijacks)) er aktive, men bilen kører på ECU'en map. Jeg bruger nogen gange map 4 sammen med at jeg kører med min COBB tuning, så kan jeg f.eks. se boost på tankmåleren, IAT eller timing på olietemp måleren etc, og logge.

Quote:
Jeg kører med map 5 - men hvad skal der til for at køre med map 7? Er oktan 98 / Vpower nok, eller skal jeg bare holde mig til map 5?
Menu 5 - div. config gauges - hvad kan de?
Menu 2 og 7 - hvad er Timing / IAT / under-over boost target / AFR??
Jeg har disabled canflaps (open) - men synes ikke der er nogen forskel i lyd - oplever I andre det?
Map 7 er til "race gas", så bliv på map 5. Hvis du har mulighed for at køre på en 50/50 blanding af E85 og Vpower på map 5, så skal du bare se løjer.

Quote:
Jer der kører med JB4 - hvilke indstillinger kører I med, i de forskellige menuer?

Jeg kan læse mig til at jeg burde have ca. 380 hk nu - men hvilket moment kan jeg ca. forvente nu?
Uh, jeg kan ikke huske indstillingerne, kig på n54tech dot com's forum, der har de styr på det.

Jeg vil tro at du har mellem 550-600 Nm, det kommer lidt an på boost kurven, men på JB4 Map 5 er den ret aggressiv i de lave/mellem omdrejninger, så du har formentlig max moment omkring 2800-3000 omdr.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-27-2013, 02:42 PM   #3884
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Han hentede den igår ;-)
Men ja, der er nok blevet cruiset lidt.
Ok, overvejer om det er LSD som det næste større der skal planlægges....Synes at kunne se på deres hjemmeside at det koster ca £1100 til min i ombytter udgave.
Haha, jeg smed ham en SMS ved 7 tiden og spurgte om han var gået i gang med min bil eller om han var ude at cruise. Og han var ude at cruise. Den er også fed som cabriolet. Fik en tur i Birks E93 med taget nede til årstræffet forrige weekend

Men altså der kommer regn til weekenden, så kommer han vel tilbage til værkstedet....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-28-2013, 07:17 AM   #3885
anielsen71
Lieutenant
 
Drives: E91 330dA
Join Date: Mar 2012
Location: Naestved, Denmark

Posts: 495
iTrader: (0)

Garage List
Der kommer ikke regn på søndag. Der er der BMW-club.DK træf ;-)
Og søndag er han på fyn sammen med os andre...hehehe
__________________
Brgds
Allan
'06 E91 330dA Sparkling Graphite|19" VMR703 Black Matte|335i brakes|Eibach|Wagner|Ecotune|Turbo Dynamics
anielsen71 is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-28-2013, 01:55 PM   #3886
RK335i
New Member
 
Drives: BMW 335i E90
Join Date: Nov 2009
Location: Horsens, DK

Posts: 16
iTrader: (0)

failure!

hej igen

GI Joe - tak for svarene, dejligt.

Nu er jeg imidlertid løbet ind i lidt problemer..
Jeg var på motorvejen for at teste lidt, kørte i map 5.
Ved fuld gas i både 4. + 5. + 6. gear, ved omkring 4-5000 rpm, lyder der et lille bump - og bilen går i nødprogram (det store gule fejlsymbol, tror det hedder SES, tænder)!!
Dette skete altså 3 gange i træk - vand normal temp., olie ca. 110 grader..
Og efter den tredje gang tændte der en lille gul lampe, som nu ikke slukker igen, efter bilen har været stoppet og startet igen.

WTF!?!?

Udover dette kører bilen normalt..
Men nu har jeg en lille gul motorfejl-lampe..

What to do?
Andre der har prøvet dette?
Kan man udlæse fejlkoder med jb4? Hvordan?


har virkelig brug for jeres hjælp her - min baby er defekt!
RK335i is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-28-2013, 02:40 PM   #3887
RK335i
New Member
 
Drives: BMW 335i E90
Join Date: Nov 2009
Location: Horsens, DK

Posts: 16
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by rk335d View Post
hej igen

GI Joe - tak for svarene, dejligt.

Nu er jeg imidlertid løbet ind i lidt problemer..
Jeg var på motorvejen for at teste lidt, kørte i map 5.
Ved fuld gas i både 4. + 5. + 6. gear, ved omkring 4-5000 rpm, lyder der et lille bump - og bilen går i nødprogram (det store gule fejlsymbol, tror det hedder SES, tænder)!!
Dette skete altså 3 gange i træk - vand normal temp., olie ca. 110 grader..
Og efter den tredje gang tændte der en lille gul lampe, som nu ikke slukker igen, efter bilen har været stoppet og startet igen.

WTF!?!?

Udover dette kører bilen normalt..
Men nu har jeg en lille gul motorfejl-lampe..

What to do?
Andre der har prøvet dette?
Kan man udlæse fejlkoder med jb4? Hvordan?


har virkelig brug for jeres hjælp her - min baby er defekt!
nå har forsøgt at udlæse koder via menu 1 - 1.. Men det er helt umuligt at få noget fornuft ud af det. Har endda prøvet at optage udlæsning på video, uden held.
Så jeg skal nok have skaffet et USB kabel, til at bruge pc til udlæsning. Så kan jeg jo også få seneste firmware ombord ved samme lejlighed

Men skal jeg bestille kablet fra US, eller er der andre måder at få fat i kablet på? - vil gerne have fat i det hurtigst muligt, og det tager jo nok en rum tid fra USA
RK335i is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-29-2013, 02:22 AM   #3888
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Jeg kan se at du har fundet ud af at kablet er en nødvendighed. Så kan du også logge, og dermed se hvad der går galt.

Jeg tror ikke din fejl nødvendigvis er alvorlig, men det kan man naturligvis aldrig sige med mindre man kender koderne. Det kunne godt lyde som enten over eller underboost (30FF eller 30FE), men der kan være mange andre ting.

Desværre er juiced-up tuning i UK lukket nu, men der er et firma der hedder Swiss-Carparts (kan ikke lige huske deres hjemmeside andet end på facebook), som forhandler JB4 mm. i Europa, men da de jo desværre ikke ligger i EU tror jeg det er næsten ligeså besværligt som at få det hjem fra USA.

Du kan også sætte din JB4 til at "auto cleare" fejl, så du slipper for den gule lampe, men jeg vil nu anbefale dig at aflæse dine fejl, så du ved hvad der er galt. Men altså kører motoren ellers fint uden mislyde og tændingsbanken, så er fejlen formentlig ikke alvorlig. Jeg har testet nok forskellige "maps" til at have skullet resette ECU og diverse fejl flere hundrede gange under tests.

Håber du får styr på det hurtigt, jeg ved alt om hvor frustrerende det er at ens baby er i udu. Min har ikke trillet i 21 dage 20 timer og 25 minutter nu pga. en smadret kobling/svinghjul.... Håber jeg får den til weekenden.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-29-2013, 02:44 AM   #3889
RK335i
New Member
 
Drives: BMW 335i E90
Join Date: Nov 2009
Location: Horsens, DK

Posts: 16
iTrader: (0)

Ja kablet er da uundværligt, både til logning, og til updates - jeg kontakter lige swiss carparts på mail, jeg kan ikke umiddelbart se kablet på deres hjemmeside.. - tak for tippet.

bilen kører på map 0 lige nu, og kører fint uden mislyde - det eneste er den lille gule motorfejl-lampe..
tror jeg vil prøve map 1, og se om den kan klare det, uden at gå i panik.. Det kører vel med lidt mindre boost end map 5 (som ellers rykkede helt godt - indtil det sjove stoppede..)

Men det er sku ikke en rar fornemmelse, at vide at der er noget galt. Men nu får jeg fat i et usb-kabel, og så må vi genoptage snakken når det ankommer

Tak for supporten - det er guld værd for mig!
RK335i is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-29-2013, 04:39 AM   #3890
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by rk335d View Post
Ja kablet er da uundværligt, både til logning, og til updates - jeg kontakter lige swiss carparts på mail, jeg kan ikke umiddelbart se kablet på deres hjemmeside.. - tak for tippet.

bilen kører på map 0 lige nu, og kører fint uden mislyde - det eneste er den lille gule motorfejl-lampe..
tror jeg vil prøve map 1, og se om den kan klare det, uden at gå i panik.. Det kører vel med lidt mindre boost end map 5 (som ellers rykkede helt godt - indtil det sjove stoppede..)

Men det er sku ikke en rar fornemmelse, at vide at der er noget galt. Men nu får jeg fat i et usb-kabel, og så må vi genoptage snakken når det ankommer

Tak for supporten - det er guld værd for mig!
No problem, du siger bare til

Det kan være så mange ting, og jeg ville ikke presse den for meget inden du ved hvad det er, så derfor ved jeg ikke lige om map 1 er ok eller ej. Hvis den gule lampe bliver ved med at lyse er det i alt fald noget du skal gøre noget ved. Har du stadig alle dine kat's på?
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-29-2013, 07:40 AM   #3891
RK335i
New Member
 
Drives: BMW 335i E90
Join Date: Nov 2009
Location: Horsens, DK

Posts: 16
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
No problem, du siger bare til

Det kan være så mange ting, og jeg ville ikke presse den for meget inden du ved hvad det er, så derfor ved jeg ikke lige om map 1 er ok eller ej. Hvis den gule lampe bliver ved med at lyse er det i alt fald noget du skal gøre noget ved. Har du stadig alle dine kat's på?
Den er helt standard, bortset fra bmw performance system. Og så JB4 .
de første 2 gange den gik i fail, kunne jeg blot genstarte bilen, og alt var normalt. Først 3. gang kom den lille gule lampe frem - og slukker ikke igen. Så det skal helt klart undersøges. - Det er vel ikke klogt bare at få jb4 til slette de fejl der er, vel?

Der er vel ikke nogen i det jyske der har et usb-kabel?
RK335i is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      08-29-2013, 07:51 AM   #3892
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by rk335d View Post
Den er helt standard, bortset fra bmw performance system. Og så JB4 .
de første 2 gange den gik i fail, kunne jeg blot genstarte bilen, og alt var normalt. Først 3. gang kom den lille gule lampe frem - og slukker ikke igen. Så det skal helt klart undersøges. - Det er vel ikke klogt bare at få jb4 til slette de fejl der er, vel?
Nej, helt sikkert ikke. Slet ikke sålænge du ikke ved hvilken fejl det er.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      09-06-2013, 12:16 AM   #3893
G.I.Joe
Captain
 
G.I.Joe's Avatar
 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 885
iTrader: (0)

Så kører min BMW igen

SPEC Stage 3+ kobling med enkeltmasse stål svinghjul lader efter små 100 km forsigtig kørsel til at fungere rigtig fint. Jeg synes ikke den er spor svær at køre med og den er lettere at træde end min HPF STage 2 kobling var.

Min HPF Stage 2 kobling er i øvrigt fuldstændig intakt, det er svinghjulet der var splittet ad i atomer. Der skulle så også skiftes et føringsrør på højgears akslen i gearkassen, så helt billigt var det ikke....

Nå, fik også skiftet alle skiver og klodser samt bremsevæske, så når nu jeg har trillet nogle km forsigtigt, så skal der testes nogle 0-100 tider inden solen helt forsvinder indtil foråret
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      09-06-2013, 06:52 AM   #3894
jakobv84
Private First Class
 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

Posts: 184
iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by rk335d View Post
Nu er jeg imidlertid løbet ind i lidt problemer..
Jeg var på motorvejen for at teste lidt, kørte i map 5.
Ved fuld gas i både 4. + 5. + 6. gear, ved omkring 4-5000 rpm, lyder der et lille bump - og bilen går i nødprogram (det store gule fejlsymbol, tror det hedder SES, tænder)!!
Dette skete altså 3 gange i træk - vand normal temp., olie ca. 110 grader..
Og efter den tredje gang tændte der en lille gul lampe, som nu ikke slukker igen, efter bilen har været stoppet og startet igen.
Det lyder jo som om den slår over i limp mode pga. misfire. Min havde samme symptomer (jeg har Cobb i stedet for JB 4 så same same, but different) og det var første gang nye tændrør og anden gang en coilpack. Nok fornuftigt at få læst koden, men jeg ville nu ikke være specielt bekymret.
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
jakobv84 is offline   United_States
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 02:44 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST