E90Post
 


MINHS Auto Care Center
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      09-09-2013, 06:41 AM   #3895
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Så kører min BMW igen

SPEC Stage 3+ kobling med enkeltmasse stål svinghjul lader efter små 100 km forsigtig kørsel til at fungere rigtig fint. Jeg synes ikke den er spor svær at køre med og den er lettere at træde end min HPF STage 2 kobling var.

Min HPF Stage 2 kobling er i øvrigt fuldstændig intakt, det er svinghjulet der var splittet ad i atomer. Der skulle så også skiftes et føringsrør på højgears akslen i gearkassen, så helt billigt var det ikke....

Nå, fik også skiftet alle skiver og klodser samt bremsevæske, så når nu jeg har trillet nogle km forsigtigt, så skal der testes nogle 0-100 tider inden solen helt forsvinder indtil foråret
Hej nu må jeg altså snart have den tur i din vogn er nød til at høre et single mass svinghjuls raslen
Havde du problemer med "misfire" som mange RB-singleturbo vogne havde m org. svinghjul?
Appreciate 0
      09-09-2013, 06:45 AM   #3896
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by rk335d View Post
Den er helt standard, bortset fra bmw performance system. Og så JB4 .
de første 2 gange den gik i fail, kunne jeg blot genstarte bilen, og alt var normalt. Først 3. gang kom den lille gule lampe frem - og slukker ikke igen. Så det skal helt klart undersøges. - Det er vel ikke klogt bare at få jb4 til slette de fejl der er, vel?

Der er vel ikke nogen i det jyske der har et usb-kabel?
Hov! BMW performance system er det BMW's tunning 340hk så tror jeg ikke du kan smidde en JB4 på da den er sat op til en std 306 hk???
Appreciate 0
      09-09-2013, 08:31 AM   #3897
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hej nu må jeg altså snart have den tur i din vogn er nød til at høre et single mass svinghjuls raslen
Havde du problemer med "misfire" som mange RB-singleturbo vogne havde m org. svinghjul?
No problem. Jeg var faktisk igennem Sønderborg i lørdags på min "break in the clutch" tur, men der havde jeg fruen med og bagagerummet fyldt med sodavand mm.

Ærligt talt, så er snakken om det larmende/raslende svinghjul stærkt overdrevet. Ja, det snakker når man holder stille i frigear og har sluppet koblingen. Ellers hører man det bare ikke. Jeg har selv været tilbageholdende pga denne faktor, men efter 20.000 km med dual masse svinghjulet og HPF Stage 2 koblingen, så er denne løsning simpelthen længder bedre.

Og for første gang med RB turboerne kan jeg uden problemer få sat ordentligt af i 1. og 2. gear. Og så tager den omdrejninger som aldrig før.

I forhold til "misfire", så har jeg egentlig ikke haft de store problemer. Jeg har haft lidt timings korrektioner på enkelte cylindre der ikke rigtigt kunne forklares, men her skal jeg have logget lidt mere for at se om det har ændret sig.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV

Last edited by G.I.Joe; 09-09-2013 at 10:43 AM. Reason: stavning....
Appreciate 0
      09-09-2013, 10:44 AM   #3898
pollax
New Member
Denmark
0
Rep
8
Posts

 
Drives: BMW 335i
Join Date: Aug 2008
Location: Danmark

iTrader: (0)

Hey guys.....

Jeg har kørt med cobbs et stykke tid og det virker ok. tænkte på hvordan i klarer syn? h
vad med størrer fmic og down- pipes? vil gerne dp - men hva giver det ? mhv. poul
Appreciate 0
      09-10-2013, 05:17 AM   #3899
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by pollax View Post
Hey guys.....

Jeg har kørt med cobbs et stykke tid og det virker ok. tænkte på hvordan i klarer syn? hvad med størrer fmic og down- pipes? vil gerne dp - men hva giver det ? mhv. poul
Mht. syn, så kan den formentlig godt gå igennem med 2 uf af 4 kats på, hvis den er varm når du kommer ind med den. Ellers er det godt at have en ven der kan skifte til standard forr'r i forbindelse med syn.

En bedre FMIC giver ikke i sig selv ekstra hk, men den giver bedre køling og ofte også mindre trykfald og dermed mindre belastning af dine turboer. Og dermed giver den mere konstant høj ydelse (du undgår "heat-soak") og dermed så også mulighed for at skrue lidt mere op for ydelsen. Så du burde kunne hente i alt fald 10 hk mere på den konto, plus at både dit olie og vand ikke bliver så varmt.

DPs giver vel op til en 15-20 hk afhængigt af øvrige mods og tuning.

Hvilket COBB map kører du på?
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      09-10-2013, 10:50 AM   #3900
pollax
New Member
Denmark
0
Rep
8
Posts

 
Drives: BMW 335i
Join Date: Aug 2008
Location: Danmark

iTrader: (0)

Jeg kører på sport-map stage 1 - da jeg ikke har FMIC endnu. Er godt tilfreds med det boost det giver, men vil gerne lidt mere. (man bliver lidt bidt af det...smiler) Er klar over at FMIC er næste step og det er også planen, men er i tvivl om DP og hvad jeg så kan forvente. Vi lever jo i et land hvor syn og regler er noget vi skal forholde os til. Er DP det værd?- og hvordan ved jeg at den brugte bil jeg købte - ikke har DP? Har kigget under bilen, men alt er jo pakket ind!!! Jeg er dog fuld tilfreds med bilen - den kører bare fantastisk. Men jeg ved jo(fra jer...smiler) at den kan køre lidt bedre..... Synes dog at jeg får mest effekt i de høje omdrejninger (nok pga. af højere tryk på turboerne? )og at bilen kører "normalt" i de lavere omdr. Sidder stadig med smil på hver gang jeg kører i min bil - og det betyder rigtig meget.

mvh. Pollax
Appreciate 0
      09-12-2013, 03:08 AM   #3901
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
No problem. Jeg var faktisk igennem Sønderborg i lørdags på min "break in the clutch" tur, men der havde jeg fruen med og bagagerummet fyldt med sodavand mm.
ØV du ville ellers have været mere end velkommen

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Ærligt talt, så er snakken om det larmende/raslende svinghjul stærkt overdrevet. Ja, det snakker når man holder stille i frigear og har sluppet koblingen. Ellers hører man det bare ikke. Jeg har selv været tilbageholdende pga denne faktor, men efter 20.000 km med dual masse svinghjulet og HPF Stage 2 koblingen, så er denne løsning simpelthen længder bedre.

Og for første gang med RB turboerne kan jeg uden problemer få sat ordentligt af i 1. og 2. gear. Og så tager den omdrejninger som aldrig før.

I forhold til "misfire", så har jeg egentlig ikke haft de store problemer. Jeg har haft lidt timings korrektioner på enkelte cylindre der ikke rigtigt kunne forklares, men her skal jeg have logget lidt mere for at se om det har ændret sig.
Godt at høre det ikke driver en til vanvid kom jo lidt til at tænke på en Ducati som den står og tæsker m sin tørkobling.
Hvor lang bor du fra CPH lufthavn, har engang imellem weekend stops i København?
Appreciate 0
      09-12-2013, 03:14 AM   #3902
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
ØV du ville ellers have været mere end velkommen
I know, men jeg havde fruen med og jeg tror hun synes der har været rigligt fokus på BMW'en, reperationer og diverse aktiviteter med BMW klubben....



Quote:
Godt at høre det ikke driver en til vanvid kom jo lidt til at tænke på en Ducati som den står og tæsker m sin tørkobling.
Hvor lang bor du fra CPH lufthavn, har engang imellem weekend stops i København?
Jeg både bor og arbejder rimeligt tæt på CPH, hvis du ved du har et weekend stop, så smid bare et PM. Hvis det passer ind er du meget velkommen til en tur og en bilsnak
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      09-12-2013, 03:19 AM   #3903
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by pollax View Post
Jeg kører på sport-map stage 1 - da jeg ikke har FMIC endnu. Er godt tilfreds med det boost det giver, men vil gerne lidt mere. (man bliver lidt bidt af det...smiler) Er klar over at FMIC er næste step og det er også planen, men er i tvivl om DP og hvad jeg så kan forvente. Vi lever jo i et land hvor syn og regler er noget vi skal forholde os til. Er DP det værd?- og hvordan ved jeg at den brugte bil jeg købte - ikke har DP? Har kigget under bilen, men alt er jo pakket ind!!! Jeg er dog fuld tilfreds med bilen - den kører bare fantastisk. Men jeg ved jo(fra jer...smiler) at den kan køre lidt bedre..... Synes dog at jeg får mest effekt i de høje omdrejninger (nok pga. af højere tryk på turboerne? )og at bilen kører "normalt" i de lavere omdr. Sidder stadig med smil på hver gang jeg kører i min bil - og det betyder rigtig meget.

mvh. Pollax
Jeg var rigtig glad for min Helix FMIC selv om den var større reagerede bilen hurtigere på gassen og der har været flere test herinde hvor den har givet op imod 25 hk sammen m optimeret motorsyrring ( til IC).
Jeg satte min proceed og Helix på samtidig og en ekstra gevinst var 10% brændstof besparelse

Prøv at søg på Mr5 og Dp herinde han lavede nogle før og efter test både m 2.5- og 3 tommer Dp og tror der var næsten 30 hk m 3" og 5 mindre m 2,5"
Med 3" var der vist rigtig mange heste at hente efter peaket på effektkurven.
Man kan godt se Dp nedefra de sidder som et par potter på DP og hvis de er på kan du også godt høre det den lyder noget mere potent i tomgang, men det bedst af det hele er den hurtigere respons.
Appreciate 0
      09-12-2013, 03:22 AM   #3904
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
I know, men jeg havde fruen med og jeg tror hun synes der har været rigligt fokus på BMW'en, reperationer og diverse aktiviteter med BMW klubben....





Jeg både bor og arbejder rimeligt tæt på CPH, hvis du ved du har et weekend stop, så smid bare et PM. Hvis det passer ind er du meget velkommen til en tur og en bilsnak
Tak som byder
ja de koner de er efter en m alle de penge man bruger på biler ,men nu tror jeg nok det hende der savner den mest
Appreciate 0
      09-12-2013, 03:29 AM   #3905
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Blev ellers snydt godt her i Tirsdags jeg var kørt før af sted på arbejde for jeg troede jeg skulle ind at se den nye 4´serie
De sidste 2 uger havde der stået en bil under et dækken i vinduet v BMW Kolding og da jeg så kørte hjem torsdag nat i sidste uge stod der en flot ny sølvfarvet 4 serie i vinduet men da jeg kom derop i tirsdags var den smidt under et dækken igen
Appreciate 0
      09-12-2013, 03:35 AM   #3906
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Blev ellers snydt godt her i Tirsdags jeg var kørt før af sted på arbejde for jeg troede jeg skulle ind at se den nye 4´serie
De sidste 2 uger havde der stået en bil under et dækken i vinduet v BMW Kolding og da jeg så kørte hjem torsdag nat i sidste uge stod der en flot ny sølvfarvet 4 serie i vinduet men da jeg kom derop i tirsdags var den smidt under et dækken igen
Arrrghh, det er bare tarveligt.... Jeg så den og sad i den for nogle måneder siden til et lukket arrangement hos Bavaria i København sammen med BMW klubben. Du har noget at glæde dig til, jeg synes den er vildt fed. Nok min næste BMW, men jeg venter nok et par år og køber en der har taget den værste afskrivning.

Min kone er i øvrigt ikke helt så glad for vores BMW mere, hun synes den er blevet FOR hurtig, op til de ca. 420 hk synes hun det var fint, men med 550+ er det for meget mener hun. Det hænger nok sammen med at hun ikke engang kan holde hovedet lige op når jeg trykker den af, hvilket jeg jo gør "ind i mellem" (=hver gang det kan lade sig gøre...) Jeg er naturligvis helt uenig....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      09-12-2013, 03:51 AM   #3907
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
5
Rep
510
Posts

 
Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Arrrghh, det er bare tarveligt.... Jeg så den og sad i den for nogle måneder siden til et lukket arrangement hos Bavaria i København sammen med BMW klubben. Du har noget at glæde dig til, jeg synes den er vildt fed. Nok min næste BMW, men jeg venter nok et par år og køber en der har taget den værste afskrivning.
Ja og så har Rob Beck også fået udviklet sit Borg Wagner turbokit til N55
Glæder mig også til at se den live, og m performance stumper ser den jo barsk ud, var indenom Bauer Flensborg forrige uge de havde heller ikke fået en endnu.

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Min kone er i øvrigt ikke helt så glad for vores BMW mere, hun synes den er blevet FOR hurtig, op til de ca. 420 hk synes hun det var fint, men med 550+ er det for meget mener hun. Det hænger nok sammen med at hun ikke engang kan holde hovedet lige op når jeg trykker den af, hvilket jeg jo gør "ind i mellem" (=hver gang det kan lade sig gøre...) Jeg er naturligvis helt uenig....
Appreciate 0
      09-18-2013, 11:42 AM   #3908
lfelunden
First Lieutenant
lfelunden's Avatar
Germany
4
Rep
324
Posts

 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

iTrader: (0)

Garage List
Er der nogen herinde der er interesseret i:
RB Turbos
HPF intercooler
AR Design catless downpipes + bms dp fix
JB4 - Kan også remappe for dig.

Hele pakken har kørt ca. 7000 km
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=
Appreciate 0
      09-19-2013, 03:56 PM   #3909
jacobniell
Private First Class
jacobniell's Avatar
Denmark
1
Rep
168
Posts

 
Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Er der nogen herinde der er interesseret i:
RB Turbos
HPF intercooler
AR Design catless downpipes + bms dp fix
JB4 - Kan også remappe for dig.

Hele pakken har kørt ca. 7000 km
Jeg har sendt dig en besked og håber at høre fra dig ;o)
__________________
2007 E90 335i
Appreciate 0
      09-24-2013, 08:09 AM   #3910
lfelunden
First Lieutenant
lfelunden's Avatar
Germany
4
Rep
324
Posts

 
Drives: Alpina B3S Biturbo Coupe
Join Date: Aug 2011
Location: German Autobahn

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by lfelunden View Post
Er der nogen herinde der er interesseret i:
RB Turbos - solgt
HPF intercooler - solgt
AR Design catless downpipes + bms dp fix - solgt
JB4 - solgt

Hele pakken har kørt ca. 7000 km
Er der nogle herinde der er interesseret i M3 rat med shift paddles eller Alpina B3 biturbo rat med shift paddles? Eller chiptuning/remap, det laver jeg også
__________________
Alpina B5S doing 330kmh/205mph for more than 1 minute: http://www.youtube.com/watch?v=hGizo...9gVs9cAUP05Zk=

Last edited by lfelunden; 09-24-2013 at 05:53 PM. Reason: Sold items
Appreciate 0
      09-25-2013, 02:19 AM   #3911
RK335i
New Member
Denmark
0
Rep
16
Posts

 
Drives: BMW 335i E90
Join Date: Nov 2009
Location: Horsens, DK

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hov! BMW performance system er det BMW's tunning 340hk så tror jeg ikke du kan smidde en JB4 på da den er sat op til en std 306 hk???
Ved det faktisk ikke, mon ikke jb4 tilpasser sig?

Siden jeg var her sidst har jeg fået skruet lidt:
BMS DCI - filtre, så kan man høre der er trykladning :-)
JB4 med G5 ISO board, og usb-kabel - klar til logning, og nye opdateringer.
Derudover kører jeg på shell vpower oktan 99 benz.

Kan jeg mon forvente tæt på 380 hk nu?
For det meste kører jeg i map 5. Men vil map 2 også være ok, med ovenstående konfiguration? Hvad med map 6?

Hov jeg har også en JB4 tilovers, hvis der en der mangler noget ekstra power og spændende features ;-) skriv besked hvis interesse..
Appreciate 0
      10-02-2013, 01:53 AM   #3912
Pynne
Private First Class
Denmark
1
Rep
130
Posts

 
Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Nye bremser

Hej folkens,

Efter sidste service, blev jeg gjort opmærksom på at bilen snart skal have skiftet bremser. Jeg undrer mig dog over at computeren siger der stadig er 44.000km tilbage i bagbremserne - jeg synes det er en voldsom afvigelse?
(mine forbremser står til 3.000km, så det er ret spot on).
Jeg synes ikke de originale var super gode, specielt i regnvejr, hvor det føltes som om vandet klæbede sig til bremserne, og først skulle "slides" eller bremses væk, så der kunne gå helt op til 1 sekund før bremserne reagerede. Pænt skræmmende når man kører på motorvejen...
  1. Når jeg nu alligevel skal have dem skiftet, giver det så mening at skifte til et andet mærke?
  2. Jeg kan se der kører noget Groupbuy ovre hos englænderne på EBC - er de evt. værd at investere i, eller er der en anden producent som det giver mere mening at se på?

Håber I kan hjælpe en bremse rookie lidt på vej
__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
Appreciate 0
      10-03-2013, 01:11 PM   #3913
jakobv84
Private First Class
United_States
1
Rep
184
Posts

 
Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Pynne View Post
Hej folkens,

Efter sidste service, blev jeg gjort opmærksom på at bilen snart skal have skiftet bremser. Jeg undrer mig dog over at computeren siger der stadig er 44.000km tilbage i bagbremserne - jeg synes det er en voldsom afvigelse?
(mine forbremser står til 3.000km, så det er ret spot on).
Jeg kan bare sige at min rotor bogstaveligt talt knækkede uden at computeren havde sagt de skulle skiftes, så efter det har jeg valgt at stole på min mekaniker i stedet for computeren...
__________________
'09 525xi | Comfort Access, Moonroof, Softclose, PDC, CIC upgraded

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
Appreciate 0
      10-03-2013, 01:16 PM   #3914
G.I.Joe
Captain
G.I.Joe's Avatar
Denmark
9
Rep
903
Posts

 
Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Jeg kan bare sige at min rotor bogstaveligt talt knækkede uden at computeren havde sagt de skulle skiftes, så efter det har jeg valgt at stole på min mekaniker i stedet for computeren...
Samme her. indikatoren viser kun hvormeget der er tilbage af klodsen, ikke skiven. Jeg har lige fået skiftet alle 4 skiver på min, og de havde gået ca. 140.000 km. Og ifølge min mekaniker skulle især de forreste have været skiftet før.... Og ifølge computeren var der 80.000 km tilbage på dem... Men jeg kunne mærke at de meget hurtigt begyndte at "fade", det er et tegn på at der er for lidt gods tilbage i dem.

@Pynne: Så skift dem endelig. Ved ikke om du kan få 335 bremser på din 320, men ellers er der jo BMW Performance bremser? Men så skal du jo også have nye kalibre mm. Jeg er ikke ekspert i alternative bremseskiver/klodser, så kan desværre ikke rigtigt give dig noget råd der....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | RB turbos | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E50 map | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC S SM Flywheel | BMS CDV
Appreciate 0
      10-11-2013, 04:05 AM   #3915
Pynne
Private First Class
Denmark
1
Rep
130
Posts

 
Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Jeg kan bare sige at min rotor bogstaveligt talt knækkede uden at computeren havde sagt de skulle skiftes, så efter det har jeg valgt at stole på min mekaniker i stedet for computeren...
Okay tak for info, det vil jeg så også gøre
__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
Appreciate 0
      10-11-2013, 04:11 AM   #3916
Pynne
Private First Class
Denmark
1
Rep
130
Posts

 
Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Samme her. indikatoren viser kun hvormeget der er tilbage af klodsen, ikke skiven. Jeg har lige fået skiftet alle 4 skiver på min, og de havde gået ca. 140.000 km. Og ifølge min mekaniker skulle især de forreste have været skiftet før.... Og ifølge computeren var der 80.000 km tilbage på dem... Men jeg kunne mærke at de meget hurtigt begyndte at "fade", det er et tegn på at der er for lidt gods tilbage i dem.

@Pynne: Så skift dem endelig. Ved ikke om du kan få 335 bremser på din 320, men ellers er der jo BMW Performance bremser? Men så skal du jo også have nye kalibre mm. Jeg er ikke ekspert i alternative bremseskiver/klodser, så kan desværre ikke rigtigt give dig noget råd der....
Hey, tak for input, men min opfattelse af BMW's Performance produkter er lidt at man betaler en hamper overpris, fordi det er en original del. Er det en helt forkert fordom? :P
__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 10:10 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST