E90Post
 


Alpine HID
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      05-13-2008, 02:52 AM   #23
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Frisk? Jeg ved ikke hvor meget forskel om det er en bil til 10.000 eller en helt ny, hvis man ikke kan lide den undervogn den er født med. Min bil nåede at køre 1200 km på tælleren før undervognen blev skiftet første gang. I øvrigt har du helt ret mht. krængningsstabilisatorer, det er et meget overset stykke undervogn. Min tidligere E46 satte jeg M3 stabilisatorer i og det blev en helt anden bil. Mht E90 tror mange, også herinde, at der ikke er meget forskel på den originale og en H&R, det er en stor fejl. Den originale er godt nok kun 1 mm tyndere i enderne end en H&R men midt på er den en del tyndere og så er den i øvrigt hul så den vejer kun det halve af en H&R. Den bagerste kan folk bedre forholde sig til 19mm kontra 13 som original. Eibachs Krængningsstabilisatorer duer i øvrigt ikke, den forreste er hul og den bagerste kun 15mm.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 03:02 AM   #24
Nic320si
First Lieutenant
 
Nic320si's Avatar
 
Drives: BMW 320si Carbon black
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

Posts: 399
iTrader: (0)

Det jeg mener med frisk er at hvis man køber en brugt bil til f.eks 300.000kr så er det måske nemmere at finde luft i budgetet til lidt opgraderinger end på en helt ny bil med en langt højere pris.

Jeg havde fuld H&R undervogn, krængningsstabilisatorer og M-tårnstiver på min gamle E46 325i det blev også en noget bedre køremaskine efter modifikationerne.

BMW er en go bil fra starten men der er jo altid plads til forbedringer...
Nic320si is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 03:12 AM   #25
Chunga
Captain
 
Chunga's Avatar
 
Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

Posts: 903
iTrader: (0)

Send a message via MSN to Chunga Send a message via Skype™ to Chunga
Ja - man kan blive ved. Jeg tør dog ikke sænke den eller noget endnu. Jeg kører mange km. og er bange for at ødelægge de gode køreegenskaber. Men har overvejet en sænkning - mest pga. udseendet. Der er rigeligt luft i hjulkasserne. Selv med 18".
__________________
Chunga is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 04:21 AM   #26
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Tjaaa, nu er det jo sådan at intet er permanent. Hvis man ikke kan lide ændringerne, så kan man jo bare lave det om igen. De fjedre der fulgte med mit Bilstein B12 sæt brød jeg mig ikke om (identiske med H&R) hvorfor jeg skiftede dem igen efter 6000 km til mine nuværende Eibach. Økonomi spiller da selvfølgelig en rolle, heldigvis kan jeg selv ødelægge det meste så det er kun reservedelsprisen, og hvis man så kan finde stumperne i Tyskland så er det overkommeligt. Og så er der jo også en ikke uvæsentlig faktor nemlig WAF som altid skal tages med i overvejelserne.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 06:44 AM   #27
Chunga
Captain
 
Chunga's Avatar
 
Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

Posts: 903
iTrader: (0)

Send a message via MSN to Chunga Send a message via Skype™ to Chunga
WAF er en faktor. Men min fatter heldigvis ikke noget som helst om biler. Så når der sker ændringer ænser hun det ikke.

Hvad med nogen billeder gutter. Jeg kunne godt tænke mig at se de ændringer i har lavet.
__________________
Chunga is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 11:21 AM   #28
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Min er nu meget forstående, og intereseret i teknikken (hun er ingeniør) så bare der er argumenter for at ændre på tingene, så er der grønt lys.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 11:26 AM   #29
tseemann
///T
 
tseemann's Avatar
 
Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

Posts: 236
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Vi valgte en rød læderkabine denne gang, vi havde sort læder i den sidste E46 (som var sort metal) og ville gerne prøve noget nyt.
Undervognen er blevet et blandingsprodukt. jeg havde for år tilbage en E30 med fabriksmonteret M undervogn men synes at den var for blød og har siden selv eksperimenteret indtil jeg var tilfreds. Min E90 er monteret med Bilstein B8 dæmpere, Eibach pro fjedre og H&R krængningsstabilisatorer og nu virker den til mit behov (kørte kort med Bilstein fjedre men de var for hårde til almindelig landevej, det gik ud over vejgrebet på bakkede snoede veje). Derudover kører jeg på Michelin PS2 henholdsvis 235-35-19 for og 275-30-19 bag.
Jeg er ved at udskifte min nuværende E46 med en ny E90'er og har noget svært ved at beslutte hvilke fælge og dæk der skal på. Jeg svinger som et pendul på steroider mellem 18" og 19" og er ved at blive vanvittig af det

Jeg har foreløbig besluttet en M undervogn og hælder p.t. nok mest til 18" pga. komforten, fordi jeg er bange for at 19" bliver for hård. Tager jeg fejl? Jeg vil helst have BMW's originale 269 eller 220M fælge på - men de fås kun i 19", så måske skal det være det afgørende...

19" med 275/30 bag lyder som en forrygende flot størrelse. Hvilke fælge har du på? Er den sænket mere end de 15mm som M undervognen giver? Har du evt. billeder af den?

På forhånd tak.
tseemann is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 02:38 PM   #30
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Hmmm... Jeg spekulerede også en del og ville egentlig ikke have 19", jeg har kørt på 18" på min gamle E46 i mange år (235-40-18). Efter at have kikket rundt omkring og prøvet andre biler blev jeg "enig med mig selv" om at prøve lykken med 19" og det har jeg ikke fortrudt. E90 er født med "run flat" og dem gider jeg ikke. Faktisk er komforten bedre på 19" end de 225-45-17 den er født med selvom den er strammet op. Eibach fjedrene sænker omkring 35 mm i forhold til std. 275 bag lyder af meget men E90 har forrygende meget plads bag og hvis man laver ens dækmontering i begge ender vil der mangle 10 - 15 før baghjulene fylder bagskærmen ud ligesom foran, derfor. Jeg har vasket bilen her til aften så jeg kan tage nogle billeder i morgen tidliget og sætte ind så du kan se hvordan det ser ud. Fælgene er M6 replica som jeg har impoteret fra **********s i USA 8½X19 et 35 for og 9½" et 33 bag.

Last edited by Brynjolfur; 05-13-2008 at 10:29 PM.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 02:45 PM   #31
hafnia
Major
 
hafnia's Avatar
 
Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

Posts: 1,123
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Jeg har foreløbig besluttet en M undervogn og hælder p.t. nok mest til 18" pga. komforten, fordi jeg er bange for at 19" bliver for hård. Tager jeg fejl? Jeg vil helst have BMW's originale 269 eller 220M fælge på - men de fås kun i 19", så måske skal det være det afgørende...
Jeg prøvede for nylig en E92 M-Tech med 19"(225M). Udover lidt mere dækstøj, synes jeg ikke at der var nogen nævneværdig forskel på komfort/hårdhed sammenlignet med min egen, som ruller på 18" og også har M-undervogn.
__________________
E61 530i ///M Sport - 08
E91 335i ///M Sport - 07 (gone)
hafnia is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 03:03 PM   #32
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Ja - man kan blive ved. Jeg tør dog ikke sænke den eller noget endnu. Jeg kører mange km. og er bange for at ødelægge de gode køreegenskaber. Men har overvejet en sænkning - mest pga. udseendet. Der er rigeligt luft i hjulkasserne. Selv med 18".
Jeg kører også mange kilometer hvert år, ca 50 Kkm udelukkende privat, derfor valgte jeg også en "D" for "traktor". Når man kører langt med høj hastighed er det en fordel at bilen har godt fat i vejen, ellers vender vores dater vrangen ud, og det kan vi vist ikke lide :-(
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 03:40 PM   #33
tseemann
///T
 
tseemann's Avatar
 
Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

Posts: 236
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Hmmm... Jeg spekulerede også en del og ville egentlig ikke have 19", jeg har kørt på 18" på min gamle E46 i mange år (235-40-18). Efter at have kikket rundt omkring og prøvet andre biler blev jeg "enig med mig selv" om at prøve lykken med 19" og det har jeg ikke fortrudt. E90 er født med "run flat" og dem gider jeg ikke. Faktisk er komforten bedre på 19" end de 225-45-17 den er født med selvom den er strammet op. Eibach fjedrene sænker omkring 35 mm i forhold til std. 275 bag lyder af meget men E90 har forrygende meget plads bag og hvis man laver ens dækmontering i begge ender vil der mangle 10 - 15 før baghjulene fulder bagskærmen ud ligesom foran, derfor. Jeg har vasket bilen her til aften så jeg kan tage nogle billeder i morgen tidliget og sætte ind så du kan se hvordan det ser ud. Fælgene er M6 replica som jeg har impoteret fra **********s i USA 8½X19 et 35 for og 9½" et 33 bag.
Det lyder supergodt! Jeg vil sætte meget stor pris på nogle billeder.

Tak.
tseemann is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 03:43 PM   #34
tseemann
///T
 
tseemann's Avatar
 
Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

Posts: 236
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
Jeg prøvede for nylig en E92 M-Tech med 19"(225M). Udover lidt mere dækstøj, synes jeg ikke at der var nogen nævneværdig forskel på komfort/hårdhed sammenlignet med min egen, som ruller på 18" og også har M-undervogn.
Det lyder lovende. Kan du huske om der var run-flat på 19"-erne? Hvad med dine egne 18" - er de med run-flat?
tseemann is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 04:07 PM   #35
hafnia
Major
 
hafnia's Avatar
 
Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

Posts: 1,123
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Det lyder lovende. Kan du huske om der var run-flat på 19"-erne? Hvad med dine egne 18" - er de med run-flat?
Jep, begge biler havde RFT. Personlig vil jeg fravælge RFT, når der skal skiftes dæk. Har aldrig rigtigt forstået BMW's entusiasme omkring runflat konceptet, efter min mening er dækkene for hårde og sporende og forringer bilernes iøvrigt fremragende køreegenskaber - Men det er jo sikkert smag og behag!
__________________
E61 530i ///M Sport - 08
E91 335i ///M Sport - 07 (gone)
hafnia is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-13-2008, 04:29 PM   #36
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Jeg har løst problemet med "manglende reservehjul" ved at købe et "conti comfort kit" og et sæt TipTop lappegrej til MCer med slangeløse dæk.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 01:58 AM   #37
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Godmorgen

Så fandt jeg en solrig plet på min arbejdsplads der kunne bruges til at taget lidt billeder.

























Se bort fra "splitterne" foran, jeg synes det ser dumt ud og har bestilt et par i bilens farve.

Som det fremgår rager hjulene ikke ud fra bilen, jeg har da heller ikke problemer med at dækkene går på (jeg skal ikke nyde noget af at rulle skærmkanter med alt det salt vi bruger i dette land).

Og hvad bruger vi så vores bil til; tjaa det er ikke nogen prydgenstand som det fremgår af vores ferieoplevelser på http://ferie.fam-jessen.dk
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 03:41 AM   #38
tseemann
///T
 
tseemann's Avatar
 
Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

Posts: 236
iTrader: (0)

Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Godmorgen

Se bort fra "splitterne" foran, jeg synes det ser dumt ud og har bestilt et par i bilens farve.
Hun ser damn godt ud - særligt når jeg kniber øjnene lidt sammen og forestiller mig de sølvfarvede splittere

Hvilke dæk dimensioner foran? Er det nødvendigt med 9½" fælg til 275 dæk?

Tak for billederne
tseemann is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 04:07 AM   #39
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Jeg kører med 235-35-19 foran. Jeg har valgt nævnte dimentioner for at få dæk der er lige store i begge ender. Den montering BMW laver med 225-35-19 foran og 255-30-19 bag gør at baghjulene er mindre end forhjulene, det forstår jeg ikke. De anbefaler 9 - 10" til 275, du kan læse specifikationerne på de forskellige dæk på tirerack.com fx Michelin PS2: http://www.tirerack.com/tires/Spec.j...3YR9SPORTPS2XL
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 05:51 AM   #40
Chunga
Captain
 
Chunga's Avatar
 
Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

Posts: 903
iTrader: (0)

Send a message via MSN to Chunga Send a message via Skype™ to Chunga
Jeg fortrød også jeg ikke lige gik op i 19" - mere pga udseendet. Forhjulet er ok men baghjulet ser lidt lille ud. Har også fået bedre komfort uden runflat. Og på de nye modeller skal man ikke bruge TMPS sensor. De er tilbage hvor de sad i de ældre modeller, nemlig i abs systemet.

Billeder!!! - jeg har en sort bil, sorte fælge, sort front, sorte baglygter (blackout fra BMW). Den er umulig at tage billeder af i solskin. Jeg har nok taget 30 - men på ingen af dem kan man se noget af bilen. Den har også lige fået den store tur med Meguiar's 3 step show car. Det har bestemt ikke gjort det nemmere.

Må prøve i noget skygge.
__________________
Chunga is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 05:52 AM   #41
dimisa1977
Major
 
dimisa1977's Avatar
 
Drives: BMW Specialist (exhaust)
Join Date: Mar 2008
Location: USA

Posts: 1,141
iTrader: (3)

Garage List
2008 BMW  [0.00]
2008 BMW  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Sort himmel er toppen!

De biler jeg har købt fra ny har været med sort himmel, efter min mening gør det en kæmpe forskel. Men ulempen for nogen vil være at kabinen virker mindre når det hele er sort.

Alt efter model koster det 6-8.000kr så det er jo ikke helt vildt. Sort himmel, sportsundervogn, sportsrat og sportssæder er minimumskrav for mig. Det gør en del for bilens udseende og bestemt også køreglæden

LOVE that shifter! welcome, guys!
dimisa1977 is offline   United_States
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 05:54 AM   #42
Chunga
Captain
 
Chunga's Avatar
 
Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

Posts: 903
iTrader: (0)

Send a message via MSN to Chunga Send a message via Skype™ to Chunga
Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Godmorgen

Så fandt jeg en solrig plet på min arbejdsplads der kunne bruges til at taget lidt billeder.

























Se bort fra "splitterne" foran, jeg synes det ser dumt ud og har bestilt et par i bilens farve.

Som det fremgår rager hjulene ikke ud fra bilen, jeg har da heller ikke problemer med at dækkene går på (jeg skal ikke nyde noget af at rulle skærmkanter med alt det salt vi bruger i dette land).

Og hvad bruger vi så vores bil til; tjaa det er ikke nogen prydgenstand som det fremgår af vores ferieoplevelser på http://ferie.fam-jessen.dk

Flotte fælge. Dem har vi jo tit set herinde. Du har ret i de splittere. Men i stedet for at købe nye kan de jo males originalt. Men det er måske lige så dyrt som at købe nye.
__________________
Chunga is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 07:05 AM   #43
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Der er ikke meget galt, jeg tror de nye koster $233 inc fragt og så et par hundrede i told og Moms. Jeg har ikke checket hvad en maler skal have, men de plejer ikke forære deres arbejde væk. Og på denne måde er der jo en anden der kan få glæde af de fine CF splittere når jeg hiver dem af.

Det er i øvrigt sjovt med de fælge, jeg kunne ikke finde dem i DK i 19". Schmidmann har haft dem i 8X18" men de forhandler dem vist ikke længere, jeg måtte købe dem i USA. Jeg valgte dem af flere grunde, en af dem er at de er lætte, et komplet baghjul vejer kun 22 kg hvor mange andre 19" med 275 vejer over 27 kg.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      05-14-2008, 07:47 AM   #44
Chunga
Captain
 
Chunga's Avatar
 
Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

Posts: 903
iTrader: (0)

Send a message via MSN to Chunga Send a message via Skype™ to Chunga
Du kan få dem i taiwan billigt og malede i OEM. Fin kvalitet og perfekt malede.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Paint...spagenameZWDVW

Har fået en spoiler der. Der gik et par dage så var den sendt - et par dage mere så var den landet.
Har dog ikke monteret den endnu da jeg er lidt usikker på hans lim. Er nødt til at lave noget test først.
__________________
Chunga is offline   Denmark
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 02:13 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST