E90Post
 


Bimmer Retrofit
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      11-10-2008, 02:37 AM   #1079
Nic320si
First Lieutenant
 
Nic320si's Avatar
 
Drives: BMW 320si Carbon black
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

Posts: 399
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det er ikke et spørgsmål om 4 cylindre eller ej men om motorens generelle konstruktion. BMWs nyere "mainstream" benzinmotorer kører alle med walvetronic og det er ikke den nemmeste konstruktion at tune på, da man ikke bare kan skifte knaster osv, jeg ved ikke om der overhovedet er nogen der tuner de motorer, jeg kender ikke til nogen?? Og som vi har diskuteret før, så er det marginalt hvad du kan redde hvis du ikke går mere drastisk til verks end bare at få den til at støje lidt mere med en anden potte og luftfilter. Mit råd er at sælge bilen og så købe en med den motorkraft du ønsker fra fabrikkens side, det er langt den billigste løsning og så holder det. Jeg har selv tunet både biler og motorcykler gennem tiden og det koster rigtigt mange penge hvis det skal gøres ordentligt, der er ingen nemme genveje til heste og moment hvis det skal køre ordentligt. Samtidig skal man huske at lovgivningen efterhånden er så stram at hvis du laver sådan noget, så skal det være godkendt mht støj og udstødning, i modsat fald vil din bil ikke kunne synes mere og derfor vil den være værdiløs.
Det er rigtigt at de nye BMW motorer gør det svært for tunerne. Men det er i høj grad pga. motorstyringen. BMW har simpelthen gjort det meget svært at bryde deres koder.

Men der er nu stadig firmaer der tuner N/A BMWerne. Selvom de ildelugtende diesel-hakkere er blevet populære er benzin-modellerne stadig entusiasternes valg.

Mht. chiptuning eksempelvis tilbyder Hamann Motorsport (www.hamann-motorsport.de) tuning til stort set alle varianter.

Kelleners Sport tilbyder komplet N/A ombygning til 330i. Her blir motoren på gammeldags facon boret op til 3.2 liter, med krumtap, sportsknaster og det hele. Slutydelse 306hk. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Spørgsmålet er bare hvor meget du vil ofre. Glem alt om at fjene katten. Enten ska du smide en sports kat på eller også droppe det helt og montere en kompressor i stedet. Det vil nok være den mest fornuftige løsning.

En tunet 4 cylindret BMW vil have bedre køreegenskaber pga. denlavere vægt på fronten. Derfor vil den kunne tage sving noget hurtigere end en 6-benet med samme antal hk. Igen er spørgsmålet bare om du har brug for det? Bilen må tunes 20% ellers ska du betale en merafgift på køretøjet og så kan det gå hen og blive dyrt.

samtidig skal du tænke på at de 6 cylindrede modeller har større bremser og det er der naturligvis en grund til. Når man tuner skal det hele følges ad.

Min rækkefølge til tuning ville være således: opgraderede fjedre og dæmpere, krængningsstabilisatore, tårnstivere, bremser og så til sidst mortuning.

Mosselman turbo (www.mosselmanturbo.com) har tidligere lavet kits til 4 cylindrede så de kunne være værd at kontakte. Hvis kitet har en Tysk godkendelse er det også godkendt i Danmark.

Ellers så kontakt vores egen Rotrex. www.rotrex.dk. De siger jo at de kan lave kompressor kits til alle modeller.
Men regn med en pris på 45-50.000kr. Rigtige hk er ikke billige...
Nic320si is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-10-2008, 04:56 AM   #1080
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Det er rigtigt at de nye BMW motorer gør det svært for tunerne. Men det er i høj grad pga. motorstyringen. BMW har simpelthen gjort det meget svært at bryde deres koder.

Men der er nu stadig firmaer der tuner N/A BMWerne. Selvom de ildelugtende diesel-hakkere er blevet populære er benzin-modellerne stadig entusiasternes valg.

Mht. chiptuning eksempelvis tilbyder Hamann Motorsport (www.hamann-motorsport.de) tuning til stort set alle varianter.

Kelleners Sport tilbyder komplet N/A ombygning til 330i. Her blir motoren på gammeldags facon boret op til 3.2 liter, med krumtap, sportsknaster og det hele. Slutydelse 306hk. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Spørgsmålet er bare hvor meget du vil ofre. Glem alt om at fjene katten. Enten ska du smide en sports kat på eller også droppe det helt og montere en kompressor i stedet. Det vil nok være den mest fornuftige løsning.

En tunet 4 cylindret BMW vil have bedre køreegenskaber pga. denlavere vægt på fronten. Derfor vil den kunne tage sving noget hurtigere end en 6-benet med samme antal hk. Igen er spørgsmålet bare om du har brug for det? Bilen må tunes 20% ellers ska du betale en merafgift på køretøjet og så kan det gå hen og blive dyrt.

samtidig skal du tænke på at de 6 cylindrede modeller har større bremser og det er der naturligvis en grund til. Når man tuner skal det hele følges ad.

Min rækkefølge til tuning ville være således: opgraderede fjedre og dæmpere, krængningsstabilisatore, tårnstivere, bremser og så til sidst mortuning.

Mosselman turbo (www.mosselmanturbo.com) har tidligere lavet kits til 4 cylindrede så de kunne være værd at kontakte. Hvis kitet har en Tysk godkendelse er det også godkendt i Danmark.

Ellers så kontakt vores egen Rotrex. www.rotrex.dk. De siger jo at de kan lave kompressor kits til alle modeller.
Men regn med en pris på 45-50.000kr. Rigtige hk er ikke billige...
Tjaa, det underbygger jo blot min påstand om at man lige så godt kan købe en bil med de hypper man ønsker. De 45 - 50 Kkr er kun for motor, så kommer undervogn, bremser mm oveni. Din rækkefølge kan jeg ikke være mere enig i. Undervogn, bremser og dæk giver mere end megen tuning med mindre det er 1/4 mile man vil køre, her er det jo tæt på lige meget med køreegenskaber (det er vel derfor det er så populært i USA hvor man har tradition for biler der ikke kan dreje uden at vælte).

At der tilsyneladende er så mange der tuner walvetronic motorer var jeg ikke klar over, sorry. Hvis man kigger på de "anerkendte" tunere (undskyld udtrykket) som BMW tidligere har arbejdet så meget sammen med Hartge og Alpina, så er programmet efterhånden skrumpet ind og motortuning er der meget lidt af tilbage. Selv Racing Dynamics som ellers har været meget fremme i skoene tilbyder kun +12 Hk på den nye M3, intet til andre modeller; det er sq skuffende.

Viborg autoteknik har i tidens løb tunet mange BMWer, prøv at ringe til dem, de burde vide "noget": 86 60 19 04

Diskutionen ildelugtende diesel eller benzin har vel ikke så meget med sagen at gøre? Der kan være rigtigt mange grunde til at vælge det ene frem for det andet eller omvendt, det må den enkelte gøre op med sig selv. Uanset hvad man vælger, så gælder det om at få brændt noget fossilt brændsel af mens det der billigt, så vi kan få noget gang i den drivhuseffekt. Jeg ville så gerne have en daddelpalme i haven, de er så dekorative
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-10-2008, 09:53 AM   #1081
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
 
exo-ak-dk's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

Posts: 1,090
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Det er rigtigt at de nye BMW motorer gør det svært for tunerne. Men det er i høj grad pga. motorstyringen. BMW har simpelthen gjort det meget svært at bryde deres koder.

Men der er nu stadig firmaer der tuner N/A BMWerne. Selvom de ildelugtende diesel-hakkere er blevet populære er benzin-modellerne stadig entusiasternes valg.

Mht. chiptuning eksempelvis tilbyder Hamann Motorsport (www.hamann-motorsport.de) tuning til stort set alle varianter.

Kelleners Sport tilbyder komplet N/A ombygning til 330i. Her blir motoren på gammeldags facon boret op til 3.2 liter, med krumtap, sportsknaster og det hele. Slutydelse 306hk. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Spørgsmålet er bare hvor meget du vil ofre. Glem alt om at fjene katten. Enten ska du smide en sports kat på eller også droppe det helt og montere en kompressor i stedet. Det vil nok være den mest fornuftige løsning.

En tunet 4 cylindret BMW vil have bedre køreegenskaber pga. denlavere vægt på fronten. Derfor vil den kunne tage sving noget hurtigere end en 6-benet med samme antal hk. Igen er spørgsmålet bare om du har brug for det? Bilen må tunes 20% ellers ska du betale en merafgift på køretøjet og så kan det gå hen og blive dyrt.

samtidig skal du tænke på at de 6 cylindrede modeller har større bremser og det er der naturligvis en grund til. Når man tuner skal det hele følges ad.

Min rækkefølge til tuning ville være således: opgraderede fjedre og dæmpere, krængningsstabilisatore, tårnstivere, bremser og så til sidst mortuning.

Mosselman turbo (www.mosselmanturbo.com) har tidligere lavet kits til 4 cylindrede så de kunne være værd at kontakte. Hvis kitet har en Tysk godkendelse er det også godkendt i Danmark.

Ellers så kontakt vores egen Rotrex. www.rotrex.dk. De siger jo at de kan lave kompressor kits til alle modeller.
Men regn med en pris på 45-50.000kr. Rigtige hk er ikke billige...

Det vil jo være bedst og godt for bilen hvis man borer cylinder hvis man ikke tager prisen i betragtning, men kelleners sport tilbyder det jo ikke til 320i'eren, eller det bare mig som er helt forkert på den.......Jeg har sat mig for mål at nå over de 200 hk mindst hvis det kan lade sig gøre!
exo-ak-dk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-10-2008, 03:04 PM   #1082
hafnia
Major
 
hafnia's Avatar
 
Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

Posts: 1,123
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Uanset hvad man vælger, så gælder det om at få brændt noget fossilt brændsel af mens det der billigt, så vi kan få noget gang i den drivhuseffekt. Jeg ville så gerne have en daddelpalme i haven, de er så dekorative
__________________
E61 530i ///M Sport - 08
E91 335i ///M Sport - 07 (gone)
hafnia is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-10-2008, 04:15 PM   #1083
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Det er da ikke noget at grine af, hvis i er heldige kan i da også få palmer i sverige
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-10-2008, 04:49 PM   #1084
hafnia
Major
 
hafnia's Avatar
 
Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

Posts: 1,123
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det er da ikke noget at grine af, hvis i er heldige kan i da også få palmer i sverige
Det har vi skam allerede, langs indfaldsvejen til Trelleborg har man pyntet op med nydelige palmer - at de så bliver taget ind om vinteren er vel en mindre detalje.





Men kan vi i fremtiden holde jul under en parasol på stranden er det ok med mig........
__________________
E61 530i ///M Sport - 08
E91 335i ///M Sport - 07 (gone)
hafnia is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-10-2008, 05:15 PM   #1085
Solhunden
Enlisted Member
 
Solhunden's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

Posts: 44
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Det vil jo være bedst og godt for bilen hvis man borer cylinder hvis man ikke tager prisen i betragtning, men kelleners sport tilbyder det jo ikke til 320i'eren, eller det bare mig som er helt forkert på den.......Jeg har sat mig for mål at nå over de 200 hk mindst hvis det kan lade sig gøre!
Nu ved jeg jo ikke lige hvilken version af 320i'eren du har, men hvis det er den nyeste med 170 hk, -så har Wetterauer måske noget der dur:

Standart: 125 kW / 170 hp at 6100 rpm torque 210 Nm at 3500 rpm

Tun: 148 kW / 201 hp at 6100 rpm 265 Nm at 3500 rpm

Pris: 1349 euro

Hvad de laver ved motoren kan jeg ikke lige gennemskue, men 31 Hk/55 Nm på en sugemotor, -det er godt gået for ca. 10.000 kr

Min 318i har samme 2,0 l motor (143 Hk) ifølge BMW mekanikere ved terminalen i Egå, men med anden software i styreboksen. Så det skulle være nemt at finde de 170 Hk frem i den, men jeg har ikke kunnet finde nogle der kan, -endnu. -Det er sgu nok fordi at bilen betragtes som en ægte MORFAR model ( ISÆR i udlandet ) at der ikke er nogle der gider at "knække koden". De kunder der vil have 170 Hk køber jo nok sådan en fra starten...
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Solhunden is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-11-2008, 03:34 AM   #1086
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Nu ved jeg jo ikke lige hvilken version af 320i'eren du har, men hvis det er den nyeste med 170 hk, -så har Wetterauer måske noget der dur:

Standart: 125 kW / 170 hp at 6100 rpm torque 210 Nm at 3500 rpm

Tun: 148 kW / 201 hp at 6100 rpm 265 Nm at 3500 rpm

Pris: 1349 euro

Hvad de laver ved motoren kan jeg ikke lige gennemskue, men 31 Hk/55 Nm på en sugemotor, -det er godt gået for ca. 10.000 kr

Min 318i har samme 2,0 l motor (143 Hk) ifølge BMW mekanikere ved terminalen i Egå, men med anden software i styreboksen. Så det skulle være nemt at finde de 170 Hk frem i den, men jeg har ikke kunnet finde nogle der kan, -endnu. -Det er sgu nok fordi at bilen betragtes som en ægte MORFAR model ( ISÆR i udlandet ) at der ikke er nogle der gider at "knække koden". De kunder der vil have 170 Hk køber jo nok sådan en fra starten...
Jeg synes umiddelbart at 265 Nm fra en 2 liters sugemotor lyder lige lovlig optimistisk men de skriver det godt nok :-)
Oveni prisen skal så lægges en lille køretur til det østlige Østrig, der er også så smukt.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-11-2008, 06:20 AM   #1087
Solhunden
Enlisted Member
 
Solhunden's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

Posts: 44
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Jeg synes umiddelbart at 265 Nm fra en 2 liters sugemotor lyder lige lovlig optimistisk men de skriver det godt nok :-)
Oveni prisen skal så lægges en lille køretur til det østlige Østrig, der er også så smukt.
Man kan jo nøjes med at køre til Bremen eller Hannover.....
Der var også engang en dansk forhandler ???
Jeg havde en kammerat der fik chippet hans Audi A4 1,8T med er Wetterauer chip. Den holdte hvad de lovede af effekt, modsat en tuner fra Padborg ( Kan ikke huske navnet, men det var noget lort )
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Solhunden is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-11-2008, 08:43 AM   #1088
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Man kan jo nøjes med at køre til Bremen eller Hannover.....
Der var også engang en dansk forhandler ???
Jeg havde en kammerat der fik chippet hans Audi A4 1,8T med er Wetterauer chip. Den holdte hvad de lovede af effekt, modsat en tuner fra Padborg ( Kan ikke huske navnet, men det var noget lort )
Nu var det jo også en Turbo, så er det nemmere at hive lidt ekstra, det er bare at "dreje på skruen" til den springer i luften - og så en halv omgang tilbage, så snurrer det

Hvorfor køre til Bremen eller Hanover hvis man har mulighed for at køre længere? Det er jo netop det der er fedt med BMW, at køre langt.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-11-2008, 01:29 PM   #1089
Solhunden
Enlisted Member
 
Solhunden's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

Posts: 44
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Nu var det jo også en Turbo, så er det nemmere at hive lidt ekstra, det er bare at "dreje på skruen" til den springer i luften - og så en halv omgang tilbage, så snurrer det

Hvorfor køre til Bremen eller Hanover hvis man har mulighed for at køre længere? Det er jo netop det der er fedt med BMW, at køre langt.
Nu var indlæget ikke møntet på hvor nemt det er at hive ekstra HK ud af en turbomotor, men mere for at påvise Wetterauers kvalitet. Min kammerat fik først monteret en chip hos TurboChip ApS i Padborg og de lovede ham 195 HK . ( Audt A4, standard 150 HK ) Han fik "rullet" bilen et par dage efter til 165 Hk og ca.50 Nm ekstra. Det var han naturligvis ikke tilfreds med og resultatet blev da også at de måtte opgive at finde de lovede HK frem til ham, de blev meget sure på hinanden og han fik monteret den orginale chip igen.
Valget faldt derefter på en Wetterauer chip. De lovede 190 HK/290 Nm, bilen blev rullet og resultatet blev en afvigelse på -1 Hk. Det var til at leve med.
Jeg har i flere tyske bilblade læst rosende test af Wetterauers produkter, så det ville undre mig meget hvis de pludselig lover mere end hvad de kan holde. Men igen: 265 Nm på en 2,0 sugemotor, -det lyder af meget...
Jeg gad vide hvad de gør ved den ?
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Solhunden is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-11-2008, 02:49 PM   #1090
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
 
exo-ak-dk's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

Posts: 1,090
iTrader: (0)

Det lyder ret godt at sådan en Chiptuning kan give så mange heste på 170 hk versionen....jeg har så den med 150hk....
Men jeg tror altså ikke det er den store forandring der er, så vidt jeg ved er det jo på dyno, dvs at det er "crank" horse power....så hvis de siger 201 hk på dyno vil det være omkring de 180-190 i "rigtige" hk.....er det ikke det man siger om chiptuninger?

tror det letteste i mit tilfælde vil være at smide en kompressor eller turbolader i.

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Nu var indlæget ikke møntet på hvor nemt det er at hive ekstra HK ud af en turbomotor, men mere for at påvise Wetterauers kvalitet. Min kammerat fik først monteret en chip hos TurboChip ApS i Padborg og de lovede ham 195 HK . ( Audt A4, standard 150 HK ) Han fik "rullet" bilen et par dage efter til 165 Hk og ca.50 Nm ekstra. Det var han naturligvis ikke tilfreds med og resultatet blev da også at de måtte opgive at finde de lovede HK frem til ham, de blev meget sure på hinanden og han fik monteret den orginale chip igen.
Valget faldt derefter på en Wetterauer chip. De lovede 190 HK/290 Nm, bilen blev rullet og resultatet blev en afvigelse på -1 Hk. Det var til at leve med.
Jeg har i flere tyske bilblade læst rosende test af Wetterauers produkter, så det ville undre mig meget hvis de pludselig lover mere end hvad de kan holde. Men igen: 265 Nm på en 2,0 sugemotor, -det lyder af meget...
Jeg gad vide hvad de gør ved den ?
exo-ak-dk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-11-2008, 03:18 PM   #1091
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Nu var indlæget ikke møntet på hvor nemt det er at hive ekstra HK ud af en turbomotor, men mere for at påvise Wetterauers kvalitet. Min kammerat fik først monteret en chip hos TurboChip ApS i Padborg og de lovede ham 195 HK . ( Audt A4, standard 150 HK ) Han fik "rullet" bilen et par dage efter til 165 Hk og ca.50 Nm ekstra. Det var han naturligvis ikke tilfreds med og resultatet blev da også at de måtte opgive at finde de lovede HK frem til ham, de blev meget sure på hinanden og han fik monteret den orginale chip igen.
Valget faldt derefter på en Wetterauer chip. De lovede 190 HK/290 Nm, bilen blev rullet og resultatet blev en afvigelse på -1 Hk. Det var til at leve med.
Jeg har i flere tyske bilblade læst rosende test af Wetterauers produkter, så det ville undre mig meget hvis de pludselig lover mere end hvad de kan holde. Men igen: 265 Nm på en 2,0 sugemotor, -det lyder af meget...
Jeg gad vide hvad de gør ved den ?
Jeg ved godt at dit indslag ikke var et spørgsmål om hvor nemt det er med turbo :-)
Jeg kender ikke Wetterauer, så jeg kan ikke udtale mig om deres produkter. Der er i øvrigt en del herhjemme som har et godt ry, fx Palm i Skovlunde. Han har tradition for at rode med VW men tilbyder også chiptuning af andre mærker. Landberg har jeg også hørt meget godt om.
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-11-2008, 03:55 PM   #1092
Solhunden
Enlisted Member
 
Solhunden's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

Posts: 44
iTrader: (0)

Så vidt jeg har forstået så er en bils HK-oplysning altid målt på krumtappen.
Når man så måler den på rullefelt, måler man modstanden i transmisionen, dette resultat lægges så oven i målingen foretaget på de trækkende hjul og så har man et tal der kan sammenlignes med fabrikantens tal. Alternativt kan man pille motoren ud af bilen og måle den i en testbænk.....
Men som sagt så er det sådan jeg har forstået det...
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Solhunden is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 06:33 AM   #1093
Alany
New Member
 
Drives: E93 325i
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark, Copenhagen

Posts: 21
iTrader: (0)

Hey gutter..

Jeg skal til at gøre min klar til sommeren. Derfor kigger jeg allerede på fælger nu.

Jeg har bestem mig for Breyton GTS men er dog i tvivl om det skal være 19'' eller 20''

Hvad ville i vælge?
Alany is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 09:34 AM   #1094
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
 
exo-ak-dk's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

Posts: 1,090
iTrader: (0)

Hey Alan!

De er pisse fede de fælger! Det er et rigtig godt valg! Jeg vil personligt selv vælge 19'...

Min subjektive holdning er at 20' vil virke alt for stort! Derimod ved jeg ikke hvilken effekt det vil have i forhold til køreegenskaber og hvordan det bliver påvirket af at der kommer nogle 20' fælger på.

Men 19' vil være perfekt synes jeg
exo-ak-dk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 09:57 AM   #1095
tseemann
///T
 
tseemann's Avatar
 
Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

Posts: 236
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Alany View Post
Hey gutter..

Jeg skal til at gøre min klar til sommeren. Derfor kigger jeg allerede på fælger nu.

Jeg har bestem mig for Breyton GTS men er dog i tvivl om det skal være 19'' eller 20''

Hvad ville i vælge?
tseemann is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 10:42 AM   #1096
Chunga
Captain
 
Chunga's Avatar
 
Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

Posts: 903
iTrader: (0)

Send a message via MSN to Chunga Send a message via Skype™ to Chunga
Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Det lyder ret godt at sådan en Chiptuning kan give så mange heste på 170 hk versionen....jeg har så den med 150hk....
Men jeg tror altså ikke det er den store forandring der er, så vidt jeg ved er det jo på dyno, dvs at det er "crank" horse power....så hvis de siger 201 hk på dyno vil det være omkring de 180-190 i "rigtige" hk.....er det ikke det man siger om chiptuninger?

tror det letteste i mit tilfælde vil være at smide en kompressor eller turbolader i.

I følge ham jeg snakkede med da jeg hentede min vogn er der mere end 100 ændringer i motoren i forhold til 2005 modellen
__________________
Chunga is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 11:18 AM   #1097
Nic320si
First Lieutenant
 
Nic320si's Avatar
 
Drives: BMW 320si Carbon black
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

Posts: 399
iTrader: (0)

Hvis man skal tune en 320i 150hk er kompressor nok det mest fornuftige...

Men som Brynjolfur skriver så tænkt dig godt om. Det er mange penge at smide på tun og hvis bilen i forvejen er rimelig standard skal man også lige bruge min. 10k på undervogn og i det mindste skifte til sportsskiver, klodser og stålflex bremseslanger. Vil gætte på at man godt kan lande omkring de 200hk med en kompressor...

Det er efter min mening meget sjovere at køre hurtigt i sving end det er ligeud... Der er altid en eller anden turbo-japser der kan blæse fra dig ligeud
Nic320si is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 12:58 PM   #1098
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
 
exo-ak-dk's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

Posts: 1,090
iTrader: (0)

formuelerede mig selv uklart......jeg taler ikke om ændring på motoren men den ændrig chiptuningen giver.
Hvis du med 170 hk springer op til 200hk er det rigtigt godt.
Det jeg så siger er at, det ikke er en stor forandring du vil kunne mærke, da jeg tror at chiptuning kun giver crank horsepower.....dvs du faktisk kun får højst 10 hk

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
I følge ham jeg snakkede med da jeg hentede min vogn er der mere end 100 ændringer i motoren i forhold til 2005 modellen
exo-ak-dk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 01:42 PM   #1099
Brynjolfur
Lieutenant
 
Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

Posts: 572
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
formuelerede mig selv uklart......jeg taler ikke om ændring på motoren men den ændrig chiptuningen giver.
Hvis du med 170 hk springer op til 200hk er det rigtigt godt.
Det jeg så siger er at, det ikke er en stor forandring du vil kunne mærke, da jeg tror at chiptuning kun giver crank horsepower.....dvs du faktisk kun får højst 10 hk
Det er en misforståelse. Hvis der er 30 Hk mere på krumtappen (crank), så har du også næsten 30 mere til baghjulene, der er ikke 66% tab i transmisionen af dine ekstra heste. Tabet varierer fra bil til bil men 3 - 6% af den samlede ydelse bliver til varme i transmisionen (op til 10% på en automat)
Brynjolfur is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      11-12-2008, 02:33 PM   #1100
Solhunden
Enlisted Member
 
Solhunden's Avatar
 
Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

Posts: 44
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Alany View Post
Hey gutter..

Jeg skal til at gøre min klar til sommeren. Derfor kigger jeg allerede på fælger nu.

Jeg har bestem mig for Breyton GTS men er dog i tvivl om det skal være 19'' eller 20''

Hvad ville i vælge?
Jeg syntes også at du skal holde dig til 19". Sørg for at køb dem "staggered".

Jeg er godt tilfredse med mine.....
Attached Images
  
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN

Last edited by Solhunden; 11-13-2008 at 10:06 AM.
Solhunden is offline   Denmark
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 12:21 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST