E90Post
 


Bimmer Retrofit
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > General E90 Sedan / E91 Wagon / E92 Coupe / E93 Cabrio > paddle shifters



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      03-10-2011, 10:47 AM   #23
hipnotic
Major General
United_States
93

 
hipnotic's Avatar
 
Drives: e92 335i
Join Date: Oct 2007
Location: So. Cal


Posts: 6,559
iTrader: (6)

Garage List
2008 335i coupe  [3.50]
i don't like the paddle shifters.
__________________
Appreciate 0
      03-10-2011, 03:01 PM   #24
MeinBMW
Private First Class
4

 
MeinBMW's Avatar
 
Drives: 2009 335i
Join Date: Mar 2008
Location: Peabody, MA


Posts: 190
iTrader: (2)

Quote:
Originally Posted by Bavarian III View Post
^^ so DCT is available for LCI cars, now?
I swear I've seen it as an option, however I do not see it on the BMWUSA site ... so perhaps I am crazy
__________________

Not Stock...
Appreciate 0
      03-10-2011, 03:38 PM   #25
Verbiage
I swag on 'em.
Jamaica
132

 
Verbiage's Avatar
 
Drives: N54B30
Join Date: Jan 2010
Location: MD


Posts: 8,143
iTrader: (5)

Quote:
Originally Posted by MeinBMW View Post
I swear I've seen it as an option, however I do not see it on the BMWUSA site ... so perhaps I am crazy
I read somewhere else on here today that a guy got a 2011 335i with DCT as a loaner, or something. Let me see if I can find it..
__________________
Peep my music shit here
Appreciate 0
      03-10-2011, 03:38 PM   #26
Verbiage
I swag on 'em.
Jamaica
132

 
Verbiage's Avatar
 
Drives: N54B30
Join Date: Jan 2010
Location: MD


Posts: 8,143
iTrader: (5)

Here it is. Still don't get it, but they apparently exist lol:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=498647
__________________
Peep my music shit here
Appreciate 0
      03-10-2011, 08:45 PM   #27
MeinBMW
Private First Class
4

 
MeinBMW's Avatar
 
Drives: 2009 335i
Join Date: Mar 2008
Location: Peabody, MA


Posts: 190
iTrader: (2)

Maybe it was only available in 2010 when they still had the N54? I want to say it was available in 2009 as well ... probably just extremely rare
__________________

Not Stock...
Appreciate 0
      03-10-2011, 09:10 PM   #28
Kernel Kurtz
Lieutenant
5

 
Drives: '11 e90 335xi SE 6mt
Join Date: Sep 2007
Location: Winnipeg, Canada


Posts: 417
iTrader: (0)

You can get the 135 with DCT. I don't think any 3s except the M get it, at least in North America.
Appreciate 0
      03-10-2011, 09:26 PM   #29
aljlin
Second Lieutenant
7

 
aljlin's Avatar
 
Drives: 2011 335d e90
Join Date: Jan 2006
Location: Bay Area, CA


Posts: 294
iTrader: (0)

As of 2011 the paddle shifters in steptronic cars got changed so they match the DCT style + on one and - on the other. I just picked my msport 335d on Monday and it has the new style on them. I believe sport package has the same change as well. Not sure when the change was made though. My friend's 2010 335d has the old style paddles.

Btw 335is in the US also has the DCT as an option.
__________________
2011 335d Le Mans Blue Black Leather/Aluminum Premium M-sport w/ Paddles Heated front seats, Navigation, Comfort Access Split Fold Down Rear Seats Harmon Kardon, Ipod/USB, Sattellite Radio, Alarm
Picked up at welt on March 2011 : pictures of car during ED
Redelivered May 2011 : Pictures of Car after Redelivery
Appreciate 0
      03-11-2011, 04:51 AM   #30
SixShotEspressO
First Lieutenant
13

 
SixShotEspressO's Avatar
 
Drives: 524td R.I.P. 2011 335d
Join Date: May 2010
Location: Puyallup, WA


Posts: 391
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Bavarian III View Post
Look at you, ready to take out the flamethrower.





too funny. Everyone is all crazy, trying to prove how much they know about BMW's by flamming others. HA! Makes you not wanna ask a aquestion sometimes.

Appreciate 0
      03-11-2011, 09:45 AM   #31
Verbiage
I swag on 'em.
Jamaica
132

 
Verbiage's Avatar
 
Drives: N54B30
Join Date: Jan 2010
Location: MD


Posts: 8,143
iTrader: (5)

Quote:
Originally Posted by MeinBMW View Post
Maybe it was only available in 2010 when they still had the N54? I want to say it was available in 2009 as well ... probably just extremely rare
Nah man, couldn't have been. It was never an option. I would have known LOL.

Quote:
Originally Posted by aljlin View Post
As of 2011 the paddle shifters in steptronic cars got changed so they match the DCT style + on one and - on the other. I just picked my msport 335d on Monday and it has the new style on them. I believe sport package has the same change as well. Not sure when the change was made though. My friend's 2010 335d has the old style paddles.

Btw 335is in the US also has the DCT as an option.
Yeah I know the is has it, but the guy in the link I posted above ^^^^^ said he got a 2011 335i sedan loaner with it; I thought he was mistaken, because as far as I was concerned they never offered DCT for standard 335i's.


But I understand what you mean, I don't see the reasoning behind changing the shifting style if it is not actually a DCT. Unless they just wanted the Steptronic guys to feel cool as if they had DCT, too.
__________________
Peep my music shit here
Appreciate 0
      03-11-2011, 09:46 AM   #32
Verbiage
I swag on 'em.
Jamaica
132

 
Verbiage's Avatar
 
Drives: N54B30
Join Date: Jan 2010
Location: MD


Posts: 8,143
iTrader: (5)

Quote:
Originally Posted by SixShotespress0 View Post


too funny. Everyone is all crazy, trying to prove how much they know about BMW's by flamming others. HA! Makes you not wanna ask a aquestion sometimes.

Yeah, gotta take everything with a grain of salt around here and make sure you TRIPLE check your post before posting it; the forum ninjas are always lurking.
__________________
Peep my music shit here
Appreciate 0
      03-11-2011, 09:53 AM   #33
SixShotEspressO
First Lieutenant
13

 
SixShotEspressO's Avatar
 
Drives: 524td R.I.P. 2011 335d
Join Date: May 2010
Location: Puyallup, WA


Posts: 391
iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Bavarian III View Post
Nah man, couldn't have been. It was never an option. I would have known LOL.



Yeah I know the is has it, but the guy in the link I posted above ^^^^^ said he got a 2011 335i sedan loaner with it; I thought he was mistaken, because as far as I was concerned they never offered DCT for standard 335i's.


But I understand what you mean, I don't see the reasoning behind changing the shifting style if it is not actually a DCT. Unless they just wanted the Steptronic guys to feel cool as if they had DCT, too.
I will soon resemble that remark.
I would have added DCT if it was an option for my 335d. Seems to me it would be perfect for this car.

Last edited by SixShotEspressO; 03-11-2011 at 10:08 AM.
Appreciate 0
      03-11-2011, 10:12 AM   #34
Verbiage
I swag on 'em.
Jamaica
132

 
Verbiage's Avatar
 
Drives: N54B30
Join Date: Jan 2010
Location: MD


Posts: 8,143
iTrader: (5)

Quote:
Originally Posted by SixShotespress0 View Post
I will soon resemble that remark.
I would have added DCT if it was an option for my 335d. Seems to me it would be perfect for this car.
With all that torque, yeah. The Europeans always get all the good shit lol.
__________________
Peep my music shit here
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Tags
paddle shifter, paddles

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 11:40 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST