E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      12-19-2011, 10:28 PM   #3081
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Og gaa glip af V8'er broel? En anden loesning ville vaere et ESS kit eller lign paa en M3
Ja bestemt. Med ESS kittet på 600+ hk er vi ved at være der hvor det er rigtig sjovt, men så er det også en helt anden pris.

Personligt synes jeg slet ikke der er moment nok i M3'eren i sammenligning med min egen FBO 335i, men jeg har også haft en del turbo biler, så jeg er nok lidt krævende.

På en bane tror jeg en M3 er noget nær perfekt som den er, men jeg ved af erfaring at jeg i hverdagen i længden bliver træt af altid at skulle vildt op i omdrejninger før det brøler og trækker for alvor. Lige så fascinerende det er i starten, lige så belastende er det i længden. Men hey, det er jo bare mig der har det sådan. En M3 er en fed bil og den lyder godt, og jeg det kunne være fedt at mødes en dag ved lejlighed (og i bedre vejr)
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      12-20-2011, 01:40 AM   #3082
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Ja bestemt. Med ESS kittet på 600+ hk er vi ved at være der hvor det er rigtig sjovt, men så er det også en helt anden pris.

Personligt synes jeg slet ikke der er moment nok i M3'eren i sammenligning med min egen FBO 335i, men jeg har også haft en del turbo biler, så jeg er nok lidt krævende.

På en bane tror jeg en M3 er noget nær perfekt som den er, men jeg ved af erfaring at jeg i hverdagen i længden bliver træt af altid at skulle vildt op i omdrejninger før det brøler og trækker for alvor. Lige så fascinerende det er i starten, lige så belastende er det i længden. Men hey, det er jo bare mig der har det sådan. En M3 er en fed bil og den lyder godt, og jeg det kunne være fedt at mødes en dag ved lejlighed (og i bedre vejr)
Jeg er helt enig i, at det er et spoergsmaal om temperament. Der er gode og mindre gode ting ved begge motorer. Hvad der er bedst for en selv afhaenger primaert af hvordan man vaegter disse fordele og ulemper.

Vi maa aftale at moedes paa et tidspunkt, jeg vil nok ogsaa foreslaa at en gang til foraaret er mere vaerdifuldt. Maaske endda kombineret med en tur til en bane et sted?

Oh, og saa kan du jo se frem til den naeste M3 paa turbo-fronten
Appreciate 0
      12-21-2011, 12:02 PM   #3083
jacobniell
Second Lieutenant
jacobniell's Avatar
Denmark
15
Rep
236
Posts

Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Jeg er helt enig i, at det er et spoergsmaal om temperament. Der er gode og mindre gode ting ved begge motorer. Hvad der er bedst for en selv afhaenger primaert af hvordan man vaegter disse fordele og ulemper.

Vi maa aftale at moedes paa et tidspunkt, jeg vil nok ogsaa foreslaa at en gang til foraaret er mere vaerdifuldt. Maaske endda kombineret med en tur til en bane et sted?

Oh, og saa kan du jo se frem til den naeste M3 paa turbo-fronten
Hejsa
Jeg kom til at tænke på er du medlem af BMW klubben, for der har vi snakket om at afholde et træf, hvor ligesindede kunne mødes og kigge på de flotte fremmødte biler.
Hvis ikke er du nu alligevel meget velkommen
Appreciate 0
      12-21-2011, 12:28 PM   #3084
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jacobniell View Post
Hejsa
Jeg kom til at tænke på er du medlem af BMW klubben, for der har vi snakket om at afholde et træf, hvor ligesindede kunne mødes og kigge på de flotte fremmødte biler.
Hvis ikke er du nu alligevel meget velkommen
Jacob, nej jeg er ikke medlem af nogen klubber. Jeg er mangeårig nyder af BMW biler, men har dog aldrig nydt dem i klub henseende.
Appreciate 0
      12-21-2011, 03:05 PM   #3085
jacobniell
Second Lieutenant
jacobniell's Avatar
Denmark
15
Rep
236
Posts

Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Jacob, nej jeg er ikke medlem af nogen klubber. Jeg er mangeårig nyder af BMW biler, men har dog aldrig nydt dem i klub henseende.
Det behøves an jo sådan set heller ikke
Men jeg vil da sige jeg har mødt mange flinke folk i klubben som man kunne dele lidt erfaringer med. G.I Joe er jo en af dem som jeg har mødt i klubben og som jeg snakker sammen med uden for klubben også...
Som jeg sagde så skal det da heller ikke være det der kommer på tværs hvis vi for samlet nogle til et lille træf, så skal du da være mere end velkommen, alene det at jeg personligt synes din bil ser super flot ud på billederne og gerne ville se den IRL. Specielt kunne jeg godt tænke mig at se dit navi i funktion, det er jo den nye type med HD skærm osv er det ikke?
Appreciate 0
      12-22-2011, 02:26 AM   #3086
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jacobniell View Post
Det behøves an jo sådan set heller ikke
Men jeg vil da sige jeg har mødt mange flinke folk i klubben som man kunne dele lidt erfaringer med. G.I Joe er jo en af dem som jeg har mødt i klubben og som jeg snakker sammen med uden for klubben også...
Som jeg sagde så skal det da heller ikke være det der kommer på tværs hvis vi for samlet nogle til et lille træf, så skal du da være mere end velkommen, alene det at jeg personligt synes din bil ser super flot ud på billederne og gerne ville se den IRL. Specielt kunne jeg godt tænke mig at se dit navi i funktion, det er jo den nye type med HD skærm osv er det ikke?
Yup, og det er superhyggeligt. Vi tester både med Vbox og monterer JB4, og når vi kan få Michael med har vi også et BT tool vi roder med. Og vi er temmeligt nørdede
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      12-22-2011, 03:31 AM   #3087
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jacobniell View Post
Det behøves an jo sådan set heller ikke
Men jeg vil da sige jeg har mødt mange flinke folk i klubben som man kunne dele lidt erfaringer med. G.I Joe er jo en af dem som jeg har mødt i klubben og som jeg snakker sammen med uden for klubben også...
Som jeg sagde så skal det da heller ikke være det der kommer på tværs hvis vi for samlet nogle til et lille træf, så skal du da være mere end velkommen, alene det at jeg personligt synes din bil ser super flot ud på billederne og gerne ville se den IRL. Specielt kunne jeg godt tænke mig at se dit navi i funktion, det er jo den nye type med HD skærm osv er det ikke?
Jamen det lyder jo hyggeligt! I må sige til, når der er noget på programmet.

Den har den nye navi m/HD skærm etc. Fik faktisk i sidste uge 2012 kortet til den, inkl FSC kode til opdatering. Desværre virkede det ikke, fik "invalid code" hver gang. Var en tur forbi Terminalen i går, de kunne dog heller ikke få det til at virke. Så nu ligger sagen hos BMW i Tyskland. Pænt irriterende, især fordi den blev afleveret i går og hentet om eftermiddagen. Og nu skal den jo så derud igen, når de har fundet ud af hvorfor opdateringen driller. Har sag ttil dem, at jeg IKKE forventer noget pladearbejde!
Appreciate 0
      12-22-2011, 03:32 AM   #3088
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Yup, og det er superhyggeligt. Vi tester både med Vbox og monterer JB4, og når vi kan få Michael med har vi også et BT tool vi roder med. Og vi er temmeligt nørdede
Lyder super, jeg er selv pænt nørdet (både rent fagligt, men også mht biler)
Appreciate 0
      12-22-2011, 08:38 AM   #3089
jakobv84
Private First Class
United_States
3
Rep
184
Posts

Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Har sagt til dem, at jeg IKKE forventer noget pladearbejde!
Apropos så er der en lignende historie, bare lidt vildere, fra Texas på forum'et som kan læses her!
Appreciate 0
      12-22-2011, 11:56 AM   #3090
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Apropos så er der en lignende historie, bare lidt vildere, fra Texas på forum'et som kan læses her!
Jeg kan godt huske historien fra Kolding, men den dér fra Texas er da helt vanvittig. Hold kæft hvor var jeg blevet sur hvis det var min bil
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      12-23-2011, 01:13 AM   #3091
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Apropos så er der en lignende historie, bare lidt vildere, fra Texas på forum'et som kan læses her!
Auch!!
Appreciate 0
      12-23-2011, 06:40 AM   #3092
jacobniell
Second Lieutenant
jacobniell's Avatar
Denmark
15
Rep
236
Posts

Drives: BMW 335i
Join Date: Feb 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Auch!!
Ja man kan hurtigt komme galt afsted... Det er bare specielt uheldigt hvis man dummer sig i en bil som ikke er ens egen...

Last edited by jacobniell; 12-23-2011 at 12:09 PM..
Appreciate 0
      01-09-2012, 06:30 AM   #3093
Andiaz83
New Member
0
Rep
8
Posts

Drives: BMW 335I CAB
Join Date: Jun 2011
Location: DANMARK

iTrader: (0)

Hej alle sammen da min vogn er blevet stjålet (ked) har jeg nogle dele som jeg skal af med.. og ved godt det ikke er her det skal skrives men når nu i er danskere skal i alligevel lig have chancen inden det ryger en salgs annoncen op...

Helt nyt nåede ikke og få det sat på...passer på 335 n54

Forge intercooler
2 stk forrør uden kat
udstødning fra fra forrør og helt ud rustfri
k.teck tror jeg camber bøsninger til bagpå

Brugt ....
19" M dobbelteger 225 enkle hakker på en af fælgene
2 komplette originale turboer der har kørt 60000 km
bmw m rat uden airb, gearknop aut. håndbremse
komplet luftfilterkasse
komplet undervogn sænket fra fabrik
originale xenonpære
originale blow off ventiler

delene er i helsingør (nordsjælland) men kan leveres i hele dk for lidt ekstra mønt
skriv eller ring på 42500090 hvis det har interesse.
mvh Anders
Appreciate 0
      01-09-2012, 12:09 PM   #3094
jakobv84
Private First Class
United_States
3
Rep
184
Posts

Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Andiaz83 View Post
Hej alle sammen da min vogn er blevet stjålet (ked) har jeg nogle dele som jeg skal af med..
Damn... fik selv stjålet en 325i for snart 2 år siden
Appreciate 0
      01-10-2012, 01:56 AM   #3095
madick1
Private
Sweden
21
Rep
98
Posts

Drives: BMW E92 335i Individual
Join Date: Aug 2011
Location: Gothenburg

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Andiaz83 View Post
Hej alle sammen da min vogn er blevet stjålet (ked) har jeg nogle dele som jeg skal af med.. og ved godt det ikke er her det skal skrives men når nu i er danskere skal i alligevel lig have chancen inden det ryger en salgs annoncen op...

Helt nyt nåede ikke og få det sat på...passer på 335 n54

Forge intercooler
2 stk forrør uden kat
udstødning fra fra forrør og helt ud rustfri
k.teck tror jeg camber bøsninger til bagpå

Brugt ....
19" M dobbelteger 225 enkle hakker på en af fælgene
2 komplette originale turboer der har kørt 60000 km
bmw m rat uden airb, gearknop aut. håndbremse
komplet luftfilterkasse
komplet undervogn sænket fra fabrik
originale xenonpære
originale blow off ventiler

delene er i helsingør (nordsjælland) men kan leveres i hele dk for lidt ekstra mønt
skriv eller ring på 42500090 hvis det har interesse.
mvh Anders
Hej hvad koster dine M225 är det RFT eller "rigtige däk" ?
Appreciate 0
      01-15-2012, 05:19 PM   #3096
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by madick1 View Post
Hej hvad koster dine M225 är det RFT eller "rigtige däk" ?
+1 kunne også være interesseret alt efter prisen
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      01-22-2012, 09:43 AM   #3097
dangla
Private
dangla's Avatar
Denmark
8
Rep
62
Posts

Drives: PORSCHE CAYENNE TURBO - FERRAI
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej, er der nogen som har de sidste nye CIC 2012 update skiver? jeg har lige købt FSC koder - men mangler medier.....

/Danny
Appreciate 0
      01-22-2012, 04:06 PM   #3098
Pynne
Private First Class
Denmark
5
Rep
129
Posts

Drives: BMW 320D 2008
Join Date: Jan 2012
Location: Aarhus, Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk
Quote:
Originally Posted by madick1 View Post
Hej hvad koster dine M225 är det RFT eller "rigtige däk" ?
+1 kunne også være interesseret alt efter prisen
Jeg er også interesseret alt efter hvilke dæk der er monteret (og prisen selvfølgelig :-))
__________________
E90 320D 2008 Titan Silver | VMR VB3s 19" Gunmetal | MTEC V.3 | Xenon | PDC | Navigation Pro | iDrive | Bluetooth
Appreciate 0
      01-23-2012, 01:10 AM   #3099
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by dangla View Post
Hej, er der nogen som har de sidste nye CIC 2012 update skiver? jeg har lige købt FSC koder - men mangler medier.....

/Danny
Jep jeg har dem. Desværre ikke installeret, da bilen ikke vil æde FSC koden (og Terminalen åbenbart har givet op?!).
Appreciate 0
      01-23-2012, 12:07 PM   #3100
dangla
Private
dangla's Avatar
Denmark
8
Rep
62
Posts

Drives: PORSCHE CAYENNE TURBO - FERRAI
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Jep jeg har dem. Desværre ikke installeret, da bilen ikke vil æde FSC koden (og Terminalen åbenbart har givet op?!).
Jeg kunne ikke vente, så jeg bestilte skiverne hos Jan Nygaard (skal hente dem i morgen). Kan Terminalen ikke finde fejlen? det lyder squ da underligt.....? Husk du kan købe dem billigt fra Patryk (www.bimmer-tech.net) Der er ingen grund til at betale fuld pris for dem. Jeg skriver lige hvordan det er gået for mig i morgen :-)
Appreciate 0
      01-23-2012, 01:02 PM   #3101
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by dangla View Post
Jeg kunne ikke vente, så jeg bestilte skiverne hos Jan Nygaard (skal hente dem i morgen). Kan Terminalen ikke finde fejlen? det lyder squ da underligt.....? Husk du kan købe dem billigt fra Patryk (www.bimmer-tech.net) Der er ingen grund til at betale fuld pris for dem. Jeg skriver lige hvordan det er gået for mig i morgen :-)
De kan ikke finde fejlen og deres indsats indtil videre har vaeret paent kritisabel imho... FSC koden er verificeret mod mit VIN hos 3. part ogsaa, saa der er bestemt en fejl et-eller-andet sted i opdateringssoftwaren. Der er aabnet en puma hos BMW i tyskland.
Appreciate 0
      01-23-2012, 01:09 PM   #3102
dangla
Private
dangla's Avatar
Denmark
8
Rep
62
Posts

Drives: PORSCHE CAYENNE TURBO - FERRAI
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
De kan ikke finde fejlen og deres indsats indtil videre har vaeret paent kritisabel imho... FSC koden er verificeret mod mit VIN hos 3. part ogsaa, saa der er bestemt en fejl et-eller-andet sted i opdateringssoftwaren. Der er aabnet en puma hos BMW i tyskland.
Lige for en sikkerhedsskyld - så kan du tjekke det VIN som er registeret i din CIC via bluetooth -> help. Man ved jo aldrig hvad den tidligere ejer har lavet ved bilen…. Just in case....
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 05:07 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST