E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      12-08-2017, 11:33 AM   #4819
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nok en god ide med en "dyb" reset eller hel ny programmering af ECU. De fejl den giver er der nemlig ikke i virkeligheden. Min har dog så meget andet hardware på at den slet ikke kan køre med standard softwaren, men det forhindrer jo ikke at man ligger den ind på ECU'en. Så skal jeg bare have MHD installeret med det samme.

Havde været fint at tage samme sted hen, men der er lidt langt til Kolding fra Hovedstaden. Må finde én herovre som kan se på det.

Mht. bremser, så har jeg primært haft kig på Brembo og Stoptech, men holder løbende øje med markedet. Skal alligevel have skiftet de forreste skiver og klodser til foråret.
Det er bare på en trailer med den, og ud til BMW, eller et sted hvor de har tilgang til BMW's software,- derefter til tuning :-)
(Så får du også evt. BMW'ske opdateringer med).

Du er igang med 3-sæt dyser?! Sætter de ud, eller tager du den på fornemmeren? Synes ikke N55'eren klager sig på det område endnu, og den har da rundet 80K efterhånden.

M-bremserne er Brembo. Tror at hvis jeg bremser meget kraftige, ender det bare med en bil bagi på et tidspunkt. Det har været tæt på nogle gange..
Dyserne bliver klart hurtigere dårlige når de kører på ethanol mix og også når de skal levere max hele tiden. Sidste gang jeg skiftede var det dog mest for at eliminere potentielle fejlkilder så der fik den både nye tændrør, dyser og tændspoler.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 1
Krelle90.00
      12-08-2017, 07:22 PM   #4820
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ethanol mix ...

Se'fø'li. Havde helt glemt du kører på svensker juice
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      12-15-2017, 03:02 PM   #4821
E90_BMW
New Member
E90_BMW's Avatar
Denmark
1
Rep
8
Posts

Drives: E90 2010
Join Date: Dec 2017
Location: DK

iTrader: (0)

Ny her
Appreciate 0
      12-16-2017, 09:53 AM   #4822
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by E90_BMW View Post
Ny her
Velkommen......
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      12-19-2017, 04:42 AM   #4823
eviln
New Member
Denmark
2
Rep
14
Posts

Drives: E92 335i DKG 2008
Join Date: Dec 2017
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej gutter.

Har købt mig en e92 335i dkg her for lidt over et måned siden. Jeg har lidt en mistanke om mappet på den, ikke er specielt godt optimeret. Så ville hører om nogle er der har været ude og få indlæst standart software igen, evt. sted?

Jeg har købt MHD licenser, men vil helst starte fra et ikke pillet map.

Last edited by eviln; 12-19-2017 at 04:59 AM..
Appreciate 0
      12-19-2017, 10:23 PM   #4824
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by eviln View Post
Hej gutter.

Har købt mig en e92 335i dkg her for lidt over et måned siden. Jeg har lidt en mistanke om mappet på den, ikke er specielt godt optimeret. Så ville hører om nogle er der har været ude og få indlæst standart software igen, evt. sted?

Jeg har købt MHD licenser, men vil helst starte fra et ikke pillet map.
Hej, og velkommen her!

Godt nok har jeg N55 motoren, meeeen jeg har været der. For at gøre en laang historie kort, gik der en gang imellem komplet F-up i motorgangen. Genindlæst software viste sig at være løsningen. Klart det er ærgerligt, at de tuningsfiler du har bliver ubrugelige, men det virker.
Iøvrigt kan ecu'en nu un-lock'es via obd stikket.
(Hvem har lavet mapping'en du bruger nu?)
Lad os høre hvad du finder ud af.
/Krelle
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....

Last edited by Krelle; 12-19-2017 at 10:26 PM.. Reason: :-)
Appreciate 0
      12-20-2017, 02:17 AM   #4825
eviln
New Member
Denmark
2
Rep
14
Posts

Drives: E92 335i DKG 2008
Join Date: Dec 2017
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Hej, og velkommen her!

Godt nok har jeg N55 motoren, meeeen jeg har været der. For at gøre en laang historie kort, gik der en gang imellem komplet F-up i motorgangen. Genindlæst software viste sig at være løsningen. Klart det er ærgerligt, at de tuningsfiler du har bliver ubrugelige, men det virker.
Iøvrigt kan ecu'en nu un-lock'es via obd stikket.
(Hvem har lavet mapping'en du bruger nu?)
Lad os høre hvad du finder ud af.
/Krelle
Sælger fortalte at mappet er lavet af PH tuning, omkring Frederikssund. (kørt ind som obd tuning)

Mit problem er at den booster alt for højt i mellem området, til at turboer eller wastegates kan følge med (er slidte, bliver skiftet engang i 2018 til stage 2), så jeg får boost leak fejl (0030FF). Alle connections er checket, har dog ikke røgtestet. Det næste bliver at jeg sætter den på rullefelt og lader den trække i de lave omdrejninger, og så lytte efter i motorrummet om det suser.

Last edited by eviln; 12-20-2017 at 05:35 AM..
Appreciate 0
      12-20-2017, 10:19 PM   #4826
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by eviln View Post
Sælger fortalte at mappet er lavet af PH tuning, omkring Frederikssund. (kørt ind som obd tuning)

Mit problem er at den booster alt for højt i mellem området, til at turboer eller wastegates kan følge med (er slidte, bliver skiftet engang i 2018 til stage 2), så jeg får boost leak fejl (0030FF). Alle connections er checket, har dog ikke røgtestet. Det næste bliver at jeg sætter den på rullefelt og lader den trække i de lave omdrejninger, og så lytte efter i motorrummet om det suser.
Kender ikke firmaet, men et max moment så tidligt giver vel bare en masse dækrøg og tidlige gearskift, eller hvad?
Prøv med en ny mapping af nogle der ved hvad de laver. -Måske først når du har skiftet turbo'er. Er det PURE stg 2 du nævner?
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      12-21-2017, 02:41 AM   #4827
eviln
New Member
Denmark
2
Rep
14
Posts

Drives: E92 335i DKG 2008
Join Date: Dec 2017
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Kender ikke firmaet, men et max moment så tidligt giver vel bare en masse dækrøg og tidlige gearskift, eller hvad?
Prøv med en ny mapping af nogle der ved hvad de laver. -Måske først når du har skiftet turbo'er. Er det PURE stg 2 du nævner?
Bilen er standard, pånær mappen i ECU'en. Så den er ikke så vild endnu
Har fundet ud af MHD flasher, har en mulighed for at flashe stock map, hvis man fjerner backuppen af sit oprindelige map på mobilen. Så det vil jeg prøve her en af dagene. Eventuelt prøve deres stage 1 map og se om jeg stadig får boost fejlen.

Ja, det er Pures stage 2 jeg har i tankerne.
Men måske skulle jeg have fat i Birds først. Man ligner jo allerede en idiot gennem og ud af rundkørsler, med det åbne differentiale. Det bliver jo kun værre med stage 2
Appreciate 0
      12-21-2017, 10:04 PM   #4828
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by eviln View Post
Bilen er standard, pånær mappen i ECU'en. Så den er ikke så vild endnu
Har fundet ud af MHD flasher, har en mulighed for at flashe stock map, hvis man fjerner backuppen af sit oprindelige map på mobilen. Så det vil jeg prøve her en af dagene. Eventuelt prøve deres stage 1 map og se om jeg stadig får boost fejlen.

Ja, det er Pures stage 2 jeg har i tankerne.
Men måske skulle jeg have fat i Birds først. Man ligner jo allerede en idiot gennem og ud af rundkørsler, med det åbne differentiale. Det bliver jo kun værre med stage 2
Spær, bremser , race-cat or DP er en god kombi med opgraderet turbo.
Jeg kan fint genkende rundkørsler og snurreture på våde tilkørselsramper

Kan det være din wastegate går lidt trægt? På en tidligere turbo fandt jeg, at akslen havde revet i bøsningen, hvilket gjorde at fjederen nogle gange liiige skulle have ekstra tid til aktivering..
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      12-25-2017, 04:09 PM   #4829
mike_o
Private
Denmark
24
Rep
77
Posts

Drives: 335is
Join Date: Oct 2017
Location: Cph

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by eviln View Post
Bilen er standard, pånær mappen i ECU'en. Så den er ikke så vild endnu
Har fundet ud af MHD flasher, har en mulighed for at flashe stock map, hvis man fjerner backuppen af sit oprindelige map på mobilen. Så det vil jeg prøve her en af dagene. Eventuelt prøve deres stage 1 map og se om jeg stadig får boost fejlen.

Ja, det er Pures stage 2 jeg har i tankerne.
Men måske skulle jeg have fat i Birds først. Man ligner jo allerede en idiot gennem og ud af rundkørsler, med det åbne differentiale. Det bliver jo kun værre med stage 2
Jeg købte for nyligt en 2011 335iS (N54) DKG med MHD st 2 (catless DP og IC), og er ret tilfreds med den. Rigtigt godt tilfreds, faktisk

Og så har jeg lige sat nogle ATS DTM ultralette 17" fælge med Michelin CrossClimate på. Det blev det bestemt ikke ringere af, men jeg kan godt genkende problemet med differentialet selvom den angiveligt har et ELSD.

Hvad vil et Quaife spærredifferentiale ell lignende (samme gearing, tak) mon koste mig?
Appreciate 0
      12-26-2017, 04:22 AM   #4830
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Quote:
Originally Posted by eviln View Post
Bilen er standard, pånær mappen i ECU'en. Så den er ikke så vild endnu
Har fundet ud af MHD flasher, har en mulighed for at flashe stock map, hvis man fjerner backuppen af sit oprindelige map på mobilen. Så det vil jeg prøve her en af dagene. Eventuelt prøve deres stage 1 map og se om jeg stadig får boost fejlen.

Ja, det er Pures stage 2 jeg har i tankerne.
Men måske skulle jeg have fat i Birds først. Man ligner jo allerede en idiot gennem og ud af rundkørsler, med det åbne differentiale. Det bliver jo kun værre med stage 2
Jeg købte for nyligt en 2011 335iS (N54) DKG med MHD st 2 (catless DP og IC), og er ret tilfreds med den. Rigtigt godt tilfreds, faktisk

Og så har jeg lige sat nogle ATS DTM ultralette 17" fælge med Michelin CrossClimate på. Det blev det bestemt ikke ringere af, men jeg kan godt genkende problemet med differentialet selvom den angiveligt har et ELSD.

Hvad vil et Quaife spærredifferentiale ell lignende (samme gearing, tak) mon koste mig?
Mener mit ombyggede originale diffenrentiale med Quaife fra Birds, kostede mig ca. 25.000,- kr. Men det var også den nemme løsning med at bestille et færdigbygget diff, montere det og sende det originale tilbage til Bords, og så få son core charge igen. Nede tid max en 3-4 timer men dyrt. Man kan også selv ombygge sit diff eller få en mekaniker til det, men det er ikke altid,lige nemt fordi nogle af differentialerne er svejset sammen indvendigt....

Anyway, jeg kunne ikke undvære mit Quaife med alle de hk, og selv i standard trim er et spærredifferentiale et must i mine øjne.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      12-31-2017, 08:53 AM   #4831
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by mike_o View Post
Hvad vil et Quaife spærredifferentiale ell lignende (samme gearing, tak) mon koste mig?
Jeg købte mit Diff. hos Birds efter G.I.Joe lokkede mig.. Gav små 25000,- for et nyt, og fik 8500,- retur efter returnering. (Pundet er faldet 12% siden).

Du kan montere på 2-3 timer. bare husk at købe de to store møtrikker der sidder på akslen for de er ikke med, og dem ødelagde jeg, (og det gør du nok også..).

Desuden skal du have noget godt olie at hælde i, (Titan Sintopoid 75w-90 mener jeg James anbefalte).

0-80% dif. -Det duer dælme
Godt nytår alle sammen
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....

Last edited by Krelle; 12-31-2017 at 08:27 PM.. Reason: £ drop
Appreciate 0
      01-07-2018, 01:35 PM   #4832
Lunde67
Registered
Lunde67's Avatar
Denmark
0
Rep
1
Posts

Drives: BMW E91 330d M sport
Join Date: Aug 2017
Location: Denmark

iTrader: (0)

Da jeg er ny, ville jeg da lige sige hej her fra Hillerød.
Håber jeg og min BMW 330D ///MSport kan få nogle gode input og evt. give noget tilbage.
Appreciate 0
      01-08-2018, 02:49 AM   #4833
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Lunde67 View Post
Da jeg er ny, ville jeg da lige sige hej her fra Hillerød.
Håber jeg og min BMW 330D ///MSport kan få nogle gode input og evt. give noget tilbage.
Jamen velkommen til
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-26-2018, 04:48 AM   #4834
Molgaard81
Registered
0
Rep
1
Posts

Drives: E92 335i n54
Join Date: Dec 2017
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ny herinde på forummet :-D
Købte min e92 335i (n54) i 7 måned 2017, den står stadig rigtig flot, nærmest fabriks ny med 145.000km på tælleren, er super glad for den og den køre som en drøm sådan en (optimeret til 370hk pt.).

Nu til det kedelige, i sidste måned begyndte den og gå en lille smule ujævnt, ikke meget men stadig nok til den har smidt en motorfejl.
Den kan også godt gi sådan nogle små stød når den trækker.
Har haft en tester på hvor jeg gik at vide den lavede forkert blanding på bank 1.
Hvad skal jeg prøve og fejlsøge på, tændrør har tidligere ejer skiftet i 5 måned 2017, men tændspolerne er ikke blevet skiftet, eller er det dyserne jeg skal over og kigge på :-)

Mvh Thomas :-D
Appreciate 0
      01-26-2018, 09:30 AM   #4835
harkes
Colonel
harkes's Avatar
China
1075
Rep
2,353
Posts

Drives: M135i, E39 M5, NSX and AE86
Join Date: Apr 2014
Location: Xiamen, China

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Molgaard81 View Post
Ny herinde på forummet :-D
Købte min e92 335i (n54) i 7 måned 2017, den står stadig rigtig flot, nærmest fabriks ny med 145.000km på tælleren, er super glad for den og den køre som en drøm sådan en (optimeret til 370hk pt.).

Nu til det kedelige, i sidste måned begyndte den og gå en lille smule ujævnt, ikke meget men stadig nok til den har smidt en motorfejl.
Den kan også godt gi sådan nogle små stød når den trækker.
Har haft en tester på hvor jeg gik at vide den lavede forkert blanding på bank 1.
Hvad skal jeg prøve og fejlsøge på, tændrør har tidligere ejer skiftet i 5 måned 2017, men tændspolerne er ikke blevet skiftet, eller er det dyserne jeg skal over og kigge på :-)

Mvh Thomas :-D
Pre-cat O2 sensor?
__________________
M135i 8AT PWG, MHD, Pure Stage2, WMI via Torqbyte CM5-LT, Custom tuned by PureBoost
(A Dane in China)
Appreciate 0
      01-26-2018, 09:57 AM   #4836
harkes
Colonel
harkes's Avatar
China
1075
Rep
2,353
Posts

Drives: M135i, E39 M5, NSX and AE86
Join Date: Apr 2014
Location: Xiamen, China

iTrader: (0)

Nogen der leger med bootmod3?
__________________
M135i 8AT PWG, MHD, Pure Stage2, WMI via Torqbyte CM5-LT, Custom tuned by PureBoost
(A Dane in China)
Appreciate 0
      01-27-2018, 05:50 AM   #4837
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by harkes View Post
Nogen der leger med bootmod3?
Ja, og det meth skal også nok komme til at spille :-)
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      01-27-2018, 10:06 AM   #4838
harkes
Colonel
harkes's Avatar
China
1075
Rep
2,353
Posts

Drives: M135i, E39 M5, NSX and AE86
Join Date: Apr 2014
Location: Xiamen, China

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Ja, og det meth skal også nok komme til at spille :-)
Besluttet dig for hvilken controller du vil bruge?

Der er en spaendende traad om integration/sammen spil mellem DME og meth controller saa man slipper for JB4 men stadig kan haeve boost som funktion af meth flow herinde
__________________
M135i 8AT PWG, MHD, Pure Stage2, WMI via Torqbyte CM5-LT, Custom tuned by PureBoost
(A Dane in China)
Appreciate 0
      01-28-2018, 11:42 PM   #4839
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by harkes View Post
Besluttet dig for hvilken controller du vil bruge?

Der er en spaendende traad om integration/sammen spil mellem DME og meth controller saa man slipper for JB4 men stadig kan haeve boost som funktion af meth flow herinde
Vi tager den da også lige her, så gutterne kan få lidt morgenlæsning.

JB4 + Meth prøves lige an. Havde ikke set de andre havde en løsning klar via DME'en. Det må jeg lige ha' checket op på :-)
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      01-29-2018, 10:25 PM   #4840
mike_o
Private
Denmark
24
Rep
77
Posts

Drives: 335is
Join Date: Oct 2017
Location: Cph

iTrader: (0)

Ny BMW til fruen

Edited - det blev en 218i coupé

Last edited by mike_o; 03-21-2018 at 02:41 AM..
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 09:11 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST