E90Post
 


Extreme Powerhouse
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      11-23-2010, 02:53 PM   #2465
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Jamen så velkommen til forummets klart bedste tråd

Jeg var i øvrigt også på min anden e92 bil før jeg "fandt" denne del af forummet LOL.

Mht. vinterdæk, så undgå for alt i verden Nokian WR RFT's, jeg kan simpelthen ikke køre ligeud og accelerere på samme tid når det er vådt...
Der er bestilt Bridgestone Blizzak, som vist skulle vaeret udemaerkede. Proever aldrig at koere paa ringe gummi :-)

Dette er i oevrigt min 3. E9x (faktisk 4., hvis man regner den laane 325i E91 med jeg havde i det 5 (!!) maaneder fra bestilling til bilen dukkede op).
Appreciate 0
      11-23-2010, 02:57 PM   #2466
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Kan nu ikke forstå hvad du siger m E92eren det var det jeg solgte den til konen på at nu der kun er 2 døre er den mere praktisk når man har 2 små
Hah, faktisk var konen mest til en E92 da hun synes den saa smartere ud (det kan jeg jo kun give hende ret i). Hun har selv en Fiat 500, saa det med 2 doere var ikke noget problem for hende. Saa ja, det er jo nok en af grundene til at jeg aergrer mig over at jeg alligevel bestilte en E90.

Men nok om det, jeg nyder skam bilen i fulde drag. Dejlig motor! Overvejer lidt en JB3 eller lign til foraaret, naar vejene bliver til det og bilen i oevrigt er koert ind.
Appreciate 0
      11-23-2010, 03:00 PM   #2467
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hej G.I. Joe den ser fin ud lidt bad boy der i sort
Jeg smider lige de der foto på i morgen engang skal på en anden computer.
Er du sikker på at bms de-limiter kan køre sammen med din Steinbauer?
Jo tak, jeg tror også den er effektiv. Wagner laver i øvrigt også downpipes til 335i, og der ser kvaliteten altså også helt ok ud....

Mht. delimiteren, så siger BMS at den virker med alle flash/bokse på markedet idét den skal direkte på ECU. Steinbauer laver også deres egen, men den koster 1050 Euro, og den skal man også montere udenom Steinbauer boksen direkte på ECU, så jeg tror ikke det bliver et problem, men altså det finder jeg jo ud af hvis det er. Jeg tænkte bare at for 150 USD kunne jeg jo altid bare prøve
Appreciate 0
      11-23-2010, 03:03 PM   #2468
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Der er bestilt Bridgestone Blizzak, som vist skulle vaeret udemaerkede. Proever aldrig at koere paa ringe gummi :-)

Dette er i oevrigt min 3. E9x (faktisk 4., hvis man regner den laane 325i E91 med jeg havde i det 5 (!!) maaneder fra bestilling til bilen dukkede op).
Sejt, så må du lige fortælle hvordan de Blizzak dæk er for jeg havde regnet med enten dem eller Conti TS830 til næste vinter. Har godt nok ikke kørt ret mange km p de her dæk, men de irriterer mig helt vildt. Men altså jeg købte dem sammen med bilen på originalfælgene og fik dem praktisk taget kastet i nakken.
Appreciate 0
      11-23-2010, 03:27 PM   #2469
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Sejt, så må du lige fortælle hvordan de Blizzak dæk er for jeg havde regnet med enten dem eller Conti TS830 til næste vinter. Har godt nok ikke kørt ret mange km p de her dæk, men de irriterer mig helt vildt. Men altså jeg købte dem sammen med bilen på originalfælgene og fik dem praktisk taget kastet i nakken.
Will do. De bliver monteret 7/12, lidt pres paa hos forhandleren pt - som i oevrigt mente de var Continental daekket klart overlegent, som han synes stoejede alt for meget. Lagde dog ikke saa meget i den udtalelse, de siger jo som regel hvad de ender med at tjene bedst paa. Men jeg havde hoert fra anden side at Blizzak skulle vaere glimrende, saa det blev det.

Med kun et par plusgrader og vaade veje er sommerdaekkene i oevrigt et interessant bekendtskab. Ikke altid helt nemt at komme ud af starthullerne fra et lysskryds, selvom der ikke engang forsoeges paa at koeres frisk.
Appreciate 0
      11-23-2010, 03:34 PM   #2470
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Will do. De bliver monteret 7/12, lidt pres paa hos forhandleren pt - som i oevrigt mente de var Continental daekket klart overlegent, som han synes stoejede alt for meget. Lagde dog ikke saa meget i den udtalelse, de siger jo som regel hvad de ender med at tjene bedst paa. Men jeg havde hoert fra anden side at Blizzak skulle vaere glimrende, saa det blev det.

Med kun et par plusgrader og vaade veje er sommerdaekkene i oevrigt et interessant bekendtskab. Ikke altid helt nemt at komme ud af starthullerne fra et lysskryds, selvom der ikke engang forsoeges paa at koeres frisk.
Tror faktisk gerne på forhandleren, jeg har samme erfaring med mine sommerdæk omkring Conti vs. Bridgestone.

Jeg kan så fortælle dig at mine Bridgestone Potenza RE50A med mindre end 2 mm mønster står MEGET bedre fast ved start i regnvejr end mine nokian WR med 6+ mm mønster... Forleden gik jeg sidelæns til og med 5. gear på vej ind på motorvejen, og jeg var ikke over 3500 rpm på noget tidspunkt.......
Appreciate 0
      11-23-2010, 03:48 PM   #2471
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Tror faktisk gerne på forhandleren, jeg har samme erfaring med mine sommerdæk omkring Conti vs. Bridgestone.

Jeg kan så fortælle dig at mine Bridgestone Potenza RE50A med mindre end 2 mm mønster står MEGET bedre fast ved start i regnvejr end mine nokian WR med 6+ mm mønster... Forleden gik jeg sidelæns til og med 5. gear på vej ind på motorvejen, og jeg var ikke over 3500 rpm på noget tidspunkt.......
Jeg kan bestemt ikke udelukke at han har ret, i dette tilfaelde! Jeg er altid bare naturlig skeptisk naar der kommer derfra.

Lydet MEGET skidt med dine Nokian, saa slemt staar det dog ikke til med mine sommerdaek (som jeg i oevrigt ikke engang har tjekket hvad er...). Jeg har mest bemaerket problemet med at komme fra start, ingen problemer vaeret ellers.
Appreciate 0
      11-23-2010, 04:01 PM   #2472
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Jeg kan bestemt ikke udelukke at han har ret, i dette tilfaelde! Jeg er altid bare naturlig skeptisk naar der kommer derfra.

Lydet MEGET skidt med dine Nokian, saa slemt staar det dog ikke til med mine sommerdaek (som jeg i oevrigt ikke engang har tjekket hvad er...). Jeg har mest bemaerket problemet med at komme fra start, ingen problemer vaeret ellers.
Det er værst ved temperaturer over ca. 5-8 grader i regnvejr, her til aften med temps omkring frysepunktet og våde veje gik det noget bedre, heldigvis da. I sne er de også ok, så det skal bare holde sig under 5 grader hele vinteren, så spiller det....
Appreciate 0
      11-24-2010, 02:31 AM   #2473
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Here we go again
JIjoe først skal du se denne Helix montage sammen med din mekaniker det vil være samme fremgangsmåde så sikkert spare dig tid/penge enjoy:

Jeg monterede selv min i indkørsel, det var lidt besværligt ene mand så man skal være 2 den er jo lidt tung.


Her har du foto af min Helix/std Ic det lille pus
Undskyld mit rod i garagen jeg skulle jo lave bil
Attached Images
   
Appreciate 0
      11-24-2010, 02:46 AM   #2474
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ja er godt klar over Wagner laver Dp også det er faktisk en kopi af Ar jeg bød ind på deres ebay auktion af det set AR DP som de havde brugt som skerpilon.

Men selv inc. moms told og fragt kunne jeg have Ar lidt billigere og der er jeg sikker på en super kvalitet, der har jo været skrevet meget om ringe kvalitet og pasforhold her ved jeg at hvis der problemer sender jeg dem bare tilbage.
AR er de eneste som giver garanti på deres down pipes.
Appreciate 0
      11-24-2010, 03:07 AM   #2475
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Hah, faktisk var konen mest til en E92 da hun synes den saa smartere ud (det kan jeg jo kun give hende ret i). Hun har selv en Fiat 500, saa det med 2 doere var ikke noget problem for hende. Saa ja, det er jo nok en af grundene til at jeg aergrer mig over at jeg alligevel bestilte en E90.

Men nok om det, jeg nyder skam bilen i fulde drag. Dejlig motor! Overvejer lidt en JB3 eller lign til foraaret, naar vejene bliver til det og bilen i oevrigt er koert ind.
Nu ikke for at starte nogen tunerkrig her også men når du nu er glad for din fine motor så skal du jo også passe på den, der har er proceeden flere ting som beskytter din motor mod overlast. Ved godt den er dyrere men den er mere avangeret også med mulighed for at udlæse fejlkoder indbygget de-limiter
En af mine favoritter er turbotryk måler i benzin måleren
Appreciate 0
      11-24-2010, 05:04 AM   #2476
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Here we go again
JIjoe først skal du se denne Helix montage sammen med din mekaniker det vil være samme fremgangsmåde så sikkert spare dig tid/penge enjoy:

Jeg monterede selv min i indkørsel, det var lidt besværligt ene mand så man skal være 2 den er jo lidt tung.


Her har du foto af min Helix/std Ic det lille pus
Undskyld mit rod i garagen jeg skulle jo lave bil
Den ligner min Wagner, bare i blank

Sjovt du siger det, jeg skrev faktisk en mail til min mekaniker i går aftes og sendte ham billederne af min FMIC og linket til selvsamme Helix FMIC monterings video
Appreciate 0
      11-24-2010, 05:22 AM   #2477
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Den ligner min Wagner, bare i blank

Sjovt du siger det, jeg skrev faktisk en mail til min mekaniker i går aftes og sendte ham billederne af min FMIC og linket til selvsamme Helix FMIC monterings video
Pussigt vi ligner nok hinnanden lidt, det må være de fælles interesser
Appreciate 0
      11-24-2010, 05:57 AM   #2478
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Nu ikke for at starte nogen tunerkrig her også men når du nu er glad for din fine motor så skal du jo også passe på den, der har er proceeden flere ting som beskytter din motor mod overlast. Ved godt den er dyrere men den er mere avangeret også med mulighed for at udlæse fejlkoder indbygget de-limiter
En af mine favoritter er turbotryk måler i benzin måleren
Jeg vil også lige indvende her, at det sgu er et dumt sted at spare. Det er i forvejen en svinebillig måde at få rigtig meget mere ud af sin motor, og jeg synes det er regulært dumt at spare et par tusind her. Tænk hvis en dårlig bokstuning ødelægger motoren. Så står man overfor en kæmpeudgift fordi man sparede et par håndører.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      11-24-2010, 06:41 AM   #2479
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Pussigt vi ligner nok hinnanden lidt, det må være de fælles interesser
Garanteret Hvis jeg havde en lift så havde jeg stået ude i garagen samme dag den var kommet, hele natten om nødvendigt indtil jeg var færdig.....
Appreciate 0
      11-24-2010, 06:45 AM   #2480
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Jeg vil også lige indvende her, at det sgu er et dumt sted at spare. Det er i forvejen en svinebillig måde at få rigtig meget mere ud af sin motor, og jeg synes det er regulært dumt at spare et par tusind her. Tænk hvis en dårlig bokstuning ødelægger motoren. Så står man overfor en kæmpeudgift fordi man sparede et par håndører.
Enig, jeg ville vælge Vishnu. Jeg kører selv med Steinbauer og er meget glad for den, ikke bare yder motoren meget bedre end standard, men den kører/trækker om muligt endnu mere jævnt op igennem hele omdrejningsregisteret også, men overordnet set så mangler den mange ting som Vishnu har, især hvis man modder mere. Det troede jeg ikke jeg ville have gjort, men nu gør jeg det så alligevel.....

Det har jeg i øvrigt gjort på stort set samtlige biler jeg har haft i mit liv, så selvom jeg troede jeg var blevet "for gammel" til det, så kan jeg slet ikke lade være alligevel....
Appreciate 0
      11-24-2010, 07:24 AM   #2481
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Jeg vil også lige indvende her, at det sgu er et dumt sted at spare. Det er i forvejen en svinebillig måde at få rigtig meget mere ud af sin motor, og jeg synes det er regulært dumt at spare et par tusind her. Tænk hvis en dårlig bokstuning ødelægger motoren. Så står man overfor en kæmpeudgift fordi man sparede et par håndører.
Jeg er ikke ude på at spare et par kroner, det skal bare være noget der virker (og bliver ved med det). Grunden til at jeg nævnte JB3 var at jeg havde indtryk af at det var den mest populære løsning, ikke ud fra et sparehensyn (har ikke endnu ikke tjekket priser på noget af det).
Appreciate 0
      11-24-2010, 07:25 AM   #2482
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Nu ikke for at starte nogen tunerkrig her også men når du nu er glad for din fine motor så skal du jo også passe på den, der har er proceeden flere ting som beskytter din motor mod overlast. Ved godt den er dyrere men den er mere avangeret også med mulighed for at udlæse fejlkoder indbygget de-limiter
En af mine favoritter er turbotryk måler i benzin måleren
Antager at feks sådan en feature som turbotryk i benzin måler er noget der kan slåes fra?
Appreciate 0
      11-24-2010, 09:10 AM   #2483
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Antager at feks sådan en feature som turbotryk i benzin måler er noget der kan slåes fra?
Ja det bare et dobbelt klik på hazardblinket op wupti benz måler igen
det også fint når konen skal bruge bilen nej er den nu tom igen og hun fylder den op og påstår at nu da noget galt m benzinmåleren
det smarte er at funktioner som km tilbage og fuel lowlevel måleren virker stadig
Appreciate 0
      11-24-2010, 12:58 PM   #2484
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Ja det bare et dobbelt klik på hazardblinket op wupti benz måler igen
det også fint når konen skal bruge bilen nej er den nu tom igen og hun fylder den op og påstår at nu da noget galt m benzinmåleren
det smarte er at funktioner som km tilbage og fuel lowlevel måleren virker stadig
Det lyder jo fint brugervenligt! Var paa youtube og saa en video med boost i benzinmaaleren. Hvad er skalaen?

Og er er nogen som er faldet over et officielt link til N55 udgaven? Kan kun umiddelbart se N54 modellen paa deres side.
Appreciate 0
      11-25-2010, 01:02 AM   #2485
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Det lyder jo fint brugervenligt! Var paa youtube og saa en video med boost i benzinmaaleren. Hvad er skalaen?

Og er er nogen som er faldet over et officielt link til N55 udgaven? Kan kun umiddelbart se N54 modellen paa deres side.
Du må lave en search her på forumet så kommer der nok en del frem, men her er lidt at starte på:
http://www.e90post.com/forums/showth...ht=proceed+n55
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=447512

Benzin-turbotryk måler udlæser i psi:
0= 0 psi
1/4= 5psi
1/2=10 psi
3/4= 15psi
Fuld =20psi men det vist kun for de rigtig hårde dreng
Den virker utroligt stabil og pga skalaen er alt indimellem nemt at aflæse.

Last edited by Aridk; 11-25-2010 at 03:02 AM..
Appreciate 0
      11-25-2010, 02:42 AM   #2486
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Du må lave en search her på forumet så kommer der nok en del frem, men her er lidt at starte på:
http://www.e90post.com/forums/showth...ht=proceed+n55
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=447512

Benzin-turbotryk måler udlæser i psi:
0= 0 psi
1/4=o.5psi
1/2=1 psi
3/4= 15psi
Fuld =20psi men det vist kun for de rigtig hårde dreng
Den virker utroligt stabil og pga skalaen er alt indimellem nemt at aflæse.
Tak, havde set nogen af de tråde, men ikke umiddelbart en forklaring på skalaen. Mente du 1/4 = 0.5psi, 1/2 = 10psi? Ellers er det en noget skæv skala, selv logaritmisk
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 02:18 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST