E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      06-27-2008, 01:39 PM   #375
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Det med udboringen var noget jeg havde hørt. Jeg har lige tjekket det op jeg kunne på de motorer for at finde ud af noget fakta, men der er ikke rigtigt nogend er kan svare på hvad forskellen er på 325D og 330D. Kompression og gearudveksling er helt klart forskellig. Det samme er differentiale og andre ting der involvere kraftoverførsel. Men motoren er tilsyneladende den samme (??). Den har så sikkert en anden styring også.
Underligt at de laver dem så tæt på hinanden.
Den eneste i modelprogrammet der i virkeligheden skiller sig ud er den nye 316I. Den må virkelig være en bovlam BMW.
__________________
Appreciate 0
      06-27-2008, 02:44 PM   #376
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Rørhalerne er dækket af en fin blank "tut" på 330d, det er de ikke på 325d *LOL*
Appreciate 0
      06-27-2008, 03:34 PM   #377
Solhunden
Enlisted Member
Solhunden's Avatar
Denmark
2
Rep
44
Posts

Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Er der en der tør give et bud på hvorfor mit profilbillede ikke kommer med på mine indlæg ?
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Appreciate 0
      06-27-2008, 05:06 PM   #378
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Lidt billeder af min vogn...

Her er lige lidt af den efter en gang vask. Kvaliteten er ikke for god da de er taget med et point´n´shoot digicam.











Sådan så den ud den dag vi hentede den....



Kabinen den gang:



Og så i dag....



Vil prøve at tag nogle bedre en dag hvor min bror har tid. Han har det rigtige kamera...
Appreciate 0
      06-27-2008, 05:17 PM   #379
Tujay
New Member
Tujay's Avatar
Denmark
2
Rep
8
Posts

Drives: E90 320i
Join Date: Jun 2008
Location: DK-CPH

iTrader: (0)

Hvor cool med denne danske tråd

Undskyld, men jeg har ikke lige fået læst tråden helt fra start, men har i været inde på navigation?

Jeg er selv lige ved at skulle investere i nået navigationsvæsen (ok, måske jeg er den sidste i landet der ikke allerede har en navigator!)

Har læst adskellige tests med forskellige konklusioner
Jeg hælder lidt til Navigon pga deres "reality view" og indlagte tmc antenne i ladekablet. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at slippe for en "svupper" i forruden. Er der nogen af jer der kender et alternativ til en sådan holderløsning (også gerne uden at skulle bore i instrumentbrættet)?
Har luret lidt på en holder fra thansen specielt til E90 (ekspedienten kunne desværre ikke forklare hvordan navien skulle monteres på holderen og om den passer til alle fabrikater/modeller af navigatorer).

Hva' med jer, kører i alle med fabriksnavi eller hvad?
Appreciate 0
      06-27-2008, 07:07 PM   #380
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Jeg har et alternativ til din "svupper" Jeg har købt den for et par måneder siden og skal alligevel ikke bruge den. min Mio kan ikke sidde uden svupper.
Jeg kan lige finde noget billede frem af den. Har købt den i USA og den er perfekt til navi. Det er en bule til front tingen som så går i et med det hele.
Skal lige til fest i morgen - så op og sætte telt op i roskilde søndag. Smider noget op her mandag.

Kører ikke med fabriks navi. Det var vildt dyrt for den store skærm. Den lille så nederen ud.
__________________
Appreciate 0
      06-27-2008, 07:09 PM   #381
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Her er lige lidt af den efter en gang vask. Kvaliteten er ikke for god da de er taget med et point´n´shoot digicam.











Sådan så den ud den dag vi hentede den....



Kabinen den gang:



Og så i dag....



Vil prøve at tag nogle bedre en dag hvor min bror har tid. Han har det rigtige kamera...

Billederne er ok. Du har også metallak. Jeg har lidt fortrudt det metallak. Ser faktisk bedre ud uden. Og jeg synes at den bliver mere og mere grå at se på i dagslys. Den er nu 6 mdr. gammel og har allerede forandret sig dramatisk i det sorte. Om aftenen ser den vild ud. Men alm. bmw sort ser altså bedre ud om dagen. Meget mere dyb i farven.
__________________
Appreciate 0
      06-28-2008, 06:57 AM   #382
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Billederne er ok. Du har også metallak. Jeg har lidt fortrudt det metallak. Ser faktisk bedre ud uden. Og jeg synes at den bliver mere og mere grå at se på i dagslys. Den er nu 6 mdr. gammel og har allerede forandret sig dramatisk i det sorte. Om aftenen ser den vild ud. Men alm. bmw sort ser altså bedre ud om dagen. Meget mere dyb i farven.

Nope mn er det de kalder Black 2, eller Jet Black. En rigtig øv lak. Den er fyldt med vaskeridser.
Appreciate 0
      06-28-2008, 08:21 AM   #383
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Min er også fyldt med vaskeridser -al BMW lak er øv lak.
__________________
Appreciate 0
      06-28-2008, 09:01 AM   #384
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Min er også fyldt med vaskeridser -al BMW lak er øv lak.
De nye miljølakker som de fleste bilfabrikker bruger er ikke særligt modstandsdygtige overfor hverken stenslag eller vaskebørster o.lign. Overfladerne er heller ikke så pæne som man burde forvente af biler i denne prisklasse. Da jeg var en tur nede hos den lokale BMW forhandler forleden, lagde jeg mærke til at stort set samtlige udstillede fabriksnye biler havde "appelsinskalslakering". Det gjaldt både dem med solid og metalliclak. Har også hørt om et par stykker som har fået deres helt nye bil vandslebet og poleret pga. dette.
Appreciate 0
      06-28-2008, 11:43 AM   #385
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

hvilke tankstationer bruger i?

Jeg bruger personligt shell, synes det er bedst og et slags kvalitets mærke...

Hvor tanker i?
Appreciate 0
      06-28-2008, 12:11 PM   #386
BMWagain
Lieutenant
BMWagain's Avatar
Sweden
15
Rep
487
Posts

Drives: F11 535i 2011
Join Date: May 2006
Location: Sweden

iTrader: (0)

Garage List
2011 535iA  [0.00]
2009 BMW K1300S  [0.00]
2009 335iA Touring  [0.00]
2009 335iA Touring  [0.00]
2007 325iT  [0.00]
2007 325iT  [0.00]
2007 325i  [0.00]
2007 325iT  [0.00]
Preem för de är "billigast" i stan.Jet är lika dyra men har slopat 98 oktan



SÄNK BENSINSKATTEN
__________________
BMWagain
Appreciate 0
      06-28-2008, 01:30 PM   #387
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

bruger 95 blyfri
Appreciate 0
      06-28-2008, 05:11 PM   #388
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
De nye miljølakker som de fleste bilfabrikker bruger er ikke særligt modstandsdygtige overfor hverken stenslag eller vaskebørster o.lign. Overfladerne er heller ikke så pæne som man burde forvente af biler i denne prisklasse. Da jeg var en tur nede hos den lokale BMW forhandler forleden, lagde jeg mærke til at stort set samtlige udstillede fabriksnye biler havde "appelsinskalslakering". Det gjaldt både dem med solid og metalliclak. Har også hørt om et par stykker som har fået deres helt nye bil vandslebet og poleret pga. dette.

Har en kammerat som har sit eget klargøringsfirma. Han er også yderst utilfreds med BMW´s lak, eller dvs. hans kunder er
Var nede ved ham for ikke så længe siden, hvor han trøstede mig med at det ikke kun er hos BMW den er gal. Det gælder også Mercedes og Audi. De tre mærker er faktisk dem som har de "ringeste" lakke.
Til disse mærker bruger han noget som de kalder "trylle" voks - de bruger det også hos Terminalens klargøring i Egå. Det holder ikke så længe, men er rigtig nemt at arbejde med, og bilen ligner en mio. bag efter.... Fantastisk måde at "snyde" kunderne på hos diverse forhandlere....
Appreciate 0
      06-29-2008, 06:50 AM   #389
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
hvilke tankstationer bruger i?

Jeg bruger personligt shell, synes det er bedst og et slags kvalitets mærke...

Hvor tanker i?
Jeg bruger Statoil... mest af alt fordi vaskehallen i Sydhavnen (København) er super god... bilen er ikke fyldt med hvide "kalkpletter" efter vask.

Bruger også blyfri 95.

Hvad er i øvrigt jeres bud på effekten af oktan 98 (eller 99 i den nye V-power)?

/Henrik
Appreciate 0
      06-29-2008, 09:37 AM   #390
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Jeg bruger Shell, der ligger en tank næsten lige ved siden af hvor jeg bor, så det er mest bekvemt. Jeg veksler mellem 95 og V-Power og kan ikke mærke den store forskel, selvom det siges V-Power har gavnlig indvirken på turbomotorens ydeevne(her i Sverige har man kunnet tanke 99 okt. V-Power i lang tid).
Appreciate 0
      06-29-2008, 04:17 PM   #391
Tujay
New Member
Tujay's Avatar
Denmark
2
Rep
8
Posts

Drives: E90 320i
Join Date: Jun 2008
Location: DK-CPH

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Jeg har et alternativ til din "svupper" Jeg har købt den for et par måneder siden og skal alligevel ikke bruge den. min Mio kan ikke sidde uden svupper.
Jeg kan lige finde noget billede frem af den. Har købt den i USA og den er perfekt til navi. Det er en bule til front tingen som så går i et med det hele.
Skal lige til fest i morgen - så op og sætte telt op i roskilde søndag. Smider noget op her mandag.

Kører ikke med fabriks navi. Det var vildt dyrt for den store skærm. Den lille så nederen ud.
Hmmm... "bule til front tingen"? Den er jeg spændt på at se!
Ved du hvad den passer til når nu den ikke dur til din Mio?
Appreciate 0
      06-29-2008, 04:25 PM   #392
Tujay
New Member
Tujay's Avatar
Denmark
2
Rep
8
Posts

Drives: E90 320i
Join Date: Jun 2008
Location: DK-CPH

iTrader: (0)

Tanker 95, oftest Shell (tættest på), men er ellers ikke fanatisk. Det skulle da lige være antifanatisk overfor Jet - gider ikke holde i kø for at tanke.

Har hørt at mange tankstationer har 95 i deres 92-standere. Nogen der kan bekræfte det fænomen?
Appreciate 0
      06-29-2008, 04:45 PM   #393
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Tujay View Post
Tanker 95, oftest Shell (tættest på), men er ellers ikke fanatisk. Det skulle da lige være antifanatisk overfor Jet - gider ikke holde i kø for at tanke.

Har hørt at mange tankstationer har 95 i deres 92-standere. Nogen der kan bekræfte det fænomen?
Har faktisk arbejdet på en Hydro-Texaco tank en gang i tidernes morgen... og der tankede man 95, selvom man trykkede "92". Det skyldtes, at der oprindeligt ikke var så mange forskelllige slags benzin/diesel, og derfor ikke var gravet så mange tanke ned. Ergo blev man nødt til at nøjes med 95.

Men jeg tror desværre at det hører til sjældenhederne... de fleste tankstationer bliver jo også opgraderet til version 2.0

/Henrik
Appreciate 0
      06-30-2008, 12:39 AM   #394
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Tujay View Post
Hmmm... "bule til front tingen"? Den er jeg spændt på at se!
Ved du hvad den passer til når nu den ikke dur til din Mio?
Du må lige vente til jeg kommer hjem fra Roskilde festival. De har heldigvis netcafe´er her. Men mine ting har jeg jo ikke adgang til her.
__________________

Last edited by Chunga; 07-01-2008 at 09:29 AM..
Appreciate 0
      07-01-2008, 08:00 AM   #395
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

så mangler vi kun romanerne
Appreciate 0
      07-01-2008, 09:11 AM   #396
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
så mangler vi kun romanerne
Jeg synes det er meget sjovt, at vi er "på jagt" efter rumænerne... til trods for, at det nok har lange udsigter, før vi når op på det antal indlæg.

Når det er sagt, så er der jo også enormt mange gode emner, som bliver berørt i denne tråd. Desværre forsvinder de let i mængden af indlæg, når der kun er denne ene tråd.

Kunne det være en idé, at smide håndklædet i ringen, og erkende at rumænerne er lidt for flittige ved tasterne. Men i stedet beslutte os for, at hver gang man har noget man vil spørge/fortælle om, så laver man en ny tråd?

For at holde styr på de danske tråde, kunne man gøre det til en vane, ALTID at begynde overskriften i tråden med "DK" - eksempelvis "DK - meget lækre originale BMW-fælge sælges til spotpris"

Var det noget? Eller er det en skidt idé?

/Henrik
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 09:25 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST