E90Post
 


Extreme Powerhouse
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      08-11-2008, 05:12 PM   #529
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
kan man montere de nye m-skørter på vores ældre e90'er?

og undrede mig lige over, de m skørter vi ser her, er det ikke dem m3'eren har??
Nej, det er de nye M-skørter til E90 2009. Jeg tror ikke umiddelbart, at de passer på den oprindelige model. Så vidt jeg kan se, er nyrerne integreret i frontskørtet på begge modeller - og faconen på nyrerne er forskellig mellem de to modeller.

M3 (både coupe og sedan) har samme front som E92, så den har et helt andet frontskørt end E90.

Last edited by tseemann; 08-11-2008 at 06:57 PM..
Appreciate 0
      08-12-2008, 12:31 AM   #530
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Hvor har du forresten de billeder fra?
Appreciate 0
      08-12-2008, 02:58 AM   #531
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Hvor har du forresten de billeder fra?
Fra online konfiguratoren som blev lanceret på bmw.de i sidste uge

http://www.bmw.de/de/de/general/conf...figurator.html
Appreciate 0
      08-12-2008, 04:37 AM   #532
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Okay.... takker...
Appreciate 0
      08-12-2008, 05:19 AM   #533
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Nej, det er de nye M-skørter til E90 2009. Jeg tror ikke umiddelbart, at de passer på den oprindelige model. Så vidt jeg kan se, er nyrerne integreret i frontskørtet på begge modeller - og faconen på nyrerne er forskellig mellem de to modeller.

M3 (både coupe og sedan) har samme front som E92, så den har et helt andet frontskørt end E90.
Ok....Men jeg synes stadig at e90 sedan har den mest "farligste" front af dem alle...jeg synes ikke der er nogle andre biler som kan komme i nærheden af hvordan e90'erens front ser ud....dog synes jeg bare at bagenden er mislykket! Jeg synes ikke engang at 6-serien kan komme i nærheden af E90'erens front....

Men jeg er skuffet over bagenden på vores e90'ere
Appreciate 0
      08-12-2008, 11:49 AM   #534
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Tjaaa, bagenden bliver af flere forvækslet med Saab
Appreciate 0
      08-12-2008, 11:59 AM   #535
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Tjaaa, bagenden bliver af flere forvækslet med Saab
Eller Mitsubishi... eller Mazda

Har i øvrigt endelig fået mine nye fælge - 6 ugers leveringstid efter køb på Ebay

Der kommer billeder hurtigst muligt - så kan I jo bedømme, om det er "thansen" eller ej...
Appreciate 0
      08-12-2008, 01:08 PM   #536
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

6 uger? Det er godt nok i overkanten og nu skal du jo snart have vinterklude på igen...
Appreciate 0
      08-12-2008, 01:14 PM   #537
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Ja, den tyske bandit var fuld af dårlige undskyldninger... men man kan leve med meget, når man får fælge + dæk + levering til en lavere pris, end fælgene alene koster herhjemme i afgiftsplagede Danevang.

Hvis vi snart får stablet et "sparke-dæk-træf" på benene, kan jeg vel lige nå vise dem frem, inden jeg skal tilbage på 17"

/Henrik
Appreciate 0
      08-12-2008, 01:41 PM   #538
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Det lyder spændende, hvad er det du har købt? havd har du givet? Du kan nå at tage billeder endnu, det er ikke helt mørkt :-)
Appreciate 0
      08-12-2008, 01:43 PM   #539
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Eller Mitsubishi... eller Mazda

Har i øvrigt endelig fået mine nye fælge - 6 ugers leveringstid efter køb på Ebay

Der kommer billeder hurtigst muligt - så kan I jo bedømme, om det er "thansen" eller ej...
Nice tillykke med dem......lad os få set nogle billeder
Appreciate 0
      08-13-2008, 05:26 AM   #540
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det lyder spændende, hvad er det du har købt? havd har du givet? Du kan nå at tage billeder endnu, det er ikke helt mørkt :-)
Jeg har købt 19" Breyton Race GT (sorte) med Dunlop SP Sportmaxx. Pris inkl. levering : DKK 15.000.

Desuden har jeg monteret matsorte nyrer og lavet matsort windowtrim.

Med lidt held når jeg at få taget billeder i dag... vejret er jo helt fint til den slags sysler

/Henrik
Appreciate 0
      08-13-2008, 10:20 AM   #541
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Jeg har købt 19" Breyton Race GT (sorte) med Dunlop SP Sportmaxx. Pris inkl. levering : DKK 15.000.

Desuden har jeg monteret matsorte nyrer og lavet matsort windowtrim.

Med lidt held når jeg at få taget billeder i dag... vejret er jo helt fint til den slags sysler

/Henrik
pics pics pics!!!
Appreciate 0
      08-13-2008, 11:20 AM   #542
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Jeg har købt 19" Breyton Race GT (sorte) med Dunlop SP Sportmaxx. Pris inkl. levering : DKK 15.000.

Desuden har jeg monteret matsorte nyrer og lavet matsort windowtrim.

Med lidt held når jeg at få taget billeder i dag... vejret er jo helt fint til den slags sysler

/Henrik
Det lyder ikke voldsomt dyrt, er de nye? Hvilke klude er der på, udover det er Dunlop (jeg er i øvrigt nysgerrig efter at høre din erfaring når du har kørt lidt, Dunlop Sportmaxx har ry for at være understyrende på BMWer).
Appreciate 0
      08-13-2008, 12:12 PM   #543
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det lyder ikke voldsomt dyrt, er de nye? Hvilke klude er der på, udover det er Dunlop (jeg er i øvrigt nysgerrig efter at høre din erfaring når du har kørt lidt, Dunlop Sportmaxx har ry for at være understyrende på BMWer).
Nu vi er ved dæk - hvilke mærker og modeller kan anbefales i 235/35/19+275/30/19, og hvor kan de købes til en fornuftig pris?
Appreciate 0
      08-13-2008, 12:34 PM   #544
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

nogle der ved hvordan man får angel eyes på mine fuldstændige standard forlygter....?

har slet ikke forstand på det med lygter....så ikke komme med ord jeg ikke kan forstå :P
Appreciate 0
      08-13-2008, 03:08 PM   #545
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Nu vi er ved dæk - hvilke mærker og modeller kan anbefales i 235/35/19+275/30/19, og hvor kan de købes til en fornuftig pris?
Jeg har som sagt købt mine Michelin PS hos Fensmark Trailer til 11 Kkr for 235/275 kombinationen monteret og afbalanceret.

Det med dæk er meget et spørgsmål om temperement. Jeg har kørt på Goodyear F1 GSD3 (E46), Bridgestone RE050a (E46), Continental SC3 (E46) Continental SC2 RTF (E90 - 600 km) og så Michelin PS (E46) og PS2 (E46 & E90) og de er alle meget forskellige. Jeg tror nok jeg er kommet til den konklution at jeg bedst kan lide Michelin PS2 som sommerdæk i øjeblikket.

Det skal siges at det alle er gode dæk og når jeg rater dem er det ikke sådan at det 4. bedste falder totalt igennem, det er marginaler der skiller, dog er støjen en del værre fra Michelin end de andre:

Støj:
1 - Bridgestone
2 - Conti
3 - Goodyear
4 - Michelin

Stivhed:
1 - Bridgestone
2 - Michelin
3 - Conti
4 - Goodyear

Slidstyrke:
1 - Michelin
2 - Conti
3 - Goodyear
4 - Bridgestone 30% ringere end Michelin

Vejgreb på tør vej:
1 - Michelin
2 - Goodyear
3 - Conti
4 - Bridgestone

På våd vej er der ikke den store forskel selvom jeg føler at Michelin er marginalt bedre end de andre.

Det skal selvfølgelig poienteres at dette er min subjektive vurdering af de enkelte dæk og da meget beror på temperement er der ikke tale om en fasitliste. Jeg har valgt Michelin fordi jeg synes at det er et godt kompromis mellem stivhed, vejgreb og slidstyrke, og så betyder støjen mindre, men det må jo være op til den enkelte selv at afgøre.

Og så skal I tænke jer om hvis I vil køre med dæk uden RTF teknologien. Jeg gider ikke fise rundt med reservehjul og har løst det med en kompressor med lappeguf fra Continental kaldet ContiComfortKit. Den er meget effektiv og kan pumpe et bagdæk på kun 5 min. og lappeguffet behøver man jo ikke hælde i med mindre dækket taber luft så hurtigt at man ikke kan køre overhovedet. Derudover har jeg et sæt "lappeelastikker" fra TipTop beregnet til slangeløse MC dæk.

Held og lykke med jeres dækvalg :-)
Appreciate 0
      08-13-2008, 04:47 PM   #546
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Jeg har som sagt købt mine Michelin PS hos Fensmark Trailer til 11 Kkr for 235/275 kombinationen monteret og afbalanceret.

Det med dæk er meget et spørgsmål om temperement. Jeg har kørt på Goodyear F1 GSD3 (E46), Bridgestone RE050a (E46), Continental SC3 (E46) Continental SC2 RTF (E90 - 600 km) og så Michelin PS (E46) og PS2 (E46 & E90) og de er alle meget forskellige. Jeg tror nok jeg er kommet til den konklution at jeg bedst kan lide Michelin PS2 som sommerdæk i øjeblikket.

Det skal siges at det alle er gode dæk og når jeg rater dem er det ikke sådan at det 4. bedste falder totalt igennem, det er marginaler der skiller, dog er støjen en del værre fra Michelin end de andre:

Støj:
1 - Bridgestone
2 - Conti
3 - Goodyear
4 - Michelin

Stivhed:
1 - Bridgestone
2 - Michelin
3 - Conti
4 - Goodyear

Slidstyrke:
1 - Michelin
2 - Conti
3 - Goodyear
4 - Bridgestone 30% ringere end Michelin

Vejgreb på tør vej:
1 - Michelin
2 - Goodyear
3 - Conti
4 - Bridgestone

På våd vej er der ikke den store forskel selvom jeg føler at Michelin er marginalt bedre end de andre.

Det skal selvfølgelig poienteres at dette er min subjektive vurdering af de enkelte dæk og da meget beror på temperement er der ikke tale om en fasitliste. Jeg har valgt Michelin fordi jeg synes at det er et godt kompromis mellem stivhed, vejgreb og slidstyrke, og så betyder støjen mindre, men det må jo være op til den enkelte selv at afgøre.

Og så skal I tænke jer om hvis I vil køre med dæk uden RTF teknologien. Jeg gider ikke fise rundt med reservehjul og har løst det med en kompressor med lappeguf fra Continental kaldet ContiComfortKit. Den er meget effektiv og kan pumpe et bagdæk på kun 5 min. og lappeguffet behøver man jo ikke hælde i med mindre dækket taber luft så hurtigt at man ikke kan køre overhovedet. Derudover har jeg et sæt "lappeelastikker" fra TipTop beregnet til slangeløse MC dæk.

Held og lykke med jeres dækvalg :-)
Dejligt fyldestgørende svar

Jeg har selv kørt med både Bridgestone og Goodyear på min nyligt udskiftede E46 (kører nu E87 mens jeg venter på min nye E90 ) og været godt tilfreds med dem begge - men har også erfaret at Bridgestone (Potenza) slides hurtigere.

Jeg kørte kortvarigt med et sæt Falken dæk på E46'eren inden jeg skiftede, og var egentlig også godt tilfreds med dem. Har du (eller I andre) erfaringer med Falken?

Hvad kører du på om vinteren?
Appreciate 0
      08-13-2008, 11:50 PM   #547
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
nogle der ved hvordan man får angel eyes på mine fuldstændige standard forlygter....?

har slet ikke forstand på det med lygter....så ikke komme med ord jeg ikke kan forstå :P
Hey... Prøv at tage kontakt Remmib fra Norge. Han har selv monteret et sæt med celis ringe.....
Appreciate 0
      08-14-2008, 12:15 AM   #548
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Dejligt fyldestgørende svar

Jeg har selv kørt med både Bridgestone og Goodyear på min nyligt udskiftede E46 (kører nu E87 mens jeg venter på min nye E90 ) og været godt tilfreds med dem begge - men har også erfaret at Bridgestone (Potenza) slides hurtigere.

Jeg kørte kortvarigt med et sæt Falken dæk på E46'eren inden jeg skiftede, og var egentlig også godt tilfreds med dem. Har du (eller I andre) erfaringer med Falken?

Hvad kører du på om vinteren?
Jeg har ikke selv kørt på Falken men har hørt meget godt om dem, blot er der ikke så mange kilometer i dem.

Vinterdæk er generelt noget lort og jeg hader at køre på dem (jeg skruer dem af og på flere gange på en vinter for at undgå at køre på dem når der ikke er sne i sigte). Jeg har hovedsageligt kørt på Goodyear Eagle UltraGrip og Goodyear UltraGrip 5 - 7 men har nu Continental i størelsen 225/45/17 hele vejen rundt (er nødvendigt for at kunne køre med kæder).

Mht. vinterdæk så vælger jeg meget ud fra de tests jeg læser men jeg er aldrig tilfreds, de kan hverken styre eller bremse selvom både Goodyear og Conti ligger i den gode ende af alle de tests der bliver lavet. Generelt er det min opfattelse at de anerkendte mærker her er at forestrække frem for de billige. Flere Tyske test har vist bremselængder der er 30 til 100% længere med de billige mærker på sne og det tør jeg simpelt hen ikke, jeg vil både ud og hjem hver gang.

Der er i øvrigt en god hjemmeside der hedder reifentest hvor det er almindelige menneskers mening der bliver jagt ind og ikke proffesionelle som ellers altid tester. Man skal dog være klar over at her er det, som jeg skrev i mit indlæg om erfaringer, de enkeltes subjektive vurdering der spiller ind og det er meget svært at se hvad det er folk lægger vægt på.
Appreciate 0
      08-14-2008, 12:23 AM   #549
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
nogle der ved hvordan man får angel eyes på mine fuldstændige standard forlygter....?

har slet ikke forstand på det med lygter....så ikke komme med ord jeg ikke kan forstå :P
**********s har to forskellige lygter med celisringe som er forholdsvis billige, kan det næsten betale sig at bakse med at splitte lygterne ad? http://www.**********s.com/product.a...r_headlight_JS
http://www.**********s.com/product.a...r_headlight_JS
Appreciate 0
      08-14-2008, 05:36 AM   #550
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
**********s har to forskellige lygter med celisringe som er forholdsvis billige, kan det næsten betale sig at bakse med at splitte lygterne ad? http://www.**********s.com/product.a...r_headlight_JS
http://www.**********s.com/product.a...r_headlight_JS
ved i hvor meget det koster hos bmw....har hørt man også kan få forlygter med angel eyes købt hos bmw..
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 08:57 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST