E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Samling til utenlands tur med mer ?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      05-17-2012, 07:08 AM   #1
tinnsoldaten
Captain
tinnsoldaten's Avatar
Norway
34
Rep
715
Posts

Drives: e92 335i coupe
Join Date: Dec 2008
Location: Bergen

iTrader: (1)

Samling til utenlands tur med mer ?

Det er flere som samles for å få gode priser på deler og arbeid utført , kanskje vi kan få til det samme?

Praktisk gjennomføring av dette krever måling av interesse og initiativ.

De forskjellige modeller har alle sine krevende service områder.

For oss med E90 , E91, E92 og E93 335i så har det vært mye fokus på overhaling turboer og fjerning av koksing i inntaket på toppen. Dette er krevende jobber og koster skjorten i Norge.

Pris for disse jobbene og lignende typer jobber er det store forskjeller på, Tyskland er mye billigere , Polen enda billigere.

Deler likeså, spesielt dyre ting i Norge er det masse penger å spare.

Dette er ment som en begynnelse , så håper jeg at flere deltar med innspill, ideer og forslag.
__________________
Vargas S2 turbos|VAC S3 Cylinder head|RR DPs|RR MPs|Supersprint X pipe|Remus Quad Sport mufflers|aFe Stage 2 Si with scoops|Forge DVs|ER CP|BMS meth elbow|Aquamist HFS-4|Walbro 450 E85 LPFP|AA FMIC|BMS OCC|MHD|P3 Boost Gauge|Ohlins Road & Track + camberplates|M3 sways F/R+ Ground control endlinks|Vorsteiner v303 19"|Michelin PS2 sport|Quaife LSD|Vorsteiner V35 CF hood|CF CLS trunk|Duke Dynamics quad diffusor
Appreciate 0
      06-14-2012, 01:20 PM   #2
R3dnax
Enlisted Member
Norway
4
Rep
34
Posts

Drives: BMW 335i E92
Join Date: Dec 2011
Location: Stavanger

iTrader: (1)

Hva tenker du å gjøre der nede? tror nok ikke det blir noen tur på meg med det første.. føler nesten det må være noe litt store rep. for at det skal lønne seg. Blir vel å vente til noen i europa tilbyr single turbo kit
Appreciate 0
      06-29-2012, 09:19 AM   #3
tinnsoldaten
Captain
tinnsoldaten's Avatar
Norway
34
Rep
715
Posts

Drives: e92 335i coupe
Join Date: Dec 2008
Location: Bergen

iTrader: (1)

Bilen min er i Polen nå , venter på pris på overhaling av topp med reingjøring av innsug.

Service på turboer , evt oppgradering.

Og service på girkasse (automat)


Kommer tilbake med mer.
__________________
Vargas S2 turbos|VAC S3 Cylinder head|RR DPs|RR MPs|Supersprint X pipe|Remus Quad Sport mufflers|aFe Stage 2 Si with scoops|Forge DVs|ER CP|BMS meth elbow|Aquamist HFS-4|Walbro 450 E85 LPFP|AA FMIC|BMS OCC|MHD|P3 Boost Gauge|Ohlins Road & Track + camberplates|M3 sways F/R+ Ground control endlinks|Vorsteiner v303 19"|Michelin PS2 sport|Quaife LSD|Vorsteiner V35 CF hood|CF CLS trunk|Duke Dynamics quad diffusor
Appreciate 0
      06-29-2012, 09:29 AM   #4
tinnsoldaten
Captain
tinnsoldaten's Avatar
Norway
34
Rep
715
Posts

Drives: e92 335i coupe
Join Date: Dec 2008
Location: Bergen

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by R3dnax View Post
Hva tenker du å gjøre der nede? tror nok ikke det blir noen tur på meg med det første.. føler nesten det må være noe litt store rep. for at det skal lønne seg. Blir vel å vente til noen i europa tilbyr single turbo kit
Er ca 800 km til Poznan der jeg holder til fra Bergen når du reiser med fergen derfra. gikk 2 tanker med gassen i bånn fra start til slutt. Og med fergen må du ut med 1250-1500 ,kanskje mer avhengig av lugar du får tilgang på og sesong.

Så hvis du slår det sammen med en ferie så trenger det ikke være svære greier.

Har en lekkasje på styringen , med tannstangen ut med selve belgen. Med demontering , full overhaling av styringen , montering og ny hjulstillingskontroll.

1000 til 1500 NORSKE KRONER..... kjekt det.
__________________
Vargas S2 turbos|VAC S3 Cylinder head|RR DPs|RR MPs|Supersprint X pipe|Remus Quad Sport mufflers|aFe Stage 2 Si with scoops|Forge DVs|ER CP|BMS meth elbow|Aquamist HFS-4|Walbro 450 E85 LPFP|AA FMIC|BMS OCC|MHD|P3 Boost Gauge|Ohlins Road & Track + camberplates|M3 sways F/R+ Ground control endlinks|Vorsteiner v303 19"|Michelin PS2 sport|Quaife LSD|Vorsteiner V35 CF hood|CF CLS trunk|Duke Dynamics quad diffusor
Appreciate 0
      02-15-2013, 03:31 PM   #5
R3dnax
Enlisted Member
Norway
4
Rep
34
Posts

Drives: BMW 335i E92
Join Date: Dec 2011
Location: Stavanger

iTrader: (1)

Hei Tinnsoldaten,

hvor endte du opp? og hvordan følte du arbeidet som ble gjort var?
Er du fornøyd med Quaife diffen din? og hvor innstalerte du den?

Ser for meg at jeg klasker på en quaife +m3 bushings nå før våren nærmer seg.
Appreciate 0
      02-16-2013, 08:35 AM   #6
tinnsoldaten
Captain
tinnsoldaten's Avatar
Norway
34
Rep
715
Posts

Drives: e92 335i coupe
Join Date: Dec 2008
Location: Bergen

iTrader: (1)

Jo , storfornøyd med diffen.

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=248038

Laget en tråd på det norske forumet. Skal bytte turboer og topp i vår.

Nytt luftfilter type cold air intake er på vei i posten.

Arbeid som blir gjort i Polen kan være risky. Men med de rette kontaktene så er det masse bra å dra nytte av. Styringen ble plukket ned og levert inn og ble overhalt. Tipp topp nå. Alle kontrollarmer foran ble renovert , dvs reingjort så de ser ut som nye og satt i nye foringer , kostet meg en brøkdel av nye. 1600 norske ble det vel for alle 4 som nye igjen.

Han som monterte diffen i klokken ffor meg holder til rett etter Eidsvåg før Tertnes. Har ikke kontakt info men kan ta et kjapt søk på google kart og gule side så finner eg han nok. Men jobben var rimelig og utført uten noen problemer i ettertid.

Hvis du skal ha ræven til bilen til å lye deg , så kan du og se på dette.

http://www.***********.com/showthrea...ially-released!

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=789114

Det er også oppgraderte drivledd for oss , tror de er rated til 1000 hk.

Ka har du gjort med bilen din då?

Har et luftfilter kit , aFe stage 2 Dual Cone Intake til salgs hvis du vil ha.

http://www.pyspeed.com/AFE-Intake-E8...e-51-11643.htm

Dette , minus skoopene du ser der.
__________________
Vargas S2 turbos|VAC S3 Cylinder head|RR DPs|RR MPs|Supersprint X pipe|Remus Quad Sport mufflers|aFe Stage 2 Si with scoops|Forge DVs|ER CP|BMS meth elbow|Aquamist HFS-4|Walbro 450 E85 LPFP|AA FMIC|BMS OCC|MHD|P3 Boost Gauge|Ohlins Road & Track + camberplates|M3 sways F/R+ Ground control endlinks|Vorsteiner v303 19"|Michelin PS2 sport|Quaife LSD|Vorsteiner V35 CF hood|CF CLS trunk|Duke Dynamics quad diffusor
Appreciate 0
      02-16-2013, 08:36 AM   #7
tinnsoldaten
Captain
tinnsoldaten's Avatar
Norway
34
Rep
715
Posts

Drives: e92 335i coupe
Join Date: Dec 2008
Location: Bergen

iTrader: (1)

skal være bimmer pluss boost i ett ord der det er x-et ut....
__________________
Vargas S2 turbos|VAC S3 Cylinder head|RR DPs|RR MPs|Supersprint X pipe|Remus Quad Sport mufflers|aFe Stage 2 Si with scoops|Forge DVs|ER CP|BMS meth elbow|Aquamist HFS-4|Walbro 450 E85 LPFP|AA FMIC|BMS OCC|MHD|P3 Boost Gauge|Ohlins Road & Track + camberplates|M3 sways F/R+ Ground control endlinks|Vorsteiner v303 19"|Michelin PS2 sport|Quaife LSD|Vorsteiner V35 CF hood|CF CLS trunk|Duke Dynamics quad diffusor
Appreciate 0
      03-01-2013, 11:54 AM   #8
R3dnax
Enlisted Member
Norway
4
Rep
34
Posts

Drives: BMW 335i E92
Join Date: Dec 2011
Location: Stavanger

iTrader: (1)

fant et verksted i stavanger området som kunne ta på seg å skifte til quaife diffen. de hadde vist også skiftet 2 stk før på 335i.

farlig farlig! finner nye deler som jeg ønsker å skifte hele tiden, men det må nok begrenses litt.. tror jeg starter med quaife + m3 bushings nå i første omgang.

Har wagner downpipes, wagner intercooler, injen intake, forge dumpers og ER chargepipe.

hadde tidligere GIAC stage 2, men har nå byttet til COBB og kjører et E40 protune map fra PTF.

slitter litt med feste og ræven som vil ut å leke litt vel mye, så regner med quaife blir en god start..

Regner med det blir nye turboer på meg også etterhvert.. men satser på å kjøre i hjel de orginale først. mulig også en nyere gearbox siden jeg har den gamle typen build slik at jeg ikke kan å alpina tcu flash

jeg får ta en titt på bimmers tråden din har ikke vært å mye der siden det er lite info om e92 335..
Appreciate 0
      03-01-2013, 12:28 PM   #9
tinnsoldaten
Captain
tinnsoldaten's Avatar
Norway
34
Rep
715
Posts

Drives: e92 335i coupe
Join Date: Dec 2008
Location: Bergen

iTrader: (1)

Tror eg betalte 1500 for bytte av innmaten i diffen , tok resten sjøl.

Tror eg skal investere i litt stivere gummi rundt om kring , spes rundt diffen.

Og kanskje eg tar meg en oppgradering av motorfester i samme slengen , evt bytter ut traversen foran siden den har en feil design , de har gitt ut en ny variant.
Feildesignet har ført til at reimen har lett for å bli fliset opp og hopper av , legger seg rundt veiven og ødelegger pakninger og kanskje mer. Har skjedd med en del nå.

Er masse deler på denne bilen som det er blitt gitt ut oppgraderinger fra BMW på , som dyser , vanos solenoider , bensinpumpe høytrykk , DME sikkert et par andre som eg ikke kommer på i farten.

Har du fått noen tall på Cobb protune E40 Mappen?

Du har ikke lagt deg ut på metanol system då? Har kjøpt inn et aquamist HFS-4 sett.

Så med ny topp stage 3 , nye stage 2 turboer og metanol og et skikkelig tune så tror jeg det kan bli bra.

Nei , ikke mye 335i med n54 rundt om , er en eller 2 til her i byn. Fant en inne på bimmers men han er litt sjenert tror eg eller bare rævhål Hadde vært kjekt med en partner in crime , ikke sitte aleine å knote med alt...
__________________
Vargas S2 turbos|VAC S3 Cylinder head|RR DPs|RR MPs|Supersprint X pipe|Remus Quad Sport mufflers|aFe Stage 2 Si with scoops|Forge DVs|ER CP|BMS meth elbow|Aquamist HFS-4|Walbro 450 E85 LPFP|AA FMIC|BMS OCC|MHD|P3 Boost Gauge|Ohlins Road & Track + camberplates|M3 sways F/R+ Ground control endlinks|Vorsteiner v303 19"|Michelin PS2 sport|Quaife LSD|Vorsteiner V35 CF hood|CF CLS trunk|Duke Dynamics quad diffusor
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 01:49 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST