E90Post

ECS BMW

BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?

Reply

Thread Tools Search this Thread
      08-23-2015, 11:36 AM   #4599
anielsen71
Captain
Denmark
11
Rep
666
Drives: E91 330dA

iTrader: (0)

Garage List
Den gør heller ikke meget væsen af sig.... ;-)
Appreciate 0
      08-23-2015, 02:49 PM   #4600
///Philipp
New Member
///Philipp's Avatar
Denmark
2
Rep
24
Drives: BMW E90 335i performance

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Fint nok, vi er jo ikke ens, og godt for det,- så ville vi vel også vende hovedet mod Mekka 20 gange i døgnet

Jeg skiftede turbo samtidig med kat´en og havde derfor løsnet broen, men jeg mener ikke det skulle være nødvendigt for kat alene. Hav alligevel værktøjet ved hånden for det giver lidt mere plads, samt en ven der kan styre oppe fra.
Jeg købte også en ny klampe, just in case.
Husk at tage sensor stikket ud inden du afmonteret føleren så kablet ikke bliver rundtosset..
Ingen fejl fra kat indtil nu.

Jeg skal ikke influere på hvem du vælger, jeg hører bare "derude" at nogle lover mere end de kan holde.
BMW har brugt Hessteknik på fyn som problemknuser før, og jeg kender forhandlere som sender deres kunder dertil.

Uden begrænsning ab fabrik lyder mærkeligt og ikke bmw-agtigt!? Hvad kan den opnå af topfart med MPPK ?
Din ecu kræver iøvrigt ikke "indgreb" da N55 op til de første 2012 modeller kan programmeres gennem obd´en uden bøvl.
Spørg dem alle tre hvad de kan garantere, og check evt effekt/moment kurver.
Jeg bor faktisk ikke så langt fra Hessteknik på Fyn og jeg har også et par kollegaer som har fået lavet deres bil derude og det har været rigtig fint.

Det super interessant viden omkring den N55. Min skulle køre med Bosch MEVD17.2 ecu og alle jeg har talt med siger, at den skal laves i Boot-mode. WD Tuning sagde i hvert fald, at de har lavet dem i boot-mode, men måske det har været en nyere F30. Det kunne dog være ret fedt, hvis den kan laves udelukkende via OBD stikket fordi så kan jeg også bruge en Utune II til den skal tilbage til standard en dag.

Den ene af dem som ejer WD Tuning i Haderslev er i øvrigt BMW mekaniker. Han kører selv i en E92 335i med N54 motor. Den laver 417hk og 634nm efter optimering og er ellers fuldstændig standard. Det er også max den kan trække.

Når de kommer uden begræsning kalder de det vist "Hochgeschwindigkeitsabstimmung". På nogle modeller kommer det automatisk med, hvis bilen bestilles med M sportspakke. I hvert fald i Tyskland - jeg er dog ikke 100 % sikker på hvordan det hænger sammen.

Jeg ved faktisk ikke hvad den kan køre på toppen. Jeg har ikke været på Autobahn

Last edited by ///Philipp; 08-23-2015 at 03:39 PM.
Appreciate 0
      08-24-2015, 05:04 AM   #4601
Krelle
Lieutenant
Denmark
9
Rep
484
Drives: F30 335

Quote:
Originally Posted by ///Philipp View Post
Jeg bor faktisk ikke så langt fra Hessteknik på Fyn....
"Hochgeschwindigkeitsabstimmung".... Tak for info. Tror kun det er i Tyskland det er sådan, men er heller ikke sikker.

Jeg ved faktisk ikke hvad den kan køre på toppen. Jeg har ikke været på Autobahn
Vi har da plads herhjemme også

Sig endelig til hvis du tager til Steffen/Hessteknik. Jeg bor på øen og er vant til at slæbe kage med til dem Flinke gutter.
      08-24-2015, 12:23 PM   #4602
///Philipp
New Member
///Philipp's Avatar
Denmark
2
Rep
24

Quote:
Vi har da plads herhjemme også
Yes yes

Hvor meget effekt kører du selv med? Beklager hvis der er svaret tidligere i tråden, men den er pænt lang
Appreciate 0
      08-24-2015, 01:43 PM   #4603
Krelle
Lieutenant
Denmark
9
Rep
484

Quote:
Yes yes

Hvor meget effekt kører du selv med? Beklager hvis der er svaret tidligere i tråden, men den er pænt lang
Den er stadig på test-stadiet fordi alle limitationer i programmet ikke er fundet.
Jeg har ikke nogen udskrifter liggende fra rulningerne, men Steffen har måske noget fra de første målinger og så kan du bare lægge ca. 0,4 bar oveni.
I mellem acceleration 80-180 er den pænt hurtigere end 435 med Performance kittet.

Hvornår skal din opereres?
Jeg får bedre tid i efteråret til bilrodning, og da prøver vi vel nogle flere ting af. -Påtænker et Fuel-IT TBI højttrykspumpe kit samt lidt andet spændende

Last edited by Krelle; 08-24-2015 at 02:00 PM.
Appreciate 0
      08-24-2015, 02:24 PM   #4604
///Philipp
New Member
///Philipp's Avatar
Denmark
2
Rep
24

Quote:
Hvornår skal din opereres?
Jeg får bedre tid i efteråret til bilrodning, og da prøver vi vel nogle flere ting af. -Påtænker et Fuel-IT TBI højttrykspumpe kit samt lidt andet spændende
Jeg kan ikke helt finde ud af det. Jeg har mange andre projekter her i efteråret, så det er ikke sikkert at jeg får tid til at rode med det

Hvis du begynder at lege med Fuel-IT, så kan jeg godt regne ud at det den er lidt mere pumpet end en chip og et K&N filter
Appreciate 0
      08-25-2015, 01:54 PM   #4605
Krelle
Lieutenant
Denmark
9
Rep
484

Quote:
Jeg kan ikke helt finde ud af det. Jeg har mange andre projekter her i efteråret, så det er ikke sikkert at jeg får tid til at rode med det

Hvis du begynder at lege med Fuel-IT, så kan jeg godt regne ud at det den er lidt mere pumpet end en chip og et K&N filter
Hvis du bor tæt på kan du da kigge forbi og spise noget kage.

Husk der er et kombi tilbud hvis du køber luftkøler + kat fra Wagner´s hjemmeside. Måske du har en tysk tante..
      08-25-2015, 02:12 PM   #4606
///Philipp
New Member
///Philipp's Avatar
Denmark
2
Rep
24

Quote:
Hvis du bor tæt på kan du da kigge forbi og spise noget kage.

Husk der er et kombi tilbud hvis du køber luftkøler + kat fra Wagner´s hjemmeside. Måske du har en tysk tante..
Jeg bor ved Ringe.

Ja har godt set, at de giver lidt rabat ved kombi køb - og jeg har faktisk en tysk tante for at det ikke skal være løgn

Jeg har også kigget lidt på et catless forrør, men jeg gider næsten ikke rende og skifte det til syn.
Appreciate 0
      08-25-2015, 03:36 PM   #4607
Krelle
Lieutenant
Denmark
9
Rep
484

Quote:
Jeg bor ved Ringe.

Ja har godt set, at de giver lidt rabat ved kombi køb - og jeg har faktisk en tysk tante for at det ikke skal være løgn

Jeg har også kigget lidt på et catless forrør, men jeg gider næsten ikke rende og skifte det til syn.
Det mere brum bilen fik med 200 cell kat´en er lige til min smertegrænse, men det er jo indivuelt. Tror catless vil sende mig i bad standing hos naboerne
Det som tager længst tid ved ombytningen er afmontering af coveret, og det skal jo på til syn

Du ligger ellers i fin terræn til at du kan teste topfart udenfor "åbningstiden", hvis du forstår.. Det var iøvrigt ude på den "2-sporede" jeg fik min første hilsen fra Politimesteren i Svendborg.
      08-25-2015, 03:45 PM   #4608
///Philipp
New Member
///Philipp's Avatar
Denmark
2
Rep
24

Quote:
Det mere brum bilen fik med 200 cell kat´en er lige til min smertegrænse, men det er jo indivuelt. Tror catless vil sende mig i bad standing hos naboerne
Det som tager længst tid ved ombytningen er afmontering af coveret, og det skal jo på til syn

Du ligger ellers i fin terræn til at du kan teste topfart udenfor "åbningstiden", hvis du forstår.. Det var iøvrigt ude på den "2-sporede" jeg fik min første hilsen fra Politimesteren i Svendborg.
Det med brum er modtaget - så skal det nok være en 200 cellers. Jeg kører 30.000 kilometer i min om året, så det kan man hurtigt blive træt af. Jeg arbejder i øvrigt i Svendborg fra 1. oktober af.
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules