E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      01-02-2010, 05:27 AM   #2201
kfalken
Enlisted Member
Denmark
3
Rep
45
Posts

Drives: BMW E90 330i
Join Date: Dec 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej og GODT NYTÅR!!

Er lige blevet den glædelige ejer af en 05' 330i e90. Den er udstyret med idrive navi proff.

Har lige to sprøgsmål ang. i-drive:

Hvordan får jeg den til at spille mp3'er bestemt måde de skal brændes på eller understøtter den ikke mp3??

Stemmestyring? når jeg trykke på VC knappen på rattet sker der ingenting overhovedet er det fordi det skal aktiveres på en eller anden måde? Skal siges jeg også har bluetooth i bilen..

Regards
Kenneth
05' 330i e90, black diamond, I-drive, navi proff, sport black leather seats, aut/steptr, M-tech II, xenon angel eyes, carbon spioler :-D
Appreciate 0
      01-03-2010, 08:14 AM   #2202
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej Kenneth,

Tillykke med slæden!

Afspilning af MP3 kræver at din bil har 6FL eller en eftermonteret variant af samme. 6FL fungerer ved at du har et USB + mini jack stik i midterarmlænet, men jeg ved også at Jan Nygaard og Terminalen eftermonterer en version hvor man kan lægge en iPod ind i handskerummet.

Quote:
Originally Posted by kfalken View Post
Hej og GODT NYTÅR!!

Er lige blevet den glædelige ejer af en 05' 330i e90. Den er udstyret med idrive navi proff.

Har lige to sprøgsmål ang. i-drive:

Hvordan får jeg den til at spille mp3'er bestemt måde de skal brændes på eller understøtter den ikke mp3??

Stemmestyring? når jeg trykke på VC knappen på rattet sker der ingenting overhovedet er det fordi det skal aktiveres på en eller anden måde? Skal siges jeg også har bluetooth i bilen..

Regards
Kenneth
05' 330i e90, black diamond, I-drive, navi proff, sport black leather seats, aut/steptr, M-tech II, xenon angel eyes, carbon spioler :-D
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      01-03-2010, 08:24 AM   #2203
kfalken
Enlisted Member
Denmark
3
Rep
45
Posts

Drives: BMW E90 330i
Join Date: Dec 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

Jeg har et AUX-stik i midterarmlænet. Men kan enten cd afspilleren i midter konsollen eller cdveksleren i bag ikke afspille mp3?

Regards
Kenneth
05' 330i e90, black diamond, I-drive, navi proff, sport black leather seats, aut/steptr, M-tech II, xenon angel eyes, carbon spioler :-D
Appreciate 0
      01-03-2010, 11:36 AM   #2204
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kfalken View Post
Jeg har et AUX-stik i midterarmlænet. Men kan enten cd afspilleren i midter konsollen eller cdveksleren i bag ikke afspille mp3?

Regards
Kenneth
05' 330i e90, black diamond, I-drive, navi proff, sport black leather seats, aut/steptr, M-tech II, xenon angel eyes, carbon spioler :-D
Hvis ikke din cd afspiller umiddelbart genkender en mp3 skive, tror jeg simpelthen modellen er en generation for gammel. BMW var ikke ligefrem først fremme i skoene mht. mp3 og ipod's mm. Min 06 325i e92 kunne godt afspille mp3 filer, og min nuværende 08 335i e92 gør det også. Jeg bruger nu mest aux stikket til min ipod, men overvejer at investere i ipod pakken, så jeg kan bruge rattet til at skifte nummer mm.

Og velkommen til i øvrigt, og fin slæde
Appreciate 0
      01-03-2010, 12:11 PM   #2205
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Nyt spørgsmål:

Nogen der har fået optimeret deres 335i? Min garanti er netop udløbet, så til foråret vil jeg have den chippet. Jeg skal dog ikke ud i noget vildt sindssygt, har læst en del på et tysk forum om bl.a. Evotechs løsning, og har også fået et tilbud fra Palms på 18k, men jeg synes det lyder af lidt meget for "blot" at justere på softwaren.

Har også læst en del om BMW's eget performance kit, men synes ikke rigtigt det giver nok for pengene, men ville gerne havde noget ekstra motorkøling. Nogen der har erfaringer med ekstra køling?

Jeg var en tur igennem Tyskland i efteråret (kørte 4500 km på en uge) og var stort set ikke under 200 km/t undtagen der hvor jeg kørte i bjerge i Østrig, og med fuld gas i lang tid bliver olien varm og så brænder den altså noget olie af. Har hørt at det er godt at bruge "M3" olie (10/60) til tunede 335i netop pga. varmen når de bliver kørt hårdt. Det bliver vel ikke ligefrem et mindre problem hvis man tuner den...hehe.
Appreciate 0
      01-03-2010, 01:07 PM   #2206
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nyt spørgsmål:

Nogen der har fået optimeret deres 335i? Min garanti er netop udløbet, så til foråret vil jeg have den chippet. Jeg skal dog ikke ud i noget vildt sindssygt, har læst en del på et tysk forum om bl.a. Evotechs løsning, og har også fået et tilbud fra Palms på 18k, men jeg synes det lyder af lidt meget for "blot" at justere på softwaren.

Har også læst en del om BMW's eget performance kit, men synes ikke rigtigt det giver nok for pengene, men ville gerne havde noget ekstra motorkøling. Nogen der har erfaringer med ekstra køling?

Jeg var en tur igennem Tyskland i efteråret (kørte 4500 km på en uge) og var stort set ikke under 200 km/t undtagen der hvor jeg kørte i bjerge i Østrig, og med fuld gas i lang tid bliver olien varm og så brænder den altså noget olie af. Har hørt at det er godt at bruge "M3" olie (10/60) til tunede 335i netop pga. varmen når de bliver kørt hårdt. Det bliver vel ikke ligefrem et mindre problem hvis man tuner den...hehe.
Hvor meget olie bruger den? Den må jo gerne bruge lidt når den arbejder. Det slipper du ikke for med en større køler.
Jeg syntes BMWs Performance kit virker ganske fornuftigt. Man får noget mere moment og kølingen er med.

Ellers ville jeg kigge på AC Schnitzer (men det er noget dyrere da det består af både modul udstødning og kombiinstrument) og de andre store tunere. Min erfaring er at man får hvad man betaler for. Mht. til kølingen kunne du prøve at lave en forespørgsel hos Kellerners.
www.kellerners-sport.de
Ralf er proffesionel racerkører og jeg har set en del af de biler han har lavet på Nürburgring hvor man må sige at de får lov til at arbejde. Hans 335i chip gir 360hk og 500NM og koster 1950 euro.

Ville holde mig langt væk fra Palm. Har kun dårlige ting at sige om hans arbejde.
Appreciate 0
      01-03-2010, 02:17 PM   #2207
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nyt spørgsmål:

Nogen der har fået optimeret deres 335i? Min garanti er netop udløbet, så til foråret vil jeg have den chippet. Jeg skal dog ikke ud i noget vildt sindssygt, har læst en del på et tysk forum om bl.a. Evotechs løsning, og har også fået et tilbud fra Palms på 18k, men jeg synes det lyder af lidt meget for "blot" at justere på softwaren.

Har også læst en del om BMW's eget performance kit, men synes ikke rigtigt det giver nok for pengene, men ville gerne havde noget ekstra motorkøling. Nogen der har erfaringer med ekstra køling?

Jeg var en tur igennem Tyskland i efteråret (kørte 4500 km på en uge) og var stort set ikke under 200 km/t undtagen der hvor jeg kørte i bjerge i Østrig, og med fuld gas i lang tid bliver olien varm og så brænder den altså noget olie af. Har hørt at det er godt at bruge "M3" olie (10/60) til tunede 335i netop pga. varmen når de bliver kørt hårdt. Det bliver vel ikke ligefrem et mindre problem hvis man tuner den...hehe.
Hep,

Fsva. ren bokstuning, så er der vist ikke den store tvivl om at det er Procede der er det bedst ydende for tiden. Det yder endda markant bedre end tilsvarnede OBD-tuninger. Du kan montere det selv, og det fås her:
http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm

Samtidig med du gør dette ville jeg optimere på intercooler'en og evt. dit luftfilter. Min vurdering er, at det lige nu er STETT performance der har den bedste løsning både til IC og luftindtag:
Cold air intake:
http://www.shop.stettperformance.com...1&categoryId=2

Performance IC:
http://www.shop.stettperformance.com...2&categoryId=2

Især den IC er virkelig noget der rykker på bilen, og det kan afgjort mærkes når du skubber på i længerevarende accelerationer.

Når du så virkelig vil fremad kan du evt. kigge på noget vand/methanol indsprøjtning. Dette kræver et par dele:
1) Pumpe, tank, leads og nødvendig hardware: Snow Performance Stage 3 MPG MAX http://www.snowperformance.net/product.php?pk=76
2) Ny charge pipe med haner på:
http://www.shop.stettperformance.com...4&categoryId=2. BEMÆRK: uden blow off valve, da man bliver skør i hovedet af det efter 2 dage på bilen
3) En habil mekaniker eller dig selv der kan sætte det på evt. jf følgende guide:
http://www.e90post.com/forums/showth...+stage+mpg+max

Indsprøjtningsløsninger giver en del heste.. op mod 40-50 heste rapporteres indtil videre, og N54'eren er tilsyneladende meget glad for det :-) Derudover nedsætter det markant temperaturen på luften ind i bilen + den brænder renere og lever længere. Jeg har talt med et par på forumet der har kørt over 30k med løsningerne, og de har ikke bemærket så meget som et hik.

Udstødningen synes jeg du skal vente lidt med. Personligt har jeg haft lidt af hvert på min. Standardudstødning, BMW performance bagpotte og nu HKS Legamax komplet udstødning. Det giver en slat heste, men du skal virkelig gøre op med dig selv om du vil finde dig i de gener det medfører. BMWs performance exhaust er nærmest uudholdeling mellem 120 og 140 i 7. og HKS'eren bliver også temmelig belastende mellem 95 og 105 i 7. Faktum er, at standardustødningen yder udmærket og du slipper for støjgener i kabinen. Jeg har researchet en del på det og HKS'eren er den "mindst" støjende af de anerkendte udstødningssystemer til 335i'eren, og den støjer stadig noget mere end standard.

Edit: korrekt link til snow performance.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      01-04-2010, 04:05 AM   #2208
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Tusind tak både Nic320si og jollerbarn, for de hurtige og meget udførlige svar. Jeg vil lige kigge det hele grundgit igennem i løbet af dagen når jeg får tid nok (er desværre på arbejde igen efter juleferien....puha det er hårdt).

Mht. olie, så bruger den faktisk ikke det vilde, inden jeg kørte til Tyskland havde den kørt ca. 7k siden sidste olie service og havde intet olie brugt (lå stadig på max). På Tysklandsturen brugte den så godt en liter olie på 4500 km, men det var også 25-28 grader og den kørte med fuldgas på autobahn i ca. 80% af kilometerne, resten mest frisk kørsel i bjergene i Østrig. Jeg tror motoren fungerer fint nok og ikke bruger mere olie end den skal, blot kan jeg se at temperaturen stiger til ca. 15-20 grader over det normale når den bliver kørt hårdt, og når først den begynder at bruge olie ved de temps, så ryger den lige igennem. Det skulle være bedre med noget M3 olie har jeg læst på et tysk forum.

Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved udstødningen, jeg elsker lyden af standard udstødningen, den er lige præcis ikke FOR larmende. Min idé er at der skal optimeres så meget som muligt på chippen uden at det går ud over holdbarheden, derfor vil jeg også gerne køle bedre, enten med ekstra oliekøler, bedre intercooler eller lign. (som f.eks. BMW's eget performance kit).

jollerbarn, hvad kører du selv med på din pt?
Appreciate 0
      01-04-2010, 06:41 AM   #2209
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
jollerbarn, hvad kører du selv med på din pt?
Jeg kører P.T. med en bokstuning på min sammen med HKS udstødningen. Lige for tiden går jeg og pusler med en opgradering til en M3'er, så jeg tror ikke jeg gør så meget mere ved den før jeg finder ud af om opgraderingen bliver til noget. Hvis du starter fra ren røv synes jeg umiddelbart at første iteration hedder en Procede bokstuning. Hvis du så vil tilføje 15-20 heste mere kan du kigge på STETT performance IC, cold air intake og evt. på sigt indsprøjtningsløsningerne. Opgradering af IC + luftindtag vil gavne bilen generelt og samtidig lade Procede'n blive mere effektiv. Jeg vil gætte på at du med Procede + stett performance ic + stett cai lander på ca. 390-410 heste og ca. 520nm. Det er ikke mit indtryk fra hvad jeg har hører på forumet at denne opsætning kræver yderligere oliekøling.

Et par tykkere down pipes vil lade turboerne spoole en anelse hurtigere og give dig i omegnen af 420 heste, men det er en dyr og rimelig vanskelig opgradering.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      01-04-2010, 11:12 AM   #2210
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Jeg kører P.T. med en bokstuning på min sammen med HKS udstødningen. Lige for tiden går jeg og pusler med en opgradering til en M3'er, så jeg tror ikke jeg gør så meget mere ved den før jeg finder ud af om opgraderingen bliver til noget. Hvis du starter fra ren røv synes jeg umiddelbart at første iteration hedder en Procede bokstuning. Hvis du så vil tilføje 15-20 heste mere kan du kigge på STETT performance IC, cold air intake og evt. på sigt indsprøjtningsløsningerne. Opgradering af IC + luftindtag vil gavne bilen generelt og samtidig lade Procede'n blive mere effektiv. Jeg vil gætte på at du med Procede + stett performance ic + stett cai lander på ca. 390-410 heste og ca. 520nm. Det er ikke mit indtryk fra hvad jeg har hører på forumet at denne opsætning kræver yderligere oliekøling.

Et par tykkere down pipes vil lade turboerne spoole en anelse hurtigere og give dig i omegnen af 420 heste, men det er en dyr og rimelig vanskelig opgradering.
Super, jeg satser på noget der ikke kræver det vilde og som er nemt at have med at gøre. Jeg kører en del km i min (ca 30k om året), og har generelt meget travlt, så jeg gider ikke at rode med noget der ikke holder.

Lyder fedt med en M3, jeg har også overvejet ideen, men jeg synes stadigvæk den er en anelse over mit budget, også som brugt indtil videre i alt fald. Jeg kan godt savne det der helt vilde og ustyrlige ryk ved høje omdrejninger, det får man slet ikke på samme måde i en 335i desværre. Og så er undervognen i en helt anden klasse på en M3. Anyway, tak for svarene, jeg tænker videre og venter på at jeg får min bonus for sidste år, så jeg kan komme igang med at shoppe
Appreciate 0
      01-04-2010, 11:46 AM   #2211
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Super, jeg satser på noget der ikke kræver det vilde og som er nemt at have med at gøre. Jeg kører en del km i min (ca 30k om året), og har generelt meget travlt, så jeg gider ikke at rode med noget der ikke holder.

Lyder fedt med en M3, jeg har også overvejet ideen, men jeg synes stadigvæk den er en anelse over mit budget, også som brugt indtil videre i alt fald. Jeg kan godt savne det der helt vilde og ustyrlige ryk ved høje omdrejninger, det får man slet ikke på samme måde i en 335i desværre. Og så er undervognen i en helt anden klasse på en M3. Anyway, tak for svarene, jeg tænker videre og venter på at jeg får min bonus for sidste år, så jeg kan komme igang med at shoppe
Hej,

Det lyder som en plan :-) Drop evt. "Big Tom" (svensker) en PM hvis du er yderligere i tvivl, han ved riiigtig meget om det her og han kan rådgive dig.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      01-04-2010, 03:59 PM   #2212
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Go fornøjelse med det. Det er en dejlig motor den 335i maskine.

Men tænk over hvilke stumper du smider i den. Der går nogle år endnu før "Brian" har råd til den så det ville være smart med noget man hurtigt kan føre tilbage til standard eller noget fra en kendt BMW forædler...
Appreciate 0
      01-04-2010, 07:01 PM   #2213
TurboBullett@Ambient Thermal Management
Major
TurboBullett@Ambient Thermal Management's Avatar
80
Rep
1,283
Posts

Drives: 2012 Abarth 500
Join Date: Jun 2007
Location: NJ

iTrader: (3)

im not danish but I did go to university(foreign exchange) in Copenhagen and lived in Hillerod
Appreciate 0
      01-04-2010, 11:39 PM   #2214
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Go fornøjelse med det. Det er en dejlig motor den 335i maskine.

Men tænk over hvilke stumper du smider i den. Der går nogle år endnu før "Brian" har råd til den så det ville være smart med noget man hurtigt kan føre tilbage til standard eller noget fra en kendt BMW forædler...
Jo tak. Jeg er helt enig med dig, det er også derfor jeg leder efter noget "ordentligt" og/eller "usynligt"

Jeg har stadigvæk ikke afgjort med mig selv om jeg holder den i mange år eller i ca. 2 år endnu, men gensalgsværdien er helt klart noget der skal med i overvejelserne.
Appreciate 0
      01-05-2010, 02:11 AM   #2215
Solhunden
Enlisted Member
Solhunden's Avatar
Denmark
2
Rep
44
Posts

Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

ØØØØØØhhhhhhh..... "Brian",,... hvis det ovenstående ikke er "Brian-agtigt", - så veg jeg sgu ikke rigtigt.....

Hvornår er man en "Brian" ? Er det når man er glad for sin bil, men ikke har råd til at købe den fra ny, -eller ?

Godt Nytår til alle.
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Appreciate 0
      01-05-2010, 08:43 AM   #2216
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

fedt at se alle de muligheder der er for at tune 335i'eren.

Det må være en drøm at køre i sådan en! har selv aldrig været i en 335i'er men det må være fantastisk!

Jeg hører ret tit om JB3'eren her på E90post. Ved ikke om det godt eller skidt? men den skulle gerne give mange hk og det gode er at det ikke kan spores og er let at sætte på.
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      01-05-2010, 10:02 AM   #2217
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
fedt at se alle de muligheder der er for at tune 335i'eren.

Det må være en drøm at køre i sådan en! har selv aldrig været i en 335i'er men det må være fantastisk!

Jeg hører ret tit om JB3'eren her på E90post. Ved ikke om det godt eller skidt? men den skulle gerne give mange hk og det gode er at det ikke kan spores og er let at sætte på.
Det er også fedt at køre en 335i, jeg må af og til knibe mig selv i armen for lige også at være helt sikker på at jeg ikke drømmer, men rent faktisk ER vågen

Jeg er 44, og en totalt drengerøv indeni når det kommer til biler. Det er først nu i mit liv at jeg har fået råd til at købe en så fed bil, og den eneste grund til at jeg ikke har en M3 eller vildere er at jeg ikke har råd.

Om jeg så er en "Brian" eller ej er jeg sådan set ligeglad med, jeg kører med et flækket grin hele vejen på arbejde/hjem/ferie og det har jeg det fint med. Sådan tror jeg der er en del herinde der har det....
Appreciate 0
      01-05-2010, 10:17 AM   #2218
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
fedt at se alle de muligheder der er for at tune 335i'eren.

Det må være en drøm at køre i sådan en! har selv aldrig været i en 335i'er men det må være fantastisk!

Jeg hører ret tit om JB3'eren her på E90post. Ved ikke om det godt eller skidt? men den skulle gerne give mange hk og det gode er at det ikke kan spores og er let at sætte på.
Svenskerne ved det.. Big Tom har undersøgt dette til blods. De kører også sammenligningsløb "over there" på landingsbanerne. De har åbenbart ikke fundet ud af at lande fly på dem endnu Som jeg har forstået er PROcede lige nu en snude foran de andre, men dette vil og kan formentlig ændre sig i fremtiden. Der var en video på forumet for ikke så længe siden, hvor de kørte løs derovre men jeg kan ikke finde den lige nu.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      01-05-2010, 10:58 AM   #2219
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Svenskerne ved det.. Big Tom har undersøgt dette til blods. De kører også sammenligningsløb "over there" på landingsbanerne. De har åbenbart ikke fundet ud af at lande fly på dem endnu Som jeg har forstået er PROcede lige nu en snude foran de andre, men dette vil og kan formentlig ændre sig i fremtiden. Der var en video på forumet for ikke så længe siden, hvor de kørte løs derovre men jeg kan ikke finde den lige nu.
Ok...Er ikke helt up to date med tuning til 335'eren.

Men ham big tom og Co. er vel ikke dem fra m5/m3 board? Synes tit jeg ser videoer af nogle svensk talene på en landingsbane med fede biler

http://www.youtube.com/user/m5boarddotcom
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      01-05-2010, 02:38 PM   #2220
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Ok...Er ikke helt up to date med tuning til 335'eren.

Men ham big tom og Co. er vel ikke dem fra m5/m3 board? Synes tit jeg ser videoer af nogle svensk talene på en landingsbane med fede biler

http://www.youtube.com/user/m5boarddotcom
Ingen anelse :-) Men muligvis? Jeg tror de er en større gruppe af forvirrede svenskere der laver det trick der.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      01-06-2010, 04:22 AM   #2221
riis
Claus
Denmark
0
Rep
27
Posts

Drives: E91 320d Steptronic
Join Date: Nov 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

efter jeg fik min BMW har det mest stillede spørgsmål været...du er da gal, hvad med til vinter, der kan den jo ikk køre?? Og jeg må sige at jeg aldrig har haft en så effektiv vogn i snevejr. Gode vinterdæk, træk på baghjul (= god vægt) ja den pløjer bare igennem...så den gamle "frase" med at baghjulstrukne biler kører dårligt om vinteren, ja den køber jeg ikke.
Appreciate 0
      01-06-2010, 10:07 AM   #2222
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by riis View Post
efter jeg fik min BMW har det mest stillede spørgsmål været...du er da gal, hvad med til vinter, der kan den jo ikk køre?? Og jeg må sige at jeg aldrig har haft en så effektiv vogn i snevejr. Gode vinterdæk, træk på baghjul (= god vægt) ja den pløjer bare igennem...så den gamle "frase" med at baghjulstrukne biler kører dårligt om vinteren, ja den køber jeg ikke.
Helt enig, 300hk og 400 nm på baghjulene og dæk i 255 bredde er ikke noget problem, bare det er vinterdæk vel at mærke. Er du gal jeg har moret mig med at køre til/fra arbejde de sidste par dage her i København. Man skal bare aktivere DTC så den tillader en smule mere spin med baghjulene, så er det både sjovt og effektivt
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 07:13 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST