E90Post
 


Extreme Powerhouse
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      05-15-2008, 04:11 PM   #67
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Hejsa!

Da jeg kan forstå at flere af jer er fra Næstved egnen, og jeg selv er ved at købe min E90'er hos Poul Nielsen Automobiler i Næstved, vil jeg lige høre om der er nogen der har erfaringer med at handle der?

Mit umiddelbare indtryk er, at de er yderst reelle og meget professionelle.

Hvad siger I?
Hej Tseemann

jeg har nu købt E90'eren hos Niels Petersen som ligger ved siden af poul nielsen...

Men har også haft handlet hos Poul Nielsen for 3 måneder siden da min onkel skulle have en bil
De er utrolig venlige og professionelle!

Hvilken bil skal du have? ? 320? 325? 330?
Appreciate 0
      05-15-2008, 04:23 PM   #68
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

tseemann, jeg kan se du har efterlyst pris på CSL fælge. Jeg har kigget lidt på det og et sæt 8½ X 19 ET35 for og 9½ X 19 ET33 bag kan skaffes for omkring 8100,- alt inc. og så kommer kludene oveni, dem kan du få hos Jens, Fensmark Trailer til 11 Kkr.
Appreciate 0
      05-15-2008, 04:36 PM   #69
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
tseemann, jeg kan se du har efterlyst pris på CSL fælge. Jeg har kigget lidt på det og et sæt 8½ X 19 ET35 for og 9½ X 19 ET33 bag kan skaffes for omkring 8100,- alt inc. og så kommer kludene oveni, dem kan du få hos Jens, Fensmark Trailer til 11 Kkr.
Hvilken del af landet kommer du fra martin?
Appreciate 0
      05-15-2008, 04:52 PM   #70
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Øhhh mener du ikke i Roskilde?
Jo - roskilde
__________________
Appreciate 0
      05-15-2008, 04:56 PM   #71
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Hejsa!

Da jeg kan forstå at flere af jer er fra Næstved egnen, og jeg selv er ved at købe min E90'er hos Poul Nielsen Automobiler i Næstved, vil jeg lige høre om der er nogen der har erfaringer med at handle der?

Mit umiddelbare indtryk er, at de er yderst reelle og meget professionelle.

Hvad siger I?
E46 er stadig den flotteste BMW til dato.
Men jeg har handlet hos naboen. Men det er mest fordi jeg kender chef mekanikeren derinde. Meget flink og reel fyr i øvrigt. Jeg har handlet der i mange år og er meget tilfreds med dem. De er også menneskelige og til at handle med. Alt er jo til forhandling.
__________________
Appreciate 0
      05-15-2008, 05:12 PM   #72
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

hvad synes i drenge egentlig om 5'serien?
Appreciate 0
      05-15-2008, 05:12 PM   #73
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Jeg tror du skal tage en tur sjælland rundt og indhente tilbud hvis din nuværende E46 skal indgå i handelen. Hvilken E90 har du i øvrigt i tankerne?
Jeg har været lidt på rundtur, og er endt i Næstved - jeg bor selv i Hillerød

Det bliver en 320i/Black Sapphire/M-sport/NaviPro/Klimaaut/Xenon/Soltag/220M m.m., men jeg regner med at holde igen til september-produktionen, for at få den nye faceliftede 2009 model.

Se http://www.e90post.com/forums/showth...ighlight=spied
Appreciate 0
      05-15-2008, 05:19 PM   #74
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Hej Tseemann

jeg har nu købt E90'eren hos Niels Petersen som ligger ved siden af poul nielsen...

Men har også haft handlet hos Poul Nielsen for 3 måneder siden da min onkel skulle have en bil
De er utrolig venlige og professionelle!

Hvilken bil skal du have? ? 320? 325? 330?
Godt at høre at du deler mit indtryk af dem

Jeg er endt på en 320i (2009)/Black Sapphire/M-sport/NaviPro/Klimaaut/Xenon/Soltag/220M m.m.
Appreciate 0
      05-15-2008, 05:21 PM   #75
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
hvad synes i drenge egentlig om 5'serien?
5'eren er flot, men en smule mere "morfar" end 3'eren
Appreciate 0
      05-15-2008, 05:25 PM   #76
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
tseemann, jeg kan se du har efterlyst pris på CSL fælge. Jeg har kigget lidt på det og et sæt 8½ X 19 ET35 for og 9½ X 19 ET33 bag kan skaffes for omkring 8100,- alt inc. og så kommer kludene oveni, dem kan du få hos Jens, Fensmark Trailer til 11 Kkr.
Super! Jeg satser dog mest på at finde en M3 220M replika fælg, men CSL er mit andet valg

Jeg var lige et smut forbi Fensmark Trailer's hjemmeside, men kan ikke finde CSL fælgen der - har du et link?

Tak.
Appreciate 0
      05-15-2008, 05:31 PM   #77
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Søg herinde - masser af forhandlere af de hjul. Husk at kikke efter om du skal have TPMS sensorer med. De koster ca 1000.- oven i. Har du metal ventiler og hætter skal du ikke - heller ikke hvis det er en 2008 model.

Nogen der har forstand på lim til en spoiler??? Den lim jeg fik med stoler jeg ikke på. Der ser heller ikke ud til at være nok. Spoilern er lavet af en slags skum. Den er ret stiv og passer ikke 100% - dvs den skal bukkes lidt for at passe. Så det skal nok være noget kraftigt lim der skal bruges.
__________________
Appreciate 0
      05-15-2008, 11:38 PM   #78
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Super! Jeg satser dog mest på at finde en M3 220M replika fælg, men CSL er mit andet valg

Jeg var lige et smut forbi Fensmark Trailer's hjemmeside, men kan ikke finde CSL fælgen der - har du et link?

Tak.
*LOL* jeg har ikke købt fælge hos Jens. Han er god til at finde en rimelig pris så jeg har handlet der i flere år. Fælgene har jeg jeg selv købt hos **********s, det er også der de har CSL til en god pris. http://www.**********s.com
Appreciate 0
      05-15-2008, 11:41 PM   #79
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Hvilken del af landet kommer du fra martin?
Jeg er født i Fakse, har boet i Snesere, Roskilde, Gundsømagle og bor nu i Værløse :-)
Appreciate 0
      05-15-2008, 11:45 PM   #80
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Søg herinde - masser af forhandlere af de hjul. Husk at kikke efter om du skal have TPMS sensorer med. De koster ca 1000.- oven i. Har du metal ventiler og hætter skal du ikke - heller ikke hvis det er en 2008 model.

Nogen der har forstand på lim til en spoiler??? Den lim jeg fik med stoler jeg ikke på. Der ser heller ikke ud til at være nok. Spoilern er lavet af en slags skum. Den er ret stiv og passer ikke 100% - dvs den skal bukkes lidt for at passe. Så det skal nok være noget kraftigt lim der skal bruges.
TPMS sensorer er vist ikke nødvendige mere, min har dem i hvert fald ikke, den bruger ABSen til at afsløre et fladt dæk - og det virker. Jeg kørte en stump fjeder, sikkert fra en Citron eller Pegeyt op i dækket sidste fredag, det kostede et nyt bagdæk så nu står den på grød resten af måneden.
Appreciate 0
      05-15-2008, 11:54 PM   #81
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Søg herinde - masser af forhandlere af de hjul. Husk at kikke efter om du skal have TPMS sensorer med. De koster ca 1000.- oven i. Har du metal ventiler og hætter skal du ikke - heller ikke hvis det er en 2008 model.

Nogen der har forstand på lim til en spoiler??? Den lim jeg fik med stoler jeg ikke på. Der ser heller ikke ud til at være nok. Spoilern er lavet af en slags skum. Den er ret stiv og passer ikke 100% - dvs den skal bukkes lidt for at passe. Så det skal nok være noget kraftigt lim der skal bruges.
Jeg ved meget lidt om lim, jeg ville kontakte http://www.sika.dk/ som er eksperter. Min kære fader brugte Sika til at lime tag på en autokamper for år tilbage og det holdt.

Er det muligt at du kan varme lidt så du kan få den rigtige pasform så det ikke er limen der skal holde det hele?

Last edited by Brynjolfur; 05-16-2008 at 12:57 AM..
Appreciate 0
      05-16-2008, 11:39 AM   #82
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hey igen

Hvordan kan det være der ikke er sådan en bmw side i Dk?
Appreciate 0
      05-16-2008, 12:24 PM   #83
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Hey igen

Hvordan kan det være der ikke er sådan en bmw side i Dk?

Det logisk. Det er udbud og efterspørgsel. Det største marked for de biler er 4 cyl. eller små 6´ere. Et af formålet med sitet her er at rådgive hinanden om forskellige tunings metoder. Det er så det. Modding og styling. Det er der altså ikke mange i DK der gør. Jo - når de på et tidspunkt bliver gamle og brugte er der nogen der har råd til det.
Danmark er simpelthen for lille og bilerne for dyre.
Du kan også se alderen. Dem der får bmw i dk som nye har som regel passeret de 30 og sikkert lidt til. En meget stor del af de mennesker i USA der bruger det her site er mellem 16 og 25. Det er en kids car i den gode ende. Når de så er sluppet ud og skal realisere sig med familie osv er det større biler.
I øvrigt har mange af de mennesker her i forum fået bilen af farmand i gave.
Det kan vi altså ikke have i DK.
Kik en gang på BMW klub Danmark. Jeg må sige det er kedeligt for os at læse om reservedele til en E30 (ellers smuk bil) i 50% af de indlæg der er. Eller gamle 5´ere.
Dem der så har ny 5´ere findes ikke i noget forum i dk. De er for stressede til at gå på nettet og se noget om deres bil. Den er for dyr - de tjener meget. De er ikke særligt barnlige (som os?).
3´eren vi kører i er også voldsom dyr. Derfor er den klub ikke vildt besat af E90´ere. Det er ikke unge der har dem.
__________________
Appreciate 0
      05-16-2008, 01:20 PM   #84
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Jeg tror du har helt ret i dine betragtninger Chunga, langt størstedelen af de nye 3-serie, som sælges i DK er vel også firmabiler. Jeg kender et par stykker i DK, som kører i E90 318d og 320d som firmabil. Bevares de er da glade for og (semi)interesserede i deres biler, da mærket BMW jo repræsenterer en hel del prestige - men jeg anser det nærmest for utænkeligt, at de kunne finde på at besøge et BMW forum på nettet, så langt rækker deres lidenskab for biler simpelthen ikke.
Appreciate 0
      05-16-2008, 11:53 PM   #85
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ja, det er sikkert rigtigt. Da vi var unge kørte vi rundt i udjokkede BMWer som skræmte folk væk, nu er vi blevet halvgamle med indtørrede tissemænd og nu har vi råd til den "fissemagnet" som vi ikke længere har brug for. Livet med bil i Danmark er p.... uretfærdigt må vi erkende. Egentlig burde vi flyve rundt i kane med bjælder og rensdyr foran og råbe ho-ho helt blåviolette i hovedet, det ville passe bedre til vores aldersgruppe *LOL*..
Appreciate 0
      05-17-2008, 01:44 AM   #86
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

HAHA - way to put it. Men jeg er altså stadig 18 (i mit hoved)
__________________
Appreciate 0
      05-17-2008, 08:16 AM   #87
Ashi
New Member
2
Rep
7
Posts

Drives: BMW 320D E90
Join Date: Apr 2008
Location: Cph

iTrader: (0)

Hej,

Endnu en dansker! Har lige købt en 320d (163 bhp), sort med beige interiør. Andre her med diesel i DK?

Hvordan holder folk deres biler rene? Hvad mener I om bilvask eller er det kun vask i hånden?
Appreciate 0
      05-17-2008, 10:01 AM   #88
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Jeg ville meget gerne vaske kun i hånden. Desværre har jeg sjældent tid. Men vores Shell har fået en ny lækker bilvask der er meget skånsom og vasker med et eller andet skumgummi i stedet for de stive børster. Har været der 2 gange og endnu ingen vaskeridser. Vaskebørster - de gode gamle - er langt værre. Bedst er en uldhandske og aftørring med vaskeskind efterfulgt af nogen store håndklæder så den her hel tør. Kan også fås specielt men de er dyre.

Pas på med bilvask hvis den er ny. Jeg startede ud med et par omgange vask og lakken blev totalt ridset i en alm. stivbørstet bilvask. lakken er slet ikke hærdet når man får den. Jeg har dog heldigvis kunnet fixe det med lidt hårdt arbejde med lakrens med lidt slibemiddel i.

Start i øvrigt med at give den noget polish og voks med det samme (ikke turtle eller andet discount på den vogn) Det gør den meget stærkere og meget mere holdbar.
Prøv evt. her: http://www.meguiars-retail.dk/
Du kan evt. også se min vogn længere oppe. Den har fået Sonax polish og Meguiars wax. Lakrenset med rens og ler. Alt preller af på den. Jeg vasker den kun sjældent men bruger ind i mellem en Quick Detailer i stedet for vask. Det vedligeholder også voksen.

Til efterhåret kan man så gentage det med noget cleaner wax. Det er ikke så smukt og dybt, men det godt til vinterbrug og hurtig at påføre (ala turtle)
Til foråret kan man så give den den store tur igen. Regn med en hel dag.
Husk at gøre det i skyggen eller garage.
__________________
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 11:12 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST