E90Post
 


TNT Racewerks
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      10-23-2008, 01:07 PM   #969
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Hvis i nu stod og skulle have nye hjul her til sommer, hvilke ville i så vælge?

Jeg er virkelig i tvivl. Det eneste der er sikkert, er at det skal være "stagged" look.

Er faldet for lidt forskellige.

Linea Corsa L22 i 8.5x19 og 10x19
Den nye M3 i 8.5x19 og 9.5x19
CSL kopi i 8.5x19 og 9.5x19
Iforged Senegal i gunmetal 8.5x19 og 9.5x19

Hvad ville i vælge? Kom gerne med forslag.

Tiden er kommet til at prøve noget nyt. Har kørt med BBS LM siden 2002.
Det er jo et svært valg, Iforged Seneka er flotte, men måske lidt for "bling bling" til min smag. Tror også jeg ville vælge CSL'erne.

Selv overvejer jeg er sæt originale BMW Doppelspeiche 269 fra Performace programmet, synes de ser kanongodt ud, men de koster sikkert kassen.
Appreciate 0
      10-23-2008, 02:50 PM   #970
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
Det er jo et svært valg, Iforged Seneka er flotte, men måske lidt for "bling bling" til min smag. Tror også jeg ville vælge CSL'erne.

Selv overvejer jeg er sæt originale BMW Doppelspeiche 269 fra Performace programmet, synes de ser kanongodt ud, men de koster sikkert kassen.
Du har ret, de er ikke helt billige http://www.salesafter.de/product_details.php?id=755
Appreciate 0
      10-23-2008, 02:58 PM   #971
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Seneka er mega flotte og gør bilen meget bling bling ja. Men også meget visuel bred.
269 er lidt kedelige og virker meget "factory default" og bastante i forhold til.

Det behøver ikke være så kedeligt.

Prøv lige at se gunmetal før du køber.

Det er jo godt vi har forskellig smag. Ellers ville det være kedeligt. Jeg har været her på US forum siden før jul sidste år da jeg bestilte min vogn, og har lagt mæke til at en gruppe mennesker styrer smagen på det her site. Det er jo ikke godt. De vil godt style dem og lave om, men det skal helst følge nogen regler ellers bliver de disset.
Man skulle i stedet glæde sig over at folk personalisere tingene og giver udtryk for at de kan lide vognen i deres billede.
__________________
Appreciate 0
      10-23-2008, 03:50 PM   #972
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Hmmm, hvad er der nu galt med en ost? Det er en rigtig fin ost kaldet Ubriaco vino Rosso, en italiensk ost med Amerone :-)
Hehe.... Intet, er bare nysgerrig....
Appreciate 0
      10-23-2008, 03:58 PM   #973
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Hvis det er org. BBS LM du kører med syntes jeg personligt at alle dem du nævner er et skridt ned...

Kan dog godt forstå hvis man vil prøve noget nyt og amerikanerne er jo meget glade for kopi-varer men i min verden hører den slags hjemme på T-Hansen bil. Ku aldrig drømme om at sætte kopi-hjul på "Den ultimative køremaskine"...

Jeg køber altid fra de seriøse producenter som Hartge, AC Schnitzer, BBS, G-power og den slags.
Det er org. BBS LM fælge... Havde jeg mønten blev det helt sikkert et sæt org. BBS LM-R fælge... Synes der er mega fede. Har givet Mr. Longtran et bud på sine. Men de bliver for dyre at hente hjem til DK.

Men kan godt følge dig.

Men vil nu ikke kalde dem for T Hansen fælge.... Men sådan er vi forskellige....

DPE eller HRE er også på listen, men igen for dyre PT.
Appreciate 0
      10-23-2008, 04:00 PM   #974
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Hvis det var mig der skulle vælge nye hjul så ville jeg kikke meget på vægten af fælgen, det har stor betydning for køreegenskaberne. Af dem du har listet ville jeg tage CSL kopien, helst fra Miro, de er rimeligt lette og fås med perfekt indpresningsdybte til E90 og så er de billige!

Kan sagtens følge dig... Men bare de er runde så er det ok for mig . Køre ikke det vilde i min E90´er. Den er mere til "show", så det skal bare se hammer godt ud når den kommer trillende...
Appreciate 0
      10-23-2008, 04:24 PM   #975
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Seneka er mega flotte og gør bilen meget bling bling ja. Men også meget visuel bred.
269 er lidt kedelige og virker meget "factory default" og bastante i forhold til.

Det behøver ikke være så kedeligt.

Prøv lige at se gunmetal før du køber.

Det er jo godt vi har forskellig smag. Ellers ville det være kedeligt. Jeg har været her på US forum siden før jul sidste år da jeg bestilte min vogn, og har lagt mæke til at en gruppe mennesker styrer smagen på det her site. Det er jo ikke godt. De vil godt style dem og lave om, men det skal helst følge nogen regler ellers bliver de disset.
Man skulle i stedet glæde sig over at folk personalisere tingene og giver udtryk for at de kan lide vognen i deres billede.
Når jeg skriver bling bling er det absolut ikke negativt ment. Jeg har det sådan, at når jeg ser nogle af US drengenes flot stylede biler her på sitet, skriver jeg en anerkendende kommentar - men når det kommer til min egen er jeg nok mere konservativ når det gælder styling. Måske derfor jeg er faldet for 269'erne "factory default" he he Så dem også på en LM blå E92 med M-kit, da jeg besøgte BMW i München - må bare sige den var kanonflot.
Appreciate 0
      10-23-2008, 04:38 PM   #976
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Seneka er mega flotte og gør bilen meget bling bling ja. Men også meget visuel bred.
269 er lidt kedelige og virker meget "factory default" og bastante i forhold til.

Det behøver ikke være så kedeligt.

Prøv lige at se gunmetal før du køber.

Det er jo godt vi har forskellig smag. Ellers ville det være kedeligt. Jeg har været her på US forum siden før jul sidste år da jeg bestilte min vogn, og har lagt mæke til at en gruppe mennesker styrer smagen på det her site. Det er jo ikke godt. De vil godt style dem og lave om, men det skal helst følge nogen regler ellers bliver de disset.
Man skulle i stedet glæde sig over at folk personalisere tingene og giver udtryk for at de kan lide vognen i deres billede.
Jeg er fuldstændig enig... og jeg gir bestemt også vores amerikanske BMW-brødre svar på tiltale på dette forum men kampen er nok tabt på forhånd...
Appreciate 0
      10-23-2008, 05:07 PM   #977
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

For at være helt præcis

Det er de her nyre....

Jeg ved ikke hvilke de er? er det shadow line eller hvad?

Name:  9[1].jpg
Views: 3911
Size:  111.8 KB

Hvad er det for nogle nyre der sidder på den bil? Shadowline
Appreciate 0
      10-23-2008, 05:08 PM   #978
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Hvis i nu stod og skulle have nye hjul her til sommer, hvilke ville i så vælge?

Jeg er virkelig i tvivl. Det eneste der er sikkert, er at det skal være "stagged" look.

Er faldet for lidt forskellige.

Linea Corsa L22 i 8.5x19 og 10x19
Den nye M3 i 8.5x19 og 9.5x19
CSL kopi i 8.5x19 og 9.5x19
Iforged Senegal i gunmetal 8.5x19 og 9.5x19

Hvad ville i vælge? Kom gerne med forslag.

Tiden er kommet til at prøve noget nyt. Har kørt med BBS LM siden 2002.
Breyton Race GTS i blanke... 19"... staggered...

Jeg ved godt, at Breyton tidligere har været lidt overvægtige, men med GTS'en er de altså røget ned i en fræk størrelse "supermodel"

/Jongløren
Appreciate 0
      10-23-2008, 05:26 PM   #979
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

10" ser bare så ssssexet ud bagfra. Gør bilen lav og kraftful at se på.
Damn nice car. Så kan de komme med deres nye Berlingo. 3´eren er stadig den smukkeste tøs på gaden.
__________________
Appreciate 0
      10-24-2008, 12:49 AM   #980
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
10" ser bare så ssssexet ud bagfra. Gør bilen lav og kraftful at se på.
Damn nice car. Så kan de komme med deres nye Berlingo. 3´eren er stadig den smukkeste tøs på gaden.

Lige præcis....

Har også overvejet bare at købe to nye BBS LM i str. 9.5x19" til bagpå. Kører med 8.5x19 hele vejen rundt nu.

Men for de to´s pris kan jeg få et helt sæt L22´ere. Så der, er der også lige lidt at tænke over.
Appreciate 0
      10-24-2008, 01:44 AM   #981
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Check lige det her ud.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=165883
__________________
Appreciate 0
      10-24-2008, 06:40 AM   #982
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Den er satme flot selvom jeg måske vikke vælge at holde spejle og fælgkant i sort også hvis det skal være.
Appreciate 0
      10-24-2008, 11:46 AM   #983
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Her er en lille stump af de par timers film jeg har taget i Guangzhou.
Fik spist lidt af hvert. Under alle omstændigheder er det sundt. Min mave har aldrig haft det bedre.
Kvaliteten på Youtube er ikke så god når source er fra HD Widescreen. Det kan konverterings programmet ikke kapere da det er nødt til at være bagudkompatibelt med Flash 7.
Anyway - man kan da se hvad det er.

Fatter bare ikke youtube er så dårligt. jeg har smidt den samme filmstump op på facebook og her er den dobblet så stor - og står krystal klar.


Knaser det ikke en hel del at spise mad med "skelet" udenpå? Eller kan man pille en skolopender som en reje eller hvordan foregår det? Det er muligt at det er sundt og det der, men jeg tror at det skal skjules i noget dej, sovs mm før jeg ville kunne få det ned :-) Set udefra er det ikke så underligt; kina har rigtigt mange mennesker og hvis alle skal have protein nok, så bliver man nok nød til at spise hvad der er og insekter er fulde af protein.
Appreciate 0
      10-24-2008, 12:07 PM   #984
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Og hvad indeholder et insekt? Når man rammer et i bil kommer der en gul klat ud og sidder på forruden, smager det ligesom det der er i en Toms skilpadde eller? Tilsyneladende har insektet brug for denne klat, insektet virker i hvert fald ikke bagefter, hvad er der i denne klat? Tarme som i mennesker er der tilsyneladende ikke tale om men er klatten at sammenligne med den sorte klat i et vækkeur eller en lommeregner? Denne sorte klat er åbenbart mere eller mindre intilligent alt efter størelse, jo mere en lommeregner kan, jo større klat, er det det samme med insekter; stor gul klar og insektet kan lære at hoppe eller sitte som en hund?

Der er mange ubesvarrede spørgsmål om kinesisk mad *LOL*
Appreciate 0
      10-24-2008, 01:22 PM   #985
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Jeg kan godt forstå reaktionen. Jeg erindre også de brev du sendte vedrørende din ven. Men enten kan man det eller også kan man det ikke.
Jeg holder personligt meget af Kina og specielt af det Cantonesiske køkken.
Jeg er jo sammen med kinesere og her spiser man hvad der bliver sat på bordet. Og det er altså godt. Rigtigt godt. Også for maven og kroppen generelt. Men det kræver også lidt baggrundsviden om tingene. Man kan ikke bare tage til Kina uden at kende deres livs stil og filosofi mener jeg.
Men maden er altid frisk og indeholder ikke noget farligt som herhjemme. Det er gode råvarer. Også insekter osv.
Ikke underligt at man ikke ser fede kinesere. Maden er frisk og sund. Jeg kunne godt tænke mig at dyrke det lidt herhjemme også.
Desværre har det vist sig at det næsten er umuligt at få i Danmark. De kinesiske resturanter der findes er sølle efterligninger og deres menukort har absolut intet med mad fra kina at gøre. Det er tilpasset vores ganer. Ellers ville de også have en omsætning de ikke kunne leve af. Maden er lidt speciel og alligvel meget nede på jorden. Al mad er frisk. Så frisk at de nogen gange lige skal fange det og slagte det før de kan tilberede det. Det er ikke usædvanligt at vente på maden i op til flere timer. Det toppede på 3 timer da jeg skulle have fugle samt slanger. Hertil Brocoli (en af de få grønsager man kan genkende) garneret med muslinger.
Men frisk er det altid - og skifter med årstiden. Man bruger hvad man har.
Allerede for 2500 år siden var der en morallære omkring maden.
Filosoffen, Confusius (der levede omkring 500 f.Kr.), lærte at fødevarer skal være tilberedt og spist med harmoni.
En af Confusius læresætninger lyder: Ris der har taget skade af vejret eller er gæret må et menneske ikke spise, ej heller fisk som ikke er frisk, eller kød som er fordærvet. Han må ikke spise noget der er misfarvet eller lugter dårligt. Han må ikke spise fødemidler, der er kogt for meget eller for lidt, eller som ikke er rigtige for årstiden. Han må ikke spise noget der er skåret dårligt ud, eller som mangler det rette krydderi. Han må ikke spise så meget kød, at hans ånde lugter af kød snarere end af ris. Med hensyn til vin foreskrives der ingen begrænsninger, men han må ikke opfører sig uordentligt.

Yin og Yang mad
I kinesisk kultur menes det at universet holdes sammen af den afvejning af positive (yang) og negative (yin) energi. Denne filosofi om at balancere positive og negative kræfter for at skabe en harmonisk tilstand er konstateret i alle aspekter af kinesisk liv fra politik til madlavning.
Nogle fødevarer er yin eller "kold" fødevarer og menes at nedsætte kroppens varme (f. eks lavere stofskiftet) f. eks bønner spire, bananer, kokos, vand kastanjer, mens andre er yang eller "varme" fødevarer menes at øge kroppens varme (f. eks hæve stofskiftet), f. eks hvidløg, auberginer, ananas, kalkuner. Mangler der, eller er der for meget af disse positive eller negative fødevarer, kan det føre til sygdom.
Det er kokkens ansvar at skabe et afbalanceret måltid, og det ideelle er at spise begge typer af fødevarer for at holde kroppen i balance. De ydre tegn på at en person spiser for meget Yang fødevarer, er at de måske lider af filipenser og dårlig ånde, mens en person mangler Yang mad kan blive sløv eller have blodmangel. Det er ikke alene i råvarer der skal være balance også i tilberedelsen således er Yin kogning og dampning, mens yang er gril og stegning. Også i form, farve, konsistens og smag, skal der være harmoni og balance.
Jeg er sikker på at vi kunne lære meget af det kinesiske køkken. Måske komme lidt væk fra den tunge kost.


-Hvorfor er kineserne kendt for at være "altædende"?

På det punkt er kineserne ikke andeledes end mennesker fra andre kulturer.
Mennesker har evnen til at lære at elske smagen af næsten alt. Vi er dybest set overlevere, og er i stand til at spise, hvad der er til rådighed, og vi er også nysgerrige. Som en art, har vi en bemærkelsesværdig evne til at lære at elske smagen af næsten alt, så længe det ikke gør os syge. Hvad vi finder er mærkværdige fødevarer, varierer på tværs af forskellige kulturer.
Vi kan finde, at der er noget i nogle andres kulturer, visse typer af fødevarer er virkelig underligt, hvor vi væmmes og er oprørte over disse mærkværdige fødevarer.

Kina er et meget bjergrigt land og kun ca. 11 % af jorden er egnet til dyrkning. I Danmark er de ca. 60 % af jorden der kan dyrkes. Så kinesisk landmænd har lært at bruge hver eneste tomme af deres frugtbar jord intensivt, og de kinesiske kokke har lært at bruge alle tilgængelige ingredienser fornuftigt. Derfor har kineserne næsten ingen mad tabuer så alt, der kan opfattes som spiselige faktisk kan blive spist.
Generelt spiser kinesere alt hvad der findes af spiseligt, men det mest almindelige er alle former for grøntsager og kød hvor det hovedsagelig er, svinekød, oksekød og kylling, samt alle former for fisk. Til gengæld spiser man så alt på dyret af både indmad og f.eks. grisetæer, griseører, hønsefødder.
Naturkatastrofer der medførte hungersnød, har også ført til at, kineserne blev nød til at spise, simpelt hen hvad man kunne få fat i, hvilket igen har medført at man tilfældigvis har opdaget nogle delikatesser, som vi europæere på grund af fordomme, måske finder lidt aparte og særpræget.
Som en hovedregel er kinesisk mad det samme som i Europa altså svinekød, oksekød og kylling, samt alle former for grøntsager.

Men kineserne har også et udtryk der hedder ”Yi xing bu xing" det vil sige hvis et af dine egne organer har mangler eller ikke funktionerer godt, så bør du spise det samme organ fra et dyr.

For eksempel, mener nogle forældre, at hvis de laver en svinehjernessuppe til deres børn, før en stor og vigtig eksamen, vil det hjælpe dem til at blive klogere og deres hjerner bliver mere fleksibel.


Man skal ikke lade sig overraske på kinesiske restuaranter.
Billedet er taget med mobilTelefon i Guangzhou. Her spiser man Cantonesisk og det kræver lidt tilvænning.
Attached Images
 
__________________
Appreciate 0
      10-24-2008, 04:56 PM   #986
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Synes at den er total fed. Kan faktisk godt lide det grønne. Det er anderledes, ny tænkning.... Bare total gennemført efter min mening....
Appreciate 0
      10-24-2008, 06:12 PM   #987
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Ja - ser meget elegant ud og samtidig råt.
__________________
Appreciate 0
      10-25-2008, 01:00 PM   #988
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Synes at den er total fed. Kan faktisk godt lide det grønne. Det er anderledes, ny tænkning.... Bare total gennemført efter min mening....

Jeg syntes også at den er super fed. Men nytænkning er det nu ikke. BMW Motorsport har siden 70erne eksperimenteret med at male spejle, nyrer m.m i forskellige kontrast-farver på deres racerbiler. Et kig på mobile.de vil også afsløre at en del tyskere også benytter dette...

Det er bare som om at amerikanerne først har opdaget det nu..
Appreciate 0
      10-25-2008, 01:35 PM   #989
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

well - stadig frækt Nic. Jeg har også set det før, specielt i Japan er det meget brugt på mange biltyper.
__________________
Appreciate 0
      10-25-2008, 01:41 PM   #990
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Ja helt sikkert. Prøver bare at prædike BMWs stolte motorsports traditioner. Det er jo nærmest sjælen bag mærket. Og specielt amerikanerne på dette forum ved meget lidt om mærkets stolte historie...
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 07:48 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST