E90Post
 


TNT Racewerks
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      12-18-2010, 02:51 PM   #2531
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Inden jeg fik min 335i havde jeg jo godt set alle de skriverier om pumpe problemerne. Men nu er jeg alligevel lidt nysgerrig, er det noget i danske ejere har haft problemer med?
Kan kun tale for mig selv her, men jeg har kørt knap 65000 km i min og ikke mærket noget som helst til problemet. Jeg kender heller ikke nogen der har. Jeg ved ikke om det primært er et problem med de amerikansk byggede biler, eller om det er fordi deres benzin er anderledes derovre. Jeg havde ikke læst en skid om det før jeg købte min 335i, og blev i første omgang bekymret, men det er jeg ikke mere. Min bil "fylder" 3 år i overmorgen og er still going strong. Temmeligt strong.....hehe
Appreciate 0
      12-19-2010, 03:08 PM   #2532
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ærgeligt med de 3 år for så der ikke garanti mere, det ikke et spørgsmål om den dør det det kun et spørgsmål om hvornår
Der har været mange euro-model problemer også desværre, ked af at lyde som en lysseslukker.
Min blev skiftet v 47.000 km (3.2 år) og den begynte at skabe sig allerede ved omkring 25000 km med ujævnt træk helt nede fra bunden hvis man lod den sejtrække først i de højre gear senere mere gennerelt og til sidst gik den i nødprogram, så i har noget at se rem til
Appreciate 0
      12-19-2010, 03:29 PM   #2533
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Interessant. Jeg koerer kun i bilen inden for garantiperioden, saa det er ikke vaerkstedsregninger der bekymrer mig. Jeg ville bare vaere ret aergelig over at holde et sted med en BMW i humpe-program og skulle bruge tid paa den slags pjat. Men som sagt er det ikke noget jeg bruger tid paa at spekulere paa i det daglige, regner med at den holder 3 aar indtil det modsatte er bevist
Appreciate 0
      12-19-2010, 04:03 PM   #2534
Yonzie
New Member
Denmark
1
Rep
6
Posts

Drives: E92 AW3 M3
Join Date: Dec 2010
Location: Denmark

iTrader: (0)

Checking in...
Hvide skilte, i København. Tysk import og loaded med prof. navi, læder, M-pakke, etc.
2 timer efter overtagelse (fredag) døde iDrive...
Så ved hvad jeg skal mandag morgen.
Appreciate 0
      12-20-2010, 01:12 AM   #2535
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Ærgeligt med de 3 år for så der ikke garanti mere, det ikke et spørgsmål om den dør det det kun et spørgsmål om hvornår
Der har været mange euro-model problemer også desværre, ked af at lyde som en lysseslukker.
Min blev skiftet v 47.000 km (3.2 år) og den begynte at skabe sig allerede ved omkring 25000 km med ujævnt træk helt nede fra bunden hvis man lod den sejtrække først i de højre gear senere mere gennerelt og til sidst gik den i nødprogram, så i har noget at se rem til
Surt, men altså min har ikke haft det der ligner ujævnt træk. Har haft nogle limp modes pga. tuning, men jeg har 65k på tælleren nu, og den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Jeg indrømmer at min generelt ikke sejtrækker ret meget..... Men altså den har ind i mellem en smule ujævn tomgang, ligesom den "slår en skid" hehe. Men den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Nu må jeg jo se hvad det blivert til.

Hvad måtte du af med for rep af HPFP?
Appreciate 0
      12-20-2010, 01:13 AM   #2536
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Yonzie View Post
Checking in...
Hvide skilte, i København. Tysk import og loaded med prof. navi, læder, M-pakke, etc.
2 timer efter overtagelse (fredag) døde iDrive...
Så ved hvad jeg skal mandag morgen.
Velkommen til.

Surt med det i-drive.....
Appreciate 0
      12-20-2010, 01:14 AM   #2537
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Interessant. Jeg koerer kun i bilen inden for garantiperioden, saa det er ikke vaerkstedsregninger der bekymrer mig. Jeg ville bare vaere ret aergelig over at holde et sted med en BMW i humpe-program og skulle bruge tid paa den slags pjat. Men som sagt er det ikke noget jeg bruger tid paa at spekulere paa i det daglige, regner med at den holder 3 aar indtil det modsatte er bevist
Min har 3 års "fødselsdag" i dag, så statistikken er på din side....
Appreciate 0
      12-20-2010, 03:21 AM   #2538
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Surt, men altså min har ikke haft det der ligner ujævnt træk. Har haft nogle limp modes pga. tuning, men jeg har 65k på tælleren nu, og den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Jeg indrømmer at min generelt ikke sejtrækker ret meget..... Men altså den har ind i mellem en smule ujævn tomgang, ligesom den "slår en skid" hehe. Men den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Nu må jeg jo se hvad det blivert til.

Hvad måtte du af med for rep af HPFP?
Jeg fik Bmw til at lave det kulage(ved ikke om det stavet rigtigt)jeg slog på at det var et kendt problem og de ydede 10 års garanti på hpfp i USA
Det var værre med mine vategates dem vil de ikke skifte igen

Det at den går ujævnt i tomgang når den er kold kan være dine insprøjtningdyser det jo et andet velkendt problem

Jeg går og venter på at Terminalen Kolling skal ringe tilbage m en pris på den nye M1
Appreciate 0
      12-20-2010, 03:57 AM   #2539
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Jeg fik Bmw til at lave det kulage(ved ikke om det stavet rigtigt)jeg slog på at det var et kendt problem og de ydede 10 års garanti på hpfp i USA
Det var værre med mine vategates dem vil de ikke skifte igen

Det at den går ujævnt i tomgang når den er kold kan være dine insprøjtningdyser det jo et andet velkendt problem

Jeg går og venter på at Terminalen Kolling skal ringe tilbage m en pris på den nye M1
Jeg aner heller ikke hvordan det staves, men jeg ved hvad du mener....

Nu må vi se hvad det bliver til med motoren, jeg har tænkt mig at beholde den i nogle år endnu. 1M er fed, men den er altså desværre bare for lille til mit behov. Jeg må hellere lade være med at prøve den.....
Appreciate 0
      12-20-2010, 04:50 AM   #2540
Mogens
Private
Denmark
0
Rep
53
Posts

Drives: 335i cab, Porsche 996 turbo
Join Date: Jan 2010
Location: Øresundsregionen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Jeg aner heller ikke hvordan det staves, men jeg ved hvad du mener....
Kulance

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nu må vi se hvad det bliver til med motoren, jeg har tænkt mig at beholde den i nogle år endnu. 1M er fed, men den er altså desværre bare for lille til mit behov.
Merpris ift. 135i blir uudholdelig IMO - for ikke at tale om driftsomkostningerne.
M-stumper er langt dyrere end vanlige stumper - fordelen ved f.eks. 335i vs M3
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl.
Appreciate 0
      12-20-2010, 05:57 AM   #2541
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Kulance
Nåh ja....


Quote:
Merpris ift. 135i blir uudholdelig IMO - for ikke at tale om driftsomkostningerne.
M-stumper er langt dyrere end vanlige stumper - fordelen ved f.eks. 335i vs M3
Ja jeg har hørt at de snakker om ca. 1,1 mil, så jeg satser stadigvæk på at montere et spær på min 335i i stedet. Nu hvor jeg ligger omkring de 400 hk så klarer jeg mig nok også uden en rigtig "M"
Appreciate 0
      12-20-2010, 09:42 AM   #2542
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Tak Mogens

Gijoe tillykke m jubillumet

Håber den M1Žer vil komme under en mil har ikke hørt fra sælger endnu.
Ved godt det samme motor som min 335i men så kan jeg vel tage box,dp og Ic med over. Det kan da godt være det for dumt og ikke spændende nok og en brugt M3 ville være bedre, men den ser bare så brutal ud med sine udbyggede skærme og 100 kg lettere den er garanteret sjov
Appreciate 0
      12-20-2010, 09:48 AM   #2543
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Jeg forstår så udemærket godt at du er vild med den 1M coupé, jeg synes den er fantastisk Den ER bare ikke stor nok til at min søn på 180 cm kan være på bagsædet eller at al feriebagagen kan være der.....
Og jeg tror man bliver mest glad for sin bil når man vælger med hjertet, forudsat selvfølgelig at den er indenfor ens økonomiske formåen, for ellers bliver det nok alligevel ikke et "lykkeligt forhold" i længden
Appreciate 0
      12-20-2010, 12:27 PM   #2544
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Har lige fået en pris på mellem 1,15-1,2 mil + udstyr std pakken kendes ikke endnu, så det ser ud til at jeg får lov til at køre 335iŽeren helt død

Havde håbet på de kunne holde den på den rigtige side af millionen står M1 ikke for mindre end 1 mil
Appreciate 0
      12-20-2010, 12:30 PM   #2545
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Av min arm, den bliver nok ret sjælden i DK så
Appreciate 0
      12-20-2010, 01:07 PM   #2546
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Av min arm, den bliver nok ret sjælden i DK så
Ja desværre, Terminalen ville også kun tage den hjem på bestilling.
Appreciate 0
      12-20-2010, 03:58 PM   #2547
Yonzie
New Member
Denmark
1
Rep
6
Posts

Drives: E92 AW3 M3
Join Date: Dec 2010
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Jeg forstår så udemærket godt at du er vild med den 1M coupé, jeg synes den er fantastisk Den ER bare ikke stor nok til at min søn på 180 cm kan være på bagsædet eller at al feriebagagen kan være der.....
Feriebagagen har du ret i, men din søn burde kunne være der. Der er vildt meget benplads bag i Coupéen ift. hatchback. Der er selvfølgelig lidt mindre i højden, men hvis han ikke har alt for korte ben...
Appreciate 0
      12-21-2010, 12:11 AM   #2548
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Yonzie View Post
Feriebagagen har du ret i, men din søn burde kunne være der. Der er vildt meget benplads bag i Coupéen ift. hatchback. Der er selvfølgelig lidt mindre i højden, men hvis han ikke har alt for korte ben...
Jeg prøvede en 135i for et par år siden, og når jeg sad bagi med forsædet i den position jeg har det i (og jeg er ikke vildt høj), så sad jeg selv med knæene fast plantet i ryglænet og hovedet i loftet, min søn har længere ben end jeg men kortere overkrop, så det var helt klart en no go. Desværre, for den var endnu sjovere at køre end 335i'eren, meget mere som en go-cart.

Hvordan nogen meget over 13-14 år overhovedet kan sidde på bagsædet (med mindre fører og forsædepassagerer er pygmæer) af en 1-serie hatchback er mig lidt af en gåde.
Appreciate 0
      12-21-2010, 12:15 AM   #2549
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Ja desværre, Terminalen ville også kun tage den hjem på bestilling.
Det kan jeg godt forstå, men det er lidt en skam at man ikke kan komme ud og se den nogen steder. Der er ikke andet for end at tage en tur til München i foråret, når man nu alligevel skal en tur på ringen
Appreciate 0
      12-21-2010, 01:22 AM   #2550
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Det kan jeg godt forstå, men det er lidt en skam at man ikke kan komme ud og se den nogen steder. Der er ikke andet for end at tage en tur til München i foråret, når man nu alligevel skal en tur på ringen
Det kan jo vaere at der bliver lavet en event hvor man kan proeve den. Terminalen i Kolding deltog i et par maaneder siden i en BMW event hvor man kunne komme ud at koere en hel stribe af biler de normalt ikke har staaende. Der var alt fra Z4 35is, X6 M, 7 Active Hybrid, etc (ogsaa noget af det kedelige). Ganske underholdende - isaer da "karavanen" blev stoppet af en betjent i civil

Personligt synes jeg den 1M ser fraek ud, men det er klart en #2 bil stoerrelse hvis man har bare lidt familie. Dvs enten til konen, eller som bil #3 hvis man har pladsen til den slags.
Appreciate 0
      12-21-2010, 02:44 AM   #2551
Mogens
Private
Denmark
0
Rep
53
Posts

Drives: 335i cab, Porsche 996 turbo
Join Date: Jan 2010
Location: Øresundsregionen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Jeg prøvede en 135i for et par år siden, og når jeg sad bagi med forsædet i den position jeg har det i (og jeg er ikke vildt høj), så sad jeg selv med knæene fast plantet i ryglænet og hovedet i loftet, min søn har længere ben end jeg men kortere overkrop, så det var helt klart en no go.
Og så er bagsædet hårdt at sidde i, fordi polstringen ikke er så kraftig, som man kunne ønske. Vi kigger lidt på en 1-serie til min storebroder pt.
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl.
Appreciate 0
      12-21-2010, 08:18 AM   #2552
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Det kan jo vaere at der bliver lavet en event hvor man kan proeve den. Terminalen i Kolding deltog i et par maaneder siden i en BMW event hvor man kunne komme ud at koere en hel stribe af biler de normalt ikke har staaende. Der var alt fra Z4 35is, X6 M, 7 Active Hybrid, etc (ogsaa noget af det kedelige). Ganske underholdende - isaer da "karavanen" blev stoppet af en betjent i civil

Personligt synes jeg den 1M ser fraek ud, men det er klart en #2 bil stoerrelse hvis man har bare lidt familie. Dvs enten til konen, eller som bil #3 hvis man har pladsen til den slags.
Du må da lige sige til hvis de finder på noget lignende igen engang Jeg var på et tidspunkt i gang med at overtale fruen til at vi måtte have en Z4 35is når junior flyttede hjemmefra

Et af de problemer man ville have som ejer i København er at en 1 M ikke ville kunne stå i fred på gaden, en 335 coupe er meget mere anonym og ikke nær så "eftertragtet" i de forkerte kredse.

Som det er nu og med de priser på 1M , tror jeg det mest sandsynlige er at jeg skal have en F10 535i næste gang. Ville VILDT gerne have en 550i men den bliver bare alt for dyr til mit budget, især med 30k+ kørte km om året.
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 01:31 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST