E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      03-14-2011, 03:37 PM   #2773
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Jeg mener det lige omkring 8kg for og 9kg bag, du må lave en search og finde Morrs thread, kan blot huske de lidt lettere end mine og så bagfælgen på 10" nu mod før 9,5"

Her: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=420880
Nice, mine 18" sommerfælge vejer omkring 11,5 foran og 12 bagpå, og de er omtrent noget af det letteste BMW selv laver og som du selv siger så er de Morr fælge endda både 1" større i diameter og i bredde. Imponerende. Men jeg tror liiiige jeg tager en slapper med biludgifterne de næste par måneder.

Glæder mig til at høre din reaktion på at få downpipes på, jeg synes min er blevet hurtigere og hurtigere de sidste 3 dage. Jeg skal dog have justeret på DPfix, for jeg har fået et par CEL/halv motor symbol, og nu står den med konstant lys på motorsymbolet (ikke halv motor symbol, men det lille øverst til højre). Skal lige have læst koder ud i morgen eller onsdag, men altså der er ingen nedgang i ydelsen, og den er lige blevet serviceret med ny olie, filter og tændrør mm.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      03-15-2011, 04:37 AM   #2774
Mogens
Private
Denmark
0
Rep
53
Posts

Drives: 335i cab, Porsche 996 turbo
Join Date: Jan 2010
Location: Øresundsregionen

iTrader: (0)

Kender I dette firma - så fås dæk vist ikke billigere: www.onlineraeder.de
Jeg har ikke selv anvendt dem, fordi jeg som sagt anvender www.citydack.se
Citydäck slår daekonline, men man skal møde op IRL for at få den rette pris frem...
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl.
Appreciate 0
      03-15-2011, 08:31 AM   #2775
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Kender I dette firma - så fås dæk vist ikke billigere: www.onlineraeder.de
Jeg har ikke selv anvendt dem, fordi jeg som sagt anvender www.citydack.se
Citydäck slår daekonline, men man skal møde op IRL for at få den rette pris frem...
Kendte dem ikke, men de er godt nok billige, ca. 300 pr dæk mindre end jeg gav hos daekonline.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      03-15-2011, 03:15 PM   #2776
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Kender I dette firma - så fås dæk vist ikke billigere: www.onlineraeder.de
Jeg har ikke selv anvendt dem, fordi jeg som sagt anvender www.citydack.se
Citydäck slår daekonline, men man skal møde op IRL for at få den rette pris frem...
Jeg bruger altid denne det en søgemaskine, så den finder altid det billigeste. Har både fundet sommer-/vinterdæk sætter et Flensborg post nr ind:

http://www.reifen-vor-ort.de/

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post

Har lige fået nogle nye Bridgestone sommersutter hjem til bagdækkene, jeg holder mig til RE50A og RFT, men har købt dem i "Y", så jeg kan teste topfart i Tyskland uden at skide grønne grise samtidigt
De der Rft-dæk er noget fanden har skabt, de støjer, de har dårlig komfort, de har ringe greb (uforsvarlige i regnvejr) og fordi de lavet af masivt gummi er de ca 3-4kg tungere end normale dæk
Men prøv lige ved lejlighed at smidde fælg med dæk på badevægten.
Appreciate 0
      03-18-2011, 05:14 AM   #2777
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Jeg bruger altid denne det en søgemaskine, så den finder altid det billigeste. Har både fundet sommer-/vinterdæk sætter et Flensborg post nr ind:

http://www.reifen-vor-ort.de/



De der Rft-dæk er noget fanden har skabt, de støjer, de har dårlig komfort, de har ringe greb (uforsvarlige i regnvejr) og fordi de lavet af masivt gummi er de ca 3-4kg tungere end normale dæk
Men prøv lige ved lejlighed at smidde fælg med dæk på badevægten.
Det _er_ blevet bedre i 3. generation, men er tilbøjelig til at være meget enig. Hvis de så bare virkede når man stak hul i dem, men begge gange jeg punkterede på RFT kunne jeg ingen steder køre alligevel
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      03-20-2011, 08:10 AM   #2778
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Det _er_ blevet bedre i 3. generation, men er tilbøjelig til at være meget enig. Hvis de så bare virkede når man stak hul i dem, men begge gange jeg punkterede på RFT kunne jeg ingen steder køre alligevel
Ja så kan jeg da sådan set godt forstå at du ikk gider køre på dem. Jeg er - bank under bordet - ikke punkteret på nogen af dem endnu, men har da et håb om at hvis jeg en dag gør, at jeg så kan køre videre på dem til et hotel/værksted mm.

Lige lidt opdate efter installation af downpipes. Der er helt klart kommet mere ydelse over hele omdrejnings registeret, faktisk vil jeg mene at det er helt jævnt fordelt, og mine 80-180 accelerationstider er forbedret lige omkring 0,4 sek uanset om det er i 4., 5. eller 6. gear. Der er intet justeret på boksen, så det er udelukkende fra bedre flow. Regner med at skulle på rullefelt i april. Steinbauer boksen giver tilsyneladende ikke så meget som Proceeden, men den går så fint og yder, trods alt, så godt at jeg helt sikkert holder mig til den. Der er ingen kompabilitetsproblemer med BMS speed delimiteren heller, jeg er sikker på at den brager langt over 250 når jeg kører sydpå lige før påske

DP fix skulle justeres op med 1/8, efter ca. 250 km fik jeg en fejlmeddelelse på O2, signalet var lidt for svagt. Nu har jeg kørt ca. 600 km efter justeringen og der er, indtil videre, intet problem.

Lige et par shots af Vbox målinger. 0-100 tiden kan helt sikkert forbedres med mindst 0,2-0,3 sek med sommerdæk, jeg trak massivt spind i første og skiftede tidligt til andet. Også lige en power måling. Den har "kun" givet 8 kW på toppen, men jeg er helt sikker på at den har givet meget mere hele vejen fra 2000-5000 rpm. F.eks. er min 100-200 tid i 4. gear kun 0,6 sek langsommere end 3.+4. gear. Og i 6. gear fra 100-200 er jeg ca. 2 sek hurtigere end en standard 335i er i 4. gear
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      03-20-2011, 08:13 AM   #2779
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Og så endnu engang poster jeg inden jeg får hægtet billederne på... Og min pc vil bare ikke som jeg vil....

Altså, Vbox shots....
Attached Images
   
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      03-22-2011, 02:54 PM   #2780
dangla
Private
dangla's Avatar
Denmark
8
Rep
62
Posts

Drives: PORSCHE CAYENNE TURBO - FERRAI
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

JB+

Hej!

Jeg ligger inde med en JB+ til en 335i’er som jeg ikke længere har brug for.

Så den vil jeg gerne bortgive ”free of charge” – men det er en selvhenter i KBH området.

Smid mig en PM hvis det skulle have interesse.

Du kan læse mere her: http://www.burgertuning.com/jbplus.html

/Danny
Appreciate 0
      03-23-2011, 05:44 AM   #2781
Mogens
Private
Denmark
0
Rep
53
Posts

Drives: 335i cab, Porsche 996 turbo
Join Date: Jan 2010
Location: Øresundsregionen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by dangla View Post
Hej!
Jeg ligger inde med en JB+ til en 335i’er som jeg ikke længere har brug for. Så den vil jeg gerne bortgive ”free of charge” – men det er en selvhenter i KBH området. Smid mig en PM hvis det skulle have interesse.
Du kan læse mere her: http://www.burgertuning.com/jbplus.html
You got "mail"
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl.
Appreciate 0
      03-23-2011, 07:41 AM   #2782
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
De af jer der også har downpipes, kan I også høre en blæselyd (den er lidt højere end kun fra DCI og nu hele vejen igennem omdrejningsregisteret fra ca. 2000 rpm og op i stedet for imellem 1500-2500 rpm)? Jeg har rullet vinduet ned og givet gas mens jeg lytttede under bilen mm, og vi har tjekket på værkstedet, så det er ikke pga. en utæthed. Lyder bare lidt anderledes, lidt som en støvsuger i baggrunden
Jeg har bemærket det samme efter DP's - lægger specielt mærke til den ekstra "blæselyd" når man kører tæt på en mur eller lignende. Bestemt mindre tøven og bedre træk. Nu indstallerede jeg JB4 opgradering næsten samtidig med DP's så det er svært at vurdere hvor meget ekstra effekt udelukkende fra DP's men jeg er sikkert tilfreds med performance....og lyden er fantastisk når man giver den gas igennem en tunnel
Appreciate 0
      03-24-2011, 02:46 AM   #2783
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
Jeg har bemærket det samme efter DP's - lægger specielt mærke til den ekstra "blæselyd" når man kører tæt på en mur eller lignende. Bestemt mindre tøven og bedre træk. Nu indstallerede jeg JB4 opgradering næsten samtidig med DP's så det er svært at vurdere hvor meget ekstra effekt udelukkende fra DP's men jeg er sikkert tilfreds med performance....og lyden er fantastisk når man giver den gas igennem en tunnel
Eller inde i parkeringshuset i Fields.... I går aftes var der, ud over mig selv, en ung gut i en Skoda som rullede vinduet ned for at høre min "lyd"... Perfekt blanding af brøl, grynt og hvislen fra turboerne hvis du spørger mig.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      03-25-2011, 03:45 AM   #2784
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej lige en update jeg fik mine Down pipes i sidste uge og de er utrolig godt lavet har sjældent set så flot bearbejdning af rustfrit stål

Har dog valgt at udskyde montage af dem en uge eller to, så kan jeg jo også beundre dem sålænge, det næsten synd de skal sidde under bilen og man ikke kan se dem

Grunden til at jeg har vælgt at udskyde montage er at jeg lige har lavet ledningsnet update og update til v5 beta 3-15 dic, så syntes jeg lige jeg vil køre lidt med det og så montere Dp så jeg har fornemmelsen af hvad som giver hvad. 3-15 skulle ikke give flere heste (dog holde flere heste efter effektkurven har picked ) men være mere smouth og bedre brænstof økonomi og lige nu som Gadaffi spiller med musklerne er det kun velkomment.

Indtil videre har jeg kun kørt bykørsel og kan bekræfte den noget bedre speederrespons og dossering af gassen det det tætteste jeg har oplevet en turbo- på en stor sugemotor. Når jeg tænker tilbage til de første v3 maps jeg startede med for 2 år siden så jeg godtnok imponeret over hvor langt Vishnu er kommet. Det snart et år siden jeg holdt op med at køre den i standart Bmw-program da det føltes oldnordisk (førhen havde jeg den sat til at starte op i Bmwprogram og så skiftede jeg når jeg skulle lege) og nu der kommet endnu en mærkbar forbedring.

Ps ja Fiels p-kælder er god, sidst jeg var der kørte jeg også med nedrullede vinduer og så kan jeg heller ikke lade være med at rulle vinduet ned og geare ned når jeg kører igennem tunnelen ved Tånby
Appreciate 0
      03-25-2011, 09:08 AM   #2785
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hej lige en update jeg fik mine Down pipes i sidste uge og de er utrolig godt lavet har sjældent set så flot bearbejdning af rustfrit stål

Har dog valgt at udskyde montage af dem en uge eller to, så kan jeg jo også beundre dem sålænge, det næsten synd de skal sidde under bilen og man ikke kan se dem

Grunden til at jeg har vælgt at udskyde montage er at jeg lige har lavet ledningsnet update og update til v5 beta 3-15 dic, så syntes jeg lige jeg vil køre lidt med det og så montere Dp så jeg har fornemmelsen af hvad som giver hvad. 3-15 skulle ikke give flere heste (dog holde flere heste efter effektkurven har picked ) men være mere smouth og bedre brænstof økonomi og lige nu som Gadaffi spiller med musklerne er det kun velkomment.

Indtil videre har jeg kun kørt bykørsel og kan bekræfte den noget bedre speederrespons og dossering af gassen det det tætteste jeg har oplevet en turbo- på en stor sugemotor. Når jeg tænker tilbage til de første v3 maps jeg startede med for 2 år siden så jeg godtnok imponeret over hvor langt Vishnu er kommet. Det snart et år siden jeg holdt op med at køre den i standart Bmw-program da det føltes oldnordisk (førhen havde jeg den sat til at starte op i Bmwprogram og så skiftede jeg når jeg skulle lege) og nu der kommet endnu en mærkbar forbedring.

Ps ja Fiels p-kælder er god, sidst jeg var der kørte jeg også med nedrullede vinduer og så kan jeg heller ikke lade være med at rulle vinduet ned og geare ned når jeg kører igennem tunnelen ved Tånby
Godt at høre at du ENDELIG fik dine AR DP's - det tog jo heller ikke mere end 6 måneders tid - eller var det mere... Du bliver ikke skuffet!

Nu vil jeg ikke starte en tuner fanboy krig mellem Vishnu & BMS, men blot kommentere at jeg har oplevet det samme efter opgradering fra JB3 til JB4. Har bemærket en smule mere power, men højst sandsynligt grundet DP's. Med autotune regulerer JB4 selv tryk mellem 12 og 16 psi baseret på knock-sensor feedback. Med andre ord igen grund til at skifte map længere og med nye mods tilført regulerer tuningen selv tryk. Endnu et eksempel er kvaliteten på benzinen - jeg tanker altid v-power 98 når det er muligt men i Tyskland 102 oktan racegas JB4 monitorerer tændingen og hvis der ikke er fald i timingen øges ydelsen indtil max 16 psi er opnået. Jeg mener at Vishnu V5 fungerer på samme måde.

Efter min opfattelse kører den væsentlig mere jævnt nu i sammenligning med JB3 og turbotøven er stort set væk. Med mine nye sommersutter og varmere vejr (18 grader idag ) kan jeg allerede mærke bedre acc.
Appreciate 0
      03-25-2011, 10:13 AM   #2786
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
Godt at høre at du ENDELIG fik dine AR DP's - det tog jo heller ikke mere end 6 måneders tid - eller var det mere... Du bliver ikke skuffet!

Nu vil jeg ikke starte en tuner fanboy krig mellem Vishnu & BMS, men blot kommentere at jeg har oplevet det samme efter opgradering fra JB3 til JB4. Har bemærket en smule mere power, men højst sandsynligt grundet DP's. Med autotune regulerer JB4 selv tryk mellem 12 og 16 psi baseret på knock-sensor feedback. Med andre ord igen grund til at skifte map længere og med nye mods tilført regulerer tuningen selv tryk. Endnu et eksempel er kvaliteten på benzinen - jeg tanker altid v-power 98 når det er muligt men i Tyskland 102 oktan racegas JB4 monitorerer tændingen og hvis der ikke er fald i timingen øges ydelsen indtil max 16 psi er opnået. Jeg mener at Vishnu V5 fungerer på samme måde.

Efter min opfattelse kører den væsentlig mere jævnt nu i sammenligning med JB3 og turbotøven er stort set væk. Med mine nye sommersutter og varmere vejr (18 grader idag ) kan jeg allerede mærke bedre acc.

Ja jeg var også nervøs på et tidspunkt det lignede mere og mere et rip off jeg bestilte dem i septemper hvor jeg var i Usa og det var planen at jeg ville have dem med hjem i kufferten, men de nåede aldrig frem i tide. Ja det bliver spændende og få dem på jeg glæder mig som en lille dreng

Jeg var i Brussels i tirsdags og der var noget varmere end her, konen har forbudt mig at sætte sommerhjul på her i weekenden da de lover sne

De her nye maps er beta så der ikke autotunning på dem endnu. Dic står for Dynamic Ignition Control det noget nyt Shiv har fundet ud af. Og du har ret autotunning virker bare, det kom med de sidste v4 maps først som tænding og senere både tænning/boost og så blev det for alvor først rigtig sjovt.

Ps ja de der tunerbattles er der nok af her!!

Last edited by Aridk; 03-25-2011 at 10:33 AM..
Appreciate 0
      03-27-2011, 05:45 PM   #2787
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post

Jeg var i Brussels i tirsdags og der var noget varmere end her, konen har forbudt mig at sætte sommerhjul på her i weekenden da de lover sne

I know - Jeg bor 15 km fra Brussel
Appreciate 0
      03-28-2011, 03:22 AM   #2788
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
I know - Jeg bor 15 km fra Brussel
Nøj jeg sukker også efter at få mine sommerhjul på...... 11. april er planen, og så kan det for min skyld være snestorm den dag, de kommer på alligevel....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      03-30-2011, 10:44 AM   #2789
Hojbjerg
New Member
Denmark
4
Rep
12
Posts

Drives: BMW G20 320d
Join Date: Mar 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Arne Poulsen, BMW Herning sender et diagram over sæderne her i næste uge. Så må vi jo se hvordan og hvorledes.

Bare jeg kan finde ud af om CAN bus systemet kører 12V som high, så kan der nemlig fuskes med knapperne...

Nå men fik de sidste stumper fra Koed med posten i dag. Så er lige blevet færdig med den...

Billederne er ikke de bedste... For lidt lys i garagen...







Men sådan ser den så ud...
Hej, jeg er ny mand på forummet, og jeg er lidt interesseret i hvorledes du fik det til at virke? da jeg selv står i samme situation, med en komplet læder sportskabine, hvor jeg ikke kan få strøm i sæderne....
Appreciate 0
      03-30-2011, 11:00 AM   #2790
MrJet
New Member
Denmark
0
Rep
22
Posts

Drives: BMW 320d E90
Join Date: Sep 2009
Location: Nordsjælland, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Hojbjerg View Post
Hej, jeg er ny mand på forummet, og jeg er lidt interesseret i hvorledes du fik det til at virke? da jeg selv står i samme situation, med en komplet læder sportskabine, hvor jeg ikke kan få strøm i sæderne....
Hej Hojbjerg

Jeg står også i samme situation som dig, skal til at installere en komplet dakota terra kabine med el og memory i min E90 uden sædevarme eller andre sjove ting der kan gøre det lidt nemmere.

Meeen, jeg har brugt ekstemt mange timer på at læse på lektien, dvs. terpet, tis, wds, etk osv., og har en rimelig god ide til hvordan det skal gøres.

Har du el-sæder i dag? Eller bare sædevarme? Og de nye sæder, er det med "fuld el", "delvis el" eller med lændestøtte el-regulering og manuel resten? Og er der sædevarme i?

Mvh. Christian
Appreciate 0
      03-30-2011, 11:15 AM   #2791
Hojbjerg
New Member
Denmark
4
Rep
12
Posts

Drives: BMW G20 320d
Join Date: Mar 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by MrJet View Post
Hej Hojbjerg

Jeg står også i samme situation som dig, skal til at installere en komplet dakota terra kabine med el og memory i min E90 uden sædevarme eller andre sjove ting der kan gøre det lidt nemmere.

Meeen, jeg har brugt ekstemt mange timer på at læse på lektien, dvs. terpet, tis, wds, etk osv., og har en rimelig god ide til hvordan det skal gøres.

Har du el-sæder i dag? Eller bare sædevarme? Og de nye sæder, er det med "fuld el", "delvis el" eller med lændestøtte el-regulering og manuel resten? Og er der sædevarme i?

Mvh. Christian
Jeg ved faktisk ikke om der er varme i sæderne, da jeg har købt dem i Polen, vi var faktisk meget dårlige til at forstå hinanden udover hvad prisen måtte være.

Jeg har ikke sædevarme i dag og de gamle sæder var manuelle, men jeg går udfra at der er sædevarme i de nye sæder. De nye er med læder og el lændestøtte og resten manuel. Så der skal jo installeret betjeningsknapper til sædevarmen også. Men det vigtigste lige nu er bare lige at få dem justeret, så man sidder lidt mere behageligt. Selvom de allerede nu er meget bedre end de gamle.
Appreciate 0
      03-30-2011, 12:53 PM   #2792
MrJet
New Member
Denmark
0
Rep
22
Posts

Drives: BMW 320d E90
Join Date: Sep 2009
Location: Nordsjælland, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Hojbjerg View Post
Jeg ved faktisk ikke om der er varme i sæderne, da jeg har købt dem i Polen, vi var faktisk meget dårlige til at forstå hinanden udover hvad prisen måtte være.

Jeg har ikke sædevarme i dag og de gamle sæder var manuelle, men jeg går udfra at der er sædevarme i de nye sæder. De nye er med læder og el lændestøtte og resten manuel. Så der skal jo installeret betjeningsknapper til sædevarmen også. Men det vigtigste lige nu er bare lige at få dem justeret, så man sidder lidt mere behageligt. Selvom de allerede nu er meget bedre end de gamle.
Hej igen

Det bliver ikke helt nemt. Du har ikke andre ledninger under sædet end dem til sideairbag og selestremmere. Hvis du havde sædevarme, så havde der været det du skulle bruge, så skulle den bare luses i stikket. For at få sædevarmen til at virke, så skal den også kodes. Yderligere er der forskel på de forskellige årgange, nogle ledninger i stikket(som er det samme) bliver rykket rundt.

Men som udgangspunkt, så skal der trækkes en 12V/30A fra sikringsdåsen bag handskerummet til hvert sæde for sædevarmen og en 12/30A til motorerne til sædet. Skal lige høre om du både har ”ryglæns-bredde” justering – den aflange knap og lændestøtte – den runde knap? Desuden skal der trækkes et sædevarme kontrol kabel til begge sæder også. Er det muligt at du kan tage et billede af det gule stik under førersædet (det hedder X275) og et fra under passager sædet (hedder X279) Det er den del af stikket der er på sædet jeg gerne vil se. Hvad årgang er din bil? Og hvad årgang er sæderne, ved du det?

Som du kan læse, så er der mange afhængigheder. Jeg har, endnu, ingen praktisk erfaring, det er teori det hele. Men jeg skal selv i gang med det samme i næste uge, desværre når jeg ikke at få smådelene jeg mangler inden weekenden, skulle ellers blive super vejr til en installations dag lørdag.

Er lidt nysgerrig, hvad har du givet for sæderne i polen?

Mvh. Christian
Appreciate 0
      03-30-2011, 01:12 PM   #2793
Hojbjerg
New Member
Denmark
4
Rep
12
Posts

Drives: BMW G20 320d
Join Date: Mar 2011
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by MrJet View Post
Hej igen

Det bliver ikke helt nemt. Du har ikke andre ledninger under sædet end dem til sideairbag og selestremmere. Hvis du havde sædevarme, så havde der været det du skulle bruge, så skulle den bare luses i stikket. For at få sædevarmen til at virke, så skal den også kodes. Yderligere er der forskel på de forskellige årgange, nogle ledninger i stikket(som er det samme) bliver rykket rundt.

Men som udgangspunkt, så skal der trækkes en 12V/30A fra sikringsdåsen bag handskerummet til hvert sæde for sædevarmen og en 12/30A til motorerne til sædet. Skal lige høre om du både har ”ryglæns-bredde” justering – den aflange knap og lændestøtte – den runde knap? Desuden skal der trækkes et sædevarme kontrol kabel til begge sæder også. Er det muligt at du kan tage et billede af det gule stik under førersædet (det hedder X275) og et fra under passager sædet (hedder X279) Det er den del af stikket der er på sædet jeg gerne vil se. Hvad årgang er din bil? Og hvad årgang er sæderne, ved du det?

Som du kan læse, så er der mange afhængigheder. Jeg har, endnu, ingen praktisk erfaring, det er teori det hele. Men jeg skal selv i gang med det samme i næste uge, desværre når jeg ikke at få smådelene jeg mangler inden weekenden, skulle ellers blive super vejr til en installations dag lørdag.

Er lidt nysgerrig, hvad har du givet for sæderne i polen?

Mvh. Christian
Hej

Der er både den aflange og den runde.

Jeg ledte længe på Ebay efter nogle sæder, men syntes de var for dyre (2500 euro), så tænkte jeg at i Polen må de have noget lignede QXL, Ebay osv. og fandt så Allegro.pl og der oprettede jeg så en profil, Google translate er en god hjælp, og fandt et sæt til 3200 zloty som er knap kr. 6000,- så kunne det "næsten" være ligemeget hvordan de så ud, men der var billeder af dem og de så pæne ud. Bagsædet er som nyt og kun førersædet og venstre dørside trænger til en let omgang rengøring.

Det største problem var at få dem til Danmark, så jeg tilbød ham 950 Euro i alt for sæderne og for at få dem leveret. Det sagde han ja til. Han kom med dem på mit arbejde, og jeg betalte ham kontant. Det vil jeg sige er meget billigt. Der var flere sæt til salg på siden og havde også kontakt til en anden som var villig til at sende herop med fragmand, og prisen ligger omkring de 6-7000,- for en komplet kabine med dørsider osv. uden fragt.

Min bil er fra 11/2007 og sæderne er fra 9/2006. Jeg har dog tænkt bare at køre den til Mobilteknik.dk, han kan godt lave det hele, og har vist en afdeling herovre i Jylland som kan fikse det, men det koster nok. Men hvad jeg har sparet på sæderne kan jeg så bruge på installering...

Mvh. Lars
Appreciate 0
      03-30-2011, 01:44 PM   #2794
MrJet
New Member
Denmark
0
Rep
22
Posts

Drives: BMW 320d E90
Join Date: Sep 2009
Location: Nordsjælland, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Hojbjerg View Post
Hej

Der er både den aflange og den runde.

Jeg ledte længe på Ebay efter nogle sæder, men syntes de var for dyre (2500 euro), så tænkte jeg at i Polen må de have noget lignede QXL, Ebay osv. og fandt så Allegro.pl og der oprettede jeg så en profil, Google translate er en god hjælp, og fandt et sæt til 3200 zloty som er knap kr. 6000,- så kunne det "næsten" være ligemeget hvordan de så ud, men der var billeder af dem og de så pæne ud. Bagsædet er som nyt og kun førersædet og venstre dørside trænger til en let omgang rengøring.

Det største problem var at få dem til Danmark, så jeg tilbød ham 950 Euro i alt for sæderne og for at få dem leveret. Det sagde han ja til. Han kom med dem på mit arbejde, og jeg betalte ham kontant. Det vil jeg sige er meget billigt. Der var flere sæt til salg på siden og havde også kontakt til en anden som var villig til at sende herop med fragmand, og prisen ligger omkring de 6-7000,- for en komplet kabine med dørsider osv. uden fragt.

Min bil er fra 11/2007 og sæderne er fra 9/2006. Jeg har dog tænkt bare at køre den til Mobilteknik.dk, han kan godt lave det hele, og har vist en afdeling herovre i Jylland som kan fikse det, men det koster nok. Men hvad jeg har sparet på sæderne kan jeg så bruge på installering...

Mvh. Lars
Ja, det er sgu' billigt Jeg har så givet knap 5K mere, men så er det så også med fuld el og memory - men for pokker, får det helt dårligt over at høre at jeg kunne være sluppet med 7K Jeg ser om jeg ikke får tid til at lave en lille DIY med mine erfaringer om installationen - vil da også gerne høre hvad det ender med os mobilteknik, kender dem ikke, men kan de eftermontere HUD i en 5'er, så er det næppe helt tabt bag en vogn
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 08:09 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST