E90Post
 


Studio RSR
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      02-19-2011, 12:41 PM   #2707
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Gijoe
Har du nogen mulighed for selv at hæve dit tubotryk?
Steinbauer er vel en flasch af ecu´en så hvis du skal have det meste ud af Dp er du vel nødsaget til at få den omprogrameret ik
Ja jeg venter jo stadig på mine og så går jeg og ser frem til de nye v5 dic maps kommer de ser jo lovende ud, mere effekt ved lavere turbotryk og så kommer der et nyt Vishnu meth kit så det tegner til at blive et spændende år kunne vi da bare få noget varme snart
Det er en piggy-bag ligesom Proceede og JB, man kan justere på den med et lille potmeter mener jeg, det er min mekaniker der har installeret den. Downpipes burde give mere ydelse uden justering, men der skal skrues op for at det for alvor giver noget med en bedre FMIC, så nu hvor jeg både har fået FMIC opgraderet og nu får downpipes på skal der justeres op. Jeg har bare kørt meget konservativt på justeringen fordi jeg ikke vil riskere at komme i limp mode. Jeg vil jo gerne beholde bilen i et par år mere uden de store haveri'er. Men altså hvis jeg ikke kan få det til at yde "nok" efter montering og justering køber jeg nok en V5, men det bliver ikke lige med det samme, for jeg skal både have skiftet olie, filter, bremser bagpå og have nye sommer bagdæk....

Jeg tror ikke familien er indstillet på at aflyse en af vores ferieture på mere bil grej, og det er jeg faktisk heller ikke selv. Den går jo fint som den er. 0-100 på 4.8, 100-200 på 10,7 er jo ikke ligefrem langsomt, selv om de fleste tunede 335i'er herinde er noget hurtigere.

Jeg må dog indrømme at de nye V5 DIC maps ser endog MEGET interessante ud, men jeg er ikke så meget til at rode med noget hele tiden, så jeg ville vente til det er integreret i autotune funktionen. Jeg gider ikke skifte maps, og kommer ikke til at få meth på, det gider jeg heller ikke rode med, så hellere opgradere til RB turboer engang i fremtiden. Den skal kunne køre på almindeligt benzin og kunne holde til det.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      02-19-2011, 01:25 PM   #2708
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Ok, ok jeg må hellere få dem bestilt og sat på asap kan jeg høre. Det er faktisk også mest det hurtigere spool jeg mangler. Og 30 hk mere kunne jeg såmænd også godt klare. Havde du tunet den med en anden chip/piggybag før du smed JB4 på?
Og hvad bruger du til at logge data mht. boost? Jeg har ingen idé om hvormeget mit boost niveau er, men jeg tror det er noget lavere end både Proceede V4/5 og JB3/4.
Var halvvejs igennemen lang redegørelse da min iPhone besluttede at gå i limpmode så du får lige den korte
Startede med en ecu tuning fra ziptuming i Holland hvilket jeg ikke kan anbefale. Brændte en injektor af efter 2 måneder og jeg er sikker på at det er grundet tuningen. Skiftede derfor til JB3 hvor man har mere kontrol over tingene og opgraderede for nogen uger siden til JB4 hvilket er væsentligt bedre. Jeg bruger interfacet fra JB4 og det virker upåklageligt. Kan ændre alle parametre selv hvis du ønsker det men væsenligst har du nu har muligheden for autotuning. Oktan er afgørende for hvor meget tryk du kan sætte og vi er jo begrænset af 98 RON (på nær når vi er i Tyskland ) hvis du ikke bruger metanol vil jeg ikke anbefale at sætter det højere end 15 psi for at være på den sikre side. Vishnu og BMS justerer nu selv timing og tryk efter kvaliteten af din benzin og tilhørende mods. Min bedste måling er 4.6 sek og jeg må sige at min fokus ikke længere er at tilføre hk men nærmere at sikre levetiden på min bil. jeg checkede min log efter Tyskland og 16.5 psi fungerer perfekt med 102 oktan.

P.s. Jeg har et ubrugt BMS DP Fix V3 liggende du kan købe for en sveden pris ;-) gi' et bud
Appreciate 0
      02-19-2011, 02:20 PM   #2709
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
Var halvvejs igennemen lang redegørelse da min iPhone besluttede at gå i limpmode så du får lige den korte
Startede med en ecu tuning fra ziptuming i Holland hvilket jeg ikke kan anbefale. Brændte en injektor af efter 2 måneder og jeg er sikker på at det er grundet tuningen. Skiftede derfor til JB3 hvor man har mere kontrol over tingene og opgraderede for nogen uger siden til JB4 hvilket er væsentligt bedre. Jeg bruger interfacet fra JB4 og det virker upåklageligt. Kan ændre alle parametre selv hvis du ønsker det men væsenligst har du nu har muligheden for autotuning. Oktan er afgørende for hvor meget tryk du kan sætte og vi er jo begrænset af 98 RON (på nær når vi er i Tyskland ) hvis du ikke bruger metanol vil jeg ikke anbefale at sætter det højere end 15 psi for at være på den sikre side. Vishnu og BMS justerer nu selv timing og tryk efter kvaliteten af din benzin og tilhørende mods. Min bedste måling er 4.6 sek og jeg må sige at min fokus ikke længere er at tilføre hk men nærmere at sikre levetiden på min bil. jeg checkede min log efter Tyskland og 16.5 psi fungerer perfekt med 102 oktan.

P.s. Jeg har et ubrugt BMS DP Fix V3 liggende du kan købe for en sveden pris ;-) gi' et bud
Ahh surt med limp modes, uanset hvor de kommer

Jeg har hele tiden vurderet at den ikke skulle tunes mere end den kunne holde til det. Steinbauer gav 3 års garanti også på motor mm op til var det 80k eller 100k km på motoren også. Jeg har kørt 22k km med tuningen nu og det fungerer perfekt. Jeg tror jeg vil til at skifte olie oftere end de almindelige service intervaller, som Steinbauer siger man godt kan holde sig til.

Med min nye intercooler er driftstemperaturen (olie) og meget lavere, og med dp's burde den falde yderligere, ligesom stress på turboerne burde blive mindre, så det er vel i virkeligheden godt for holdbarheden med dp's hehe.

Mht. DP-fix så har jeg allerede en BMS DP_fix V3 liggende klar. Der gik bare lige næsten en måned mere end jeg havde regnet med før jeg fik penge tilbage fra Birds. Regner med at købe Wagner og få dem på først i næste måned.

Og så glæder jeg mig til noget SOL og VARME, så jeg kan teste med varme sommerdæk....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      02-20-2011, 08:23 AM   #2710
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Her en log på JB4 map 2
Attached Images
 
Appreciate 0
      02-21-2011, 02:53 AM   #2711
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej Jan nu du siger der kommet mere lyd i den med Dp så jeg stadig intereseret i at høre lidt om lydniveauet under "tysk"motorvejsfart 160+, mens jeg venter på mine.
Jeg har desværre ikke en fansi g-måler kun en Bmw M-meter app til min Iphone og den virker ikke særlig godt. Jeg døjer lidt med at få bid med mine vinterdæk på så kold asfalt, så vi må se til sommer. Jeg laver dog ikke så mange 0-100 tider da jeg vil skåne min kobling mest muligt den har jo kørt 55ooo km nu og syntes ikke jeg har råd til en ny foreløbelig, så 80-180 eller 100-200 lyder mere tiltrækkende.
Jeg tror dog ikke at vi vil se meget bedre acc. tider med Dp fra 0-100 da der er fuld tryk på hele tiden hvorimod på en bane med acc ud af kurver og daglig kørsel m overhalinger og rundkørsler der vil de have sin berettelse.

Før med v3 og de første v4 kørte jeg den med noget konservative settings for at ikke overbelaste motoren. Jeg har altid kun kørt v-power pga det højere oktan på 99 og så bare kørt enkelte datalogs for at sikre mig alt var ok men det var jo lidt besværligt at skulle have pc med altid. Efter autotuning kom til på de sidste versioner af v4 blev bilen godtnok seriøs hurtigere og mere omgængelig i det daglige
Jeg kan fornemme lidt modvilje mod at skulle opdatere v dig G.I.Joe det står dig jo frit for bare at køre med den software som boxen er udstyret med ved dit køb ala det du har gjort med din Steinbauer, men det tager kun 5 min måske 15 min den første gang at opdatere nye programmer, det vil jo være at snyde dig selv ikke at gøre det.
De finder jo hele tiden ud af nye og optimeret ting /features ikke kun effektmessigt men også sikkerhedsmessigt for din motor. Jeg opdater jo heller ikke min hver gang der kommer noget men kun når jeg selv finder der er en nævneværdig opdatering.


Jeg har jo sagt et stykke tid at min ikke skal være hurtigere og at det næste er m3 stumper i undervogner som står for tur, men så på den anden side med det nye meth-kit fra vishnu kan det snart ikke blive nemmere:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486474
Det kan monteres på en tankstation på 20 min 2 bolte og møtrækker til beslag som holder pump/styrre enheden 2 spændebånd til at montere den nye chargepipe og så benytter du din sprintlervæske beholder til meth.
Methanolen kan vi købe ved Racezone.dk til 18 kr /l.
I et blaningsforhold på 50% meth/vand er det ikke mere brandfarligt end det sprintlervæske vi kører rundt med.
Der er jo nogle gode fordele som at svære at se bort fra den bedre køling samt det er med til at rense sod fra ventiler/topstykke og stempler.
Det jo desværre et kendt problem ved vore Di motorer at der er en del carbonbuild up. De motorer som vi har set skildt af, er der slet ikke samme mængde carbon build up på ved dem som benyttede meth.
Så hvis jeg vælger meth er det lidt ligesom valget af Dp for at beskytte/forlænge min motors levetid nu den er hårdere belastet pga tunning.

Last edited by Aridk; 02-21-2011 at 03:08 AM..
Appreciate 0
      02-21-2011, 03:10 AM   #2712
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hej Jan nu du siger der kommet mere lyd i den med Dp så jeg stadig intereseret i at høre lidt om lydniveauet under "tysk"motorvejsfart 160+, mens jeg venter på mine.
Jeg har desværre ikke en fansi g-måler kun en Bmw M-meter app til min Iphone og den virker ikke særlig godt. Jeg døjer lidt med at få bid med mine vinterdæk på så kold asfalt, så vi må se til sommer. Jeg laver dog ikke så mange 0-100 tider da jeg vil skåne min kobling mest muligt den har jo kørt 55ooo km nu og syntes ikke jeg har råd til en ny foreløbelig, så 80-180 lyder mere tiltrækkende.
Jeg tror dog ikke at vi vil se meget bedre acc. tider med Dp fra 0-100 da der er fuld tryk på hele tiden hvorimod på en bane med acc ud af kurver og daglig kørsel m overhalinger og rundkørsler der vil de have sin berettelse.
Helt enig, og helst i samme gear hele vejen. Jeg har målt 80-180 eller 100-200 på min det samme sted i hhv 4,5 og 6 gear, og vil gøre det samme igen med downpipes, uden nogen andre ændringer, så vi kan se hvormeget det gir. Jeg har lige smidt et bud på ebay, så mon ikke jeg bestiller i denne uge.

Quote:
Før med v3 og de første v4 kørte jeg den med noget konservative settings for at ikke overbelaste motoren. Jeg har altid kun kørt v-power pga det højere oktan på 99 og så bare kørt enkelte datalogs for at sikre mig alt var ok men det var jo lidt besværligt at skulle have pc med altid. Efter autotuning kom til på de sidste versioner af v4 blev bilen godtnok seriøs hurtigere og mere omgængelig i det daglige
Jeg kører altid på V power, mine sidste 3 biler har aldrig kørt på andet. Det jeg har læst om de seneste versioner af V4/V5 har også givet mig mere lyst til at få noget mere "sikker" power end det jeg har nu. Så en V5 med autotuning og DIC kunne jeg seriøst godt finde på at investere i.

Quote:
Jeg kan fornemme lidt modvilje mod at skulle opdatere v dig G.I.Joe det står dig jo frit for bare at køre med den software som boxen er udstyret med ved dit køb ala det du har gjort med din Steinbauer, men det tager kun 5 min måske 15 min den første gang at opdatere nye programmer, det vil jo være at snyde dig selv ikke at gøre det.
De finder jo hele tiden ud af nye og optimeret ting /features ikke kun effektmessigt men også sikkerhedsmessigt for din motor.
Jamen du har helt ret, jeg vil gerne have max "sikker" ydelse hele tiden, men jeg gider ikke rode med pc og kabler ude på gaden eller på arbejde. Jeg har altid travlt og kører meget. Dette er min eneste bil, som jeg bruger både til arbejde og privat, så jeg har heller ikke tid til at den ikke virker.

Quote:
Jeg har jo sagt et stykke tid at min ikke skal være hurtigere og at det næste er m3 stumper i undervogner som står for tur, men så på den anden side med det nye meth-kit fra vishnu kan det snart ikke blive nemmere:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486474
Det kan monteres på en tankstation på 20 min 2 bolte og møtrækker til beslag som holder pump/styrre enheden 2 spændebånd til at montere den nye chargepipe og så benytter du din sprintlervæske beholder til meth.
Methanolen kan vi købe ved Racezone.dk til 18 kr /l.
I et blaningsforhold på 50% meth/vand er det ikke mere brandfarligt end det sprintlervæske vi kører rundt med.
Der er jo nogle gode fordele som at svære at se bort fra den bedre køling samt det er med til at rense sod fra ventiler/topstykke.
Det jo desværre et kendt problem ved vore Di motorer at der er en del carbonbuild up. De motorer som vi har set skildt af, er der slet ikke samme mængde carbon build up på som dem der har benyttet meth.
Så hvis jeg vælger meth er det lidt ligesom valget af Dp for at beskytte/forlænge min motors levetid nu den er hårdere belastet pga tunning.
Og jeg som var så sikker på at jeg ALDRIG skulle have et meth kit.... nu stopper du!!!!

Hvis du køber og installerer et vishnu meth kit, så kører jeg altså en tur til over og tager et kig på det......
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      02-22-2011, 02:54 AM   #2713
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hej Jan nu du siger der kommet mere lyd i den med Dp så jeg stadig intereseret i at høre lidt om lydniveauet under "tysk"motorvejsfart 160+, mens jeg venter på mine.
Når jeg bare cruiser på motorvejen syens jeg der er en dybere tone, men personligt finder jeg det ikke generende. Hvis du giver den gas kan du bestemt høre turboerne, men lyden er selvfølgelig mixet med DCI luftindtag. Jeg var i en parkeringskælder for et par dage siden og jeg kunne ikke dy mig og gav "lidt" gas. Der var et par alarmer der vågnede

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Jeg har desværre ikke en fansi g-måler kun en Bmw M-meter app til min Iphone og den virker ikke særlig godt. Jeg døjer lidt med at få bid med mine vinterdæk på så kold asfalt, så vi må se til sommer. Jeg laver dog ikke så mange 0-100 tider da jeg vil skåne min kobling mest muligt den har jo kørt 55ooo km nu og syntes ikke jeg har råd til en ny foreløbelig, så 80-180 eller 100-200 lyder mere tiltrækkende.
Jeg tror dog ikke at vi vil se meget bedre acc. tider med Dp fra 0-100 da der er fuld tryk på hele tiden hvorimod på en bane med acc ud af kurver og daglig kørsel m overhalinger og rundkørsler der vil de have sin berettelse.
BMW M-måler har jeg også men det fungerer ikke særligt godt. Optog 4 x 0-160 på min iphone igår (kvaliteten ikke så god) og tog efterfølgende tid. Alle var på ca. 4.3 sek til 100 og 9.5 sek til 160. Havde ikke mere vej...mellemacc må blive en anden dag.

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Før med v3 og de første v4 kørte jeg den med noget konservative settings for at ikke overbelaste motoren. Jeg har altid kun kørt v-power pga det højere oktan på 99 og så bare kørt enkelte datalogs for at sikre mig alt var ok men det var jo lidt besværligt at skulle have pc med altid. Efter autotuning kom til på de sidste versioner af v4 blev bilen godtnok seriøs hurtigere og mere omgængelig i det daglige
Jeg kan fornemme lidt modvilje mod at skulle opdatere v dig G.I.Joe det står dig jo frit for bare at køre med den software som boxen er udstyret med ved dit køb ala det du har gjort med din Steinbauer, men det tager kun 5 min måske 15 min den første gang at opdatere nye programmer, det vil jo være at snyde dig selv ikke at gøre det.
De finder jo hele tiden ud af nye og optimeret ting /features ikke kun effektmessigt men også sikkerhedsmessigt for din motor. Jeg opdater jo heller ikke min hver gang der kommer noget men kun når jeg selv finder der er en nævneværdig opdatering.
+1 vedr. autotuning og opdateringer. Jeg tester i øjeblikket JB4 map 5 og mine logs ser faktisk rigtig gode ud. Bilen virker også meget mere stabil hele vejen til 7k. Kører selv på V-Power og jeg har en fornemmelse af at vores benzin i Europa måske er af bedre kvalitet end på den anden side. Med PID autotuning reguleres tryk og timing primært efter kvaliteten af benzinen og det lader til at min performer rigtig godt. Opdateringer tager 5 min med et USB kabel men det er ikke alle der er væsentlige. Synes personligt det er tiden værd...


Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Jeg har jo sagt et stykke tid at min ikke skal være hurtigere og at det næste er m3 stumper i undervogner som står for tur, men så på den anden side med det nye meth-kit fra vishnu kan det snart ikke blive nemmere:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486474
Det kan monteres på en tankstation på 20 min 2 bolte og møtrækker til beslag som holder pump/styrre enheden 2 spændebånd til at montere den nye chargepipe og så benytter du din sprintlervæske beholder til meth.
Renser du så forrude med methanol...

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Methanolen kan vi købe ved Racezone.dk til 18 kr /l.
I et blaningsforhold på 50% meth/vand er det ikke mere brandfarligt end det sprintlervæske vi kører rundt med.
Der er jo nogle gode fordele som at svære at se bort fra den bedre køling samt det er med til at rense sod fra ventiler/topstykke og stempler.
Det jo desværre et kendt problem ved vore Di motorer at der er en del carbonbuild up. De motorer som vi har set skildt af, er der slet ikke samme mængde carbon build up på ved dem som benyttede meth.
Så hvis jeg vælger meth er det lidt ligesom valget af Dp for at beskytte/forlænge min motors levetid nu den er hårdere belastet pga tunning.
Stadig ikke sikker på at jeg går i den retning - bliver nødsaget til at undersøge lidt mere, men jeg behøver faktisk ikke flere hk's. Vil hellere spare op til et LSD først...
Appreciate 0
      02-22-2011, 05:21 AM   #2714
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Nu er downpipes bestilt og mekaniker booket.

Hvis ikke det giver "nok" sammen med en justering af min Steinbauer boks, så må jeg jo have en V5 med noget DIC og autotuning....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      02-22-2011, 06:05 AM   #2715
Mogens
Private
Denmark
0
Rep
53
Posts

Drives: 335i cab, Porsche 996 turbo
Join Date: Jan 2010
Location: Øresundsregionen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nu er downpipes bestilt og mekaniker booket.
Hvis ikke det giver "nok" sammen med en justering af min Steinbauer boks, så må jeg jo have en V5 med noget DIC og autotuning....
Scroll lidt ned på siden og start: http://www.bilekspressen.dk/nyheder/...3%B8l-i-bmw-m3
Alternativt betjene dette link - specilet ved min. 1 og 3:
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl.
Appreciate 0
      02-22-2011, 06:11 AM   #2716
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nu er downpipes bestilt og mekaniker booket.

Hvis ikke det giver "nok" sammen med en justering af min Steinbauer boks, så må jeg jo have en V5 med noget DIC og autotuning....
Ha Ha jeg sagde jo at du ville bestille dem inden foråret kom Sikker på at du ikke bliver skuffet, men du mærker først rigtig effekten når du øger trykket. Specielt fra 5-7k.

Blev det Wagner? Hvor meget måtte du af med? P.S. sig lige til din mekaniker at han skal passe på at han ikke bytter de 2 O2 sensorer rundt. Fejl nummer 1 ved DP indstallation.

Burde næsten lægge et væddemål på bordet at du har meth inden udgangen af året - men nu skal jeg jo ikke selv sige for meget
Appreciate 0
      02-22-2011, 07:05 AM   #2717
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
Ha Ha jeg sagde jo at du ville bestille dem inden foråret kom Sikker på at du ikke bliver skuffet, men du mærker først rigtig effekten når du øger trykket. Specielt fra 5-7k.

Blev det Wagner? Hvor meget måtte du af med? P.S. sig lige til din mekaniker at han skal passe på at han ikke bytter de 2 O2 sensorer rundt. Fejl nummer 1 ved DP indstallation.

Burde næsten lægge et væddemål på bordet at du har meth inden udgangen af året - men nu skal jeg jo ikke selv sige for meget
ROFL Ja det blev Wagner, de sender dem formentlig fra Tyskland i dag og så fik jeg 40 Euro rabat samt gratis porto. Stadigvæk ca. 4700, men de er her indenfor 3 dage og hvis kvaliteten er som med min intercooler, så er de sikkert helt i orden.

Jeg vidste det ét eller andet sted også godt selv at jeg nok ikke kunne holde mig i skindet..... Men jeg har tænkt mig at holde øje med ham min mekaniker har jeg, har hørt om O2 sensor fejl Men han er nu altså rimeligt dygtig, ikke altid vildt billig, men han laver det ordentligt. Hver gang.

Glæder mig også til at mærke endnu mere power oppe i toppen. Kunne du mærke nogen forskel på (forhåbentligt endnu mindre) turbotøven i mellemområdet med dine downpipes?
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |

Last edited by G.I.Joe; 02-22-2011 at 07:25 AM..
Appreciate 0
      02-22-2011, 07:09 AM   #2718
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Scroll lidt ned på siden og start: http://www.bilekspressen.dk/nyheder/...3%B8l-i-bmw-m3
Alternativt betjene dette link - specilet ved min. 1 og 3:
Nøøj den lyder lækkert......

Og hvor er det stylet med de //M symboler på rørhalerne
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      02-22-2011, 07:45 AM   #2719
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
ROFL Ja det blev Wagner, de sender dem formentlig fra Tyskland i dag og så fik jeg 40 Euro rabat samt gratis porto. Stadigvæk ca. 4700, men de er her indenfor 3 dage og hvis kvaliteten er som med min intercooler, så er de sikkert helt i orden.

Jeg vidste det ét eller andet sted også godt selv at jeg nok ikke kunne holde mig i skindet..... Men jeg har tænkt mig at holde øje med ham min mekaniker har jeg, har hørt om O2 sensor fejl Men han er nu altså rimeligt dygtig, ikke altid vildt billig, men han laver det ordentligt. Hver gang.

Glæder mig også til at mærke endnu mere power oppe i toppen. Kunne du mærke nogen forskel på (forhåbentligt endnu mindre) turbotøven i mellemområdet med dine downpipes?
Fair nok pris...når du har betalt fragt og afgifter fra USA kommer du snildt op på den samme pris. Synes generelt at turbotøven er væsentligt forbedret, men ser mest effekt i de høje omdrejninger. Som sagt var jeg ude at teste lidt igår og det var 0 grader. Jeg opnåede stadig en tid på 4.3 sek til 100 hvilket højst sandsynligt er grundet mine nye Conti 5P. Jeg synes det er et fantastisk dæk - jeg ville overveje det når du skal skifte snart. Hvis bare denne sk*** vinter snart var slut...
Appreciate 0
      02-22-2011, 08:20 AM   #2720
Mogens
Private
Denmark
0
Rep
53
Posts

Drives: 335i cab, Porsche 996 turbo
Join Date: Jan 2010
Location: Øresundsregionen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nøøj den lyder lækkert......
Og hvor er det stylet med de //M symboler på rørhalerne
Yes, men jeg synes ellers ikke, en M3 V8 lyder særlig godt "forfra", når den kommer kørende.
Som om at man ka fornemme en helt masse mekanisk støj fra motoren...
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl.
Appreciate 0
      02-22-2011, 09:34 AM   #2721
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Yes, men jeg synes ellers ikke, en M3 V8 lyder særlig godt "forfra", når den kommer kørende.
Som om at man ka fornemme en helt masse mekanisk støj fra motoren...
Tend to agree. V10'eren har det samme.. og hvis man filtrerer potterne på en AMG'er ud har den også lidt af det samme. Jeg kan høre hiven efter luft og tikken. Stadig, V8'eren i den M3'er er et mesterværk. Gad godt høre den udstødning på motorvejen.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      02-22-2011, 10:06 AM   #2722
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
Når jeg bare cruiser på motorvejen syens jeg der er en dybere tone, men personligt finder jeg det ikke generende. Hvis du giver den gas kan du bestemt høre turboerne, men lyden er selvfølgelig mixet med DCI luftindtag. Jeg var i en parkeringskælder for et par dage siden og jeg kunne ikke dy mig og gav "lidt" gas. Der var et par alarmer der vågnede


Så det vel ok til hverdagsbil

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
BMW M-måler har jeg også men det fungerer ikke særligt godt. Optog 4 x 0-160 på min iphone igår (kvaliteten ikke så god) og tog efterfølgende tid. Alle var på ca. 4.3 sek til 100 og 9.5 sek til 160. Havde ikke mere vej...mellemacc må blive en anden dag.


Syntes min bil accelere så hurtig den ikke kan følge med den viser altid omkring 20 km/t for lidt

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
+1 vedr. autotuning og opdateringer. Jeg tester i øjeblikket JB4 map 5 og mine logs ser faktisk rigtig gode ud. Bilen virker også meget mere stabil hele vejen til 7k. Kører selv på V-Power og jeg har en fornemmelse af at vores benzin i Europa måske er af bedre kvalitet end på den anden side. Med PID autotuning reguleres tryk og timing primært efter kvaliteten af benzinen og det lader til at min performer rigtig godt. Opdateringer tager 5 min med et USB kabel men det er ikke alle der er væsentlige. Synes personligt det er tiden værd...


Det det jeg prøver at fortælle ham det virker bare, min er jo også familievognen og jeg har aldrig haft bøvl eller problemer som gjorde at skulle have pc frem eller rode med ledninger for at komme videre på min tur.


Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
Renser du så forrude med methanol.......

Ja det bliver lidt dyrere men hva, prøv lige at se hvor meget sprit det er i sprinklervæske

Quote:
Originally Posted by Kongen71 View Post
Stadig ikke sikker på at jeg går i den retning - bliver nødsaget til at undersøge lidt mere, men jeg behøver faktisk ikke flere hk's. Vil hellere spare op til et LSD først...
Jeg har jo heller ikke uanede mængder at bruge af og der en der har taget et stykke af min forskærm så det kommer først og så der jo også familiesommerferien. Så hvis det bliver kommer det først engang sidst på sommeren og så har de forhåbenligt testet det ordenligt igennem og jeg vil have haft tid til at overveje det efter gennemlæsning af deverse reviews

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nu er downpipes bestilt og mekaniker booket.
Hvis ikke det giver "nok" sammen med en justering af min Steinbauer boks, så må jeg jo have en V5 med noget DIC og autotuning....
Det ender med du får Dp på før mig øv
Du har jo så travlt,så vendt lige med v5 der ikke autotuning på DIC endnu så du må have tålmodighed et par mdr

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Scroll lidt ned på siden og start: http://www.bilekspressen.dk/nyheder/...3%B8l-i-bmw-m3
Alternativt betjene dette link - specilet ved min. 1 og 3:
M3´eren har jo v8 så selv med udstødning af tagrenderør vil den lyde godt
Ps der en 335i performance udstødning til salg her i Dk (go for it G.I.Joe ):
http://www.dba.dk/bmw-prof-udstoedning/id-71264343/

Last edited by Aridk; 02-22-2011 at 11:31 AM..
Appreciate 0
      02-22-2011, 10:07 AM   #2723
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ps ved ikke hvorfor min text er inde i Kongens quote ^^
Appreciate 0
      02-22-2011, 10:19 AM   #2724
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Tend to agree. V10'eren har det samme.. og hvis man filtrerer potterne på en AMG'er ud har den også lidt af det samme. Jeg kan høre hiven efter luft og tikken. Stadig, V8'eren i den M3'er er et mesterværk. Gad godt høre den udstødning på motorvejen.
Begyndte at blive lidt nervøs at du havde forladt os

Har I set denne M6 - den er fuldstændig vanvittig...filmen taler for sig selv.

Appreciate 0
      02-22-2011, 10:20 AM   #2725
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Ps ved ikke hvorfor min text er inde i Kongens quote ^^
Du er tilgivet
Appreciate 0
      02-22-2011, 10:26 AM   #2726
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Tak men hvad har jeg gjort forkert jeg er jo ikke begyndt at rode med meth endnu
Appreciate 0
      02-22-2011, 10:35 AM   #2727
Kongen71
Private First Class
Kongen71's Avatar
Belgium
1
Rep
177
Posts

Drives: F30 335i M-Sport 2013
Join Date: Mar 2010
Location: Left lane

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Tak men hvad har jeg gjort forkert jeg er jo ikke begyndt at rode med meth endnu
Du skal huske at sætte et ...[/QUOTE]... før og efter den originale tekst.
Appreciate 0
      02-22-2011, 11:42 AM   #2728
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Tak det hjalp man skal jo lære noget nyt hverdag

Jeg postede lige i et inlæg m Dp så nu har Ar lovet at vende tilbage, har haft problemer med at finde ud af hvem som er langsom

Nå men når de nu "forhåbenlig snart kommer" skal jeg jo også have nye sommerdæk også, mine Pirelli er helt planslebne de kommer dog lige på igen ca 1000 km eller så, skal lige have den første dæktest af Sportauto med før jeg beslutter mig hvad det skal være.

Har overvejet conti5 der er dog lige kommet et nyt Michelin som er specielt udviklet til kraftige baghjultrækkere.
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 10:01 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST