E90Post

VIBE Motorsports

BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?

Reply

Thread Tools Search this Thread
      12-13-2010, 02:00 PM   #2531
knasman
Private First Class

Drives: 2014 991 4S

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Puha, det lyder voldsomt det forbrug. Jeg synes jeg kørte lige knap 7 km/l hjem fra Munchen til Nyrnberg hvor jeg stort set ikke var under 240 km/t, det var også på mine nokian vinterdæk. Men hvis du har haft meget vind, så kan det jo nemt gøre forskellen

Fint at de ikke larmer ved høje hastigheder
Synes også det var et voldsomt forbrug. For lige at klarificere, så var det bestemt motormæssigt muligt at køre hurtigere, men det ruskede så godt i bilen at det ikke virkede forsvarligt! Men det lyder godt at du lå på omkring 7 km/l ved de hastigheder, synes også 4,5 km/l virkede lige i underkanten. Det ville jo kræve godt 2 ekstra tank stop bare for at nå på ski til vinter

Det var første længere tur efter jeg rundede de magiske 2000 km hvor der er frit løb, så jeg har ikke erfaringer fra andre ture at sammenligne med.
knasman is offline  
0
Reply With Quote
      12-13-2010, 02:10 PM   #2532
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Drives: E92 335i 2008

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Synes også det var et voldsomt forbrug. For lige at klarificere, så var det bestemt motormæssigt muligt at køre hurtigere, men det ruskede så godt i bilen at det ikke virkede forsvarligt! Men det lyder godt at du lå på omkring 7 km/l ved de hastigheder, synes også 4,5 km/l virkede lige i underkanten. Det ville jo kræve godt 2 ekstra tank stop bare for at nå på ski til vinter

Det var første længere tur efter jeg rundede de magiske 2000 km hvor der er frit løb, så jeg har ikke erfaringer fra andre ture at sammenligne med.
Jeg er helt med, jeg kører rimelig ofte til Berlin (som regel fra Rostock), og der er også nogle gange en ret kraftig sidevind, og så er jeg helt med på at man ikke ligger på 250

De 7 km/l er beregnet på at jeg kørte 350 km og tankede 50 liter (fylder altid helt op når jeg tanker). Hvis du holder dig til max omkring 200-210 km/t kan det godt lade sig gøre at køre over 9 km/l, det har jeg gjort flere gange igennem Tyskland. Det er faktisk det jeg gør mest, for det er meget sjældent at der er plads til at trykke den af hele vejen. Næste gang jeg skal ned har jeg fået fjernet hastighedsbegrænseren, sidste jeg kørte hjem ramte jeg ind i den mange gange, så der er rigeligt med kræfter til at køre hurtigere.

Er det i øvrigt ikke en surrealistisk oplevelse at måtte køre 200+ km/t fra Hamburg stort set hele vejen til grænsen på en noget slidt og medtaget og strækt trafikeret motorvej, og så køre over grænsen på en "så god som ny", praktisk taget tom og helt lige motorvej og så må man kun køre 110km/t de første mange km....?
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-13-2010, 03:34 PM   #2533
knasman
Private First Class

Quote:
De 7 km/l er beregnet på at jeg kørte 350 km og tankede 50 liter (fylder altid helt op når jeg tanker). Hvis du holder dig til max omkring 200-210 km/t kan det godt lade sig gøre at køre over 9 km/l, det har jeg gjort flere gange igennem Tyskland. Det er faktisk det jeg gør mest, for det er meget sjældent at der er plads til at trykke den af hele vejen. Næste gang jeg skal ned har jeg fået fjernet hastighedsbegrænseren, sidste jeg kørte hjem ramte jeg ind i den mange gange, så der er rigeligt med kræfter til at køre hurtigere.
Uden tvivl. Naar du har proevet eksperimentet, saa vil jeg da gerne hoere hvad loftet ender med at vaere!

Det var foerste gang jeg proevede at se hvad den kunne i den ende af skalaen. Naar man kommer fra en 325i, saa er kickdown med 150km/t (efter at klovnen foran som trak ud foran er hoppet ind paa plads igen) en oplevelse!

Quote:
Er det i øvrigt ikke en surrealistisk oplevelse at måtte køre 200+ km/t fra Hamburg stort set hele vejen til grænsen på en noget slidt og medtaget og strækt trafikeret motorvej, og så køre over grænsen på en "så god som ny", praktisk taget tom og helt lige motorvej og så må man kun køre 110km/t de første mange km....?
Jeg vil sige det graenser til det utaalelige. Maaske jeg ogsaa bukkede under for fristelsen, man er vel kun et menneske...
knasman is offline  
0
Reply With Quote
      12-18-2010, 01:56 PM   #2534
knasman
Private First Class

HPFP?

Inden jeg fik min 335i havde jeg jo godt set alle de skriverier om pumpe problemerne. Men nu er jeg alligevel lidt nysgerrig, er det noget i danske ejere har haft problemer med?
knasman is offline  
0
Reply With Quote
      12-18-2010, 03:51 PM   #2535
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Inden jeg fik min 335i havde jeg jo godt set alle de skriverier om pumpe problemerne. Men nu er jeg alligevel lidt nysgerrig, er det noget i danske ejere har haft problemer med?
Kan kun tale for mig selv her, men jeg har kørt knap 65000 km i min og ikke mærket noget som helst til problemet. Jeg kender heller ikke nogen der har. Jeg ved ikke om det primært er et problem med de amerikansk byggede biler, eller om det er fordi deres benzin er anderledes derovre. Jeg havde ikke læst en skid om det før jeg købte min 335i, og blev i første omgang bekymret, men det er jeg ikke mere. Min bil "fylder" 3 år i overmorgen og er still going strong. Temmeligt strong.....hehe
0
Reply With Quote
      12-19-2010, 04:08 PM   #2536
Aridk
Lieutenant

Aridk's Avatar

Drives: 335i

Ærgeligt med de 3 år for så der ikke garanti mere, det ikke et spørgsmål om den dør det det kun et spørgsmål om hvornår
Der har været mange euro-model problemer også desværre, ked af at lyde som en lysseslukker.
Min blev skiftet v 47.000 km (3.2 år) og den begynte at skabe sig allerede ved omkring 25000 km med ujævnt træk helt nede fra bunden hvis man lod den sejtrække først i de højre gear senere mere gennerelt og til sidst gik den i nødprogram, så i har noget at se rem til
Aridk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-19-2010, 04:29 PM   #2537
knasman
Private First Class

Interessant. Jeg koerer kun i bilen inden for garantiperioden, saa det er ikke vaerkstedsregninger der bekymrer mig. Jeg ville bare vaere ret aergelig over at holde et sted med en BMW i humpe-program og skulle bruge tid paa den slags pjat. Men som sagt er det ikke noget jeg bruger tid paa at spekulere paa i det daglige, regner med at den holder 3 aar indtil det modsatte er bevist
knasman is offline  
0
Reply With Quote
      12-19-2010, 05:03 PM   #2538
Yonzie
New Member

Drives: E92 AW3 M3

Send a message via ICQ to Yonzie Send a message via MSN to Yonzie
Checking in...
Hvide skilte, i København. Tysk import og loaded med prof. navi, læder, M-pakke, etc.
2 timer efter overtagelse (fredag) døde iDrive...
Så ved hvad jeg skal mandag morgen.
Yonzie is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 02:12 AM   #2539
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Ærgeligt med de 3 år for så der ikke garanti mere, det ikke et spørgsmål om den dør det det kun et spørgsmål om hvornår
Der har været mange euro-model problemer også desværre, ked af at lyde som en lysseslukker.
Min blev skiftet v 47.000 km (3.2 år) og den begynte at skabe sig allerede ved omkring 25000 km med ujævnt træk helt nede fra bunden hvis man lod den sejtrække først i de højre gear senere mere gennerelt og til sidst gik den i nødprogram, så i har noget at se rem til
Surt, men altså min har ikke haft det der ligner ujævnt træk. Har haft nogle limp modes pga. tuning, men jeg har 65k på tælleren nu, og den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Jeg indrømmer at min generelt ikke sejtrækker ret meget..... Men altså den har ind i mellem en smule ujævn tomgang, ligesom den "slår en skid" hehe. Men den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Nu må jeg jo se hvad det blivert til.

Hvad måtte du af med for rep af HPFP?
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 02:13 AM   #2540
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Yonzie View Post
Checking in...
Hvide skilte, i København. Tysk import og loaded med prof. navi, læder, M-pakke, etc.
2 timer efter overtagelse (fredag) døde iDrive...
Så ved hvad jeg skal mandag morgen.
Velkommen til.

Surt med det i-drive.....
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 02:14 AM   #2541
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Interessant. Jeg koerer kun i bilen inden for garantiperioden, saa det er ikke vaerkstedsregninger der bekymrer mig. Jeg ville bare vaere ret aergelig over at holde et sted med en BMW i humpe-program og skulle bruge tid paa den slags pjat. Men som sagt er det ikke noget jeg bruger tid paa at spekulere paa i det daglige, regner med at den holder 3 aar indtil det modsatte er bevist
Min har 3 års "fødselsdag" i dag, så statistikken er på din side....
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 04:21 AM   #2542
Aridk
Lieutenant

Aridk's Avatar

Quote:
Surt, men altså min har ikke haft det der ligner ujævnt træk. Har haft nogle limp modes pga. tuning, men jeg har 65k på tælleren nu, og den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Jeg indrømmer at min generelt ikke sejtrækker ret meget..... Men altså den har ind i mellem en smule ujævn tomgang, ligesom den "slår en skid" hehe. Men den trækker helt jævnt ved alle omdrejninger. Nu må jeg jo se hvad det blivert til.

Hvad måtte du af med for rep af HPFP?
Jeg fik Bmw til at lave det kulage(ved ikke om det stavet rigtigt)jeg slog på at det var et kendt problem og de ydede 10 års garanti på hpfp i USA
Det var værre med mine vategates dem vil de ikke skifte igen

Det at den går ujævnt i tomgang når den er kold kan være dine insprøjtningdyser det jo et andet velkendt problem

Jeg går og venter på at Terminalen Kolling skal ringe tilbage m en pris på den nye M1
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 04:57 AM   #2543
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Jeg fik Bmw til at lave det kulage(ved ikke om det stavet rigtigt)jeg slog på at det var et kendt problem og de ydede 10 års garanti på hpfp i USA
Det var værre med mine vategates dem vil de ikke skifte igen

Det at den går ujævnt i tomgang når den er kold kan være dine insprøjtningdyser det jo et andet velkendt problem

Jeg går og venter på at Terminalen Kolling skal ringe tilbage m en pris på den nye M1
Jeg aner heller ikke hvordan det staves, men jeg ved hvad du mener....

Nu må vi se hvad det bliver til med motoren, jeg har tænkt mig at beholde den i nogle år endnu. 1M er fed, men den er altså desværre bare for lille til mit behov. Jeg må hellere lade være med at prøve den.....
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 05:50 AM   #2544
Mogens
Private

Drives: 335i cab, Porsche 996 turbo

Quote:
Jeg aner heller ikke hvordan det staves, men jeg ved hvad du mener....
Kulance

Quote:
Nu må vi se hvad det bliver til med motoren, jeg har tænkt mig at beholde den i nogle år endnu. 1M er fed, men den er altså desværre bare for lille til mit behov.
Merpris ift. 135i blir uudholdelig IMO - for ikke at tale om driftsomkostningerne.
M-stumper er langt dyrere end vanlige stumper - fordelen ved f.eks. 335i vs M3
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 06:57 AM   #2545
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Kulance
Nåh ja....

Quote:
Merpris ift. 135i blir uudholdelig IMO - for ikke at tale om driftsomkostningerne.
M-stumper er langt dyrere end vanlige stumper - fordelen ved f.eks. 335i vs M3
Ja jeg har hørt at de snakker om ca. 1,1 mil, så jeg satser stadigvæk på at montere et spær på min 335i i stedet. Nu hvor jeg ligger omkring de 400 hk så klarer jeg mig nok også uden en rigtig "M"
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 10:42 AM   #2546
Aridk
Lieutenant

Aridk's Avatar

Tak Mogens

Gijoe tillykke m jubillumet

Håber den M1´er vil komme under en mil har ikke hørt fra sælger endnu.
Ved godt det samme motor som min 335i men så kan jeg vel tage box,dp og Ic med over. Det kan da godt være det for dumt og ikke spændende nok og en brugt M3 ville være bedre, men den ser bare så brutal ud med sine udbyggede skærme og 100 kg lettere den er garanteret sjov
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 10:48 AM   #2547
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Jeg forstår så udemærket godt at du er vild med den 1M coupé, jeg synes den er fantastisk Den ER bare ikke stor nok til at min søn på 180 cm kan være på bagsædet eller at al feriebagagen kan være der.....
Og jeg tror man bliver mest glad for sin bil når man vælger med hjertet, forudsat selvfølgelig at den er indenfor ens økonomiske formåen, for ellers bliver det nok alligevel ikke et "lykkeligt forhold" i længden
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 01:27 PM   #2548
Aridk
Lieutenant

Aridk's Avatar

Har lige fået en pris på mellem 1,15-1,2 mil + udstyr std pakken kendes ikke endnu, så det ser ud til at jeg får lov til at køre 335i´eren helt død

Havde håbet på de kunne holde den på den rigtige side af millionen står M1 ikke for mindre end 1 mil
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 01:30 PM   #2549
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Av min arm, den bliver nok ret sjælden i DK så
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 02:07 PM   #2550
Aridk
Lieutenant

Aridk's Avatar

Quote:
Av min arm, den bliver nok ret sjælden i DK så
Ja desværre, Terminalen ville også kun tage den hjem på bestilling.
0
Reply With Quote
      12-20-2010, 04:58 PM   #2551
Yonzie
New Member

Drives: E92 AW3 M3

Send a message via ICQ to Yonzie Send a message via MSN to Yonzie
Quote:
Jeg forstår så udemærket godt at du er vild med den 1M coupé, jeg synes den er fantastisk Den ER bare ikke stor nok til at min søn på 180 cm kan være på bagsædet eller at al feriebagagen kan være der.....
Feriebagagen har du ret i, men din søn burde kunne være der. Der er vildt meget benplads bag i Coupéen ift. hatchback. Der er selvfølgelig lidt mindre i højden, men hvis han ikke har alt for korte ben...
Yonzie is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      12-21-2010, 01:11 AM   #2552
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Yonzie View Post
Feriebagagen har du ret i, men din søn burde kunne være der. Der er vildt meget benplads bag i Coupéen ift. hatchback. Der er selvfølgelig lidt mindre i højden, men hvis han ikke har alt for korte ben...
Jeg prøvede en 135i for et par år siden, og når jeg sad bagi med forsædet i den position jeg har det i (og jeg er ikke vildt høj), så sad jeg selv med knæene fast plantet i ryglænet og hovedet i loftet, min søn har længere ben end jeg men kortere overkrop, så det var helt klart en no go. Desværre, for den var endnu sjovere at køre end 335i'eren, meget mere som en go-cart.

Hvordan nogen meget over 13-14 år overhovedet kan sidde på bagsædet (med mindre fører og forsædepassagerer er pygmæer) af en 1-serie hatchback er mig lidt af en gåde.
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules