E90Post

ECS BMW

BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?

Reply

Thread Tools Search this Thread
      03-20-2012, 02:02 PM   #3213
Pynne
Private First Class

Drives: BMW 320D 2008

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe
Quote:
Originally Posted by Pynne View Post
19" VB3 Gunmetal med CSC5
Sejt. Hvad måtte du slippe? Og var det med 235/265 bredde dæk?
Ja 235/265 :-)

Endte i 14,5K ex moms, inkl. dæk, montering og forsendelse til DK.
Reply With Quote
      03-20-2012, 03:27 PM   #3214
jacobniell
Private First Class

jacobniell's Avatar

Drives: BMW 335i

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Hvor fandt du VB3ere henne har du et link?

Det link du sendte tidligere til EBAY, har ikke VB3 hvis man sger p hjemmesiden, var det der du kbte dine?

Hvad ET ml valgte du til din bil?
jacobniell is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      03-20-2012, 03:40 PM   #3215
Pynne
Private First Class

Garage List
Quote:
Originally Posted by jacobniell
Quote:
Hvor fandt du VB3´ere henne har du et link?

Det link du sendte tidligere til EBAY, har ikke VB3 hvis man søger på hjemmesiden, var det der du købte dine?

Hvad ET mål valgte du til din bil?
Jeg fandt dem på Mstyle.co.uk, hvilket tilsyneladende er et okay benyttet site blandt de britiske brugere herinde :-)
Reply With Quote
      03-20-2012, 03:40 PM   #3216
Pynne
Private First Class

Garage List
Gal den iphone app er ikke glad for dansk tastetur :-/
Reply With Quote
      03-20-2012, 04:06 PM   #3217
jacobniell
Private First Class

jacobniell's Avatar

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Jeg fandt dem på Mstyle.co.uk, hvilket tilsyneladende er et okay benyttet site blandt de britiske brugere herinde :-)
Jeg kan ikke umiddelbart se det er VMR VB3 flge de har p Mstyle hjemmesiden?
Jeg har heller ikke kunne finde ud af om de leverer TV med s de er lovlige i Danmark og CSC5 kunne jeg heller ikke finde...

Hvordan gjorde du det? Ringede du og snakkede med dem eller kigger jeg helt hen i vejret
0
Reply With Quote
      03-21-2012, 12:07 AM   #3218
Pynne
Private First Class

Garage List
Skal jeg svare aerligt? ;-)

http://mstyle.co.uk/acatalog/BMW_3_E90_E91_Alloy_Wheels_VMR.html

Jeg skrev til dem mht andre daek - i den forbindelse kan Tony Treaner anbefales.

Fang ham på: tony@mstyle.co.uk
Reply With Quote
      03-21-2012, 02:34 AM   #3219
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Drives: E92 335i 2008

Quote:
Ja 235/265 :-)

Endte i 14,5K ex moms, inkl. dæk, montering og forsendelse til DK.
Sejt. Det er en helt ok pris. Jeg ville nok have Michelin Pilot Super Sports p, men det er vel omtrent samme pris.
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
G.I.Joe is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      03-21-2012, 07:18 AM   #3220
Pynne
Private First Class

Garage List
Jeg vil tro Michelin er nogenlunde samme pris :-)
Reply With Quote
      03-21-2012, 08:17 AM   #3221
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Quote:
Jeg vil tro Michelin er nogenlunde samme pris :-)
Du m huske de obligatoriske billeder nr du har fet dem monteret, ikke?

Jeg er lidt i tvivl om det skal vre silver, gun metal eller hyper black. Synes alle farverne er fede, det er bare lige med hvad der passer bedst til min bils farve..... Tror nu nok det bliver i Silver
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Quaife LSD | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | RB turbos | COBB ProTuning E50 map from PTF | Walbro E85 455 LPH LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek catback exhaust | STETT CP | Forge DV | AFE Stage 2 DCI with scoops | BMS SLD | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel Single Mass Flywheel | BMS CDV
0
Reply With Quote
      03-21-2012, 01:48 PM   #3222
jacobniell
Private First Class

jacobniell's Avatar

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Du m huske de obligatoriske billeder nr du har fet dem monteret, ikke?

Jeg er lidt i tvivl om det skal vre silver, gun metal eller hyper black. Synes alle farverne er fede, det er bare lige med hvad der passer bedst til min bils farve..... Tror nu nok det bliver i Silver
Jeg ville ogs g efter slv det er det sikre valg

mht billeder s har jg allerede spurgt efter dem, s jeg hber de bliver smidt p forum lige s snart flgene er monteret.

Det der kunne vre sjovt vile vre hvis vi lige kunne f det ET ml du har valgt til flgene, p den mde kan vi jo ved selvsyn se dem monteret p bilen. Dk strrelsen er i hvertfald den samme som jeg agter at f monteret
0
Reply With Quote
      03-22-2012, 07:27 AM   #3223
Pynne
Private First Class

Garage List
Ska' nok, ska' nok!

Jeg hber i vrigt p at modtage dem i nste uge

Jeg var i vildrede over hvilken finish jeg skulle vlge - stod og vippede imellem Silver og Gunmetal, som jeg begge synes er fede til TiAG

Silver er den sikre, og altid pne. Gunmetal virker lidt mere aggressivt, men jeg har ikke set den i virkeligheden. Var faktisk s langt ude, at jeg havde gang i Facebook-afstemning, og efterhnden spurgte alle bilinteresserede jeg kom i nrheden af

Endte med Gunmetal, s jeg hber de kan leve op til de billeder jeg efterhnden har set riiiiiiiiiigtigt mange af
Reply With Quote
      03-29-2012, 12:37 AM   #3224
jacobniell
Private First Class

jacobniell's Avatar

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Ska' nok, ska' nok!

Jeg hber i vrigt p at modtage dem i nste uge

Jeg var i vildrede over hvilken finish jeg skulle vlge - stod og vippede imellem Silver og Gunmetal, som jeg begge synes er fede til TiAG

Silver er den sikre, og altid pne. Gunmetal virker lidt mere aggressivt, men jeg har ikke set den i virkeligheden. Var faktisk s langt ude, at jeg havde gang i Facebook-afstemning, og efterhnden spurgte alle bilinteresserede jeg kom i nrheden af

Endte med Gunmetal, s jeg hber de kan leve op til de billeder jeg efterhnden har set riiiiiiiiiigtigt mange af
Hva.... er flgene ikke kommet endnu vi skal jo se billeder
0
Reply With Quote
      03-30-2012, 03:43 AM   #3225
Pynne
Private First Class

Garage List
Quote:
Originally Posted by jacobniell View Post
Hehe, jo fik dem monteret tirsdag - skal nok lige f lagt et billede op

Mht. komforten, s er de naturligvis lidt hrdere end, men ikke mere end det er til at holde ud, s der var min bekymring heldigvis uberettiget

Hvad angr "handling" (jeg kan ikke komme p det danske udtryk?), s fles bilen dog noget med ls med de nye hjul, ved ikke om det er en naturlig effekt af at g op i 19"?

Har alm. non-sport undervogn, s overvejer om det er vrd at skifte fjedre/dmpere, eller g hele vejen og montere gevindundervogn.

Det skal nok nvnes at selv p de almindelige sm 16" jeg benyttede over vinteren, synes jeg den var lige bld nok i kurverne.
Reply With Quote
      04-02-2012, 04:53 AM   #3226
Pynne
Private First Class

Garage List
Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Tjaaa, nu er det jo sdan at intet er permanent. Hvis man ikke kan lide ndringerne, s kan man jo bare lave det om igen. De fjedre der fulgte med mit Bilstein B12 st brd jeg mig ikke om (identiske med H&R) hvorfor jeg skiftede dem igen efter 6000 km til mine nuvrende Eibach. konomi spiller da selvflgelig en rolle, heldigvis kan jeg selv delgge det meste s det er kun reservedelsprisen, og hvis man s kan finde stumperne i Tyskland s er det overkommeligt. Og s er der jo ogs en ikke uvsentlig faktor nemlig WAF som altid skal tages med i overvejelserne.
Faldt lige over denne gamle post vedr. Bilstein B12.

I dette indlg str der at B12 = Bilstein dmpere + H&R fjedre.

Som jeg har forstet det, s er B12 = Bilstein B8 dmpere + Eibach Pro Kit.

Er dette ndret siden, eller er det noget jeg har misforstet?
Reply With Quote
      04-03-2012, 07:28 AM   #3227
Pynne
Private First Class

Garage List
Quote:
S fandt jeg lige et par minutter til at lgge billederne over fra min iPhone (der er lidt stille p arbejde her i psken).

De er taget lige efter montering, s bilen str noget hjt efter lige at vre kommet af lift + mine vinterdk ligger bagi - but you get the point

Afventer i vrigt BMW caps fra Ebay - tror de vil pynte lidt mere end VMRs.

Reply With Quote
      04-03-2012, 11:55 AM   #3228
jacobniell
Private First Class

jacobniell's Avatar

Garage List
2007 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Pynne
Quote:
Hva.... er fælgene ikke kommet endnu vi skal jo se billeder
Så fandt jeg lige et par minutter til at lægge billederne over fra min iPhone (der er lidt stille på arbejde her i påsken).

De er taget lige efter montering, så bilen står noget højt efter lige at være kommet af lift + mine vinterdæk ligger bagi - but you get the point

Afventer i øvrigt BMW caps fra Ebay - tror de vil pynte lidt mere end VMRs.

Uhhh det ser sku godt ud endnu engang tillykke med dem!
Reply With Quote
      04-03-2012, 12:58 PM   #3229
G.I.Joe
Captain

G.I.Joe's Avatar

Ser godt ud, endnu engang tillykke med dem :-)
0
Reply With Quote
      04-03-2012, 02:47 PM   #3230
Aridk
Lieutenant

Aridk's Avatar

Drives: 335i

Hej Pynne

Tillykke med dem de ser jo godt ud og klder bilen godt

Jeg har selv lige monteret mine sommerdk idag, mtte 2 gange til Tyskland inden det lykkes skulle ned og have nye bagdk p da jeg s kom hjem havde de monteret indersiden udaf p den ene flg s afsted igen.

Kan se du eftersprger lidt hjlp inde p suspention-sektionen!
S lidt indput herfra:
Normalt vil Rft dk vre 3-4 kg tungere end normale dk samme strrelse, s dine nye flge skal vre serist tunge for at det det som gr sig gldende

Vores biler er jo designet til RFT s derfor har de noget blde bsninger til at afhjlpe den manglende komfort og flling med bilen pga det stivere RFTdk, M3 har hrdere bsninger da den er lavet til NRFT dk og det er meget udbredt her at opgradere til M3 bssninger/brrearme nr man krer p NRFT, men for at dette skal gre sig gldende og mrkbart skal du virkelig presse bilen til det ydrerste.

Prv at checke dit ET (indpresnings dybde) jo mindre ET jo lngere ude vil flgene sidde og jo mere fladt vil bilen ligge i kurver den faceliftede E91 lci har s vidt jeg husker 5mm mindre ET.

Mine erfaringer:
Min egen E92 krer p 19 NRFT og med M undervogn ( M3 Bagbrosbsninger) Den krer nsten som en drm, nej et godt kompromi mellem dagligdagsbil og sjov i gaden.
Min Far har en ny 320d lci den har standart undervogn og den er smaskrdden undskyld meget bld den vugger frem og tilbage nr man bremser og accerlerer og krnger menget det gr den bde p 16" stdmonteret dk og 18" OZ m nrft.

Min lillebror havde tidligere en e90 320d den krte p 19 NRFT ogs men han havde fet monteret (mener jeg) Witech snkningsfjrdre og den l som en gokart p vejen, jeg syntes den var lige hrd nok s det gik lidt ud over komforten

S det er nok undervognen du skal kigge p

God Pske
Aridk is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      04-04-2012, 02:17 AM   #3231
Pynne
Private First Class

Garage List
Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hej Pynne

Tillykke med dem de ser jo godt ud og klder bilen godt

Jeg har selv lige monteret mine sommerdk idag, mtte 2 gange til Tyskland inden det lykkes skulle ned og have nye bagdk p da jeg s kom hjem havde de monteret indersiden udaf p den ene flg s afsted igen.

Kan se du eftersprger lidt hjlp inde p suspention-sektionen!
S lidt indput herfra:
Normalt vil Rft dk vre 3-4 kg tungere end normale dk samme strrelse, s dine nye flge skal vre serist tunge for at det det som gr sig gldende

Vores biler er jo designet til RFT s derfor har de noget blde bsninger til at afhjlpe den manglende komfort og flling med bilen pga det stivere RFTdk, M3 har hrdere bsninger da den er lavet til NRFT dk og det er meget udbredt her at opgradere til M3 bssninger/brrearme nr man krer p NRFT, men for at dette skal gre sig gldende og mrkbart skal du virkelig presse bilen til det ydrerste.

Prv at checke dit ET (indpresnings dybde) jo mindre ET jo lngere ude vil flgene sidde og jo mere fladt vil bilen ligge i kurver den faceliftede E91 lci har s vidt jeg husker 5mm mindre ET.

Mine erfaringer:
Min egen E92 krer p 19 NRFT og med M undervogn ( M3 Bagbrosbsninger) Den krer nsten som en drm, nej et godt kompromi mellem dagligdagsbil og sjov i gaden.
Min Far har en ny 320d lci den har standart undervogn og den er smaskrdden undskyld meget bld den vugger frem og tilbage nr man bremser og accerlerer og krnger menget det gr den bde p 16" stdmonteret dk og 18" OZ m nrft.

Min lillebror havde tidligere en e90 320d den krte p 19 NRFT ogs men han havde fet monteret (mener jeg) Witech snkningsfjrdre og den l som en gokart p vejen, jeg syntes den var lige hrd nok s det gik lidt ud over komforten

S det er nok undervognen du skal kigge p

God Pske
Hej Ari (og jer andre ),

Mange tak for komplimenterne!

Ja efter montering af nye hjul er det get op for mig, at det nok er ndvendigt at ndre p undervognen, selvom der er lidt forskellige meldinger om hvorvidt det skyldes:
a) bldere sidevg
b) den strre vgt/overflade
c) ndret indpresningsdybde

Jeg anvender flgende setup, s mske n af jer kan be- eller afkrfte at det er indpesningsdybden der laver ballade:
Front 8,5x19 ET 40 with 235/35/19
Rear 9,5x19 ET 45 with 265/30/19

Efter at have lst stribevis af anmeldelser hlder jeg nok pt. mest til Bilstein B12 (Bilstein B8 dmpere + Eibach Pro Kit fjedre), men overvejer ogs om man skal tage springet til gevind ssom Eibach Pro Street S. Prisforskellen er ca. kr. 1.000,-, s hvis det vil give et bedre resultat vlger jeg klart den lsning.

God pske

Last edited by Pynne; 04-04-2012 at 02:22 AM.
Pynne is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      04-06-2012, 01:53 PM   #3232
jacobniell
Private First Class

jacobniell's Avatar

Garage List
2007 335i  [0.00]
Hej Pynne
Ved du hvad gevind undervognen snker bilen med? Jeg har selv kigget lidt p dette og kunne se at de pr. default snker bilen 30mm hvilket er 5mm mindre end den er standard med M-undervogn nu. Jeg kiggede efter den hvor man manuelt kunne justere hrdhed og hjde. mener de hed B10?
Hvad angr ET mlet ser dine forflge ud til at vre spot on til hvad jeg har fet fortalt de skulle vre til vores biler, men derimod dine bagdk kunne godt have vret lidt mindre, jeg er blevet anbefalet at kbe ET33, her skulle bde 265 og 275 mm bagdk kunne side monteret uden at den ville skrabe p...
0
Reply With Quote
      04-14-2012, 02:55 AM   #3233
anielsen71
Lieutenant

Drives: E91 330dA

Garage List
Hej alle
Er ny her men kender et par andre brugere herinde (Jacobniell og GI Joe)
Har ogs lige bestilt et st VB3'ere men i Black Matte.
Stod og skulle vlge imellem silver eller Black Matte, og tog chancen :-)
De skal sidde p en E91'er i farven sparkling graphite.
Billeder skal nok komme ;-)
anielsen71 is offline   Denmark
0
Reply With Quote
      04-14-2012, 05:39 PM   #3234
jakobv84
Private First Class

Drives: 2009 E60 525xi

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Jeg har nu haft min E90 335i i et rs tid og med forret herovre kribler det lidt for at f sol p hrbunden... isr efter fruen har fet en porsche boxster. Er der nogen der har erfaring med 6-serien? Jo mere jeg kigger jo mere hooked bliver jeg p en brugt 6-serie (650i eller M6)! Har brug for at f noget fornuft indenbords om at jeg br blive i min 335i!

'07 335i E90 (sold) // '03 Porsche Boxster (sold) // '07 Alfa Romeo GT 2.0 (sold) // '06 325i E90 (stolen) // '99 Alfa Romeo 156 (sold)
jakobv84 is offline   United_States
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules