E90Post
 


Bimmer Retrofit
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Canada > GTA: Anyone have Akrapovic Evo Exhaust?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      11-29-2011, 12:33 AM   #1
Dr. G
Brigadier General
 
Dr. G's Avatar
 
Drives: Black e92 335i
Join Date: Apr 2010
Location: Brampton, Ontario

Posts: 4,928
iTrader: (32)

Garage List
e92 BMW 335i  [4.35]
GTA: Anyone have Akrapovic Evo Exhaust?

If anyone has one on an n54 please let me know since I'd like to hear it in person before making a purchase.

Willing to drive out to pretty much anywhere to meet up with you.

PM me, thank you!
__________________
JB4 / OSS Angel Eyes / Downpipes / F1-Racewerks FMIC / Custom Meth Kit / BMS DCI / ER Chargepipe / HKS BOV / BMS Meth Elbow / BMW Performance Exhaust / Carbon Fiber Inlay Quad Tips / 19" Miro 111 / Front Aero Lip / M3 Sides / VRS CSL Trunk / Mtech Rear / DD CF Quad Finned Diffuser / LCI Tails / BBK / Smoked Reflectors / F1 Euphoria LED Interior / License LED's / GT 5000k Corners / 5000k HID Fogs / Air Scoops / LED Turn Signals / FK Silverline Coilovers / HPA endlinks / Vibrant Resonators / Osram CBI 5000k D1S
Dr. G is offline  
0
Reply With Quote
      11-29-2011, 09:41 AM   #2
triggz
Banned
 
Drives: E92 335i
Join Date: Jun 2010
Location: Toronto

Posts: 1,225
iTrader: (2)

you're crazy bro lol
triggz is offline   Canada
0
Reply With Quote
      11-29-2011, 11:05 AM   #3
trucker0911
Registered
 
Drives: 08 e90 335i
Join Date: Nov 2011
Location: embrun, on

Posts: 3
iTrader: (0)

turner bmw exhaust for n54 sounds amazing and is a quarter of the price .. but the akrapovic is straight baller status
trucker0911 is offline   Canada
0
Reply With Quote
      11-29-2011, 01:27 PM   #4
bunnn
Colonel
 
bunnn's Avatar
 
Drives: like a grandma
Join Date: May 2009
Location: Toronto

Posts: 2,253
iTrader: (12)

I know there is someone in Toronto with this exhaust for sure. When I was swapping out my Akra Evo for my Kreissieg, a friend of a friend told me he did an install on a 335i. Let me see if I can get him to show up on here.
__________________
Cheers
Ben
bunnn is offline  
0
Reply With Quote
      11-29-2011, 03:56 PM   #5
Kriston
The Ultimate Driving Machine
 
Kriston's Avatar
 
Drives: Like Donkey Kong on Roids
Join Date: Mar 2009
Location: Toronto

Posts: 2,237
iTrader: (4)

Akra = Bad ass but $$$. is it worth the extra coin? dunno your call.
__________________
CHUCK NORRIS ON WHEELS

Kriston is offline   Canada
0
Reply With Quote
      11-29-2011, 04:34 PM   #6
Andy1991
Perfect
 
Drives: Gonna be the fastest N54 xi AT
Join Date: Apr 2009
Location: Toronto

Posts: 544
iTrader: (6)

I have a friend who has Akra evo but only muffler. Sounds so-so maybe he didn't get it installed right. It sounds like metal scraping..
Andy1991 is offline  
0
Reply With Quote
      11-29-2011, 05:25 PM   #7
Dr. G
Brigadier General
 
Dr. G's Avatar
 
Drives: Black e92 335i
Join Date: Apr 2010
Location: Brampton, Ontario

Posts: 4,928
iTrader: (32)

Garage List
e92 BMW 335i  [4.35]
Quote:
Originally Posted by alpineweis View Post
turner bmw exhaust for n54 sounds amazing and is a quarter of the price .. but the akrapovic is straight baller status
Nobody I know has really heard it in person so it's a tough call to make. I know a lot of people like the videos. To me the videos sound like a tamer version of the Vanguard an exhaust I already used to have on the car (probably one of the best exhausts for this car).

Quote:
Originally Posted by bunnn View Post
I know there is someone in Toronto with this exhaust for sure. When I was swapping out my Akra Evo for my Kreissieg, a friend of a friend told me he did an install on a 335i. Let me see if I can get him to show up on here.
Haha, I can always count on you for help man, thanks! PS: I still remember hearing that Kreissieg at speedstar and makign a post to find out what it was haha... SO SO SO DAMN JEALOUS! Sounded glorious!

Quote:
Originally Posted by Andy1991 View Post
I have a friend who has Akra evo but only muffler. Sounds so-so maybe he didn't get it installed right. It sounds like metal scraping..
Damn, well that sucks LOL, that's kinda how my BMW PE sounds.
__________________
JB4 / OSS Angel Eyes / Downpipes / F1-Racewerks FMIC / Custom Meth Kit / BMS DCI / ER Chargepipe / HKS BOV / BMS Meth Elbow / BMW Performance Exhaust / Carbon Fiber Inlay Quad Tips / 19" Miro 111 / Front Aero Lip / M3 Sides / VRS CSL Trunk / Mtech Rear / DD CF Quad Finned Diffuser / LCI Tails / BBK / Smoked Reflectors / F1 Euphoria LED Interior / License LED's / GT 5000k Corners / 5000k HID Fogs / Air Scoops / LED Turn Signals / FK Silverline Coilovers / HPA endlinks / Vibrant Resonators / Osram CBI 5000k D1S
Dr. G is offline  
0
Reply With Quote
      11-29-2011, 11:03 PM   #8
bunnn
Colonel
 
bunnn's Avatar
 
Drives: like a grandma
Join Date: May 2009
Location: Toronto

Posts: 2,253
iTrader: (12)

Quote:
Originally Posted by Dr. G View Post
Nobody I know has really heard it in person so it's a tough call to make. I know a lot of people like the videos. To me the videos sound like a tamer version of the Vanguard an exhaust I already used to have on the car (probably one of the best exhausts for this car).



Haha, I can always count on you for help man, thanks! PS: I still remember hearing that Kreissieg at speedstar and makign a post to find out what it was haha... SO SO SO DAMN JEALOUS! Sounded glorious!



Damn, well that sucks LOL, that's kinda how my BMW PE sounds.
That was what I was told by the guy as well. The Akra Evo doesn't sound as good on the N54 compared to the S65. There was thing metallic sound, paired with the rapsy-ness. I called today, friend is out of town till Thursday. Will report back then.
__________________
Cheers
Ben
bunnn is offline  
0
Reply With Quote
      12-01-2011, 11:08 PM   #9
99three
Banned
 
Drives: 993, e92, e36, F355, Z32, Jag
Join Date: Sep 2010
Location: in the 416

Posts: 838
iTrader: (3)

Have you heard the Bastuck yet?
99three is offline  
0
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 11:25 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST