E90Post
 


Extreme Power House
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > General E90 Sedan / E91 Wagon / E92 Coupe / E93 Cabrio > Check out what I scooped up yesterday!!!



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      08-17-2012, 11:34 AM   #23
The X Men
Colonel
27
Rep
2,013
Posts

 
Drives: 2015 535xi 2013 X3 35i
Join Date: Mar 2012
Location: MA

iTrader: (0)

A new rear bumper is $2000 at most, and the car is worth 3X that at least. There must be more to that salvage title.
Appreciate 0
      08-17-2012, 11:36 AM   #24
e90ftw
Private First Class
1
Rep
114
Posts

 
Drives: 2009 328i xDrive Sedan
Join Date: Aug 2012
Location: NY

iTrader: (3)

The car looks mint, is it an S model?
Appreciate 0
      08-17-2012, 11:38 AM   #25
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by e90ftw View Post
The car looks mint, is it an S model?
I wish. lol
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 11:47 AM   #26
MattMD
E9X > F3X
MattMD's Avatar
United_States
11
Rep
729
Posts

 
Drives: E90 328i
Join Date: Feb 2012
Location: Maryland

iTrader: (0)

Nice headlights. Lol that's my only gripe about the 986 and 996. She looks clean, more pics?

Heh, great buy man. Talk about handling all you want but... my 328i would still win in a drag race.
__________________
2009 E90 328i - Space Grey Metallic on Black // iDrive // Premium Package // Xenons

Mods - Stock for now

Dream Car - Mineral White E92 M3 DCT, Ferrari 458 (someday )
Appreciate 0
      08-17-2012, 11:54 AM   #27
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by The Low Key OG View Post
Nice headlights. Lol that's my only gripe about the 986 and 996. She looks clean, more pics?

Heh, great buy man. Talk about handling all you want but... my 328i would still win in a drag race.
Not by much. your 328i is 14.6 on the quarter mile. the porsche does 14.8.


My 335i will slaughter you though. =) 13.3 best time so far. (stock except for rims/ tires)
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:01 PM   #28
ihc95
Major
ihc95's Avatar
12
Rep
1,167
Posts

 
Drives: TiAg E92 335i
Join Date: Jul 2011
Location: NJ

iTrader: (1)

Garage List
Whats gonna happen to your E46?
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:12 PM   #29
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

idk... I'm gonna need to sell something. The wife has her e46, my 335i is my "fun" car and the boxster is now my daily. I think I'll sell my e46 convertible.

I chose the boxster as a daily over the e46 just because the boxster is a manual.
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:15 PM   #30
MattMD
E9X > F3X
MattMD's Avatar
United_States
11
Rep
729
Posts

 
Drives: E90 328i
Join Date: Feb 2012
Location: Maryland

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Turb0Surge View Post
Not by much. your 328i is 14.6 on the quarter mile. the porsche does 14.8.


My 335i will slaughter you though. =) 13.3 best time so far. (stock except for rims/ tires)
A win is a win. It goes to show how quick that Porsche still is though; the Boxster wasn't even built to win in a straight line. $5k, 13 years old, and it still can beat 75% of what's out there. I wonder if it can still pull those times with 120k on the clock.

And hey hey hey now, I'm only 17. I'm not supposed to have a fast car. See me in 20 years for a rematch when I drive a Ferrari.
__________________
2009 E90 328i - Space Grey Metallic on Black // iDrive // Premium Package // Xenons

Mods - Stock for now

Dream Car - Mineral White E92 M3 DCT, Ferrari 458 (someday )
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:16 PM   #31
bmwpride335i
Major
United_States
23
Rep
1,412
Posts

 
Drives: 07 SUPERCHARGED 680HP VETTE
Join Date: Nov 2010
Location: Los Angeles, CA

iTrader: (1)

holy cow you are lucky to find that baby for 5k

it looks like "fun", kind of like super miata
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:21 PM   #32
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by The Low Key OG View Post
A win is a win. It goes to show how quick that Porsche still is though; the Boxster wasn't even built to win in a straight line. $5k, 13 years old, and it still can beat 75% of what's out there. I wonder if it can still pull those times with 120k on the clock.

And hey hey hey now, I'm only 17. I'm not supposed to have a fast car. See me in 20 years for a rematch when I drive a Ferrari.


I'm 20 yrs old buddy, so no excuses for you. You're only 3 years behind me.
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:23 PM   #33
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by bmwpride335i View Post
holy cow you are lucky to find that baby for 5k

it looks like "fun", kind of like super miata
I KNW!!! That's what I was thinking. It's like a waaaay better version of the miata.
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:26 PM   #34
ihc95
Major
ihc95's Avatar
12
Rep
1,167
Posts

 
Drives: TiAg E92 335i
Join Date: Jul 2011
Location: NJ

iTrader: (1)

Garage List
Quote:
Originally Posted by Turb0Surge
Quote:
Originally Posted by The Low Key OG View Post
A win is a win. It goes to show how quick that Porsche still is though; the Boxster wasn't even built to win in a straight line. $5k, 13 years old, and it still can beat 75% of what's out there. I wonder if it can still pull those times with 120k on the clock.

And hey hey hey now, I'm only 17. I'm not supposed to have a fast car. See me in 20 years for a rematch when I drive a Ferrari.


I'm 20 yrs old buddy, so no excuses for you. You're only 3 years behind me.
Haha word man! I'm 17 so I guess I'm ahead of both of you lol
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:28 PM   #35
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ihc95 View Post
Haha word man! I'm 17 so I guess I'm ahead of both of you lol
Hahaha how's that?
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:29 PM   #36
MattMD
E9X > F3X
MattMD's Avatar
United_States
11
Rep
729
Posts

 
Drives: E90 328i
Join Date: Feb 2012
Location: Maryland

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Turb0Surge View Post
I'm 20 yrs old buddy, so no excuses for you. Your only 3 years behind me.
I do have an excuse: I don't have a 335i. If you bought it yourself, congrats. If not, lucky bastard. You have a wife too... you're on the fast track lol.

I seriously won't be able to buy another car worth buying untill I'm in my early-mid 30s though. Medical school is expensive and all the meagre money I make as a resident will go towards rent, ramen, gas, and insurance. The rest will go to helping my parents pay off the loans.
__________________
2009 E90 328i - Space Grey Metallic on Black // iDrive // Premium Package // Xenons

Mods - Stock for now

Dream Car - Mineral White E92 M3 DCT, Ferrari 458 (someday )
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:32 PM   #37
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by The Low Key OG View Post
I do have an excuse: I don't have a 335i. If you bought it yourself, congrats. If not, lucky bastard. You have a wife too... you're on the fast track lol.

I seriously won't be able to buy another car worth buying untill I'm in my early-mid 30s though. Medical school is expensive and all the meagre money I make as a resident will go towards rent, ramen, gas, and insurance. The rest will go to helping my parents pay off the loans.

Yeah dude I got lucky cause I got a rediculously good job offer at 17. I got married at 18 and things picked up from then.


And yeah I paid for all of my cars myself. Lol.
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 12:46 PM   #38
MattMD
E9X > F3X
MattMD's Avatar
United_States
11
Rep
729
Posts

 
Drives: E90 328i
Join Date: Feb 2012
Location: Maryland

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Turb0Surge View Post
Yeah dude I got lucky cause I got a rediculously good job offer at 17. I got married at 18 and things picked up from then.


And yeah I paid for all of my cars myself. Lol.
What kind of job, if I may ask? Sounds like you're doing great for yourself.

I have a great summer job with the organization my dad works for. $12.45 an hour @ 40 hours a week. It equates to about $3300-3800 cash in hand per summer. This is my 2nd year and I'll be able to work it as long as I'm a student if I want to. Without too much spending, I could reasonably put a $20k down payment on a house with it when I'm out of school.

My dream requires so much time and hard work.
__________________
2009 E90 328i - Space Grey Metallic on Black // iDrive // Premium Package // Xenons

Mods - Stock for now

Dream Car - Mineral White E92 M3 DCT, Ferrari 458 (someday )
Appreciate 0
      08-17-2012, 01:00 PM   #39
Turb0Surge
Lieutenant Colonel
Turb0Surge's Avatar
United_States
31
Rep
1,518
Posts

 
Drives: BLACK e90 335i
Join Date: May 2012
Location: Lincoln, CA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by The Low Key OG View Post
What kind of job, if I may ask? Sounds like you're doing great for yourself.

I have a great summer job with the organization my dad works for. $12.45 an hour @ 40 hours a week. It equates to about $3300-3800 cash in hand per summer. This is my 2nd year and I'll be able to work it as long as I'm a student if I want to. Without too much spending, I could reasonably put a $20k down payment on a house with it when I'm out of school.

My dream requires so much time and hard work.

I'm a dispatcher for a trucking company (which comes out to about 4k a month) and I also have my own truck which I run in the company. After I pay the driver and all of my payments (for insurance, truck + trailer) I make 2-3k profit a month. (depending on the months.)



Here's an older pic of my truck. (It feels funny calling it my truck since I don't drive it but here it is.)
Attached Images
 
__________________
Appreciate 0
      08-17-2012, 01:25 PM   #40
ihc95
Major
ihc95's Avatar
12
Rep
1,167
Posts

 
Drives: TiAg E92 335i
Join Date: Jul 2011
Location: NJ

iTrader: (1)

Garage List
Quote:
Originally Posted by Turb0Surge
Quote:
Originally Posted by ihc95 View Post
Haha word man! I'm 17 so I guess I'm ahead of both of you lol
Hahaha how's that?
I also have a 335i but I'm only 17.

Low key OG is also 17 but has a 328i.

But I'm BSing around. I'm not ahead of anybody. Im just hoping to get into a good college at this point. If everything goes as planned I'll become an automotive engineer in 5 yrs but who knows. My E92 will be my DD for a very long time.
Appreciate 0
      08-17-2012, 01:35 PM   #41
MattMD
E9X > F3X
MattMD's Avatar
United_States
11
Rep
729
Posts

 
Drives: E90 328i
Join Date: Feb 2012
Location: Maryland

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ihc95 View Post
I also have a 335i but I'm only 17.

Low key OG is also 17 but has a 328i.

But I'm BSing around. I'm not ahead of anybody. Im just hoping to get into a good college at this point. If everything goes as planned I'll become an automotive engineer in 5 yrs but who knows. My E92 will be my DD for a very long time.
I'm a loser for having a 328i, but you're uncool for having an E92 - I can hold 3 girls in my car comfortably, only 1 for you bud.

E90 will be my DD for a looooooong time. If everything goes well, I'll be a specialized surgeon in 15 years. Hoping for U Miami, Berkeley, UCLA, Georgetown, or Duke. (All over the place I know lol) I'll settle for UMD or UNC though.
__________________
2009 E90 328i - Space Grey Metallic on Black // iDrive // Premium Package // Xenons

Mods - Stock for now

Dream Car - Mineral White E92 M3 DCT, Ferrari 458 (someday )
Appreciate 0
      08-17-2012, 01:53 PM   #42
ihc95
Major
ihc95's Avatar
12
Rep
1,167
Posts

 
Drives: TiAg E92 335i
Join Date: Jul 2011
Location: NJ

iTrader: (1)

Garage List
Respect! That's gonna be tough but I'm sure you can do it.

P.S. those twin turbos do a good job of gettin it . Also idk what your talking about I can fit 3 ladies in mine no problem.
Appreciate 0
      08-17-2012, 02:11 PM   #43
MattMD
E9X > F3X
MattMD's Avatar
United_States
11
Rep
729
Posts

 
Drives: E90 328i
Join Date: Feb 2012
Location: Maryland

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ihc95 View Post
Respect! That's gonna be tough but I'm sure you can do it.

P.S. those twin turbos do a good job of gettin it . Also idk what your talking about I can fit 3 ladies in mine no problem.
I know I have it in me. A surgeon saved the life of my best friend when he fell out of the back of a truck and landed on his head... with his only complication being a month or two in the hospital. It could have been so much worse. That amazes me that someone can do that. I may not go into neurosurgery, but that insipres me. (Orthopedic and plastic interest me)

I have a 3.9 unweighted GPA with every class at the highest level I can take, lacrosse and weightlifting for ECs, I'm gonna spend a lot of my time volunteering at hospitals and clinics, shadowing doctors, and I'm gonna knock the teeth outta the SAT/ACT. I'm only a junior too lol. I hope colleges like me.

And psshh, 5'9 supermodels with D cups are gonna want their own door. Sorry.
__________________
2009 E90 328i - Space Grey Metallic on Black // iDrive // Premium Package // Xenons

Mods - Stock for now

Dream Car - Mineral White E92 M3 DCT, Ferrari 458 (someday )
Appreciate 0
      08-17-2012, 02:14 PM   #44
ttribe
First Lieutenant
ttribe's Avatar
United_States
4
Rep
361
Posts

 
Drives: '09 E93 335i
Join Date: Jul 2012
Location: Phoenix, AZ

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ihc95 View Post
I also have a 335i but I'm only 17.

Low key OG is also 17 but has a 328i.

But I'm BSing around. I'm not ahead of anybody. Im just hoping to get into a good college at this point. If everything goes as planned I'll become an automotive engineer in 5 yrs but who knows. My E92 will be my DD for a very long time.
Quote:
Originally Posted by The Low Key OG View Post
I'm a loser for having a 328i, but you're uncool for having an E92 - I can hold 3 girls in my car comfortably, only 1 for you bud.

E90 will be my DD for a looooooong time. If everything goes well, I'll be a specialized surgeon in 15 years. Hoping for U Miami, Berkeley, UCLA, Georgetown, or Duke. (All over the place I know lol) I'll settle for UMD or UNC though.
Quote:
Originally Posted by ihc95 View Post
Respect! That's gonna be tough but I'm sure you can do it.

P.S. those twin turbos do a good job of gettin it . Also idk what your talking about I can fit 3 ladies in mine no problem.
Quote:
Originally Posted by The Low Key OG View Post
I know I have it in me. A surgeon saved the life of my best friend when he fell out of the back of a truck and landed on his head... with his only complication being a month or two in the hospital. It could have been so much worse. That amazes me that someone can do that. I may not go into neurosurgery, but that insipres me. (Orthopedic and plastic interest me)

I have a 3.9 unweighted GPA with every class at the highest level I can take, lacrosse and weightlifting for ECs, I'm gonna spend a lot of my time volunteering at hospitals and clinics, shadowing doctors, and I'm gonna knock the teeth outta the SAT/ACT. I'm only a junior too lol. I hope colleges like me.

And psshh, 5'9 supermodels with D cups are gonna want their own door. Sorry.
__________________
2012+ 09 E93 335i - Space Gray, N54, Sport, Premium, Comfort, Logic7, Nav Mods - Reflectors, LUX, Pedals, M3 Spoiler, Black Grilles, Macht Schnell, Aero, ESS, RE760
2011-12 07 E60 M5 - Indy Red
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Tags
335i, boxster. bmw, handling., porsche

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 10:29 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST