E90Post
 


Bimmer Retrofit
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > E90 / E92 / E93 3-series Powertrain and Drivetrain Discussions > N54 Turbo Engine / Drivetrain / Exhaust Modifications - 335i > When I runing INPA MSD80,I get more codes.help



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      12-28-2012, 09:19 AM   #1
diddlkiss
Second Lieutenant
China
3
Rep
247
Posts

 
Drives: 2010 335i E90 Lci N54
Join Date: May 2012
Location: Tsingtao

iTrader: (0)

Garage List
When I runing INPA MSD80,I get more codes.help

hello everyone
I runing the INPA MSD80 to my DME,
I got more codes:
MOD:
procede v5 rev3 9-10 stage2
Vishnu PWM kit 80%meth
AR catless Dps
AFE DCI
Forge FMIC and BV

plase help me,I changge my HPFP and low sensor in last week,
inject in 3 moths ago.



$SGBD: MSD80 Version: 7.208
$INPA: MSD80 Version: 2.001


================================================== =========================================
$DATAID: 004 4CC0I JE0S IGG3S
=== 30.11.2012 === 19:57:26
DME Losnummer: VAR_ECU_SERIAL_ECU

Actual Mileage: 57740 km
__________________________________________________ _________

Comment Line 1:
Comment Line 2:
__________________________________________________ _________


$FehlerOrtNr: 10740
$FehlerOrtText: 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error: 1(5) Nr: 10740 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error Code: 0 (0 ) kein passendes Fehlersymptom
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 57688 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10741
$FehlerOrtText: 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2
Error: 2(5) Nr: 10741 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2
Error Code: 1 (5675 ) Wirkungsgrad unterhalb Grenzwert
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 57688 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 12234
$FehlerOrtText: 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error: 3(5) Nr: 12234 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 1; Check In km: (1.): 57696 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 12250
$FehlerOrtText: 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error: 4(5) Nr: 12250 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 1; Check In km: (1.): 57696 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10932
$FehlerOrtText: 0x2AB4 DME, interner Fehler: RAM-Checksumme
Error: 5(5) Nr: 10932 0x2AB4 DME, interner Fehler: RAM-Checksumme
Error Code: 1 (4190 ) RAM-躡erpr黤ung
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 57696 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________


$SGBD: MSD80 Version: 7.208
$INPA: MSD80 Version: 2.001


================================================== =========================================
$DATAID: 004 4CC0I JE0S IGG3S
=== 17.12.2012 === 22:38:02
DME Losnummer: VAR_ECU_SERIAL_ECU

Actual Mileage: 58878 km
__________________________________________________ _________

Comment Line 1:
Comment Line 2:
__________________________________________________ _________


$FehlerOrtNr: 10740
$FehlerOrtText: 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error: 1(10) Nr: 10740 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error Code: 0 (0 ) kein passendes Fehlersymptom
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58792 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10741
$FehlerOrtText: 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2
Error: 2(10) Nr: 10741 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2
Error Code: 1 (5675 ) Wirkungsgrad unterhalb Grenzwert
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58792 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10720
$FehlerOrtText: 0x29E0 Gemischregelung
Error: 3(10) Nr: 10720 0x29E0 Gemischregelung
Error Code: 4 (4104 ) Gemisch zu mager
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : D6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58792 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10720
$FehlerOrtText: 0x29E0 Gemischregelung
Error: 4(10) Nr: 10720 0x29E0 Gemischregelung
Error Code: 4 (4104 ) Gemisch zu mager
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : D6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58800 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10705
$FehlerOrtText: 0x29D1 Verbrennungsaussetzer, Zylinder 5
Error: 5(10) Nr: 10705 0x29D1 Verbrennungsaussetzer, Zylinder 5
Error Code: 1 (5514 ) Einspritzung wird abgeschaltet
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : D6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58808 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 12234
$FehlerOrtText: 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error: 6(10) Nr: 12234 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58808 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 12250
$FehlerOrtText: 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error: 7(10) Nr: 12250 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58808 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10720
$FehlerOrtText: 0x29E0 Gemischregelung
Error: 8(10) Nr: 10720 0x29E0 Gemischregelung
Error Code: 4 (4104 ) Gemisch zu mager
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : D6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58824 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10740
$FehlerOrtText: 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error: 9(10) Nr: 10740 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error Code: 0 (0 ) kein passendes Fehlersymptom
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58856 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10741
$FehlerOrtText: 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2
Error: 10(10) Nr: 10741 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2
Error Code: 1 (5675 ) Wirkungsgrad unterhalb Grenzwert
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 58856 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________


$SGBD: MSD80 Version: 7.208
$INPA: MSD80 Version: 2.001


================================================== =========================================
$DATAID: 004 4CC0I JE0S IGG3S
=== 28.12.2012 === 21:16:18
DME Losnummer: VAR_ECU_SERIAL_ECU

Actual Mileage: 59488 km
__________________________________________________ _________

Comment Line 1:
Comment Line 2:
__________________________________________________ _________


$FehlerOrtNr: 12234
$FehlerOrtText: 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error: 1(8) Nr: 12234 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 1; Check In km: (1.): 59384 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 12250
$FehlerOrtText: 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error: 2(8) Nr: 12250 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 1; Check In km: (1.): 59384 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10740
$FehlerOrtText: 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error: 3(8) Nr: 10740 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error Code: 1 (5675 ) Wirkungsgrad unterhalb Grenzwert
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 59392 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10740
$FehlerOrtText: 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error: 4(8) Nr: 10740 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error Code: 1 (5675 ) Wirkungsgrad unterhalb Grenzwert
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 59400 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 12234
$FehlerOrtText: 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error: 5(8) Nr: 12234 0x2FCA Kraftstoffhochdruck bei Freigabe der Einspritzung
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 3; Check In km: (1.): 59400 km (2.): 59424 km (n.): 59424 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 12250
$FehlerOrtText: 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error: 6(8) Nr: 12250 0x2FDA Kraftstoffhochdruck bei oder nach Freigabe der Einspritzung (2. Umweltbedingungssatz nach Zeitverz鰃erung)
Error Code: 1 (4763 ) Druck zu niedrig
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt
MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)
Class : 01; Frequency: 3; Check In km: (1.): 59400 km (2.): 59424 km (n.): 59424 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10706
$FehlerOrtText: 0x29D2 Verbrennungsaussetzer, Zylinder 6
Error: 7(8) Nr: 10706 0x29D2 Verbrennungsaussetzer, Zylinder 6
Error Code: 1 (5514 ) Einspritzung wird abgeschaltet
Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erf黮lt
Error Status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : D6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 59408 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________

$FehlerOrtNr: 10740
$FehlerOrtText: 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error: 8(8) Nr: 10740 0x29F4 Katalysatorkonvertierung
Error Code: 0 (0 ) kein passendes Fehlersymptom
Readines Flag: (17 ) Testbedingungen noch nicht erf黮lt
Error Status: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt
MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen
Class : C6; Frequency: 1; Check In km: (1.): 59424 km (2.): 0 km (n.): 0 km
__________________________________________________ _________
Appreciate 0
      12-28-2012, 12:10 PM   #2
jdbretz
Captain
jdbretz's Avatar
9
Rep
794
Posts

 
Drives: '07 E92 335i, '07 E70 X5 4.8i
Join Date: Dec 2010
Location: Florida

iTrader: (9)

You have fuel mixture codes and misfires on cylinders 5 and 6. Aren't you running RB Turbos as well? When you replaced your injectors were they coded correctly?
Appreciate 0
      12-29-2012, 04:27 AM   #3
diddlkiss
Second Lieutenant
China
3
Rep
247
Posts

 
Drives: 2010 335i E90 Lci N54
Join Date: May 2012
Location: Tsingtao

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by jdbretz View Post
You have fuel mixture codes and misfires on cylinders 5 and 6. Aren't you running RB Turbos as well? When you replaced your injectors were they coded correctly?
yes but I delete RB turbos in last week,because my car only 13mpg,80% time in map0,I replaced injectors in my SA,its coded.
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 03:53 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST