E90Post
 


ECS BMW
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > USA - NY / NJ / CT / PA > BMW loaner car help



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      01-18-2013, 02:58 AM   #1
imflyerthanyou
President
United_States
2
Rep
115
Posts

 
Drives: E92 335i
Join Date: Nov 2010
Location: NJ/NJ

iTrader: (1)

BMW loaner car help

So my car is going to be there for atleast 2 weeks and the loaner car they gave me has only 1 qt oil and I'm planning to drive the shit outta the car : ) should I call them n let them know ? Thankss
Appreciate 0
      01-18-2013, 03:56 AM   #2
idrift4wd
Brigadier General
45
Rep
3,376
Posts

 
Drives: Three Hundred and Thirty Five
Join Date: Jul 2010
Location: Yonkers NY

iTrader: (0)

Garage List
2007 BMW  [3.50]
do you mean, it needs +1 quart of oil?

you could be a nice person and tell them, im sure it wont take long. then beat the shit out of it.
Appreciate 0
      01-18-2013, 04:05 AM   #3
imflyerthanyou
President
United_States
2
Rep
115
Posts

 
Drives: E92 335i
Join Date: Nov 2010
Location: NJ/NJ

iTrader: (1)

Lol tru it's saying it has 1qt left I don't wanna drive it too far Wat do you think tell the dealer ?
Appreciate 0
      01-18-2013, 09:29 AM   #4
TommyG@ColemanAutobody
First Lieutenant
TommyG@ColemanAutobody's Avatar
7
Rep
350
Posts

 
Drives: 2011 335i sedan 6MT
Join Date: Apr 2010
Location: Coleman Autobody

iTrader: (0)

Just pull into ANY dealer and they will top off the fluid.

Just b/c its a loaner doesnt mean to treat the car like sh*t. If everyone did that, dealers would just stop giving out loaners and you would get Enterprise Checy Aveo's from now on.
Appreciate 0
      01-18-2013, 09:31 AM   #5
bill1718
Lieutenant
bill1718's Avatar
Italy
4
Rep
405
Posts

 
Drives: 2015 F32 435i ///Msport
Join Date: Apr 2011
Location: Staten I$land

iTrader: (1)

beat the shit out that loaner lol
Appreciate 0
      01-18-2013, 11:38 AM   #6
Gugs
Cynical
Gugs's Avatar
United_States
5
Rep
439
Posts

 
Drives: E92 JetBlack
Join Date: Jul 2012
Location: Long island

iTrader: (1)

Yea you signed an agreement when you took the loaner. I suggest you Take another look at it.
Appreciate 0
      01-18-2013, 03:30 PM   #7
imflyerthanyou
President
United_States
2
Rep
115
Posts

 
Drives: E92 335i
Join Date: Nov 2010
Location: NJ/NJ

iTrader: (1)

gugs not a big reader don't feel like reading that shit
Appreciate 0
      01-18-2013, 03:34 PM   #8
imflyerthanyou
President
United_States
2
Rep
115
Posts

 
Drives: E92 335i
Join Date: Nov 2010
Location: NJ/NJ

iTrader: (1)

Ok when I saw drive the shi** outta the car u guys act like I'm literally talking a hammer n hitting the car?? Wth how can u possibly wreck a 328i? Driving it too fast or a little wild? When I say drive the shi* outta the car I ment driving it more than I would drive mine and going places I wouldn't take mine : )
Appreciate 0
      01-18-2013, 04:54 PM   #9
BlueBimmer
Enthusiast
BlueBimmer's Avatar
United_States
4
Rep
272
Posts

 
Drives: 2009 335i Convertible
Join Date: Apr 2012
Location: PA

iTrader: (5)

just go to any dealer and they'll top it off for you ..case closed.
Appreciate 0
      01-18-2013, 04:56 PM   #10
bwsteg
Captain
bwsteg's Avatar
United_States
6
Rep
601
Posts

 
Drives: AM e92 335i 6MT
Join Date: May 2011
Location: Queens NY

iTrader: (12)

Garage List
Quote:
Originally Posted by imflyerthanyou
Ok when I saw drive the shi** outta the car u guys act like I'm literally talking a hammer n hitting the car?? Wth how can u possibly wreck a 328i? Driving it too fast or a little wild? When I say drive the shi* outta the car I ment driving it more than I would drive mine and going places I wouldn't take mine : )
What do you mean places you wouldn't take yours? I hope your aware that your responsible for anything that happens to the loaner.
__________________
Acura RSX-S K24a2 JRSC Swap - SOLD
CPO BMW 335i 6MT - SOLD
Appreciate 0
      01-18-2013, 05:48 PM   #11
my_blue_335
That Guy
my_blue_335's Avatar
Italy
4
Rep
158
Posts

 
Drives: '14 535xi M Sport
Join Date: Feb 2011
Location: Lodi NJ

iTrader: (1)

Garage List
Quote:
Originally Posted by bwsteg View Post
What do you mean places you wouldn't take yours? I hope your aware that your responsible for anything that happens to the loaner.
eh - its his insurance premium...
__________________
Appreciate 0
      01-18-2013, 06:44 PM   #12
x-ception
Captain
x-ception's Avatar
15
Rep
936
Posts

 
Drives: 335xi
Join Date: Jan 2011
Location: NY/NJ

iTrader: (13)

Drive the shit out the 328 cuz they are doing the same to your 335 lol.
__________________
COBB |DINAN CAI|AA FMIC|VK|OSS| Arkym

COTM Pics Here
Appreciate 0
      01-18-2013, 07:17 PM   #13
imflyerthanyou
President
United_States
2
Rep
115
Posts

 
Drives: E92 335i
Join Date: Nov 2010
Location: NJ/NJ

iTrader: (1)

exception exactly lol
Appreciate 0
      01-18-2013, 08:12 PM   #14
B9M0W
First Lieutenant
B9M0W's Avatar
United_States
7
Rep
350
Posts

 
Drives: e90
Join Date: Dec 2011
Location: NJ

iTrader: (0)

I noticed that a 2010 328i xdrive has a way lower throttle response than my 07 328i
Appreciate 0
      01-18-2013, 09:09 PM   #15
nrrm1127
Lieutenant
nrrm1127's Avatar
United_States
25
Rep
404
Posts

 
Drives: 2011 E90 328i SG/SB
Join Date: Jun 2008
Location: New Rochelle, NY

iTrader: (1)

Garage List
2011 E90 328i  [0.00]
Send a message via AIM to nrrm1127 Send a message via Skype™ to nrrm1127
Automatic 328s have different software tuning for throttle response than on the sticks (at least that's been my experience)
__________________
1997 Aston Martin DB7 - Merlot Red
1999 Dinan S3-M3 Convertible - Titanium Silver
2008 Mini Cooper S Convertible Sidewalk
2011 F25 X3 xDrive35i - loaded w/19's
2011 BMW 328i - Space Gray on Saddle Brown
Appreciate 0
      01-19-2013, 02:23 AM   #16
aph335i
Banned
8
Rep
268
Posts

 
Drives: 2009 BMW 335i Coupe
Join Date: Sep 2012
Location: West Point, NY

iTrader: (3)

Quote:
Originally Posted by B9M0W
I noticed that a 2010 328i xdrive has a way lower throttle response than my 07 328i
.... Random
Appreciate 0
      01-19-2013, 07:51 AM   #17
imflyerthanyou
President
United_States
2
Rep
115
Posts

 
Drives: E92 335i
Join Date: Nov 2010
Location: NJ/NJ

iTrader: (1)

Very random haha Wat that gotta do with oil ?
Appreciate 0
      01-19-2013, 08:08 AM   #18
B9M0W
First Lieutenant
B9M0W's Avatar
United_States
7
Rep
350
Posts

 
Drives: e90
Join Date: Dec 2011
Location: NJ

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by imflyerthanyou View Post
Very random haha Wat that gotta do with oil ?
lol i know sorry. I just find it odd that they gave me a 328 xdrive automatic that was hard to accelerate and that had a really slow throttle response. My car went in for a valve cover gasket replacement thats why i got a loaner.
Appreciate 0
      01-19-2013, 09:18 AM   #19
RoadWarrior
New Member
0
Rep
8
Posts

 
Drives: my nikes
Join Date: Jan 2012
Location: somewhere

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by B9M0W View Post
lol i know sorry. I just find it odd that they gave me a 328 xdrive automatic that was hard to accelerate and that had a really slow throttle response. My car went in for a valve cover gasket replacement thats why i got a loaner.
thats cause they tune the car down so we cant melt the tires off at every stop sign
Appreciate 0
      01-19-2013, 09:47 AM   #20
B9M0W
First Lieutenant
B9M0W's Avatar
United_States
7
Rep
350
Posts

 
Drives: e90
Join Date: Dec 2011
Location: NJ

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by RoadWarrior View Post
thats cause they tune the car down so we cant melt the tires off at every stop sign
speaking of tires, i like how they recommended me getting new continental tires worth over 1k.
Appreciate 0
      01-19-2013, 12:06 PM   #21
Gugs
Cynical
Gugs's Avatar
United_States
5
Rep
439
Posts

 
Drives: E92 JetBlack
Join Date: Jul 2012
Location: Long island

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by imflyerthanyou
gugs not a big reader don't feel like reading that shit
lol idc ur the genius that signs wavers and doesnt read them. Good luck with that.
Appreciate 0
      01-19-2013, 06:02 PM   #22
328i
Colonel
328i's Avatar
32
Rep
2,773
Posts

 
Drives: E46 ///M
Join Date: Jan 2007
Location: central NJ

iTrader: (14)

I'd love to know how you know the car has only one quart of oil when it doesn't come with a dipstick besides the guy currently driving it. If that were the case the engine would be done by now.
__________________
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 08:56 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST