E90Post
 


Extreme Power House
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Photo/Video/Media Gallery > Jonnylin1's AW e92 | 19x10 | 19x11.5 | Compilation of Photoshoots & Mods.



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      02-09-2013, 08:59 PM   #45
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by project335i View Post


I have plates upfront and arms for the rear. I have the Megan arms for the rear as well as I'm running those bumpstops as well. You should defiantly pick some FK bumpstops up and the adjustable rear arms are always a great idea. Why not go wider if you can upfront man. Just check your clearance and then figure out how wide you wanna go and determine offsets

Its still snowy here just got about 30cm today actually so nothing is being messed with yet on my car i wish i can mess with wheels height and fitment but that's not happening soon. My wheels are a done just need to get some good weather back my way. I know what tire size I will be going just waiting for the weather
If i want to go wider upfront I could maybe grab camber plates to tuck more, I'll see what i want to do later on...since that's more $$ haha.

Yeah i definitely need to grab those fk bump stops, i've been tapping my rear rims pretty often. I hear it is actually really easy to install?

I tried to check my rear strut to rim clearance today and there is no way i can get my hand back there lmao. Using a flash light it kinda looks like there is still a lot of room...almost seemed like 12s would be fine even at -3 camber. Do you even have that worry yourself?

If you have a garage you could just test fit here and there? When you're bored or something haha.

Quote:
Originally Posted by Amini77 View Post
Those pics are SOOOOOOOO good...my inspiration...
My honor!

Also went out today with jm3as for some content:



What the heck is going on here??

__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-10-2013, 05:10 AM   #46
gotchuckz
First Lieutenant
gotchuckz's Avatar
United_States
7
Rep
307
Posts

 
Drives: 2007 335i E92
Join Date: Apr 2011
Location: Los Angeles

iTrader: (0)

are the wheels hyper silver? i'm interested in getting a set.
Appreciate 0
      02-10-2013, 06:55 AM   #47
Kazman
Enlisted Member
Kazman's Avatar
1
Rep
38
Posts

 
Drives: 2006 E90
Join Date: Jan 2013
Location: AR

iTrader: (0)

very clean. badass photography work too.

the white car... is it rocking varrstoens? if so which what widths/offsets?
Appreciate 0
      02-10-2013, 04:09 PM   #48
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by gotchuckz View Post
are the wheels hyper silver? i'm interested in getting a set.
They are actually hyper black, only in certain shades will you see they are actually a darker color! I really like the color.

Quote:
Originally Posted by Kazman View Post
very clean. badass photography work too.

the white car... is it rocking varrstoens? if so which what widths/offsets?
when you say the white car, do you mean the e92 or the wrx? lol. my e92 is on varrstoens, specs are in the first post!
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-11-2013, 12:19 AM   #49
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

02/10/13 Picture update:








Dat Ass!
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-11-2013, 12:59 AM   #50
Game
Major General
Game's Avatar
United_States
85
Rep
5,145
Posts

 
Drives: E92 335i
Join Date: Aug 2010
Location: Lockport/Chicago, IL

iTrader: (15)

Car and pics look great.

I think some LCI tails would finish it off.
__________________
Appreciate 0
      02-11-2013, 04:35 AM   #51
KFJ512a
First Lieutenant
3
Rep
319
Posts

 
Drives: BMW e92 335i, e60 525i M-Sport
Join Date: Apr 2012
Location: Boston, Mass

iTrader: (0)

hey just curious about your front light setup because i cant really tell in the pictures. did you have the eurospec coding done to it or did you get the white lights to replace the stock orange turning signal lights? Reason why i ask is because i want to get that clean white/black look in the front like you.

BTW thats sex on wheels. Great looking car.
Appreciate 0
      02-11-2013, 12:53 PM   #52
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by Game
Car and pics look great.

I think some LCI tails would finish it off.
Haha it is gradually making its way up the list! Although I told myself to pause the modding =P
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-11-2013, 01:06 PM   #53
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by KFJ512a
hey just curious about your front light setup because i cant really tell in the pictures. did you have the eurospec coding done to it or did you get the white lights to replace the stock orange turning signal lights? Reason why i ask is because i want to get that clean white/black look in the front like you.

BTW thats sex on wheels. Great looking car.
Thanks for the compliments!

I actually just have the stock halogen lights! Have not invested into lighting yet lol. The way the pics are my friend purposely made it so you can't tell haha. photo hack.

Have you looked into lighting yet yourself?
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-11-2013, 01:08 PM   #54
yamazaho
Wang D.D.S.
yamazaho's Avatar
Taiwan
88
Rep
6,963
Posts

 
Drives: 12' E92 335is, 15' W205
Join Date: Jul 2006
Location: Houston, TX

iTrader: (11)

Garage List
2006 325i  [3.88]
Send a message via Skype™ to yamazaho
I wish I can rock some fitments like yours, how bad do you rub if any and what kinda fender works have you done if you don't mind me asking...???

Do you think running 19x10.5 et 25 with 255/30 tires would need fender rolling???
__________________
Appreciate 0
      02-11-2013, 01:32 PM   #55
project335i
Banned
Canada
53
Rep
4,505
Posts

 
Drives: Wide Load
Join Date: Mar 2011
Location: SAUGA

iTrader: (6)

Quote:
Originally Posted by jonnylin1 View Post
If i want to go wider upfront I could maybe grab camber plates to tuck more, I'll see what i want to do later on...since that's more $$ haha.

Yeah i definitely need to grab those fk bump stops, i've been tapping my rear rims pretty often. I hear it is actually really easy to install?

I tried to check my rear strut to rim clearance today and there is no way i can get my hand back there lmao. Using a flash light it kinda looks like there is still a lot of room...almost seemed like 12s would be fine even at -3 camber. Do you even have that worry yourself?

If you have a garage you could just test fit here and there? When you're bored or something
The camber plates are a must IMO for nice set up in order to have the adjustablity needed to run aggressive set ups.

The FK bumpstops are awesome and will help with the tapping and they are very easy to install just slide them on

There should be quit a bit of room under there and with the proper camber should be able to stuff the 12s there, I'm not worried about it I know they will be on once the weather clears up

My garage is kinda filled up with all my back yard shit for the pool so can't really even work in there at the moment but soon enough it will be time and good enough weather for fitment test
Appreciate 0
      02-11-2013, 04:49 PM   #56
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by yamazaho View Post
I wish I can rock some fitments like yours, how bad do you rub if any and what kinda fender works have you done if you don't mind me asking...???

Do you think running 19x10.5 et 25 with 255/30 tires would need fender rolling???
Right now i just rub a slight at turns in the front, those plastic fenders are sitting on my tires while turning lol. Rears are rolled, I don't rub much unless it's a weird incline/driveway/speedbump. But the rear rims do tap on my rear fenders sometimes on the freeway, over short ups and downs. Trying to pick up some FK bumpstops to resolve that problem.

i rolled my fenders when i had the VB3s 19x10 +25 with 265/30/19 just to be safe and rubbed like 1% of the time. Height (and of course the suspension) is a huge factor to this though, for the sake of example, at my height with those VB3s i rarely ever rubbed. So you might be fine, again depending on your height and suspension.
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-11-2013, 05:00 PM   #57
alexukie
Second Lieutenant
8
Rep
297
Posts

 
Drives: 335i coupe
Join Date: Sep 2012
Location: rochester ny

iTrader: (0)

sell me the VARRSTOENs
Appreciate 0
      02-11-2013, 05:21 PM   #58
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by alexukie View Post
sell me the VARRSTOENs
lol!

I will keep you in mind when I figure everything out with my next set of wider wheels!
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-11-2013, 06:04 PM   #59
WillNailer
Private First Class
WillNailer's Avatar
1
Rep
119
Posts

 
Drives: 330+5
Join Date: Jan 2013
Location: Miami

iTrader: (0)

damn , love your car ! looks super clean !
Appreciate 0
      02-11-2013, 06:26 PM   #60
yamazaho
Wang D.D.S.
yamazaho's Avatar
Taiwan
88
Rep
6,963
Posts

 
Drives: 12' E92 335is, 15' W205
Join Date: Jul 2006
Location: Houston, TX

iTrader: (11)

Garage List
2006 325i  [3.88]
Send a message via Skype™ to yamazaho
Quote:
Originally Posted by jonnylin1 View Post
Right now i just rub a slight at turns in the front, those plastic fenders are sitting on my tires while turning lol. Rears are rolled, I don't rub much unless it's a weird incline/driveway/speedbump. But the rear rims do tap on my rear fenders sometimes on the freeway, over short ups and downs. Trying to pick up some FK bumpstops to resolve that problem.

i rolled my fenders when i had the VB3s 19x10 +25 with 265/30/19 just to be safe and rubbed like 1% of the time. Height (and of course the suspension) is a huge factor to this though, for the sake of example, at my height with those VB3s i rarely ever rubbed. So you might be fine, again depending on your height and suspension.
Damn thanks for the info man, always feel much better getting information from people who do these stance works extensively....

I am lowered on H&R sports with Koni Yellows, and I was told 19x10.5 +25 will work fine with minor fender roll if on 265/35 tires (from another fellow E92 owner). My plan to leave my fenders alone and just go with 255/35 tires and see how that goes.
__________________
Appreciate 0
      02-11-2013, 09:16 PM   #61
SneakyDeeky
Lieutenant Colonel
SneakyDeeky's Avatar
United_States
42
Rep
1,593
Posts

 
Drives: '07 E90 335i 6MT
Join Date: Feb 2011
Location: Redondo Beach, CA

iTrader: (5)

Garage List
2007 BMW 335i E90  [4.68]
2014 Audi SQ5  [5.00]
Thumbs up

Love it! Your Subie was sweet, too!

My favorite pic...

__________________

6MT | FBO | Spec2+ | ER Dual Oil Coolers | 3.46 Wavetrac | StopTech | KW V1 | GC Camber | M3 Bits | Advan RS | LS3 AEs | Dyno Results | Pics
Appreciate 0
      02-11-2013, 10:08 PM   #62
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by WillNailer View Post
damn , love your car ! looks super clean !
Thanks for the kind words!

Quote:
Originally Posted by yamazaho View Post
Damn thanks for the info man, always feel much better getting information from people who do these stance works extensively....

I am lowered on H&R sports with Koni Yellows, and I was told 19x10.5 +25 will work fine with minor fender roll if on 265/35 tires (from another fellow E92 owner). My plan to leave my fenders alone and just go with 255/35 tires and see how that goes.
Hey I wouldn't suggest 35 series for anything past 245 size tires, you will have too much sidewall and it's gonna make the set up look high in the rear wheels.

Either go with 245/35/19 or 255/30/19 or 265/30/19.

And yeah minor fender work will ensure almost no rubbing.
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-12-2013, 01:59 PM   #63
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by SneakyDeeky
Love it! Your Subie was sweet, too!

My favorite pic...

Me too!! it is currently my desktop background...love how the set up of this one the most so far!
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-18-2013, 02:39 PM   #64
jonnylin1
Lieutenant Colonel
34
Rep
1,697
Posts

 
Drives: 2008 AW e92 335i
Join Date: Oct 2011
Location: PNW

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by project335i View Post
The camber plates are a must IMO for nice set up in order to have the adjustablity needed to run aggressive set ups.

The FK bumpstops are awesome and will help with the tapping and they are very easy to install just slide them on

There should be quit a bit of room under there and with the proper camber should be able to stuff the 12s there, I'm not worried about it I know they will be on once the weather clears up

My garage is kinda filled up with all my back yard shit for the pool so can't really even work in there at the moment but soon enough it will be time and good enough weather for fitment test
I just ordered those fk bumpstops! Planning to max out the rear drop if they do the justice of avoiding rim tapping. Not sure what I can do to the front as of now...really have no faith in those plastic front fenders lol.

Can't wait to see your new set up finished!
__________________

IG:Jonnylin11

Never low enough.
Appreciate 0
      02-18-2013, 04:21 PM   #65
#Tee
Chronic trollololer level 60
#Tee's Avatar
79
Rep
4,887
Posts

 
Drives: yes
Join Date: Oct 2011
Location: Socal

iTrader: (1)

sooo clean so fressssh!
__________________

#TeamStretchNpoke IG:Tee212

custom cf rear side diffuser add ons for sale (e9x,M3s,f3x) pm me for details. thread http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=962442
Appreciate 0
      02-18-2013, 04:39 PM   #66
CPWINCH
Brigadier General
CPWINCH's Avatar
United_States
39
Rep
3,550
Posts

 
Drives: F32 4 Series
Join Date: May 2010
Location: Los Angeles

iTrader: (5)

fitment is perfect.
__________________
Follow my BMW instagram @Bmwmodification Let me know you are from bimmerpost and i'll follow back
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 10:28 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST