View Single Post
      12-06-2010, 10:42 AM   #2510
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
7/12 blev saa til i dag. Selv Kolding har faaet en del sne nu og det fyger som en tosset hvor jeg bor. Mine sommerdaek stod saa daarligt fast, at jeg brugte 10 min paa at bakke ud af min indkoersel - som haelder nedad og kun havde godt 10 cm sne liggende! Jeg maa indroemme at jeg plejer at synes det er meget sjovt at kunne skoejte lidt rundt, men jeg har dog aldrig nogensinde oplevet saa ringe greb i sne. Saa det gik fra at vaere sjovt til at virke decideret farligt. Maa vaere en kombination af 255/35 R18 og fhv brutal motor sammenlignet med mine tidligere BMW'er.

Efter et 10 min indtryk af Bridgestone daekket virker det ganske udemaerket. Det staar fint fast paa sne og jeg bemaerkede ikke nogen stoej gener. Skal dog lige naevnes at jeg kun koerte 120 km/t, saa jeg kan endnu ikke udtale mig om mere realistiske motorvejshastigheder

Hos forhandleren hoerte jeg snak om et alternativt daek til RTF, hvor man i stedet for siderne har forstaerket midten af daekket med en gummiring. Kunne jo vaere rart med et bedre alternativ til RFT, hvor man stadig har road side assistance daekning (eneste grund til at jeg holder fast i dem, ellers havde jeg skiftet). Nogen der kender mere til dette?
Hvad måtte du slippe for de Blizzák dæk hos forhandleren? Mine bagdæk har intet mønster mere, så måske det også medvirker til at jeg kører sidelæns i regenvejr..... 13k og ca. 2 mm tilbage.... Og der er bare ingen rft vinterdæk tilbage på daekonline i min størrelse i alt fald

Og BMW forhandlerne i Kbh området er bare nogle røvere med deres priser, så det gør jeg bare ikke.... af princip kører jeg hellere til jylland eller for den sags skyld Tyskland med 2 mm mønster i snestorm....
Appreciate 0