View Single Post
      09-12-2013, 03:19 AM   #3903
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by pollax View Post
Jeg kører på sport-map stage 1 - da jeg ikke har FMIC endnu. Er godt tilfreds med det boost det giver, men vil gerne lidt mere. (man bliver lidt bidt af det...smiler) Er klar over at FMIC er næste step og det er også planen, men er i tvivl om DP og hvad jeg så kan forvente. Vi lever jo i et land hvor syn og regler er noget vi skal forholde os til. Er DP det værd?- og hvordan ved jeg at den brugte bil jeg købte - ikke har DP? Har kigget under bilen, men alt er jo pakket ind!!! Jeg er dog fuld tilfreds med bilen - den kører bare fantastisk. Men jeg ved jo(fra jer...smiler) at den kan køre lidt bedre..... Synes dog at jeg får mest effekt i de høje omdrejninger (nok pga. af højere tryk på turboerne? )og at bilen kører "normalt" i de lavere omdr. Sidder stadig med smil på hver gang jeg kører i min bil - og det betyder rigtig meget.

mvh. Pollax
Jeg var rigtig glad for min Helix FMIC selv om den var større reagerede bilen hurtigere på gassen og der har været flere test herinde hvor den har givet op imod 25 hk sammen m optimeret motorsyrring ( til IC).
Jeg satte min proceed og Helix på samtidig og en ekstra gevinst var 10% brændstof besparelse

Prøv at søg på Mr5 og Dp herinde han lavede nogle før og efter test både m 2.5- og 3 tommer Dp og tror der var næsten 30 hk m 3" og 5 mindre m 2,5"
Med 3" var der vist rigtig mange heste at hente efter peaket på effektkurven.
Man kan godt se Dp nedefra de sidder som et par potter på DP og hvis de er på kan du også godt høre det den lyder noget mere potent i tomgang, men det bedst af det hele er den hurtigere respons.
Appreciate 0