View Single Post
      12-31-2008, 10:05 AM   #1285
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Jeg tror ikke man skal eksperimentere med den slags hvis man ikke har et 100% sikkert "alibi", Skat har været meget aktive de senere år mht. svensk indregistrerede biler på danske parkeringspladser foran huse og beboelsesejendomme.

Og så er jeg lidt i tvivl om hvor fedt det er at køre rundt i sådan en i DK, det er mit indtryk at en del ser skævt til dem som "snyder" for registreringsafgift ved at købe bil på udenlandske plader? Det danske skattesystem er nok hadet af mange, men hvis andre "snyder mere end dem selv", så bliver "man" ond i sulet. Om det er misundelse eller jantelov gider jeg ikke bruge min tid til at tænke over, men typisk dansk er det :-/
Jeg syntes nu også at dem med Ikea-plader skal blive på den side af broen...

Der er ingen grund til at udhule systemet mere end det er i forvejen. Hvis man vil ha en billig bil på svenske plader så flyt derover rigtigt. Og det er hverken misundelse eller jantelov fra min side bare et reelt svar på tiltale. Der er jo intet der forhindrer folk i at flytte derover reelt så hvorfor "snyde"?
Syntes dem der triller fast rundt i Kbh. med Ikea-plader er totalt til grin. Ofte har de ønskenummerplade på for at prøve at skjule den er svensk og jeg har også set flere der har tegnet rød streg rundt om så den ligner den danske... Hva sker der for dem???? mand jer dog op
Appreciate 0