View Single Post
      11-21-2010, 12:29 AM   #2449
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Du skal lige vide, at jeg ved fra køberen af min gamle 335i'er fik at vide at han fik problemer med bilen umiddelbart efter han købte den af mig. Han oplevede, at den gik i nødprogram efter et par timers hård kørsel. Det er nu anden gang jeg hører om en 335i med steinbauer der får det skidt efter hård kørsel. Den anden var en 2008'er med ~38000km på klokken :-( Han pillede boksen af og problemet forsvandt. Han oplevede også, at han hørte ventilbanken med boksen i. Det oplevede jeg dog ikke selv.

Ad Sturup, det er en aftale.. der går dog nok lige lidt inden jeg føler jeg har kontrol over den bil.. den føles ikke stor at køre, meeeeen det er altså lige en anden slags bil end jeg er vant til Jeg kan dog afsløre, at den faktisk overstyrer fint hvis man slukker fra DSC ;-)
Jamn det har jeg skam prøvet, jeg tror det sker for alle som kører den hårdt. Har nok fået fejlen 20+ gange men har fået justeret den lidt ned af flere omgange så den ikke kommer igen. Det er bl.a. derfor at jeg skifter FMIC, for ifølge fejlkoderne er det pga. for høj temperatur i udstødningen, og det kan i DEN grad afhjælpes med en bedre FMIC. Det har især været når den har skullet trække med fuld gas meget længe at det er sket, f.eks. fra 120-250 i 6. gear. Og sådan kører jeg altså især i Tyskland, men generelt altid fuld gas når jeg accellerer/overhaler på motorvejen. Min har kørt 63.000 km nu og ca. 15.000 med boksen, men jeg har en fjernbetjening hvor jeg kan tænde/slukke som jeg har lyst til.

Mht. downpipes, er det så ikke et problem når den skal til syn og have checket emission? Ved ikke lige om jeg gider at skifte frem og tilbage nemlig.

Sturup er bare en deal
Appreciate 0