View Single Post
      12-20-2012, 08:32 AM   #3717
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
"Check engine light" det motortstyringen som siger der noget galt med den, i dette tilfælde er der en lamdasonde/ co måler før og efter kat, når så man fjerner catalysatoren i downpipen så er der ikke længere overnsstemmelse med de værdier motoren modtager derfor siger den at den skal til service.
Nemlig. Og uden at kunne læse koden kan man ikke vide om man skal dreje den ene eller den anden vej på potmeteret på DPFIX.

Problemet med DPFIX er jo at den returnerer samme "falske" værdi for begge lambdasonder, så hvis der er en smule variation, så kan man komme til at køre for fedt/magert på halvdelen af motoren. Så da jeg fik min COBB AP installeret kunne se i loggen at bank 1 (de 3 første cylindre) kørte magert og bank 2 (de 3 sidste cylindre) lidt for fedt, så jeg pillede DPFIX af og nu kører de stort set 100% ens, hvilket er en fordel når man kører med op til ca. 19 psi.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0