View Single Post
      05-23-2012, 08:19 AM   #3315
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Arhg okay...Den ser ellers ret stabil ud med de mods du kører med lige pt.

Jeg tænkte på, har du fået den på rullefelt? Gad godt at vide hvor WHP/hp der ligger i den

Og hvor meget tror du motoren kan klare uden at "forstærke delene" Nu snakkede vi om koblingen...men hvad med gearkasse osv osv.? hvor meget tror du standard delene kan tåle
Den har omkring 380 hk på hjulene nu (blev målt for et par uger siden), men det er fordi den både har en let glidende kobling og ikke mindst et boost leak (kan ikke holde wastegates helt lukkede og ligger ca. 2-3 psi under boost target fra 3000-6000 omdr ved fuldgas), ellers ville den have lige omkring 400 hk på hjulene på map7.

Motor og gearkasse kan snildt holde til det jeg har planlagt (ca. +20% i forhold til nu). Jeg har kørt 120.000 km i bilen nu, heraf de 75.000 med 400+ hk og er stadigvæk på den originale kobling og gearkassen virker fint. Som jeg har hørt fra de andre der opgraderer turboer er det automat gearkasserne der ikke kan holde til den ekstra ydelse.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0