View Single Post
      11-05-2008, 03:28 PM   #1053
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Jeg må lige af med min galle. Jeg har været i Århus de sidste par dage, hyggelig by i øvrigt. Vi købte i firmaet for knap et år siden et stk Ford Mondeo "stationsvagon", 2,0 benzin med alt i el. Dette stykke automobil valgte min kolega og jeg at anvende til turen. På vejen derover mandag aften fik jeg ondt i ryggen efter godt en times kørsel og da jeg begyndte at klage havde min kolega også ondt i ryggen, skodsæder! Fartpiloten har en "fiture" så bilen ikke er i stand til at køre ned af bakke uden at hugge. Bilen kører kun 11 på literen på en sådan langtur hvor hastighedsgrenser blev overholdt med fartpilot. Sædevarmen er ujævn så man kun har varme på ca 50% af siddefladen. Temperaturen i kabinen er meget ujævnt fordelt. Der er dårligt udsyn både frem og tilbage og man skal i den grad passe på når man skifter bane på motorvejen pga blinde vinkler. For fanden hvor var der langt hjem i dag hvor jeg kørte alene (min kolega tog hjem med toget i går), humøret var helt i bund da jeg landede. Nu ved jeg hvorfor man ikke ser så mange af de nye mondeoer på de danske landeveje :-(
Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Til gengæld har Mondeoen uinspirerende køreegenskaber, en støjende motor ved højere omdrejninger uden ret meget moment og så er den sidevindsfølsom :-)
Jeg blev også slemt skuffet, da jeg prøvede min kammerats Passat 2.0 TDI, en model det til gengæld flyder med på landevejene. Slapt styretøj, morfar undervogn, vindstøj ved alm. motorvejstempo og dieselmotor med en gangkultur som en gammel rusten Hiace, jeg engang havde på arbejdet. DSG gearet er ok, men den bil har jo vundet utallige tests, årets firmabil osv, det er mig en gåde.........Eller også er vi bare forkælede, når nu vi er vant til vores Bimmere.
Appreciate 0