View Single Post
      11-17-2010, 02:42 PM   #2436
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Mogens View Post
Jeg synes ikke, din sammenligning er helt fair ift. en Alpina D3 bi-turbo fra 2009:
Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm.

OG -> The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm.
Nej det er den nok heller ikke. Men jeg prøvede også en 330d inden jeg købte bil sidst og den var da også helt ok, jeg kan personligt bare bedre li et bredere omdrejningsregister, men det er min personlige preference. Sålænge jeg har råd til at betale 4-5k hver måned i brændstof holder jeg mig til benzinere, men det er bestemt ikke fordi jeg ikke kan se fornuften i en diesel eller leve med den i hverdagen. Og Alpina er totalt fede i mine øjne, især e92'eren har jeg også selv savlet over mange gange.

Det korte af det lange er bare at det aldrig er lykkedes mig at få et passioneret forhold til en diesel bil, og det har jeg til min 335i. F.eks. sidst jeg kom hjem fra Østrig havde jeg kørt ca. 1400 km i stort set ét stræk og kørte på tanken for at vaske bil efter jeg havde læsset fruen og bagagen af. På vej hjem måtte jeg lige køre en lille omvej bare fordi jeg nød at køre den så meget.... Det ville bare ikke ske i en diesel for mig, men derfor kan det jo godt ske for dig altså

Hvis du køber den, så vil vi se billeder
Appreciate 0