View Single Post
      03-04-2013, 12:12 AM   #3761
MartinTJ
Registered
0
Rep
1
Posts

Drives: BMW E90 320I 2005
Join Date: Mar 2013
Location: Danmark

iTrader: (0)

E90'er mister trækkræften ved lave omdrejninger

Hej alle.

Kan ikke lige gennemskue, om jeg bryder ind i en tråd, som omhandler et specielt emne. Hvis ja, så undskyld!

Jeg har et problem med min "BMW 320I E90 2005".

Jeg har igennem de seneste 2 år oplevet, at motoren i sjælde tilfælde kunne gå ud hen mod et lyskryds. Jeg har nok oplevet det ca. 5 gange.
I løbet af sidste efterår oplevede jeg så cirka 3 gange, at trækkræften forsvandt på motorvejen. Underligt nok kunne den komme igen ved bare at slukke og tænde bilen.
Og...så var min familie i efterårsferien et smut i Hamborg, hvor motoren praktisk talt ikke kunne trække bilen (og her tændte motorlampen).
Men når det nu skulle være, var Hamborg jo ikke det værste sted.
Et BMW værksted udskiftede begge variabel timing tandhjulene samt step motoren, som styrer vandringen. Jeg mener også de skiftede magnetventilerne.

Efter den tur har den kørt rigtig godt. Dog kan jeg nogle gange høre mere ventilstøj i tomgang end andre gange. Dette kan god gå væk efter ca. 10 sekunder fra start af motoren.

MEN...øv, øv. I dag synes jeg den opførte sig underligt.

Ved lavere omdrejninger er den lidt træg til at tage flere omdrejninger (den nærmest taber lidt, før den igen stiger), og den trækker heller ikke så godt, som den plejer.
Når den når højere omdrejninger (over 3000-3500), trækken den normalt igen.

Endvidere er det lidt mystisk, at når bilen er kold, trækker den perfekt. Det er først, når den bliver varm, at problemet er der.

Er der nogle som har erfaring i, hvor jeg skal starte, for at finde problemet?

Hvad tænker I om:
- Udskifte pakninger på magnetventilerne
- Udskifte magnetventilerne (måske igen??? kan ikke huske om det var med i reparationen)
- Få opdateret ventilstyring software (nogle skriver på nettet, at der er kommet en opdatering for at undgå, at magnetventilerne gror fast?!?!)
- Andet ikke relateret til valvetronic?
- Tændrør?

Jeg håber nogle har oplevet lignende før, så jeg igen kan få min gode "gamle" bil tilbage, som jeg ellers er rigtig glad for!!!

Mvh. Martin
Appreciate 0