View Single Post
      11-11-2008, 02:18 PM   #1091
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Nu var indlæget ikke møntet på hvor nemt det er at hive ekstra HK ud af en turbomotor, men mere for at påvise Wetterauers kvalitet. Min kammerat fik først monteret en chip hos TurboChip ApS i Padborg og de lovede ham 195 HK . ( Audt A4, standard 150 HK ) Han fik "rullet" bilen et par dage efter til 165 Hk og ca.50 Nm ekstra. Det var han naturligvis ikke tilfreds med og resultatet blev da også at de måtte opgive at finde de lovede HK frem til ham, de blev meget sure på hinanden og han fik monteret den orginale chip igen.
Valget faldt derefter på en Wetterauer chip. De lovede 190 HK/290 Nm, bilen blev rullet og resultatet blev en afvigelse på -1 Hk. Det var til at leve med.
Jeg har i flere tyske bilblade læst rosende test af Wetterauers produkter, så det ville undre mig meget hvis de pludselig lover mere end hvad de kan holde. Men igen: 265 Nm på en 2,0 sugemotor, -det lyder af meget...
Jeg gad vide hvad de gør ved den ?
Jeg ved godt at dit indslag ikke var et spørgsmål om hvor nemt det er med turbo :-)
Jeg kender ikke Wetterauer, så jeg kan ikke udtale mig om deres produkter. Der er i øvrigt en del herhjemme som har et godt ry, fx Palm i Skovlunde. Han har tradition for at rode med VW men tilbyder også chiptuning af andre mærker. Landberg har jeg også hørt meget godt om.
Appreciate 0