|
|
|
|
|
|
BMW Garage | BMW Meets | Register | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
|
BMW 3-Series (E90 E92) Forum
>
Danskere... How many Danes?
|
|
11-25-2010, 03:01 AM | #2487 | |
Lieutenant
7
Rep 520
Posts |
Quote:
Jeg tror at grunden til der ikke er noget på deres hjemme side m n55 er at after de lavede v4´eren har der været en så stor efterspørgsel at de ikke har kunnet følge med og så den jo stadig forholdsvis ny til n55´eren |
|
Appreciate
0
|
11-25-2010, 09:13 AM | #2488 | |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
Quote:
Jeg skal have mine AR downpipes installeret om 14 dage og rent tilfældigt skal jeg mødes med en belgier som har en fuld modified 335i med et Quaife. Han har lovet en tur så jeg kan teste om det er vejen at gå. Fra alt hvad jeg har læst om emnet mener hovedparten at Quaife er bedst til alm. gadebrug (hvis det er lovligt at kalde det det ) og Wavetrack til racerbanen. En ting er sikkert - du skal overlade arbejdet til een der ved hvad han laver! Jeg har hørt fra flere at man kan opleve klikke lyde ved stop/start hvis det ikke er indstalleret korrekt. Jeg har overvejet at køre til England for at få det indstalleret så jeg er sikker på kvaliteten. Marcel har anbefalet een i Tyskland tæt på Nurnburg - ærgeligt hvis man blev nødsaget til at teste efterfølgende på Nordsleife... |
|
Appreciate
0
|
11-25-2010, 09:22 AM | #2489 | |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
Quote:
|
|
Appreciate
0
|
11-25-2010, 11:52 AM | #2490 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Kom også til at bestille et Afe DCI intake i går aftes ( nok fordi jeg kedede mig over FCK's noget skuffende indsats i CL.... ), så det skal jeg også have på den 8. dec. Har set på downpipes og overvejet Wagners også, Dubraracers på det tyske ebay er til at handle med mht. priserne, jeg fik Wagner FMIC for 699,- Euro plus porto (20 Euro), Wagner tager selv 790 Euro og Stertman i Sverige tager 9.995 SEK... Men jeg har jo ikke Vishnu, så jeg skal vel have en dims der sørger for at kvæle fejlmeldingerne hvis jeg smider dem på.... Jeg har i øvrigt lovet min søn at vi tager en tur på Nurburgring til foråret Last edited by G.I.Joe; 11-25-2010 at 12:19 PM.. Reason: Corrected numbers.... |
|
Appreciate
0
|
11-26-2010, 04:26 AM | #2491 |
Lieutenant
7
Rep 520
Posts |
Hej Kongen 71
De ser godt ud dine AR DP, glæder mig til at få mine leveret også men de laver dem åbentbart i serier så der går ca 4 uger inden jeg har dem, men m det her vejr mangler jeg ikke pt flere heste Nu kører Amerikanerne aldrig så stærkt så jeg er meget interesseret i at høre om der er nogen nævneværdig forskelv i lydbillede ved højere hastighed. Når du nu siger differentiale til race så tænker jeg straks på et spær m 80%+ spæring hvor bilen ikke kan andet end køre ligeud og hvis man giver gas i et sving vil den understyre som bare.... Wavetrac er et thorsen spær på lige fod med et Quaife, blot har Wavetrac forbedret det så den eneste ulempe et thorsen differentiale har hvor den på et meget glat underlag ren is vil virke som et åbent spær, her spærer Wt stadig. Mr5 har lavet et meget godt indlæg herom på forummet. De spær som de sælger er sæt op til gade biler hvis du har specialle ønsker om højre spærevirkning kan du få det lavet ligesom du kan ved et Quaife. Ulemperne ved Wt er at det er et uprøvet diff kvalitet messigt, plus at der er fræset riller i Quaifet til bedre køling ( se former boosted indlæg) Det komplicerede ved montage af spær er at få det monteret og afstemt det i differentialehuset(de af kongen omtalte klunkke lyde sker, hvis det spillerum der er mellem til og fra friløb ikke er afstemt ordenligt).Hvis det er gjort kan et hvilket somhelst Bmw værsted (ja selv baggårds mekanikeren hvis han har adgang til en Bmw arbejdsmannual)udskifte dit differential,det en simpel operation den eneste faldgruppe er, at det vigtigt kardangakselen bliver mærket op så den kommer til at sidde samme huller/bolte fortil, da den ellers ikke vil passe med afballanceringen. Med det vejr vi har haft de sidste dage har jeg fået rig mulighed for at teste mit spær under vinterforhold,og hold da op hvor virker det imponerende. Jeg kører på forholdsvis gode vinterdæk ulig andre her. men den fornemmelse man havde før hvis ikke man havde læs på så kunne man knapt nok sætte igang. Jeg kører altid med Dtc Slået halvt fra (et tryk) fordi antispin er for restriktivt under disse forhold så al fremdrift stort set er forhindret. I 2-4 cm sne kommer bilen bare fremad helt anderledes end før det en ren fornøjelse, når jeg tænker tilbage til sidste år hvor man knap nok kunne få bilen til at rulle. |
Appreciate
0
|
11-26-2010, 05:21 AM | #2492 |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Birds UK har desværre ikke noget Quaife LSD på lager nu og ikke får det før sidst i december, men jeg er ved at forhandle med dem om at få et reserveret til levering første uge i januar.
James fra Birds siger også at når drevet er lavet og man får leveret hele huset, så tager det kun et par timer og stort set hvem som helst kan skifte det. Så tror jeg min trofaste mekaniker får lov til at gøre det for mig. @Aridk : De sidste par dage i sne har overbevist mig om at jeg bare MÅ have et spær på. Så der kommer ikke downpipes og nye fælge i denne omgang, måske til april/maj når jeg får udbetalt min bonus... |
Appreciate
0
|
11-26-2010, 07:20 AM | #2493 | |
Lieutenant
7
Rep 520
Posts |
Quote:
Bare nysgerrig hvilke afe valgte du? og hvor bestilte du den? Ja lad du blot din mekaniker montere diffet når bare klumpen kommer samlet fra Birds. Du jo god til at sende ham links så afsted m formerboosted DIY Så mangler i bare en special tynd 50mm nøgle den sælger AR Design. |
|
Appreciate
0
|
11-26-2010, 09:24 AM | #2494 |
Enlisted Member
5
Rep 42
Posts |
LSD, Meth, downpipes etc...
Ja, man føler sig som amatør med alle disse avancerede stykker legetøj, når man kun har remap tunet sin 330D Men meget interessant læsning at følge med i, så 'keep it coming' Kan lige pippe med om at dækkene i disse dage (uden for vinduet ligger 50 cm sne) betyder vild meget. Fik spritnye Conti 830P, 17" (ikke RFT) på for 3 uger siden. Sidste år kørte jeg på 16" Goodyear og de er ikke halvt så gode! Jeg var sidste år på køreteknisk kursus på Jyllandsringen - og det kan stærkt anbefales til at lære sin bils reaktioner at kende i forskelligt føre med/ude/½ DTC. Specielt returkørslen hvor man var alene på banen og bare kunne gi' den gas -Nordsløjfen er alligevel overfyldt af trafik |
Appreciate
0
|
11-26-2010, 10:11 AM | #2495 |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
måske til april/maj når jeg får udbetalt min bonus... [/QUOTE]
...ikke skinde bjørnen før den er skydt btw - vi burde arrangere en tur til Nurburg til foråret eller måske kan jeg få arrangeret at vi kan komme på SPA Francorchamps (F1). Har kørt den i en GT3 RS - kan ikke være bedre (med mindre der er nogen der ville låne mig deres F1) |
Appreciate
0
|
11-26-2010, 11:04 AM | #2496 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Og bare rolig, der skal nok komme opdateringer fra min side, jeg ka' slet ikke la' vær.. |
|
Appreciate
0
|
11-26-2010, 11:09 AM | #2497 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Jeg valgte dette hos Turner Motorsport: aFe Intake Kit with Pro5R filters for E82/E88 135i, E90/E92 335i & 335xi, and E60 535i & 535xi Product Price: $347.00 Quantity: 1 Product ID: 54-11472 Jeg fik et lidt billigere tilbud fra **********s på et GB, men de skulle have bankoverførsel, Turner tager kreditkort og sendte samme dag som jeg bestilte (torsdag aften), og det er allerede kommet til Hamburg nu med UPS, så jeg har det formentlig på mandag. Min BMS speed delimiter er lige kommet i dag. |
|
Appreciate
0
|
11-26-2010, 11:11 AM | #2498 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
SPA, min yndlingsbane. Har kun kørt den på PC og PS3, men det er en fantastisk bane at se løb på. Et lille rendez vous på Nurburgring var da også interessant.... |
|
Appreciate
0
|
11-27-2010, 09:13 AM | #2499 | |
Private
0
Rep 53
Posts |
Quote:
Kan i den grad anbefales, fordi kørslen foregår med fri hastighed - både på øvelsen og retur !
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl. |
|
Appreciate
0
|
11-27-2010, 11:08 AM | #2500 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
|
|
Appreciate
0
|
11-28-2010, 01:29 PM | #2501 | |
Private
0
Rep 53
Posts |
Quote:
F.eks. kørte vi parvis på "tør bane slalom / bremse" med over 100 km/t for at udføre max nedbremsning a la katastrofe på en motorvej ! Det er Mikael og Miriam, som er arrangør - og de har greb om tingene. De kører talrige sportslige kørerkurser hvert år i DK og S.
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl. |
|
Appreciate
0
|
11-29-2010, 01:09 AM | #2502 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
|
|
Appreciate
0
|
11-29-2010, 02:48 AM | #2503 |
Lieutenant
7
Rep 520
Posts |
...ikke skinde bjørnen før den er skydt
btw - vi burde arrangere en tur til Nurburg til foråret eller måske kan jeg få arrangeret at vi kan komme på SPA Francorchamps (F1). Har kørt den i en GT3 RS - kan ikke være bedre (med mindre der er nogen der ville låne mig deres F1) [/QUOTE] Hej lad os lige høre lidt mere om dette, jeg var på Spa på motorcykel til tt i 1989 og vi kunne køre noget af bane efter løbet selv bagefter offentligvej Er det sammen med gentelman drivers, ved de arrangere ture derned. Har du fået dine Dp på? så du ville ligge en før og efter dyno på n54tech det bliver spændende |
Appreciate
0
|
11-29-2010, 07:27 AM | #2504 | |
Private First Class
2
Rep 124
Posts |
Quote:
Efter et 10 min indtryk af Bridgestone daekket virker det ganske udemaerket. Det staar fint fast paa sne og jeg bemaerkede ikke nogen stoej gener. Skal dog lige naevnes at jeg kun koerte 120 km/t, saa jeg kan endnu ikke udtale mig om mere realistiske motorvejshastigheder Hos forhandleren hoerte jeg snak om et alternativt daek til RTF, hvor man i stedet for siderne har forstaerket midten af daekket med en gummiring. Kunne jo vaere rart med et bedre alternativ til RFT, hvor man stadig har road side assistance daekning (eneste grund til at jeg holder fast i dem, ellers havde jeg skiftet). Nogen der kender mere til dette? |
|
Appreciate
0
|
11-29-2010, 12:24 PM | #2505 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Ja der er i øvrigt pænt bakket i Kolding, jeg boede som knægt ude i Seest i flere år. Jeg har ikke hørt om de pågældende alternative dæk til RFT, men er bestemt interesseret, da jeg holder fast i mine af helt samme grund som dig. |
|
Appreciate
0
|
12-06-2010, 10:42 AM | #2506 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Og BMW forhandlerne i Kbh området er bare nogle røvere med deres priser, så det gør jeg bare ikke.... af princip kører jeg hellere til jylland eller for den sags skyld Tyskland med 2 mm mønster i snestorm.... |
|
Appreciate
0
|
12-06-2010, 01:13 PM | #2507 | |
Private
0
Rep 53
Posts |
Quote:
www.citydack.se
__________________
//Mogens
'07 BMW 335i cab mfl. |
|
Appreciate
0
|
12-06-2010, 03:16 PM | #2508 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
|
|
Appreciate
0
|
Bookmarks |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|